Перката на климатика............

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 186
Регистриран на: 24.04.2006

Перката на климатика............

Мнение от clikk » 19 Юни 2006, 16:28

не намерих такава тема, дано не съм пропуснал нещо ...днес ходих да проверя количеството фреон (климатроника с врътките), че започна по - бавно да изстудява по жегите и се оказа, освен че фреона е на минимума перката, когато се включи трака! (тази между бъбреците и радиатора). Доколкото успях да видя се е разбила оста или уплътнение ако има такова???
Моля, за предложения търпи ли ремонт,и ако да, ми препоръчайте сервиз и ориентир в цена, ако някой е правил подобен ремонт.
10х предварително
а сега, де?

Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 72
Регистриран на: 18.10.2005
Местоположение: Бургас

Мнение от Blato » 19 Юни 2006, 18:49

На скоро правих моя вентилатор, чиито магнити се бяха изкъртили, но за съжаление обърках поляритета им и в резултат черпише много ток. Над 40А и ми изгаряше бушона. Бях ги залепил с метал-пластик лепило на Локхиилд ако несе лъжа и няма начин вече как да ги сваля, а нали и това беше целта да не падат. Щеше да стане ако бях отбелязал магнитите като го вадих, но не обърнах внимание и както и да е...

Нова перка е 500-800лв, втора употреба 200-300, но няма гаранция колко ще изкара.... За това в сервиза взеха една перка от радиатор на Пежо за 40лв и я приспособиха за там - в крайна сметка са само три носача, на които се хваща, а място има много и сега си работи перфектно... но ще споделя как се отваря ел мотора на този вентилатор.

По принцип е капсолован ел. мотора, но може да се отвори и ремонтира, но няма гаранция че ще е успешно.

Сваляш перката и носиш ел мотора на някой стругар да го отвори. Ако се вгледаш внимателно от горната страна - "капака" на ел мотора, където е оста - по ръбовете има като пресовани зъби на 4-5 места. Именно те го държат затворен и те трябва да се махнат на струг - на мен ми зе 2 лв за това :mhihi:

После взимаш една отверка и я мушкаш конзолно в някой от отворите горе до оста, а от зад на ръба на корпуса слагаш нещо по-голямо и ги използваш като лост - за да се измъкне капака. Става малко трудно ако стругаря не си е свършил добре работата.
Като се повдигне малко капака, т.е. освободиш от зъбите - капака се измъква на горе заедно с ротора. Дърпай силно - магнитите го дърпат много яко на обратно. Не се притеснявай за четките - те са от долу и няма опастност да ги скъсаш.

Проблема е, че лагера на остта е капсолован на "капака" - не знам как ще го правиш. От долната страна е лагировано в една втулка на дъното...

После ако го ремонтираш - слагаш всичко обратно и капваш на няколко места с електрожен капака.

Ами това е общо взето. Успех и дано да стане. Ако не стане не се коси - перка от охладителната система на лада или пежо спокойно се монтира с малко приспособяване.

П.с. Гледай да не загубиш пружинките на четките, че изкачат и аз ги търсих сумати време по пода. :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 20.04.2005

Мнение от jk » 26 Юни 2006, 14:40

Колега можеш ли да дадеш малко инфо за това как си приспособил перката. Перката капсулована ли е към мотора - и двете ли да търся или може да се намери само мотор например? Също така много ме интересува за кой модел на пежо/лада конкретно става въпрос т.е. от кой модел (желателно на лада :mhihi: ) перката/мотора ще пасне най-лесно. На мен също ми е тръгнал вече мотора на перката и трябва спешно да правя нещо по въпроса.

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 16.02.2006
Местоположение: Бургас
Кара: Старо BMW
Детайли за колата: E36 320i

Мнение от gani76 » 26 Юни 2006, 21:55

Батка не ти препоръчвам да приспособяваш мотор от лада,дърпа голям ток и резистора за 1 степен издава багажа.Ползвай от западна кола те са по-икономични

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 20.04.2005

Мнение от jk » 27 Юни 2006, 15:07

Някой може ли да каже конкретен модел на автомобил от който да взема перката щото моята вече окончателно изгоря и няма клима :evil: :help:

Още едно въпросче -- на дълго може ли да се пуска климатика без работеща перка... в смисъл въздушната струя при скорост от 100км/ч достатъчна ли е да охлажда радиатора на климатика?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 72
Регистриран на: 18.10.2005
Местоположение: Бургас

Мнение от Blato » 27 Юни 2006, 15:58

Какво да ти кажа - отиваш в някоя авто морга и искаш да видиш ел перка от рено или пежо като си носиш твоята също. Под перка разбирай не само перката, а и мотора с перката.

Гледаш да е по размери горе долу същата по ширина, за да може да се събере между маската и радиатора.

Захващането става посредством три носача - ако си свалил старата перка ще разбереш какво имам предвид. Гледаш какво е захващането на "новата" перка и го приспособяваш посредством планки за да се захване на носачите към шасито.

Резистора не ти трябва - правиш ги и двете степени да работят на една и съща скорост или с други думи без резистора.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 186
Регистриран на: 24.04.2006

Мнение от clikk » 28 Юни 2006, 8:13

на ул.Раковска между Козлодуй и Сливница има сервиз, в който ремонтират моторчето. На мен ми взеха 30 лв. и 30 лв. в моя сервиз за монтаж и демонтаж - оттогава бачка перфектно. Някой беше описал доста подробно в по-горните постове, как се сваля и ремонтира - е, те тава е... :mhihi:


Успех!
а сега, де?

Изображение

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook