Колата ми пропуши сиво - 320ка

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1042
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: СОФИЯ

Колата ми пропуши сиво - 320ка

Мнение от kagebista » 09 Авг 2013, 11:42

М52 320.
Като я запаля студена изпушва сиво от ауспуха. При форсиране също избълва сериозно количество цветен такъв пушек.
Не пипа масло! Нивото е винаги едно и също - пръчката ми е напоена от острия връх до първата цепка. На цвят не е катранено черно, а e леко медно прозиращо, тоест все едно е сменено преди 2-3к километра. Долях преди 3 месеца 300 грама от остатъка, който имах и не помръдна нивото, нито промени цвета си от тогава. А го поглеждам често - поне 2 пъти в месеца. Имам още за почти 2к километра...
Не пипа и водата привидно. Ранната пролет досипах 500 г. антифриз. Ако приемем че преливника отстрани на радиатора е 100%, то тогава като отворих и видях, че при изгасен двигател водата стои на 35% - тоест на око три пръста по надолу от средата. След като досипах се покачи, но си смукна течността и пак се законтри там. Вчера отворих и пак си е на същото място като деление.
Парното от климатроника е топло. Колата държи обичайна работна температура, бързо я достига и не помръдва по показания.
Когато сменяхме свещите зимата се видя, че на най-крайния цилиндър/този от към прозореца/ свещта беше омаслена доста. След смяната им и едно кръгче от 1 км - новата свещ също беше омаслена по нагоре. Другите 5 в идеално състояние. На диагностиката тогава нищо не излезе като проблем, въпреки че малко повече пушех от другите автомобили. Но зимата беше по-скоро като пара и не толкова сиво. Но сега си е стабилно.
Ще се ходи на майстор, но при тези симптоми какво да очаквам. Моторът е на 185000 реални км. Даже си беше премеждие да свалим старите свещи, които бяха оригиналните от завода :shock: Колата си върви нормално, но в ниските ми се струва малко мудна. Развърта чак след 3000 оборота, като под тях няма такъв живец. Като я покарам и пушенето мисля че го няма, но спра ли и оставя ли я за малко - пак изкарва и зависи от това дали е била още топла или вече студена.
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2041
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: Колата ми пропуши сиво - 320ка

Мнение от michev » 09 Авг 2013, 11:53

Да не караш с някакви евтини бензини, взети от този или оня, че ако е така не се знае какви боклуци има вътре и от тях да припушва. Съвсем наскоро колата на приятел, която е на метан, правеше буквално димни завеси и бяхме решили да пилеем мотор, да ама като му свърши метана и обърна на бензин и пушеците изчезнаха.Следващата зарядка на метан нямаше проблеми, та помисли в тази насока.
only rear wheel drive

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1042
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: СОФИЯ

Re: Колата ми пропуши сиво - 320ка

Мнение от kagebista » 09 Авг 2013, 12:24

Сипвам читав бензин 98 от бензиностанции. Колко е читав е друг въпрос. И на различни места. Но не мисля че това е проблема. А проблема си го има не от вчера. Все пак едната свещ е омаслена сериозно! Но не прекъсва и държи всичките цилиндри в добра работна кондиция. Газификации съм нямал и няма да имам.
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1730
Регистриран на: 14.08.2007
Пол: Мъж
Кара: ше E60 530dА

Re: Колата ми пропуши сиво - 320ка

Мнение от netmurder » 09 Авг 2013, 13:16

Аз си мисля че е от антифриза.... Търси в тази насока, гарнитура глава....
Веднъж БМВ, Винаги БМВ!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 20.06.2002
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
Мечтае да кара: 850
Детайли за колата: петица- хубавица

Re: Колата ми пропуши сиво - 320ка

Мнение от akula » 09 Авг 2013, 17:06

явно при 6тия цилиндър има нещо гнило. вземи да замериш компресия за всеки случай :yes: . успех
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Колата ми пропуши сиво - 320ка

Мнение от Dirty M5 driveR » 09 Авг 2013, 18:40

Едни гарнитурки има около свещите, смени ги.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Колата ми пропуши сиво - 320ка

Мнение от zvetiko » 10 Авг 2013, 11:57

kagebista написа:Сипвам читав бензин 98 от бензиностанции. Колко е читав е друг въпрос. И на различни места. Но не мисля че това е проблема. А проблема си го има не от вчера. Все пак едната свещ е омаслена сериозно! Но не прекъсва и държи всичките цилиндри в добра работна кондиция. Газификации съм нямал и няма да имам.


Предполагам, че имаш в предвид, че свеща е омаслена отвън, а не от страната на електродите. :?: Най-вероятно имаш масло и в лулата, от там горенето в 6-ти цилиндър не е нормално и за това е пушека, който описваш. Колегата Dirty M5 driveR ти е казал какво трябва да направиш- колкото по-бързо, толкова по-добре, защото може да ти се повреди и ламбда сондата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1042
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: СОФИЯ

Re: Колата ми пропуши сиво - 320ка

Мнение от kagebista » 10 Авг 2013, 12:17

Точно има масло в самата лула.
Това ли са въпросните гарнитури тип О пръстени?
Аз мислех, дали не са гумичките на клапаните при 6ти цилиндър...
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Колата ми пропуши сиво - 320ка

Мнение от Dirty M5 driveR » 10 Авг 2013, 12:30

Това са, да. Те вървят с гарнитурата на капака на главата. Смени ги и кажи какво се е получило.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Колата ми пропуши сиво - 320ка

Мнение от zvetiko » 10 Авг 2013, 13:00

kagebista написа:Точно има масло в самата лула.
Това ли са въпросните гарнитури тип О пръстени?
Аз мислех, дали не са гумичките на клапаните при 6ти цилиндър...


Ако са гумички на клапаните, признаците са съвсем други. Когато сменяш гарнитурата има последователност на затягане, която трябва да се спази. Лулата та 6- ти цилиндър трябва да се обезмасли добре, ако е стояла дълго време в масло, най-добре да я смениш, гнездото на свеща също трябва да се обезмасли.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 280
Регистриран на: 24.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '98 e36 328i Тouring
Мечтае да кара: e36 ///M3

Re: Колата ми пропуши сиво - 320ка

Мнение от clarcky » 10 Авг 2013, 16:45

Наскоро сменях гарнитура по същата причина,при смяна на свещите и при мен на шести цилиндър беше пълно с масло.Както казаха пръстените са комплект с нея.Вземи нещо качествено!Аз заложих на victor reinz,цената беше към 70лв.Поздрави и успех!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6155
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Колата ми пропуши сиво - 320ка

Мнение от ares2 » 10 Авг 2013, 17:48

нивото ти на маслото променя ли се бързо?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1042
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: СОФИЯ

Re: Колата ми пропуши сиво - 320ка

Мнение от kagebista » 10 Авг 2013, 21:13

Благодаря. Спрях се на рейнц гарнитура и другата седмица мислях да взимам и сменям. Ама стази последователност ако може по подробно, че мислех сам да свърша тази работа.
Маслото не се губи. За почти година все си стои на едно ниво - на копието е покрит плътно само върха до първото разделение. След като долях има няма 300-400 грама ми се стори че малко се вдигна. Но сега като я проверявам студена си е пак така оцветена пръчката до същото ниво.
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 77
Регистриран на: 15.08.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Гаражна е36-ца..!
Мечтае да кара: Е36 без забележка..
Детайли за колата: Италиянска мадама родена през '93

Re: Колата ми пропуши сиво - 320ка

Мнение от ricky » 18 Авг 2013, 15:27

Последователноста не е кой знае колко сложна.. Не е като например на главата :P но все пак който не се е посъветвал и я е затягал като мен(как му падне) бере ядове, капака се криви и почва да тече като лейка.. После следва нова гарнитура и пак разправии. Та последователноста е от средата към краищата, като редуваш веднъж отляво и отдясно. :wave:

ПП. ако ще се заемаш сам не забравяй да почистиш хубаво с коресилин и погледни гумените шайби на болтовете, нз твойте как ще са, но мойте бяха се сплескали като 10ст. Не влизат в комплекта но можеш да си ги вземеш от вари 2000 мисля че бяха около 15 на брой за около 70ст. бройката
Големите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат случки, а малките умове обсъждат хора..!
.Те колегите го казаха,класните автомобили са със задно или двойно,предното предаване изобщо не фигурира,то е създадено за автомобили без никакъв спортен дух,да те вози от т.А до т.Б. цитат....

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1042
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: СОФИЯ

Re: Колата ми пропуши сиво - 320ка

Мнение от kagebista » 03 Ное 2013, 10:56

Развитие по темата!
Гарнитурата на капака и О пръстените са здрави. 2ма независими майстора я гледаха и казаха, че няма нужда да се отваря и сменя нещо здраво. И наистина мотора е абсолютно сух вън. Но някак не ми допада - като запаля и леко дам газ целогодишно колата ми да се посере всеки път в началото докато загрее.
Свалях свещи да ги чистя, както и леглата за лулите. Наложи се, защото допуснах да прокапе в леглата на 5 и 6ти цилиндър отгоре заради свален капак. След чистенето не видях никакво масло в отворите до резбата. Само засъхналата мръсна вода, която изтече там. След месец пак ги свалях и гледах и нищо нередно не видях на нито една свещ при нито един цилиндър, включително и 6ти. Тоест всяка свещ си е равномерно омаслена до средата по резбата й към капака и до там. Така ли трябва да бъде или при изправни О пръстени - резбата трябва да остане съвършено суха до централния електрод?
http://www.autoreview.bg/advice/technic ... e-sveshti/
Тук номер 5 бие на визия като при мен.
Обаче дименето си остава. Така пак на студено и като запаля и форсирам до 3000 оборота изпушва стабилно. Струва ми се, че го прави при връщане на оборотите от това което виждам. Тоест газ и като пусна педала връща на зад пушек. Не прекъсва нито студена, нито топла.
И си е бялосивкаво, но в никакъв случай плътно бяло. Горе в старите коментари съм описал, че не пипа вода. Маслото ми малко над минимума по принцип но си е така от доста време, тоест и там не виждам загуби в генезиса на темата. И все още бистро и златисто все едно е сипано скоро. Аз така или иначе ще го сменям тези дни, но искам да знам проблема. По този повод може да дадете съвет 10w40 или 5w40? Старото ми е Мотул 10w40 и колата е супер тиха и никога не е чуквала повдигач, дори при ръчка.
Паля, заставам отзад и на обоняние усещам странна миризма от ауспуфа! Не знам дали мога правилно да го обясня, но не мирише по типичния начин. Слабо е и се усеща между някаква химия и изгоряло гориво. Странен аромат общо взето.
В купето не мирише на изгорели газове и тем подобни при каране и затворени врати.
Като загрее мисля че дима изчезва напълно.
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook