Смяна на климатичен радиатор
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- delas_328
- ентусиаст
-
- Мнения: 1044
- Регистриран на: 27.08.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 24 Клапанова гад!!!
- Мечтае да кара: М3 Е36 3.2
Смяна на климатичен радиатор
Здравейте колеги как се сменя този радиатор трябва ли да се разкача бронята и маската,че ония в сервиза искат да я свалят ??? 

По-добре известен пияч, отколкото анонимен алкохолик!
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Смяна на климатичен радиатор
Не е нужно да се сваля нито бронята , нито маската ....
Радиатора се държи на общо 4 болта - два от горе , който са захванати на вътрешната маска (която държи радиаторите) и два от пред , които са хванати на металната пластина м/у двата рога ....
До горните два болта има директен достъп , а до предните два може да се достигне или от горе , като се свали пластмасата м/у двете маски , или от долу , като се свали пластмасовата кора под радиаторите ....
Радиатора излиза от долу (тоест колата трябва да е или на канал , или да е достатъчно високо повдигната ) ....
Освен 4-те скрепителни болта , трябва да се отвият и двата щестограма , които са за проводящите тръби към климатичния радиатор ...
Имал съм два случая тези щестограми да се късат ... причината е , че се натрупавт много боклуци от горната страна на тези болтове и те ръждясват .... За това препоръчително е да се напръскат хубаво с проникващ спрей от горната страна (от към резбата ) и да се поизчака извествно врме , след това пак да се повтори със спрея ...
Пак повтарям абсолютно и категорично излищно е да се свалят бронята и маската , радиатора може и излиза съвсем лесно от долу ....
Радиатора се държи на общо 4 болта - два от горе , който са захванати на вътрешната маска (която държи радиаторите) и два от пред , които са хванати на металната пластина м/у двата рога ....
До горните два болта има директен достъп , а до предните два може да се достигне или от горе , като се свали пластмасата м/у двете маски , или от долу , като се свали пластмасовата кора под радиаторите ....
Радиатора излиза от долу (тоест колата трябва да е или на канал , или да е достатъчно високо повдигната ) ....
Освен 4-те скрепителни болта , трябва да се отвият и двата щестограма , които са за проводящите тръби към климатичния радиатор ...
Имал съм два случая тези щестограми да се късат ... причината е , че се натрупавт много боклуци от горната страна на тези болтове и те ръждясват .... За това препоръчително е да се напръскат хубаво с проникващ спрей от горната страна (от към резбата ) и да се поизчака извествно врме , след това пак да се повтори със спрея ...
Пак повтарям абсолютно и категорично излищно е да се свалят бронята и маската , радиатора може и излиза съвсем лесно от долу ....
- delas_328
- ентусиаст
-
- Мнения: 1044
- Регистриран на: 27.08.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 24 Клапанова гад!!!
- Мечтае да кара: М3 Е36 3.2
Re: Смяна на климатичен радиатор



Ето това е бърз,точен и ясен отговор и най-вече компетентен ,радвам се че има такива хора във форума

Сега им се обадих и им казах да не пипат нищо докато не отида да ги видя

По-добре известен пияч, отколкото анонимен алкохолик!
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Смяна на климатичен радиатор
Ми те или от незнание ,или с цел да ти вземат повече пари , вероятно биха разглобили половината кола ....
Чисто информативно , цялата процедура отнема около 30 минути максимум , без да се бърза (ако човека , който я прави знае какво прави и ако не се скъсат двата шестограма за тръбите) ....
Чисто информативно , цялата процедура отнема около 30 минути максимум , без да се бърза (ако човека , който я прави знае какво прави и ако не се скъсат двата шестограма за тръбите) ....
- nickstorm
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 159
- Регистриран на: 19.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: на късмет и надежди...
- Мечтае да кара: "бяла служебна баничарка"
- Детайли за колата: seats and a steering wheel....
Re: Смяна на климатичен радиатор
То ако се свали бронята ще има повече място за работа...И на мен ми предстои тази операция, във връзка с това един въпрос-уплътнителните пръстени на радиатора и изпарителя еднакви ли са? Че съм взел 2 комплекта за радиатора- 2x11.1mm и 2x14mm
"Работи, работи!"-казал Иван Вазов и легнал да спи
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Смяна на климатичен радиатор
nickstorm написа:То ако се свали бронята ще има повече място за работа...И на мен ми предстои тази операция, във връзка с това един въпрос-уплътнителните пръстени на радиатора и изпарителя еднакви ли са? Че съм взел 2 комплекта за радиатора- 2x11.1mm и 2x14mm
Пак казвам излищно е да се сваля бронята , има си достатъчно място и така ..... то докато сваля бронята , ще съм сменил кондензатора (радиатора ) .... Пръстените не са еднакви ! От страната на кондензатора единия е 11.1 , другия е 14 мм , докато на изпарителя са 2 с размери 9.5х2.5
На тази диаграма можеш да видиш : http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=60
Номер 6 (14мм) , номер 8 (11.1) са на радиатора , а номер 12 са 2 броя на дехидратора (филтъра) ... Диаграмата е за 318i , но няма разлика и за другите модели ...
Тези пръстени всичките ги подменях преди време , като правих осново преглеждане на климатичната система и ги купувах от Дарукар , тогава си спомням , че дадох към 60 лв само за гумички !
Последна промяна metodi80 на 19 Юни 2013, 20:23, променена общо 1 път
- nickstorm
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 159
- Регистриран на: 19.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: на късмет и надежди...
- Мечтае да кара: "бяла служебна баничарка"
- Детайли за колата: seats and a steering wheel....
Re: Смяна на климатичен радиатор
Така, радиатора е сменен.... обаче, от личен опит вече-препоръчвам сваляне на бронята, много по-лесно се работи. Пробвах без да свалям бронята, обаче има има един болт до левия фар (десния, ако се гледа фронтално колата) дето трябва да имаш пипала за да го развиеш. Болтовете общо са 6, като те хващат и перката на климатика. Бях си взел нов радиатор на Behr, тайландски, обаче се наложи да се разширяват дупките, щото не пасваха и ушите на горните 2 болта да се изпилят малко... След зареждане с фреон климатика проработи, да видим колко време ще изкара....
Методи, благодарско за информацията, ама аз се обърках -имах предвид уплътнителните пръстени на дехидратора, а не на изпарителя.
Методи, благодарско за информацията, ама аз се обърках -имах предвид уплътнителните пръстени на дехидратора, а не на изпарителя.
"Работи, работи!"-казал Иван Вазов и легнал да спи
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Смяна на климатичен радиатор
nickstorm написа:Така, радиатора е сменен.... обаче, от личен опит вече-препоръчвам сваляне на бронята, много по-лесно се работи. Пробвах без да свалям бронята, обаче има има един болт до левия фар (десния, ако се гледа фронтално колата) дето трябва да имаш пипала за да го развиеш. Болтовете общо са 6, като те хващат и перката на климатика. Бях си взел нов радиатор на Behr, тайландски, обаче се наложи да се разширяват дупките, щото не пасваха и ушите на горните 2 болта да се изпилят малко... След зареждане с фреон климатика проработи, да видим колко време ще изкара....
Методи, благодарско за информацията, ама аз се обърках -имах предвид уплътнителните пръстени на дехидратора, а не на изпарителя.
Да , аз за дехидратора съм написал размерите 9.5х2.5 ....
М/у другото за случая , когато пред кондензатора (радиатора) има перка , наистина е по трудничко да се бръкне (такава перка има , когато си с виско ) , иначе за случаите , когато охлаждането е от ел. перка ( а не виско ) , няма втора перка пред климатичния радиатор и тогава е много лесно да се бърка (такъв е случая при мен ) ....
В тоя ред на мисли май е редно да се поясни , че за случаите , когато има перка пред климатичния радиатор , тогава наистина е необходимо да се свали бронята .... а за случаите в които няма такава перка , тогава няма нужда да се сваля бронята ...
- nickstorm
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 159
- Регистриран на: 19.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: на късмет и надежди...
- Мечтае да кара: "бяла служебна баничарка"
- Детайли за колата: seats and a steering wheel....
Re: Смяна на климатичен радиатор
Да, така е. Аз съм с малкия дизел и с виско и отделна перка за климатика като за нея и радиатора на климатика болтовете са общи. Освен това и серпантината на хидравликата е там, а тя също пречи малко или много.
"Работи, работи!"-казал Иван Вазов и легнал да спи
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Смяна на климатичен радиатор
Аз го отлагам със седмици слагането на новия радиатор само щото си мислех, че пак трябва да свалям бронята. А аз съм също с ел перка 
Това се казва добри новини за моя мързел, поне имах достатъчно време да си купя всички крепежи и О рингове от дару

Това се казва добри новини за моя мързел, поне имах достатъчно време да си купя всички крепежи и О рингове от дару

- delas_328
- ентусиаст
-
- Мнения: 1044
- Регистриран на: 27.08.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 24 Клапанова гад!!!
- Мечтае да кара: М3 Е36 3.2
Re: Смяна на климатичен радиатор
Ами колеги,наистина в моя случай трябваше да се свали бронята,защото съм със виско и със ел.перка на климатика
все пак се получи ,но за съжаление радиатора който бях взел не пасна,защото явно е бил от кола без тази перка отпред

По-добре известен пияч, отколкото анонимен алкохолик!
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Смяна на климатичен радиатор
Мне радиатора е един, просто си взел някъв китайски кенеф.
- Драгослав
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 636
- Регистриран на: 28.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46XI / W164
Re: Смяна на климатичен радиатор
За да се смени климатичния радиатор,не трябва ли да се сваля таблото?
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Смяна на климатичен радиатор
Драгослав написа:За да се смени климатичния радиатор,не трябва ли да се сваля таблото?
Става въпрос за кондензера, не за изпарителя.
- delas_328
- ентусиаст
-
- Мнения: 1044
- Регистриран на: 27.08.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 24 Клапанова гад!!!
- Мечтае да кара: М3 Е36 3.2
Re: Смяна на климатичен радиатор
Не,не съм взимал кенефи,просто правиш ли разликата между тези с дифузиора и с перката която е без и се хваща на 3 планки или не
Моя е горния
Моя е горния
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
По-добре известен пияч, отколкото анонимен алкохолик!
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани