Окачване за 320ка
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
25 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Окачване за 320ка
Колеги със стоково окачване съм. Дойде време за ремонт на ходовата част, и предните амортисьори си заминават вече. Колата ми е на 16ки и идната пролет ще е със 17ки.
Да препоръчате амортисьори за стандартно окачване - кои са най-качествени съотношение цена?
Обмислям също да я смъкна малко и се чудя за цял кит окачване в рамките на 500-700 лева. Колата ми е евридейка и държа на комфорта в повече?
Какво бихте ми препоръчали като цяло? Алтернативи или заменяне на компоненти като пружини или амортесьори само.
Колегата Б****а в раздел сервизи и магазини - продава ново окачване комплект за 500 лева. Някой вземал ли е, доволен ли е?
Да препоръчате амортисьори за стандартно окачване - кои са най-качествени съотношение цена?
Обмислям също да я смъкна малко и се чудя за цял кит окачване в рамките на 500-700 лева. Колата ми е евридейка и държа на комфорта в повече?
Какво бихте ми препоръчали като цяло? Алтернативи или заменяне на компоненти като пружини или амортесьори само.
Колегата Б****а в раздел сервизи и магазини - продава ново окачване комплект за 500 лева. Някой вземал ли е, доволен ли е?
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.
колкото неговата дадена дума.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Окачване за 320ка
Вземи си М техник или съвсем стандартни амортисьори и евентуално нови пружини, че твойте вероятно да са поомекнали доволно вече.
С комплекта за 500лв комфорта напуска къщата на Биг Брадър завинаги. А за качествата им предпочитам да не отварям приказка (не че не съм го правил едно 20 пъти в различни теми)
С комплекта за 500лв комфорта напуска къщата на Биг Брадър завинаги. А за качествата им предпочитам да не отварям приказка (не че не съм го правил едно 20 пъти в различни теми)

- bmwdriver
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4859
- Регистриран на: 7.02.2003
- Местоположение: София
- Кара: на 1,6 бара
- Мечтае да кара: 911
Re: Окачване за 320ка
До към 500 лв. може да си вземеш не лошо спортно окачване.Ако не намериш,мога да ти пусна на Л.С. няколко линка 
Моят съвет е да не слагаш регулируемо окачване,а с обикновени пружини,които свалят не повече от 30/15 (30/30). Така все пак ще запазиш комфорта до някъде.Другото нещо е да смениш останалите компоненти по окачането като подбираш HD сериите.Ако може да си позволиш оригинални тампони ще е най-добре.Според мен ,едни добре инвестирани 1000 лв. за отпред и отзад ще направят чудеса с поведението на колата

Моят съвет е да не слагаш регулируемо окачване,а с обикновени пружини,които свалят не повече от 30/15 (30/30). Така все пак ще запазиш комфорта до някъде.Другото нещо е да смениш останалите компоненти по окачането като подбираш HD сериите.Ако може да си позволиш оригинални тампони ще е най-добре.Според мен ,едни добре инвестирани 1000 лв. за отпред и отзад ще направят чудеса с поведението на колата

Re: Окачване за 320ка
За момента имам шарнири и предни амортисьори. Идната седмица ще знам със сигурност след визитата при майстор.
Апропо също препоръки за читав майстор в западната част на София, който си разбира от БМВ. Не само окачване, но и двигател и диагностика. Рядко ми се налага да посещавам такива и затова нямам подръка никой конкретно...
Апропо също препоръки за читав майстор в западната част на София, който си разбира от БМВ. Не само окачване, но и двигател и диагностика. Рядко ми се налага да посещавам такива и затова нямам подръка никой конкретно...
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.
колкото неговата дадена дума.
- clarcky
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 280
- Регистриран на: 24.12.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '98 e36 328i Тouring
- Мечтае да кара: e36 ///M3
Re: Окачване за 320ка
Ето една комбинация която много освежава поведението на колата
Аз си взех пружини Eibach 30/30,амортисьори Билщаин Б4 или читави м-техник.Усилени шарнири Мейле,усилени биалетки Мейле,смяна тампони на предна стабилизираща щанга,смяна тампоните на носачите-тези към купето със плътни м-кови (може и powerflex).Една по-дебела задна стабилизираща щанга,смяна на биалетките и тампоните и.И едни усилени тампони Мейле,горе за към купето на задните амортисьори.С тази комбинация си в джаза,комфорта ще си бъде добър като за е36
Поздрави!


Re: Окачване за 320ка
Нещо от Мейле вече чувам 3ти лош отзив. Особено за усилената серия...
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.
колкото неговата дадена дума.
- bmwdriver
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4859
- Регистриран на: 7.02.2003
- Местоположение: София
- Кара: на 1,6 бара
- Мечтае да кара: 911
Re: Окачване за 320ка
Може да са ги развалили,аз ги карам 5-та година и няма проблем.
Единствено тампоните на носачите се предадоха на 4-тата
Единствено тампоните на носачите се предадоха на 4-тата

- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: Окачване за 320ка
bmwdriver написа:До към 500 лв. може да си вземеш не лошо спортно окачване.Ако не намериш,мога да ти пусна на Л.С. няколко линка
Моят съвет е да не слагаш регулируемо окачване,а с обикновени пружини,които свалят не повече от 30/15 (30/30). Така все пак ще запазиш комфорта до някъде.Другото нещо е да смениш останалите компоненти по окачането като подбираш HD сериите.Ако може да си позволиш оригинални тампони ще е най-добре.Според мен ,едни добре инвестирани 1000 лв. за отпред и отзад ще направят чудеса с поведението на колата
Кажете тогава от къде да си взема предни амортесьори с къс ход читави-пружините са -40мм и с B4 Билщайн не става, а серията на Билщайн за къс ход е Б8 за съжалание
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
Re: Окачване за 320ка
Ъпдейт по темата.
След ресърч и предимно насоки от колегата @bmwdriver
и друг колега от търговския раздел съм с 30/25 по нисък и около 30 процента по-твърд. Но след време като улегнат още нещата ще стане и още по
Впечатления от холандско окачване:
След цял ден каране по никакъв начин не усетих по груба или по-голяма твърдост. Седанът вози съвсем нормално и тествах неравности, дупки, качвах полегати и ниски бордюри и всичко е ок. Тайничко се надах да закача някъде и да пЦувна, но уви - не ми се отвори възможност. Наистина комфорта се запази.
Доволен съм.
Но има един проблем, който мъдря. Смених в галимацията и маншоните на рейката ляв - десен. Майсторът ми каза, че чука и е тръгнала но не е фатално. И чак сега го усещам и при незапален автомобил като леко мръдна волан към пасажера - има едно еднократно почукване.
Друг проблем е, че при запален автомобил при пълен ляв или десен преди край - скърца съответно лява и дясна страна. Също ми се разскърца и зад мен минавайки през неравност. Опразних целия багажник и въпреки това оттам се чува и мисля при бомбето зад мен
След ресърч и предимно насоки от колегата @bmwdriver


Впечатления от холандско окачване:
След цял ден каране по никакъв начин не усетих по груба или по-голяма твърдост. Седанът вози съвсем нормално и тествах неравности, дупки, качвах полегати и ниски бордюри и всичко е ок. Тайничко се надах да закача някъде и да пЦувна, но уви - не ми се отвори възможност. Наистина комфорта се запази.
Доволен съм.
Но има един проблем, който мъдря. Смених в галимацията и маншоните на рейката ляв - десен. Майсторът ми каза, че чука и е тръгнала но не е фатално. И чак сега го усещам и при незапален автомобил като леко мръдна волан към пасажера - има едно еднократно почукване.
Друг проблем е, че при запален автомобил при пълен ляв или десен преди край - скърца съответно лява и дясна страна. Също ми се разскърца и зад мен минавайки през неравност. Опразних целия багажник и въпреки това оттам се чува и мисля при бомбето зад мен

Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.
колкото неговата дадена дума.
- bmwdriver
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4859
- Регистриран на: 7.02.2003
- Местоположение: София
- Кара: на 1,6 бара
- Мечтае да кара: 911
Re: Окачване за 320ка
kagebista написа:Ъпдейт по темата.
След ресърч и предимно насоки от колегата @bmwdriverи друг колега от търговския раздел съм с 30/25 по нисък и около 30 процента по-твърд. Но след време като улегнат още нещата ще стане и още по
![]()
Впечатления от холандско окачване:
След цял ден каране по никакъв начин не усетих по груба или по-голяма твърдост. Седанът вози съвсем нормално и тествах неравности, дупки, качвах полегати и ниски бордюри и всичко е ок. Тайничко се надах да закача някъде и да пЦувна, но уви - не ми се отвори възможност. Наистина комфорта се запази.
Доволен съм.
Но има един проблем, който мъдря. Смених в галимацията и маншоните на рейката ляв - десен. Майсторът ми каза, че чука и е тръгнала но не е фатално. И чак сега го усещам и при незапален автомобил като леко мръдна волан към пасажера - има едно еднократно почукване.
Друг проблем е, че при запален автомобил при пълен ляв или десен преди край - скърца съответно лява и дясна страна. Също ми се разскърца и зад мен минавайки през неравност. Опразних целия багажник и въпреки това оттам се чува и мисля при бомбето зад мен
Какви пружини взе колега, и от къде!?

Re: Окачване за 320ка
Maxtrac Holland и до момента поддържам мнение, че колата ми вози супер. Като цяло падна по-малко. Странното е, че отзад падна повече от очакваното. Но и оригиналното ми окачввне се оказа по-ниско. Свалих черни пружини и забелязах, че задните имат по едно бяло петно на горните намотки. Видях 2 петна, но бяха мръсни всички пружини и в тъмно ги прибрах в кашона. И от тогава не съм ги гледал.
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.
колкото неговата дадена дума.
- Haddess
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 779
- Регистриран на: 10.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 413
- Мечтае да кара: 628CSI
Re: Окачване за 320ка
аз главата си залагам на усилено Mayle взех моята 5 кошница преди 3 месеца и смених биалетките и шарнирите с Mayle усилена серия и колата е бетон ! Строго препоручвам окачване Mayle поне за този бюджетен клас ! 


Re: Окачване за 320ка
Според мен - няма нищо усилено в НД серията
. Това са просто шарнири без тампон и назовани в "НД серия". А, че са качествени, спор няма. На ац-метал и вега шарнирите без тампон по нищо не се различават от НД серията. Даже първите е адски трудно да ги размърдаш на ръка при въртящата част. НО най-важното е да държат на нашите пътища по-дълго...

Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.
колкото неговата дадена дума.
- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: Окачване за 320ка
Ето ги моите усилени Мейле задни тампончета след има няма 20к км, а уж внимавам
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
25 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани