Съединител е36 320>323/325/525

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 202
Регистриран на: 17.06.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E60 528xi
Мечтае да кара: M10
Детайли за колата: Panda

Съединител е36 320>323/325/525

Мнение от ayaks90 » 23 Юни 2013, 11:13

Колеги след упорито търсене на инфо през последните месеци накрая опрях и до това да започвам нова тема с няколко много прости въпроса.Така малко инфо за колата ми и какво искам да направя.
Колата ми е е36 320 1994-та година (м52 е).Смених двигателя с м52б28 и останах със скоростите,кардан,диф 3.45,маховик и стартер от 20-та.Съединителя започна да заминава и сега търся тънкия начин да сложа нещо по кораво зада държи на по големия 2.8.След упорито четене и сравнение в реал ОЕМ установих че скоростната кутия на 20-та се монтира на някои модели М52Б25 (тоест 323) и М50Б25 (325), до тука всичко е ок кутиите са еднакви.Гледам феродото което е 228мм монтира се на някои модели 323 и на всичките 325/525и.Гледам маховиците за жалост моя маховик се монтира на всичките модели 325/525 но не и на 323 а диаметара е същия тоест 228мм (на някои от модели че пак са два варианта).Претискателя е различен от този на 20-та (и нормално все пак трябва да бута повечко зада зацепят големите мотори) и претискателя на 323 и 325/525 са еднакви.Реших че проблема ми е решен и ще сложа един претискател+феродо от 325/525 и проблема е решен без да сменям кутия/кардан/диф(евентуално)/маховик и стартер,но за жалост вече няколко месеца немога да намеря съединител+претискател от въпросните М50Б25 (доста са редки самите коли) и почна даме човарка дали мога да исползвам съединител с претискател от 323 (М52Б25),скорости са същите,диаметар на феродото (228мм) са едно към едно,претискателя е същия като на М50Б25 (192 коня което ще е добре за моя 193 кониов ДВГ),маховика е същата големина 228мм но не го дават да се монтира в 20-ска или 25-ца.И наистина съм пред голяма дилема дали съединителя+претискателя ще паснат без да сменям нищо друго (понеже това са още пари които аз нямам затова се мъча да побългаря от което не съм горд но съм отрковен).Или ще се наложи да сменя маговик+стартер зада монтирам съединителя+претискателя от 323..... Благодаря предварително. :wave: :wave: :wave:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 234
Регистриран на: 24.03.2008
Местоположение: София

Re: Съединител е36 320>323/325/525

Мнение от bmw28 » 23 Юни 2013, 11:34

Стартера не се сменя, ако слагаш маховик пак от E36...
Има плътен, бездемпферен маховик с феродо 228мм и притискател, който става само за този маховик. Слага се на M50B20 и на M50B25 без Ванос и без клима. При него демпферните пружини са на феродовия диск.

Има демпферен маховик пак с 228мм какъвто ти е на колата в момента.

И има демпферен 240мм, Той си е за 2.8, защото е много силен явно :mhihi:

Най-добрия вариант според мен е да си намериш от форума плътен маховик за 30-50лв и си купуваш нов съединител като са него. С този маховик става вечен.
И всичко пасва идеално, няма какво да те притеснява.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 202
Регистриран на: 17.06.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E60 528xi
Мечтае да кара: M10
Детайли за колата: Panda

Re: Съединител е36 320>323/325/525

Мнение от ayaks90 » 23 Юни 2013, 14:29

Благодаря за съвета колега.Бих искал да разбера също така дали феродото+претискателя от 323 (М52Б25) ще станат на моята кола без да сменям нищо друго.

ПП:Относто стартера в момента стартера ми е от 2.0 понеже маховика ми е от 2.0 и бендикса на стартера от Б20 е различен спрямо този на Б28 затова не си напълно прав отностно твърдението ти че ако сложа маховик от е36 няма да сменям стартер (има и случаи в които се сменя). :yes:
Изображение

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook