като неработи ванос какво прави колата

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 5.05.2006
Местоположение: Svishtov

като неработи ванос какво прави колата

Мнение от ioshev.al » 26 Юни 2006, 20:46

зсравеите на вси4ки. ниакои запознат ли е ако не ти работи ванос как се отразива това на колата моливи за спе6ен савет благодариави

CS-маниак
Аватар
Мнения: 1773
Регистриран на: 28.05.2002
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Мнение от lowdriver » 27 Юни 2006, 12:21

Съдейки по предназначението и принципа на действие на ВАНОС-а, ако е постоянно "зацепен" колата ти ще
си върви нормално до към 4500-5000 оборота, след което ще усетиш спад на мощността (което е много субективен
признак, но все пак е индикатор). Ако ВАНОС-а не работи, до 4500-5000 об. двигателят ще е муден, след
което ще усетиш как просто живва и нещата си идват на място. Тези признаци могат да се получат
при неработещ соленоид, да речем.
Изображение
Driver's Racing Team

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1448
Регистриран на: 15.09.2004
Местоположение: София

Мнение от KickingKing » 27 Юни 2006, 14:05

Lok-Tar!

VANOS-а не променя ли 2 пъти? Един път към 2000 и един път към 4000???
Изображение
Изяж бобър - спаси дърво!

Изображение
По-добре да търсиш в google earth къде си пил, отколкото да видиш в youtube как!

CS-маниак
Аватар
Мнения: 1773
Регистриран на: 28.05.2002
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Мнение от lowdriver » 28 Юни 2006, 15:28

Не. След като двигателят излезе от режим на празен ход, ВАНОС-а се "включва" и към 4500-5000 об/мин се
"изключва".
Изображение
Driver's Racing Team

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1448
Регистриран на: 15.09.2004
Местоположение: София

Re: като неработи ванос какво прави колата

Мнение от KickingKing » 28 Юни 2013, 12:38

Осем години и половина по-късно и вече нямам спомен кое от къде съм чел, но тия като наще стари браки (т.е. не variable) са 2 пъти. Еидния път е към 2 и после на 4и нещо изключва. Ако не съм прав живея в заблуда вече години наред :clap:
Изображение
Изяж бобър - спаси дърво!

Изображение
По-добре да търсиш в google earth къде си пил, отколкото да видиш в youtube как!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re:

Мнение от zvetiko » 28 Юни 2013, 17:45

lowdriver написа:Не. След като двигателят излезе от режим на празен ход, ВАНОС-а се "включва" и към 4500-5000 об/мин се
"изключва".


Колега, ВАНОС-а служи да отвори, при обороти над 2600, по-рано смукателните клапани за да може да се напълни по-добре горивната камера, с което се повишава мощноста на двигателя. Същевременно наличието на ВАНОС позволява при ниски обороти да се подава горивна смес в по-малко количество с цел икономия на гориво, по-равномерна работа на двигателя и намаляване на токсичноста на изгорелите газове.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1448
Регистриран на: 15.09.2004
Местоположение: София

Re: като неработи ванос какво прави колата

Мнение от KickingKing » 28 Юни 2013, 18:22

И така и така е.
Както казах го променя към 2 и... но после го променя пак. Примерно при М50 може да се усети тоя ефект много (или на тоя дет аз имах ако не друго) към 4300. Всички знаят 320 колко е умряло преди това и как се усеща изведнъж.
Изображение
Изяж бобър - спаси дърво!

Изображение
По-добре да търсиш в google earth къде си пил, отколкото да видиш в youtube как!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 602
Регистриран на: 3.04.2011
Пол: Мъж
Кара: ше Е36 Cupe
Мечтае да кара: М5 Комби

Re: като неработи ванос какво прави колата

Мнение от ozBMW » 28 Юни 2013, 18:37

Карам м50б20 и като я изцедим отначало до към 2000 я няма никаква,и на 3000 вече все едно някой ме дръпне рязко с въже :D Добре ли е :dunno: :lol:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: като неработи ванос какво прави колата

Мнение от steeN » 28 Юни 2013, 19:38

Тва с рязкото дръпване на 3-4K май говори за износени уплътнения на буталото, уж трябвало да е плавно и не трябва да няма усещане за мудност на ниски обороти...
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1448
Регистриран на: 15.09.2004
Местоположение: София

Re: като неработи ванос какво прави колата

Мнение от KickingKing » 01 Юли 2013, 10:22

В начина, по който върви М50 и М52 има доста голяма разлика. М52 се усеща много по-рано дръпването и кривите на двигателя като цяло са по-добри според мен, но само до 4000-4500. Освен това при М50 се усеща доста повече според мен, докато М52 е по-рафинриан. За юркане няма разлика, но за нормално каране според мен М52 е по-подходящ (макар да съм имал само М50В20).

Абе чудя се няма ли тема какво е това ванус в полезни или да вземем да драснем една?
Изображение
Изяж бобър - спаси дърво!

Изображение
По-добре да търсиш в google earth къде си пил, отколкото да видиш в youtube как!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: като неработи ванос какво прави колата

Мнение от zvetiko » 01 Юли 2013, 10:41

KickingKing написа:И така и така е.
Както казах го променя към 2 и... но после го променя пак. Примерно при М50 може да се усети тоя ефект много (или на тоя дет аз имах ако не друго) към 4300. Всички знаят 320 колко е умряло преди това и как се усеща изведнъж.


Колега, след като описах за какво служи ВАНОСА няма логика при вдигане на оборотите над 4500-5000, когато по-ранното отваряне на смукателните клапани става от още по-голямо значение, ВАНОСА да го върне в обратна посока.
Ето още едно обяснение- с вдигането на оборотите, времето, за което има отвор през, който да се напълни цилиндъра с горивна смес се намалява и колкото са по-високи оборотите, толкова по-зле се пълни цилиндъра. ВАНОСА компенсира до известна степен това, като отвора се отваря по-рано, поради тази причина съществува по-дълго време и затова цилиндъра се пълни по-добре.

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook