Проблем с единият фар - РЕШЕН

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 23.10.2007
Пол: Мъж
Кара: е91 320d, e46 325i
Мечтае да кара: M3 E92

Проблем с единият фар - РЕШЕН

Мнение от kinetism » 09 Май 2013, 16:59

Здрасти колеги, появи ми се следният проблем. Преди ден изведнъж ми загасна левият фар. Тъй като съм xenon предположих, че или баласта или крушката си е отишла. Пробвах с баласта от другият фар, че мие по-лесно да го преместя него, отколкото крушката и светна. За всеки случай сложих "изгорелият" баласт на десният фар и той си светна. Предположих, че някоя връзка се е разхлабила, даже смених кабела, който подава ток от фара към баласта и уж се оправи. Днеска си се прибирам към Пловдив и гледам пак ми загаснал левият фар. Гася колата, давам на контакт само и пускам фаровете и си светват и двата фара. Паля колата и десният премигва няколко пъти и изгасва. Рових пак, проверявах всички кабели, преопаковах даже един за всеки случай и уж тръгнаха, но до кога не е ясно.
Някой има ли идея какво може да смущава фара или да дава на късо, след като се запали двигателя?
И още един въпрос, ако искам да махна фара, освен трите видии отпред и една между фара и радиатора, какво друго го държи, че не успях да видя?
Последна промяна kinetism на 27 Май 2013, 10:53, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Проблем с единият фар

Мнение от bum_bum » 09 Май 2013, 17:34

Ако буксата ти е от тия кръглите, които се прибират с навиване към мъжката във фара е възможно да е от нея. По принцип е добре да се смени или поне пинчетата, но можеш и с много тънка отвертка леко да постесниш тези на женската така, че да дават по-добър контакт. Пробвай като са светнати фаровете да я размърдаш и ще се види дали е от нея.

Целия фар за да го свалиш трябва да махнеш и мигача и долу в основата ще видиш винта, както и от другата страна под пластмасата над радиатора.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 23.10.2007
Пол: Мъж
Кара: е91 320d, e46 325i
Мечтае да кара: M3 E92

Re: Проблем с единият фар

Мнение от kinetism » 09 Май 2013, 18:11

bum_bum написа:Ако буксата ти е от тия кръглите, които се прибират с навиване към мъжката във фара е възможно да е от нея. По принцип е добре да се смени или поне пинчетата, но можеш и с много тънка отвертка леко да постесниш тези на женската така, че да дават по-добър контакт. Пробвай като са светнати фаровете да я размърдаш и ще се види дали е от нея.

Целия фар за да го свалиш трябва да махнеш и мигача и долу в основата ще видиш винта, както и от другата страна под пластмасата над радиатора.


Ами тока си го подавам от стандартните кабелчета на Н1-то, които са. Вместо да се закачат в крушка се мушкат на пинчетата на кабела за тока към баластта. И двете съм ги натиснал с клещите да се стегнат и да дават по-добър контакт и пробвах да ги мърдах малко докато свети, да видя дали ще даде смущения или да загасне. Мисля, че са доста добре хванати и проблема не е в тях.
Пробвах да клатя колата докато е загасена и пак не гасне, не е нещо хлабаво май. Само като е запален двигателя :banghead:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 158
Регистриран на: 25.11.2008
Местоположение: Sofia
Кара: е36 М43

Re: Проблем с единият фар

Мнение от no.breaks » 10 Май 2013, 16:21

Колегата ти е обяснил как се сваля фара. При мен този проблем беше вътре в самия фар с марка ДЕПО :yes: аз също като теб клатих буксата да видя но при мен в началото не премигваше, след това започна, докато в един момент не светна повече. Свалих фара отворих го поне Депото не е много сложен и вътре имах скъсана жица :kuku: незнайно от къде, така че ако не си с оригинален фар много възможно проблема да е в самия фар, ако ли не в момента сигурно си успял да направиш по-добра връзка, контактен спрей също помага много за тези букси и отстранява боклуците и нагара! успех :yes:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 23.10.2007
Пол: Мъж
Кара: е91 320d, e46 325i
Мечтае да кара: M3 E92

Re: Проблем с единият фар

Мнение от kinetism » 10 Май 2013, 21:13

no.breaks написа:Колегата ти е обяснил как се сваля фара. При мен този проблем беше вътре в самия фар с марка ДЕПО :yes: аз също като теб клатих буксата да видя но при мен в началото не премигваше, след това започна, докато в един момент не светна повече. Свалих фара отворих го поне Депото не е много сложен и вътре имах скъсана жица :kuku: незнайно от къде, така че ако не си с оригинален фар много възможно проблема да е в самия фар, ако ли не в момента сигурно си успял да направиш по-добра връзка, контактен спрей също помага много за тези букси и отстранява боклуците и нагара! успех :yes:


Днес не го отварях, но докато обикалях в града забелязах следното нещо. Както съм карал, видях в отражението на една кола, че е спрял. Спрях фаровете и ги пуснах и тръгна. Това стана няколко пъти, без да мърдам нищо, просто спирах фаровете и ги пусках. Това ме навежда на мисълта, че може нещо по инсталацията може да се е попреебала и по някое време да губи напрежение и за това да гасне. Да няма достатъчен входен волтаж за баласта и за това да гасне. Лошото е, че нямам нямам мултицед да включа директно към кабелите на фара, да видя дали напрежението се променя.
Утре можеда сваля и отворя фара, мисля, че са ZKW. Ще видя дали вътре няма някой прецакан кабел. Ако всички кабели вътре са ок, ще видя да потърся от някой един мултицед и да тествам дали напрежението е стабилно.
Някой ако има други идеи може да сподели.

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Проблем с единият фар

Мнение от b00st » 10 Май 2013, 21:37

Баластите ти са зле според мене.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 158
Регистриран на: 25.11.2008
Местоположение: Sofia
Кара: е36 М43

Re: Проблем с единият фар

Мнение от no.breaks » 11 Май 2013, 0:54

и според мене вече може да са баластите/ крушки, вземи покарай малко с обикновени крушки и виж как е положението ако е добре значи е от ксенона :yes:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 23.10.2007
Пол: Мъж
Кара: е91 320d, e46 325i
Мечтае да кара: M3 E92

Re: Проблем с единият фар

Мнение от kinetism » 12 Май 2013, 22:44

Ами днеска замерих напрежението, което идва до баластите. На контакт, преди да запаля колата 13,6V. Запален двигател 14.2V със спрени климатик и радио и 13.9V с пуснати климатик и радио. Явно инсталацията си е ок и нямам пад на напрежението във фара.
Баластите ги дават от 9-16V работно напрежение и 13 и нещо оптимално. Май проблема е в крушката, тъй като размених баластите след като загасна първият път фара и проблема си остана в същият фар.
Едно приятелче каза, че това било признак на заминаваща се крушка. Гасне, спираш фаровете и като ги пуснеш светва пак. Някой с малко повече знания, да каже, признак ли е това на заминаваща се крушка. 2 дена не е правила проблеми вече.
Аз преди седмица си бях поръчал едни крушки от ebay, ако е това, дано ги изчака старата крушка :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Проблем с единият фар

Мнение от bum_bum » 13 Май 2013, 0:15

Крушка, която не пали всеки път говори за проблем с баласта по-скоро. Крушката като вземе да заминава си променя цвета (става по-син, т.е. качва си цветовата температура).
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 23.10.2007
Пол: Мъж
Кара: е91 320d, e46 325i
Мечтае да кара: M3 E92

Re: Проблем с единият фар

Мнение от kinetism » 13 Май 2013, 9:59

Сега намерих следната статия:

To trigger the lamp the ballast produces a high voltage of approx. 23,000 volt. At the same moment it adjusts the current flow through the lamp to 2.5 A and the maximum power of 70 watt. After triggering , during operation, the ballast adjusts the lamp power of 35+/- 1 watt. The lamp voltage is then between 67 and 112 volt.

To ensure good operating condition the ballast works only when it receives 9 to 16 volt supply voltage. To prevent any damage to the ballast, the ballast switches off if the lamp is not operating after attempting to trigger it 4 times. Additionally a safety device, like a trip switch in household electrics, is installed.

Effects of failure

A faulty ballast causes a total loss of the headlamp operation. Causes for the failure can be the following:

Faulty supply voltage
Faulty ground/earth
Faulty xenon ballast
Faulty xenon lamp
Internal short-circuit

Diagnostics

For fault recognition consider the following check steps:

Check for triggering attempts of the ballast after switching on the headlamps. If triggering attempts fail the xenon lamp should be renewed.
If no trigger attempts are carried out, the fuse should be checked.
If the fuse is fine, check for voltage and ground/earth at the ballast. The minimum voltage must be 9 V and maximum 16 V.
If the voltage, ground and the xenon lamp are fine, a faulty ballast is the cause of the failure.

източник: http://askpete-hella.com/2011/07/19/xenon-ballast/

Пише, че ако баласта не успее да запали крушката 4 пъти и гасне. Когато ми прави проблема ми се стори, че го направи това. Пускам фара, видях, че премигна няколко пъти и загасна.

От трабълшутинг съм направил следните стъпки:

Това неволно съм го забелязал - Check for triggering attempts of the ballast after switching on the headlamps. If triggering attempts fail the xenon lamp should be renewed.
Естествено си проверих и бушона като загасна първият път - If no trigger attempts are carried out, the fuse should be checked.
Проверих входният волтаж на баластта (в нормите е) - If the fuse is fine, check for voltage and ground/earth at the ballast. The minimum voltage must be 9 V and maximum 16 V.

Тъй като ми се наложи преди време да сменя едната крушка и цвета на двете е малко различен си поръчах две нови за да си ги сменя и моите да си останат за зорзаман ако се наложи.
Надявам се тази да издържи докато пристигнат новите(от Китай, от където са всички крушки предлагани и тук). Ще ги сменя и ако пак прави проблем, значи трябва да взема нов баласт.

Като го фиксна ще дам един ъпдейт.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 23.10.2007
Пол: Мъж
Кара: е91 320d, e46 325i
Мечтае да кара: M3 E92

Re: Проблем с единият фар

Мнение от kinetism » 27 Май 2013, 10:52

Проблема беше решен още миналата седмица. Оказа се едната крушка.
Да знаете, че това са симптомите. Пускате я пали, по някоя време си загасва. Като спрете и пуснете фаровете светва отново, но по някое време пак спира.
Също така, като светнете фара и премигне няколко пъти и загасне. Това го прави, тъй като не успява да я запали и баласта спира да подава напрежение за да не изгори при липсата на товар.

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook