Проблем с дигитален климатроник

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 5.03.2012
Местоположение: Китен / Казанлък
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 TOURING 3.0D

Проблем с дигитален климатроник

Мнение от Tsaneff » 16 Сеп 2013, 13:16

Продължават ми несгодите по възстановяването на най-скъпото ми същество... Е36, туринг, 2.5тдс, 1996, ноември или поне така е по ВИН. Още, когато я купих, предишният притежател ми каза, че не може да се пуска компресора на климатика от копчето на управлението и затова е изкарал отделно копче. Точно на кората, под ключа за фаровете. Кората е прегризана и там е поставено най-отвратителното копче, което можете да си представите ( затова не съм го и снимал). През лятото осъзнах, че не само компресора, а и перката тръгват от въпросното копче, като се оказа, че не мога да си регулирам градусите. Климатика духа само на най-студеното, изпоразболях си родата и половината колеги, които съм возил. Сега, вече не ми е толкова нужен, а и работата понамаля, та намерих време да разглобя и да огледам. Работата е сериозна... отпред в кутията с релетата някой със затворени очи е кълцал кабели... после е снаждал, отрязаните парчета ги е ползвал другаде, не ти е работа. С един колега, ел. техник, се хванахме да проследяваме кабелаците. Свалих си Аутодата, гледаме схемите, но се оказва, че не сме сигурни коя схема да гледаме. Тази до 1995 или тази след. Колата е 96-та по ВИН, но откъде да знам каква инсталация и е монтирана, защо да не е от преди 96-та?! Още нещо, сега съм с ново управление, защото предишният притежател ми каза, че проблемът е в управлението. http://sinek.snimka.bg/automobiles/clmt ... 0.31557973 На старото му липсваше (беше изтръгнато от платката) леглото за най-дясната букса, която е с трите кабелчета (кафяв, жълт и син). Сега на новото управление има място и включих буксата (намерих я зад таблото). Опитахме се да възстановим инсталацията, от това което беше видимо за окото, но след като разкачихме копчето (което е много грозно) и свързахме жиците, както си мислихме че са били.... натиснах бутона * от управлението .... и нищо. http://sinek.snimka.bg/automobiles/clmt ... 0.31557972 отворих отдолу, кората. Оказа се, че копчето ( :censored: ) прекъсва масата или минуса, :dunno: Вързали са маса за гредичката, която държи таблото ... оттам към халогените, които също са допълнително прекарвани или допълнително възстановявани... незнам. И след копчето един син кабел се отправя към релетата. http://sinek.snimka.bg/automobiles/clmt ... 0.31557971 Те са три наброй, две мисля, че са за перката и едно за компресора. След като нищо не тръгна, проследихме къде отиват тези кабели, кафяв, жълт и син, които излизат от управлението на климатроника и които си мислих, че са тези които дават сигнал при натискане на * и на +,- за градусите. Оказа се , че отиват в едно ейтакова http://sinek.snimka.bg/automobiles/clmt ... 0.31557966 http://sinek.snimka.bg/automobiles/clmt ... 0.31557968 Което нещо отзад изглежда така : http://sinek.snimka.bg/automobiles/clmt ... 0.31557967 Това е една кутийка, затворена, вътре с едно нещо, като някакъв датчик, който е предпазен с вата. Ватата естествено беше задръстена с ГНЯС! Датчикът представлява едно кръгло цилиндърче с мрежичка отгоре. Нещо ме навежда на мисълта, че той е отговорен за това да казва на климатроника, колко градуса е навън :paranoid: http://sinek.snimka.bg/automobiles/clmt ... 0.31557970 Самата кутийка беше пусната просто така, до сирената на алармата. Сега... и аз не знам какво да питам, след толкова писане. Ако някой има идея коя схема да гледам от Аутодата, или ако има друга.... Ако някой знае каква е последователността на свързване на релетата, управленията, бушоните и т.н. Може би не съм обяснил всичко както трябва, но ако искате да помагате, питайте :ok:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 844
Регистриран на: 2.02.2007
Местоположение: София

Re: Проблем с дигитален климатроник

Мнение от JOGI » 17 Сеп 2013, 17:45

колега, търси етм за е36 и оттам гледай схемите. а тази кутийка ти е датчика за чистотата на въздуха и затваря автоматично клапите за външния поток, ако е пусната циркулацията от управлението. и седи отпред на едната кора пред радиаторите, но ако е удряна колата и сега е без тея кори е ясно защо са я прибрали там.

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 5.03.2012
Местоположение: Китен / Казанлък
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 TOURING 3.0D

Re: Проблем с дигитален климатроник

Мнение от Tsaneff » 18 Сеп 2013, 14:53

Намерих схемите, сега трябва да се заровя в тях, че са доста страници.... Благодаря, колега.

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook