Проблем с недозавиване!
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- m.dimitrov1992
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 482
- Регистриран на: 13.10.2011
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+
Проблем с недозавиване!
Колата има доста сериозен проблем с недозавиването, тръгна ли да карам по агресивно в повечето случаи немога да взема завоя и си продължавам напред
. Отпред съм с Билщайн б8 и плътни тампони(ако има значение),отзад с китайски Лолтек и полиеретан по носачите. Предните гуми са със значително по нов дот и доста повече грайфер. Предницата е малко по ниска от задницата . И общо взето се държи като кола на предно предаване 


- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Проблем с недозавиване!
viewtopic.php?f=8&t=353830
+ наклони, темата на error
Оффтопик:
За тая предница - около 0-лата toe in си е кофти на магистрала, особено в средна лента пълна с коловози. Колата се мята много бързо от 1 в друг, карането с една ръка си е... хм... лекомислено. Но аз бързо свикнах, нямам притеснения вече (карам с 16" 205/55)
В завой при 0 сходимост завиването е много по-добро. За мен основно от сходимостта е настройката на е36 да недозавива в първият момент при по-бавните завои. При toe in ~0 и отпред и отзад колата става много приятна, плавна и доста респонсна, вече не е толкова нервна при преход от недозавиване към презавиване. (преди на сток настройки и сток мтех окачване прехода беше много рязък)
+ наклони, темата на error




Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: Проблем с недозавиване!
m.dimitrov1992 написа:Колата има доста сериозен проблем с недозавиването, тръгна ли да карам по агресивно в повечето случаи немога да взема завоя и си продължавам напред. Отпред съм с Билщайн б8 и плътни тампони(ако има значение),отзад с китайски Лолтек и полиеретан по носачите. Предните гуми са със значително по нов дот и доста повече грайфер. Предницата е малко по ниска от задницата . И общо взето се държи като кола на предно предаване
Сега остава да направиш най важното, още страничен наклон на предните колела 2 до максимум 3 градуса ще ти бъдат напълно достатъчни. Можеш да сложиш тампони на макферсоните от м3 ево, да подлагаш шайби м/у шенкела и амортесьора или камбър плейтове. После реглаж като отпред сходимостта я правиш 0, отзад от 0,15 затворена я' правиш на 0,05 затоврена от всякя страна. И после


A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- m.dimitrov1992
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 482
- Регистриран на: 13.10.2011
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+
Re: Проблем с недозавиване!
Колега нищо не разбрах от това което прочетох. Какви са тея "toe in ~0"
Иначе го имам този проблем да ми върти волана като влезна в коловози 


- m.dimitrov1992
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 482
- Регистриран на: 13.10.2011
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+
Re: Проблем с недозавиване!
maxpower написа:m.dimitrov1992 написа:Колата има доста сериозен проблем с недозавиването, тръгна ли да карам по агресивно в повечето случаи немога да взема завоя и си продължавам напред. Отпред съм с Билщайн б8 и плътни тампони(ако има значение),отзад с китайски Лолтек и полиеретан по носачите. Предните гуми са със значително по нов дот и доста повече грайфер. Предницата е малко по ниска от задницата . И общо взето се държи като кола на предно предаване
Сега остава да направиш най важното, още страничен наклон на предните колела 2 до максимум 3 градуса ще ти бъдат напълно достатъчни. Можеш да сложиш тампони на макферсоните от м3 ево, да подлагаш шайби м/у шенкела и амортесьора или камбър плейтове. После реглаж като отпред сходимостта я правиш 0, отзад от 0,15 затворена я' правиш на 0,05 затоврена от всякя страна. И послесе ядосваш защо подяволите си я карал толкова време и не си го направил по рано
. Моята беше точно както го описваш, сега е коренно различна с тези настройки, някои карат и задната ос на 0 сходимост, но става малко нервна.
Ами аз скоро правих реглаж на задница и пича ми обясни, че има 2 вида настройки за оригинално и спортно окачване. Казах му да го направи за спортно, ама отпред сигурно си е за стандартно


- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: Проблем с недозавиване!
m.dimitrov1992 написа:maxpower написа:m.dimitrov1992 написа:Колата има доста сериозен проблем с недозавиването, тръгна ли да карам по агресивно в повечето случаи немога да взема завоя и си продължавам напред. Отпред съм с Билщайн б8 и плътни тампони(ако има значение),отзад с китайски Лолтек и полиеретан по носачите. Предните гуми са със значително по нов дот и доста повече грайфер. Предницата е малко по ниска от задницата . И общо взето се държи като кола на предно предаване
Сега остава да направиш най важното, още страничен наклон на предните колела 2 до максимум 3 градуса ще ти бъдат напълно достатъчни. Можеш да сложиш тампони на макферсоните от м3 ево, да подлагаш шайби м/у шенкела и амортесьора или камбър плейтове. После реглаж като отпред сходимостта я правиш 0, отзад от 0,15 затворена я' правиш на 0,05 затоврена от всякя страна. И послесе ядосваш защо подяволите си я карал толкова време и не си го направил по рано
. Моята беше точно както го описваш, сега е коренно различна с тези настройки, някои карат и задната ос на 0 сходимост, но става малко нервна.
Ами аз скоро правих реглаж на задница и пича ми обясни, че има 2 вида настройки за оригинално и спортно окачване. Казах му да го направи за спортно, ама отпред сигурно си е за стандартноА без М тампони и шайби какви са максималните стойности които могат да се направят по предницата. Трябват ми някакави конкретни цифри и утре да ходя на реглаж
чети тука - viewtopic.php?f=8&t=310135
Питал те е дали да е за м-техник окачване или за стандартно, това му излиза на стенда, няма особено голямо значение и при двата варианта са си предвидени за недозавиване. И пак да ходиш, страничния наклон е фиксиран при е36 оптред и няма как да го промениш без хардуерна намеса. В темата по горе си пише. Единствено можеш да промениш сходимостта, но най добре направи нещо по въпроса със страничния наклон отпред и тогава реглаж.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- m.dimitrov1992
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 482
- Регистриран на: 13.10.2011
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+
Re: Проблем с недозавиване!
Ок колега , мерси за инфото 

- host
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1670
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Проблем с недозавиване!
Абе едни шайби на шенкела и го променя бързо, бързо.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Проблем с недозавиване!
Ако имаш разпечатка от реглажа виж първо какви са сега страничните наклони, за да знаеш колко да подлагаш на шенкелите. В темата е показано и как в домашни условия можеш да измериш и изчислиш наклона, за да не ходиш 100 пъти да ти я закачат.
Аз друго да питам - на ежедневна кола колко горе-долу е максимума за страничен наклон отпред, без да изяжда гумите? Става дума за 17". Че размишляваме тук с един друг колега, който ще прави тая манипулация на е36, но и аз на е34-ката смятам да ги увелича. Мисля си, че до -2.00deg на колело не би било проблем, особено пък както карам по под 10к км годишно
Аз друго да питам - на ежедневна кола колко горе-долу е максимума за страничен наклон отпред, без да изяжда гумите? Става дума за 17". Че размишляваме тук с един друг колега, който ще прави тая манипулация на е36, но и аз на е34-ката смятам да ги увелича. Мисля си, че до -2.00deg на колело не би било проблем, особено пък както карам по под 10к км годишно

- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: Проблем с недозавиване!
Dirty M5 driveR написа:Ако имаш разпечатка от реглажа виж първо какви са сега страничните наклони, за да знаеш колко да подлагаш на шенкелите. В темата е показано и как в домашни условия можеш да измериш и изчислиш наклона, за да не ходиш 100 пъти да ти я закачат.
Аз друго да питам - на ежедневна кола колко горе-долу е максимума за страничен наклон отпред, без да изяжда гумите? Става дума за 17". Че размишляваме тук с един друг колега, който ще прави тая манипулация на е36, но и аз на е34-ката смятам да ги увелича. Мисля си, че до -2.00deg на колело не би било проблем, особено пък както карам по под 10к км годишно
2 градуса никакъв проблем, е36 отзад стандартно е на 2 градуса.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- m.dimitrov1992
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 482
- Регистриран на: 13.10.2011
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+
Re: Проблем с недозавиване!
Шйбите не са проблем, за 20-мин съм ги сложил ама при отрицателен кембър нужно ли е да правя изменения по сходимостта от препоръчаните стойности защото скоро го правих и предполагам е в норма ?
- Vanqu1sh
- ентусиаст
-
- Мнения: 821
- Регистриран на: 16.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e92 M3 LCI / g30 530d xdrive
- Мечтае да кара: всички модели на BMW M GmbH
Re: Проблем с недозавиване!
Ема ти слагайки шайбите задължително трябва да отидеш на реглаж. Иначе като отзаде е към 2 градуса да не е добре
Елате да видите как са ми са се изяли задните гумите. Иначе по-сериозно маи и към 2 градуса и малко не яде гуми.

- m.dimitrov1992
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 482
- Регистриран на: 13.10.2011
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+
Re: Проблем с недозавиване!
maxpower написа:Сега остава да направиш най важното, още страничен наклон на предните колела 2 до максимум 3 градуса ще ти бъдат напълно достатъчни. Можеш да сложиш тампони на макферсоните от м3 ево, да подлагаш шайби м/у шенкела и амортесьора или камбър плейтове. После реглаж като отпред сходимостта я правиш 0, отзад от 0,15 затворена я' правиш на 0,05 затоврена от всякя страна. И послесе ядосваш защо подяволите си я карал толкова време и не си го направил по рано
. Моята беше точно както го описваш, сега е коренно различна с тези настройки, някои карат и задната ос на 0 сходимост, но става малко нервна.
В на EROR темата е написъл за задницата 0,20 сходимост ти ми казваш 0,05. Какво би било поведението на автомобила при едната и другата настройка ?
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Проблем с недозавиване!
m.dimitrov1992 написа:Шйбите не са проблем, за 20-мин съм ги сложил ама при отрицателен кембър нужно ли е да правя изменения по сходимостта от препоръчаните стойности защото скоро го правих и предполагам е в норма ?
Тя сходимостта ще се промени с промяната в наклона, тъй че задължително реглаж. А я споделете тая сходимост в какво я споменавате - милиметри или градуси, щото в милиметри нормата е ~1mm на колело, т.е. 2mm обща сходимост отпред.
- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: Проблем с недозавиване!
Dirty M5 driveR написа:m.dimitrov1992 написа:Шйбите не са проблем, за 20-мин съм ги сложил ама при отрицателен кембър нужно ли е да правя изменения по сходимостта от препоръчаните стойности защото скоро го правих и предполагам е в норма ?
Тя сходимостта ще се промени с промяната в наклона, тъй че задължително реглаж. А я споделете тая сходимост в какво я споменавате - милиметри или градуси, щото в милиметри нормата е ~1mm на колело, т.е. 2mm обща сходимост отпред.
На тоя Бейзбарт дето си я регулирам излиза в такива единици(ама мм ли са не се знае), като 0,15 затворена от всяка страна ми го дава стенда за стандартно.
Първо го бях направил както е писъл колегата еррор с по 0,10 затворена от всяка страна, като минах на 0,05 честно казано не усетих разлика в поведението единствено, което се печели е, че на теория гумите се износват по малко.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани