Талерки
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
29 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Талерки
Колеги имате ли снимка на талерки от м50 ванос? И всякакви други предложения приемам за тарелки за 6мм клапан 

Последна промяна Boyadjiev на 17 Окт 2013, 19:17, променена общо 2 пъти



Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Тарелки
Я да ъп-на - как се казват на български ей тия работи ( SPRING locators ):






Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Тарелки
Ами тарелки, както си писал и ти.
Какво си намислил за твоите?

- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Тарелки
Уж нали имало някакви подложки универсални за тарелки и за това... Подхванал съм да слагам по ячки пружинки на м52 тиква, ма тия които стават не се намират лесно....



Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Тарелки
А смисълът какъв е? М52 пружините са достатъчно твърди дори за преместване на ограничителя толкова нагоре, доколкото вече се обезсмисля поради недостига на въздух от главата. Вече ако тарелките са се издънили друг въпрос.
От друга страна нещата не опират само до твърдост. Голямо значение има и теглото, вибрации съпътстващи по-голямото тегло и т.н. И по-конкретно- пружина от М52 тежи близо 38 грама, а М50 е около 51 грама. Съществена разлика, нали?
Също тъй отклонението при натоварване на двете пружини е съвсем еднакво с разлика от 2.5мм в полза на М50 пружината и малко по-добрата възможност за натоварване. Което обаче се компенсира от теглото- по-тежката пружина има нужда да е по-здрава за да издържа на същите обороти като по-леката.
А от тези две пружини на М50 ванос и М52 има една още по-мека. И това е С50 пружината. И понеже знам, че не правиш разлика между европейското и американското М3 уточнявам- става въпрос за С50УС двигателите.
Доста по-агресивни валове от тези на М50/52, по-голям обем, по-висока мощност и по-меки пружини.. тема за размисъл 
От друга страна нещата не опират само до твърдост. Голямо значение има и теглото, вибрации съпътстващи по-голямото тегло и т.н. И по-конкретно- пружина от М52 тежи близо 38 грама, а М50 е около 51 грама. Съществена разлика, нали?
Също тъй отклонението при натоварване на двете пружини е съвсем еднакво с разлика от 2.5мм в полза на М50 пружината и малко по-добрата възможност за натоварване. Което обаче се компенсира от теглото- по-тежката пружина има нужда да е по-здрава за да издържа на същите обороти като по-леката.
А от тези две пружини на М50 ванос и М52 има една още по-мека. И това е С50 пружината. И понеже знам, че не правиш разлика между европейското и американското М3 уточнявам- става въпрос за С50УС двигателите.


- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Тарелки
Колко са твърди пружините на м52? Знам достатъчно много хора които са се парили- на 6750 още удря клапани.... И аз искам пружини от без ванос 




Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Тарелки
Boyadjiev написа:Колко са твърди пружините на м52? Знам достатъчно много хора които са се парили- на 6750 още удря клапани.... И аз искам пружини от без ванос
Бях пускал преди време една графика, която мисля я имаше в бимърфорума от един, който беше тествал тези пружини. Най-корави са на М50 без ванос, което е и логично. След това са тези от М50 без ванос, после М52 и накрая С50. Теглото също е подредено по този ред. Втвърдяването на пружините не трябва да е самоцел. Лесно е да се направят много твърди пружини. Ако не отговарят на останалите части обаче (прекалено твърди) идват проблеми като паразитни загуби вследствие от повишеното seat pressure, повишено износване, по-бърза умора и т.н.Т.е. ненужно прекалено твърдите пружини ще причинят повече проблеми, отколкото преимущества. М52 тарелките са по-леки и за това по-лесно се кривят в следствие на което стават белите. Самите пружини са ОК. Тъй че според мен ще е много по-разумно ако просто вземеш нови ОЕМ тарелки или по-леки титаниеви. (Продават ги отделно). При титаниевите обаче срока на годност също е силно съкратен сравнено със стандартните. Добрата новина е, че всички пружини на М50/52 са много добре направени и не страдат от умора. Качествата им като нови са почти същите като на такива на много километри.
txl написа:Талерки
Талерка не знам какво означава изобщо. Мисля, че изобщо няма такава дума в българският език. А талерка е вид малка столова чинийка, която на вид прилича на тези spring locator за това предполагам, че това е правилния термин. Аз ги знам като spring retainers или поне като ги купувах така бяха написани.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Талерки
Те това е графиката на пружините
Хората масово ги слагат тия двойни пружини в м52, ама си взимат готови за тая работа талерки (супер много афтърмаркет тунинг фирми ги продават). Ама тука идеята не е такава, защото тия неща са към 700лв. За това се търси евтиния вариант - от друга кола. За сега съм намерил едни талерки които уж пасват, ама пък са проблемни с намирането на 24 броя, за това давайте предложения за талерки за 6мм клапан, диаметър на външната пружина 22мм...
Ако не си намеря евтини талерки от някакъв друг мотор, просто или ще пусна клапани от без ванос (зависи колко ще ми искат в шлайф базата за да разпробият и да сложат водачи) или ще го зарежа сток като ми писне.
Хората масово ги слагат тия двойни пружини в м52, ама си взимат готови за тая работа талерки (супер много афтърмаркет тунинг фирми ги продават). Ама тука идеята не е такава, защото тия неща са към 700лв. За това се търси евтиния вариант - от друга кола. За сега съм намерил едни талерки които уж пасват, ама пък са проблемни с намирането на 24 броя, за това давайте предложения за талерки за 6мм клапан, диаметър на външната пружина 22мм...
Ако не си намеря евтини талерки от някакъв друг мотор, просто или ще пусна клапани от без ванос (зависи колко ще ми искат в шлайф базата за да разпробият и да сложат водачи) или ще го зарежа сток като ми писне.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.



Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Талерки
Е как бе, мойте са титаниеви и далеч не мисля че бяха толкова скъпи чак. Бах го, много е поскъпнал тунинга явно
Имам някакъв спомен, че от 3.2 хамериканска м-ка стават таЛерките, виж по форумите дали ще намериш нещо.
Ако бях аз по-скоро бих сложил едни нови талерки и ключета на клапаните тъй като в болшинството случаи те са причината за проблемите при високи обороти или ако толкова държа на по-твърди пружини М50 с ванос ми изглеждат по-добре. По-твърдите са по-сигурни до някаква степен да кажем ама като са прекалено твърди натискат яко, създават съпротивление и губиш мощност от там
Всичко това в случай, че говорим за атмосверка разбира се. По-леко = по-добро
Приемам критиката, моя е грешката
Тарелка явно е на руски, а ние сме си измислили нова дума.


Имам някакъв спомен, че от 3.2 хамериканска м-ка стават таЛерките, виж по форумите дали ще намериш нещо.
Ако бях аз по-скоро бих сложил едни нови талерки и ключета на клапаните тъй като в болшинството случаи те са причината за проблемите при високи обороти или ако толкова държа на по-твърди пружини М50 с ванос ми изглеждат по-добре. По-твърдите са по-сигурни до някаква степен да кажем ама като са прекалено твърди натискат яко, създават съпротивление и губиш мощност от там

Всичко това в случай, че говорим за атмосверка разбира се. По-леко = по-добро

txl написа:
Приемам критиката, моя е грешката

- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Талерки
Какви са максималните обороти на м52 преди да удари клапани - 6750 ? И кои ги удря първи - изпускателните (както е при другите глави) ли ?



Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- In_Memoriam
- ентусиаст
-
- Мнения: 1329
- Регистриран на: 9.07.2010
- Местоположение: София
- Детайли за колата: - F10 535i LCI RWD daily
- V8 project... loading
Re: Талерки
Boyadjiev написа:Какви са максималните обороти на м52 преди да удари клапани - 6750 ? И кои ги удря първи - изпускателните (както е при другите глави) ли ?
За година и половина на 6800 не ми се е случвало такова нещо при сток мотор. Под 7000 не съм чувал за такъв случай. Може и да е до късмет, знам ли.

- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Талерки
При напълно читава глава не мисля, че и 7к ще са му проблем. Леките биели и бутала имат по-малка инерция, съответно няма нужда от толкова корави пружини като на тежкото желязо при М50.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Талерки
bum_bum написа:При напълно читава глава не мисля, че и 7к ще са му проблем. Леките биели и бутала имат по-малка инерция, съответно няма нужда от толкова корави пружини като на тежкото желязо при М50.
Това пък какво общо има с главата

Значи ще го пускам на 7000 да видим дали ще удари клапани така:




Уважавай другия, независимо каква кола кара.
29 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани