Регулиране, позициониране на волан
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- bobbyblabby
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 90
- Регистриран на: 4.06.2008
Регулиране, позициониране на волан
Колеги, изключваме преди всичко да има нещо нередно по окачване, кормилни накрайници и ред други неща, защото, всичко е ок, просто така се случи, че волана остана крив при смяната му. Въпроса е следния - Волана ми когато колата се движи направо не седи прав, а леко кривнал, може ли по някакъв начин без изваждането му в купето, някъде по самият кормилен прът да се намести за да е прав. Просто идеята ми е че предпочитам под колата някъде регулирането му, отколкото сваляне на волана, а и съм почти сигурен, че има такава опция по памет, когато са ми регулирали предницата и ако наистина може по този начим, моля за някакво пояснение как точно се прави, благодаря
- Alien
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 132
- Регистриран на: 13.05.2004
- Местоположение: София
- Мечтае да кара: по нормални пътища, в нормална държава
Re: Регулиране, позициониране на волан
Предпочиташ да легнеш под колата и да се нацапаш, пред това да развиеш няколко болта от към купето и да си презацепиш волана?!?!
Според мен единствения вариант да го изправиш от към окачване е да отидеш на реглаж.
Там да го изправят и да започнат да коригират гумите, като пак не съм много сигурен, какво точно ще се поличи в крайна сметка.
Отделно си мисля, че не е много лесно да си зацепиш волана на криво, понеже влиза по трудно, ако прескочиш някоя шлица в страни.

Според мен единствения вариант да го изправиш от към окачване е да отидеш на реглаж.
Там да го изправят и да започнат да коригират гумите, като пак не съм много сигурен, какво точно ще се поличи в крайна сметка.
Отделно си мисля, че не е много лесно да си зацепиш волана на криво, понеже влиза по трудно, ако прескочиш някоя шлица в страни.
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Регулиране, позициониране на волан
Ако не е центриран в следствие на реглаж, отиваш на реглаж за да настроят от към гумите.
Ако волана е сменян и не е сложен централно значи сваляш волана и го центрираш.
Елементарно. Отнема 10 минути да се направи, ето тук има подробно описание и снимки - viewtopic.php?f=8&t=336015
Ако волана е сменян и не е сложен централно значи сваляш волана и го центрираш.
Елементарно. Отнема 10 минути да се направи, ето тук има подробно описание и снимки - viewtopic.php?f=8&t=336015
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Регулиране, позициониране на волан
Ако е малко крив и наистина не искаш да го вадиш отиди на реглаж и ще стане.
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Регулиране, позициониране на волан
То, че може - може, ама струва ли си да дадеш 30лв за реглаж само щото си гледал врабците докато си слагал волана 

- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Регулиране, позициониране на волан
Е не, но...
колегата изрично каза, че не иска да се цапа. В такъв случай дава 20-30лв. за реглаж и нещата заспиват. Само преди това да си провери колко му е здрава предницата, да нестане след реглажа пак да кривне волана нанякъде.

- baitun
- ентусиаст
-
- Мнения: 1182
- Регистриран на: 23.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е36
- Мечтае да кара: Е46 М3
Re: Регулиране, позициониране на волан
Колега ако предишния при предишния ти волан всичко е било наред, сваляй волана /първо изправи гумите/ и го нагласяй. Ако волана има бег махни минусовата клема на акумулатора докато трае процедурата или не давай на контакт, че после ще чистиш грешки като светне лампата на бега:yes:
- bobbyblabby
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 90
- Регистриран на: 4.06.2008
Re: Регулиране, позициониране на волан
колеги как и по какъв начин да обясня, че не ми е проблема в предницата, при положение, че преди по-малко от месец бях в сервиз и изсипах една заплата за цялата предница, буквално + спирачки и бях и на сходимост. Притеснително ми е заради този еър-бег разглобяването на волана, затова и питах дали има опция - явно, че няма. Благодаря
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Регулиране, позициониране на волан
Е как ще няма? Нали ти обяснихме да бягаш на реглаж и всичко ще заспи. Волана ти е крив с малко, бутат няколко милиметра от сходимостта на двете колелета и готово.
- k-hristov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 410
- Регистриран на: 11.02.2010
- Кара: E36 Compact M40B18 M-tech
Re: Регулиране, позициониране на волан
Dirty M5 driveR написа:Е как ще няма? Нали ти обяснихме да бягаш на реглаж и всичко ще заспи. Волана ти е крив с малко, бутат няколко милиметра от сходимостта на двете колелета и готово.
Ако колата е разделена предварително не е желателно да се променя сходимостта и заради положението на волана.Вместо да дава 30лв. за реглаж, да даде 10лв в сервиз да му го презацепят.
- host
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1670
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Регулиране, позициониране на волан
Свалянето на бега (на 3 лъчевия, не М-ков волан поне) е крайно лесно. Никав контакт, махаш ключа... взимаш си отвертката, придържаш с колена волана и си развиваш болтовете на бега, като оставяш един да го държи все пак леко другите ги разкарваш. Прихващаш с едната ръка бег-а и с другата доотвиваш болта - и да пада на пода, все тая. Леко го отдалечаваш бега от волана, и със свободната ръка го разкачаш.
Нищо сложно няма.
_________________________
Иначе и аз съм за реглаж в сервиз, това е най-добрия вариант и единствения начин да си сигурен, че 100% всичко е изрядно. Но ако няма нищо сменяно по предницата и това е вариант.
Нищо сложно няма.
_________________________
Иначе и аз съм за реглаж в сервиз, това е най-добрия вариант и единствения начин да си сигурен, че 100% всичко е изрядно. Но ако няма нищо сменяно по предницата и това е вариант.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Регулиране, позициониране на волан
Но понеже е шлицово съединение все пак, може да не успее да сложи волана идеално право и да се наложи да отиде на реглаж.
- baitun
- ентусиаст
-
- Мнения: 1182
- Регистриран на: 23.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е36
- Мечтае да кара: Е46 М3
Re: Регулиране, позициониране на волан
Абе, колеги, елементарна работа за 5 минути. Колега ако си от София/не погледнах от къде си/ ела да ти оправя нещата за една каменица. Аз винаги при такива операции свалям минусовата клема на акумулатора/ключ 13-тегава работа
/. Центририш колелата в права посока. Сваляш долната пластмасова кора под волана-има едно пластмасово болтче в долната част и леко дърпаш надолу към краката за да я разделиш от горната кора/държат се на щипки в предната и задната част/. След това със еврейска звезда сваляш двата болта на еърбега, които са в задната част на волана, надигаш леко бега да излезе и махаш проводничето за клаксона и този на бега-може буксата на бега/по принцип е оранжева/ с малка тънка отверка да си помогнеш да я повдигнеш и дърпаш нагоре. След като си свалил бега вземаш глух ключ 16 и развиваш болта който държи волана за кормилния прът. Около пръта под волана разсъединяваш буксите на лентовия кабел и еърбега и след това дърпаш волана от шлиците. След това слагаш волана като го центрираш /за да не се чудиш другия път при сваляне-качване как да го центрираш с един секач и чук маркираш положението на волана към кормилния прът с един лек удар/, завиваш болта, свързваш проводника на бега и клаксона към бега, слагаш бега, завиваш еврейските звезди, съединяваш проводниците за бега и лентовия кабел под волана, слагаш долната кора, закачаш минусовата клема на акумулатора и си ти. Както се казва-честито бръснене 


- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Регулиране, позициониране на волан
Даже няма нужда да се сваля долната кора, само се откача бега и се развива болта 

- baitun
- ентусиаст
-
- Мнения: 1182
- Регистриран на: 23.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е36
- Мечтае да кара: Е46 М3
Re: Регулиране, позициониране на волан
Долната кора я свалям за да извадя буксата на лентовия кабел
, а не да махам кабелите от волана, най -вече при мен заради кабела на мултито

16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани