Проблем с недозавиване!

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 482
Регистриран на: 13.10.2011
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+

Проблем с недозавиване!

Мнение от m.dimitrov1992 » 05 Ное 2013, 23:43

Колата има доста сериозен проблем с недозавиването, тръгна ли да карам по агресивно в повечето случаи немога да взема завоя и си продължавам напред :mhihi: . Отпред съм с Билщайн б8 и плътни тампони(ако има значение),отзад с китайски Лолтек и полиеретан по носачите. Предните гуми са със значително по нов дот и доста повече грайфер. Предницата е малко по ниска от задницата . И общо взето се държи като кола на предно предаване :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Проблем с недозавиване!

Мнение от Boyadjiev » 05 Ное 2013, 23:50

viewtopic.php?f=8&t=353830
Оффтопик:
За тая предница - около 0-лата toe in си е кофти на магистрала, особено в средна лента пълна с коловози. Колата се мята много бързо от 1 в друг, карането с една ръка си е... хм... лекомислено. Но аз бързо свикнах, нямам притеснения вече (карам с 16" 205/55)
В завой при 0 сходимост завиването е много по-добро. За мен основно от сходимостта е настройката на е36 да недозавива в първият момент при по-бавните завои. При toe in ~0 и отпред и отзад колата става много приятна, плавна и доста респонсна, вече не е толкова нервна при преход от недозавиване към презавиване. (преди на сток настройки и сток мтех окачване прехода беше много рязък)

+ наклони, темата на error :yes:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: Проблем с недозавиване!

Мнение от maxpower » 05 Ное 2013, 23:54

m.dimitrov1992 написа:Колата има доста сериозен проблем с недозавиването, тръгна ли да карам по агресивно в повечето случаи немога да взема завоя и си продължавам напред :mhihi: . Отпред съм с Билщайн б8 и плътни тампони(ако има значение),отзад с китайски Лолтек и полиеретан по носачите. Предните гуми са със значително по нов дот и доста повече грайфер. Предницата е малко по ниска от задницата . И общо взето се държи като кола на предно предаване :dunno:

Сега остава да направиш най важното, още страничен наклон на предните колела 2 до максимум 3 градуса ще ти бъдат напълно достатъчни. Можеш да сложиш тампони на макферсоните от м3 ево, да подлагаш шайби м/у шенкела и амортесьора или камбър плейтове. После реглаж като отпред сходимостта я правиш 0, отзад от 0,15 затворена я' правиш на 0,05 затоврена от всякя страна. И после :banghead: се ядосваш защо подяволите си я карал толкова време и не си го направил по рано :mrgreen: . Моята беше точно както го описваш, сега е коренно различна с тези настройки, някои карат и задната ос на 0 сходимост, но става малко нервна.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 482
Регистриран на: 13.10.2011
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+

Re: Проблем с недозавиване!

Мнение от m.dimitrov1992 » 05 Ное 2013, 23:56

Колега нищо не разбрах от това което прочетох. Какви са тея "toe in ~0" :mhihi: Иначе го имам този проблем да ми върти волана като влезна в коловози :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 482
Регистриран на: 13.10.2011
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+

Re: Проблем с недозавиване!

Мнение от m.dimitrov1992 » 06 Ное 2013, 0:01

maxpower написа:
m.dimitrov1992 написа:Колата има доста сериозен проблем с недозавиването, тръгна ли да карам по агресивно в повечето случаи немога да взема завоя и си продължавам напред :mhihi: . Отпред съм с Билщайн б8 и плътни тампони(ако има значение),отзад с китайски Лолтек и полиеретан по носачите. Предните гуми са със значително по нов дот и доста повече грайфер. Предницата е малко по ниска от задницата . И общо взето се държи като кола на предно предаване :dunno:

Сега остава да направиш най важното, още страничен наклон на предните колела 2 до максимум 3 градуса ще ти бъдат напълно достатъчни. Можеш да сложиш тампони на макферсоните от м3 ево, да подлагаш шайби м/у шенкела и амортесьора или камбър плейтове. После реглаж като отпред сходимостта я правиш 0, отзад от 0,15 затворена я' правиш на 0,05 затоврена от всякя страна. И после :banghead: се ядосваш защо подяволите си я карал толкова време и не си го направил по рано :mrgreen: . Моята беше точно както го описваш, сега е коренно различна с тези настройки, някои карат и задната ос на 0 сходимост, но става малко нервна.


Ами аз скоро правих реглаж на задница и пича ми обясни, че има 2 вида настройки за оригинално и спортно окачване. Казах му да го направи за спортно, ама отпред сигурно си е за стандартно :mhihi: А без М тампони и шайби какви са максималните стойности които могат да се направят по предницата. Трябват ми някакави конкретни цифри и утре да ходя на реглаж :evil:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: Проблем с недозавиване!

Мнение от maxpower » 06 Ное 2013, 0:08

m.dimitrov1992 написа:
maxpower написа:
m.dimitrov1992 написа:Колата има доста сериозен проблем с недозавиването, тръгна ли да карам по агресивно в повечето случаи немога да взема завоя и си продължавам напред :mhihi: . Отпред съм с Билщайн б8 и плътни тампони(ако има значение),отзад с китайски Лолтек и полиеретан по носачите. Предните гуми са със значително по нов дот и доста повече грайфер. Предницата е малко по ниска от задницата . И общо взето се държи като кола на предно предаване :dunno:

Сега остава да направиш най важното, още страничен наклон на предните колела 2 до максимум 3 градуса ще ти бъдат напълно достатъчни. Можеш да сложиш тампони на макферсоните от м3 ево, да подлагаш шайби м/у шенкела и амортесьора или камбър плейтове. После реглаж като отпред сходимостта я правиш 0, отзад от 0,15 затворена я' правиш на 0,05 затоврена от всякя страна. И после :banghead: се ядосваш защо подяволите си я карал толкова време и не си го направил по рано :mrgreen: . Моята беше точно както го описваш, сега е коренно различна с тези настройки, някои карат и задната ос на 0 сходимост, но става малко нервна.


Ами аз скоро правих реглаж на задница и пича ми обясни, че има 2 вида настройки за оригинално и спортно окачване. Казах му да го направи за спортно, ама отпред сигурно си е за стандартно :mhihi: А без М тампони и шайби какви са максималните стойности които могат да се направят по предницата. Трябват ми някакави конкретни цифри и утре да ходя на реглаж :evil:

чети тука - viewtopic.php?f=8&t=310135
Питал те е дали да е за м-техник окачване или за стандартно, това му излиза на стенда, няма особено голямо значение и при двата варианта са си предвидени за недозавиване. И пак да ходиш, страничния наклон е фиксиран при е36 оптред и няма как да го промениш без хардуерна намеса. В темата по горе си пише. Единствено можеш да промениш сходимостта, но най добре направи нещо по въпроса със страничния наклон отпред и тогава реглаж.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 482
Регистриран на: 13.10.2011
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+

Re: Проблем с недозавиване!

Мнение от m.dimitrov1992 » 06 Ное 2013, 0:12

Ок колега , мерси за инфото :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1670
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Проблем с недозавиване!

Мнение от host » 06 Ное 2013, 0:16

Абе едни шайби на шенкела и го променя бързо, бързо.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Проблем с недозавиване!

Мнение от Dirty M5 driveR » 06 Ное 2013, 7:03

Ако имаш разпечатка от реглажа виж първо какви са сега страничните наклони, за да знаеш колко да подлагаш на шенкелите. В темата е показано и как в домашни условия можеш да измериш и изчислиш наклона, за да не ходиш 100 пъти да ти я закачат.
Аз друго да питам - на ежедневна кола колко горе-долу е максимума за страничен наклон отпред, без да изяжда гумите? Става дума за 17". Че размишляваме тук с един друг колега, който ще прави тая манипулация на е36, но и аз на е34-ката смятам да ги увелича. Мисля си, че до -2.00deg на колело не би било проблем, особено пък както карам по под 10к км годишно :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: Проблем с недозавиване!

Мнение от maxpower » 06 Ное 2013, 9:21

Dirty M5 driveR написа:Ако имаш разпечатка от реглажа виж първо какви са сега страничните наклони, за да знаеш колко да подлагаш на шенкелите. В темата е показано и как в домашни условия можеш да измериш и изчислиш наклона, за да не ходиш 100 пъти да ти я закачат.
Аз друго да питам - на ежедневна кола колко горе-долу е максимума за страничен наклон отпред, без да изяжда гумите? Става дума за 17". Че размишляваме тук с един друг колега, който ще прави тая манипулация на е36, но и аз на е34-ката смятам да ги увелича. Мисля си, че до -2.00deg на колело не би било проблем, особено пък както карам по под 10к км годишно :mhihi:

2 градуса никакъв проблем, е36 отзад стандартно е на 2 градуса.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 482
Регистриран на: 13.10.2011
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+

Re: Проблем с недозавиване!

Мнение от m.dimitrov1992 » 06 Ное 2013, 10:07

Шйбите не са проблем, за 20-мин съм ги сложил ама при отрицателен кембър нужно ли е да правя изменения по сходимостта от препоръчаните стойности защото скоро го правих и предполагам е в норма ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 821
Регистриран на: 16.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e92 M3 LCI / g30 530d xdrive
Мечтае да кара: всички модели на BMW M GmbH

Re: Проблем с недозавиване!

Мнение от Vanqu1sh » 06 Ное 2013, 11:25

Ема ти слагайки шайбите задължително трябва да отидеш на реглаж. Иначе като отзаде е към 2 градуса да не е добре :mhihi: Елате да видите как са ми са се изяли задните гумите. Иначе по-сериозно маи и към 2 градуса и малко не яде гуми.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 482
Регистриран на: 13.10.2011
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+

Re: Проблем с недозавиване!

Мнение от m.dimitrov1992 » 06 Ное 2013, 13:24

maxpower написа:Сега остава да направиш най важното, още страничен наклон на предните колела 2 до максимум 3 градуса ще ти бъдат напълно достатъчни. Можеш да сложиш тампони на макферсоните от м3 ево, да подлагаш шайби м/у шенкела и амортесьора или камбър плейтове. После реглаж като отпред сходимостта я правиш 0, отзад от 0,15 затворена я' правиш на 0,05 затоврена от всякя страна. И после :banghead: се ядосваш защо подяволите си я карал толкова време и не си го направил по рано :mrgreen: . Моята беше точно както го описваш, сега е коренно различна с тези настройки, някои карат и задната ос на 0 сходимост, но става малко нервна.


В на EROR темата е написъл за задницата 0,20 сходимост ти ми казваш 0,05. Какво би било поведението на автомобила при едната и другата настройка ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Проблем с недозавиване!

Мнение от Dirty M5 driveR » 06 Ное 2013, 19:12

m.dimitrov1992 написа:Шйбите не са проблем, за 20-мин съм ги сложил ама при отрицателен кембър нужно ли е да правя изменения по сходимостта от препоръчаните стойности защото скоро го правих и предполагам е в норма ?


Тя сходимостта ще се промени с промяната в наклона, тъй че задължително реглаж. А я споделете тая сходимост в какво я споменавате - милиметри или градуси, щото в милиметри нормата е ~1mm на колело, т.е. 2mm обща сходимост отпред.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: Проблем с недозавиване!

Мнение от maxpower » 06 Ное 2013, 19:19

Dirty M5 driveR написа:
m.dimitrov1992 написа:Шйбите не са проблем, за 20-мин съм ги сложил ама при отрицателен кембър нужно ли е да правя изменения по сходимостта от препоръчаните стойности защото скоро го правих и предполагам е в норма ?


Тя сходимостта ще се промени с промяната в наклона, тъй че задължително реглаж. А я споделете тая сходимост в какво я споменавате - милиметри или градуси, щото в милиметри нормата е ~1mm на колело, т.е. 2mm обща сходимост отпред.

На тоя Бейзбарт дето си я регулирам излиза в такива единици(ама мм ли са не се знае), като 0,15 затворена от всяка страна ми го дава стенда за стандартно.
Първо го бях направил както е писъл колегата еррор с по 0,10 затворена от всяка страна, като минах на 0,05 честно казано не усетих разлика в поведението единствено, което се печели е, че на теория гумите се износват по малко.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook