Е36-М42б18 трудно пали,мудно ускорява!

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 61
Регистриран на: 13.02.2011
Местоположение: Драгоман
Пол: Мъж
Кара: 325tds

Е36-М42б18 трудно пали,мудно ускорява!

Мнение от Kostadin Aleksiev » 13 Юни 2013, 20:10

Поздрави!Колеги м42-йката се спъна и не иска да върви като хората(зорлем 180км/ч),като карам по магистралата при натисната до мокета газ при 4500об/мин няма никой,все едно това е максимумът но след леко отпускане на педала се усеща леко отпушване,но само до там.
Не съм ходил на диагностика,скоро сменях ламбда,гофре и маркучи,вакууми всичко е наред,ДИСА-та работи(пробвах и с постоянно отворена)но колата си върви по един и същи начин-мудно.
Мислих си нещо за дебитомерът,и понеже имам още един го смених,същата работа и с другия дебитомер,след което взех за проба дебитомер от приятел с м42(свален за проба от неговата работеща кола)и отново греда,колцата ми се спъна още толкова.
Направих сверка на номерата,абсолютно различни :conf: ,малко съм объркан защото съм изчел много мнения че ставало дебитомер от други модели,но да не се впускам в подробности.
Моята м42-йка е 95година,а тази на моя приятел е 92-ра,ако не се лъжа от първите 36-ци с тоя матор!
Очаквам мненията ви да бъдат свързани с това да отида първо на диагностика,но все пак посъветвайте ме нещо друго ако има някой който да се е сблъскал с такъв проблем.
Последна промяна Kostadin Aleksiev на 19 Юни 2013, 13:39, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 780
Регистриран на: 4.04.2009
Местоположение: Лом
Пол: Мъж
Кара: кУлУлО

Re: Е36-М42б18 пазлика в дебитомери!

Мнение от ///Mechov » 13 Юни 2013, 22:23

Ако отвориш Реал Оем колега ще видиш , че дават няколко дебитомера за М42-то (всеки с различен номер ест.) На М40 1,8 дебитомера е същия като на М42. Провери си и датчика на дроселовата клапа , но да знаеш , че на диагностика той не излиза освен ако не е изгорял. Варианта е да дава грешни показания и затова колата ти се държи като Астра 1,4 моно. Премери датчика на осцилоскоп и виж данните реални ли са.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 182
Регистриран на: 26.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 175Nm

Re: Е36-М42б18 пазлика в дебитомери!

Мнение от teodorski » 14 Юни 2013, 10:14

Ами има голяма вероятност да се е обадил някой кнок сензор и компа да ти намаля предварението :!:
ИзображениеИзображениеИзображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 61
Регистриран на: 13.02.2011
Местоположение: Драгоман
Пол: Мъж
Кара: 325tds

Re: Е36-М42б18 пазлика в дебитомери!

Мнение от Kostadin Aleksiev » 14 Юни 2013, 19:54

Айде ново 20,започна по рядко да пали както трябва!Като завъртя и подам малко на педала пали,запали ли си мени оборотите за няколко секунди и секротва,що е то?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 61
Регистриран на: 13.02.2011
Местоположение: Драгоман
Пол: Мъж
Кара: 325tds

Re: Е36-М42б18 пазлика в дебитомери!

Мнение от Kostadin Aleksiev » 15 Юни 2013, 17:36

Снощи изрових малко информация относно това какви трябва да бъдат стойностите на ТПС-а и дебитомера,при измерване с уреда всички стойности си бяха като по книга с изключение на съпротивлението между 2 и 3-ти пин на ТПС-а,по дадените данни съпротивлението да бъде 3200-4800 ома при напълно отворена дроселова клапа,а при мен е 3700 при напълно отворен дросел,но все пак си мисля че е в някакви норми знам ли,разликата е голяма!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 780
Регистриран на: 4.04.2009
Местоположение: Лом
Пол: Мъж
Кара: кУлУлО

Re: Е36-М42б18 пазлика в дебитомери!

Мнение от ///Mechov » 15 Юни 2013, 17:39

Стъпков мотор , датчик дроселова клапа , паразитен въздух , свещи , кабели , бобини

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 516
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: БМВ М44Б19
Мечтае да кара: Imperial Tie Fighter
Детайли за колата: Стара баба с тояжка

Re: Е36-М42б18 пазлика в дебитомери!

Мнение от stormrider » 15 Юни 2013, 19:19

Ако ламбдата не е нова ,проблема е в нея.Аз го ядох същия,сменях датчици оригинални,все греда.Накрая ламбда.
С много любов към децата!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 61
Регистриран на: 13.02.2011
Местоположение: Драгоман
Пол: Мъж
Кара: 325tds

Re: Е36-М42б18 пазлика в дебитомери!

Мнение от Kostadin Aleksiev » 15 Юни 2013, 20:13

vanchov написа:Стъпков мотор , датчик дроселова клапа , паразитен въздух , свещи , кабели , бобини

Гофре и маркучи стъпков мотор-нови,свещи-нови,кабели,нови.Стъпковото като го разклатя нещо хлопа(не знам дали е нормално).Проблемът с трудното палене и клатенето на оборотите се появиха един час след смяната на ламбдата,може да е съвпадение но след смяната всичко беше наред и след това се започна!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 780
Регистриран на: 4.04.2009
Местоположение: Лом
Пол: Мъж
Кара: кУлУлО

Re: Е36-М42б18 пазлика в дебитомери!

Мнение от ///Mechov » 17 Юни 2013, 1:00

diesel_fen написа:
vanchov написа:Стъпков мотор , датчик дроселова клапа , паразитен въздух , свещи , кабели , бобини

Гофре и маркучи стъпков мотор-нови,свещи-нови,кабели,нови.Стъпковото като го разклатя нещо хлопа(не знам дали е нормално).Проблемът с трудното палене и клатенето на оборотите се появиха един час след смяната на ламбдата,може да е съвпадение но след смяната всичко беше наред и след това се започна!

Все си мисля , че не би трябвало да хлопа. Свали го изчисти и виж след това като го качиш на колата как е , дали ще люлее оборотите. Ако имаш от кой вземи един стъпков мотор за проба.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 61
Регистриран на: 13.02.2011
Местоположение: Драгоман
Пол: Мъж
Кара: 325tds

Re: Е36-М42б18 пазлика в дебитомери!

Мнение от Kostadin Aleksiev » 17 Юни 2013, 1:29

vanchov написа:
diesel_fen написа:
vanchov написа:Стъпков мотор , датчик дроселова клапа , паразитен въздух , свещи , кабели , бобини

Гофре и маркучи стъпков мотор-нови,свещи-нови,кабели,нови.Стъпковото като го разклатя нещо хлопа(не знам дали е нормално).Проблемът с трудното палене и клатенето на оборотите се появиха един час след смяната на ламбдата,може да е съвпадение но след смяната всичко беше наред и след това се започна!

Все си мисля , че не би трябвало да хлопа. Свали го изчисти и виж след това като го качиш на колата как е , дали ще люлее оборотите. Ако имаш от кой вземи един стъпков мотор за проба.


Ще търся стъпково за проба,днес свалих мойто,мих чистих и на края ми се струва даже по зле от колкото беше.Когато се даде контактния ключ в положение контакт стъпковото трябва ли да реагира по някакъв начин?Направих си опит,и като дам на контакт бръмчи всякаш се товари и само това,клапата не помръдва(не зная дали трябва да помръдва,мисля си че трябва да отвори),това нормално ли е?
Другото нещо е че ТПС-а е бутан,личи се че болтчетата са въртяни и то много неграмотно :conf:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 516
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: БМВ М44Б19
Мечтае да кара: Imperial Tie Fighter
Детайли за колата: Стара баба с тояжка

Re: Е36-М42б18 пазлика в дебитомери!

Мнение от stormrider » 17 Юни 2013, 12:36

Аз за последно ще кажа пак:ЛАМБДА!
С много любов към децата!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 61
Регистриран на: 13.02.2011
Местоположение: Драгоман
Пол: Мъж
Кара: 325tds

Re: Е36-М42б18 пазлика в дебитомери!

Мнение от Kostadin Aleksiev » 17 Юни 2013, 13:06

stormrider написа:Аз за последно ще кажа пак:ЛАМБДА!


Колега не споря,но това ще се види когато към края на месеца отида до моя човек на диагностика,та чак и ако трябва на осцилоскоп ще я гледаме.Възможно ли е от ламбдата да не пали без подаване на газ,или е виновна само за другите неща които се случват?

П.с. Ламбдата която колегата Влади ми даде е на има-няма 10хиляди км,възможно ли е толкова бързо да сдаде?

костинбродчанин
Аватар
Мнения: 3239
Регистриран на: 18.11.2008
Местоположение: градът на славея
Пол: Мъж
Кара: е60 530д
Мечтае да кара: М3 Компакт
Детайли за колата: Няма много...

Re: Е36-М42б18 пазлика в дебитомери!

Мнение от vladi_a_i » 22 Юни 2013, 22:49

stormrider написа:Аз за последно ще кажа пак:ЛАМБДА!

Не ми приличаш да си Покойната баба Ванга :kuku: .Стария мотор ми работеше перфектно,разхода трудно можеше някой да го постигне за ис,та и на всичкото отгоре Ламбда сондата я давам на приятел..Много добре знаеше как работеше и вървеше моята кола,аман от врачки :dunno: .На една кола като се тури газ и гледай какво става после..Коцето много добре знае,че дори и да има съмнения и главоболия от въпросната сонда,може да ми я върне по всяко време :yes: /и ще я хвърля разбира се :yes: /.Аз не виждам да пише,че има завишен разход на гориво :shock: ,при положение,че говорим за играене на обороти...Може и дебитомер да е,температурен датчик да е,датчик колянов вал и разпределителен да е,нещо с газовата да е,свещи да са,стъпков мотор да е, и т.н. и т.н.Не изключвам дори и сондата да прави мизерии,но не вярвам :D .Добре,че минах на м52,че ми писнаха тия 4ри цилиндрови мотори и техните проблеми....Това е моя хвърлен "боб"..Айде със здраве :yes:
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 516
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: БМВ М44Б19
Мечтае да кара: Imperial Tie Fighter
Детайли за колата: Стара баба с тояжка

Re: Е36-М42б18 трудно пали,мудно ускорява!

Мнение от stormrider » 23 Юни 2013, 12:52

Вижте,колеги, не ме разбирайте погрешно.
Тук целта не е да си правим гаргара и да си чешем езиците,т.е. пръстите.
Аз имах същият проблем и се бях хванал за главата.Сменях оригинални части купувани чисто нови ,а изход нямаше.
На диагностика нищо не излизаше.Бях купил и ламбда втора употреба.Моя е грешката ,че се доверих на продавача.Лично отидох при него на 100км.Той монтира сондата,покарах ,но пак беше зле.Реших ,че и трябва време за адаптация.Платих и си тръгнах.Впоследствие видях че сондата всъщност е сглобена от 2 сонди.Букса от М44 и сонда някаква си, Беру,без да зная за какъв мотор е.Имах една универсална сонда от М40,използвах буксата от М44ката и :Воала-имах си работеща сонда.Междувременно си поръчах ОЕМ сонда Бош,от колега от форума.Сондата е от САЩ и цената и е изключително атрактивна, спрямо офертите които имах тук,в България.Та така .Колегата спокойно може да си намери една употребявана универсална сонда.Да я свърже към неговата букса и да види как ще е положението. Апропо, ако използва универсална ,наистина се нуждае от известно време за адаптация.Просто трябва да покара 1км и сондата заработва без грешка.
И аз съм с газов инжекцион и си мислех че проблема ми е от него.Не е .Повярвайте ми.Приятен ден.Това е последният ми коментар в тази тема .Успех!
С много любов към децата!

костинбродчанин
Аватар
Мнения: 3239
Регистриран на: 18.11.2008
Местоположение: градът на славея
Пол: Мъж
Кара: е60 530д
Мечтае да кара: М3 Компакт
Детайли за колата: Няма много...

Re: Е36-М42б18 трудно пали,мудно ускорява!

Мнение от vladi_a_i » 23 Юни 2013, 14:15

Тя,тази сонда е Бош,универсална слагана в сервиз Бош...ако ти кажа колко съм дал за нея и за колко съм я дал аз,ще опулиш очите..Просто се опитваме да я оправиме тая иска :yes:
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook