Проблем със зареждането М42

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 167
Регистриран на: 21.12.2006
Местоположение: София

Проблем със зареждането М42

Мнение от ruskin » 13 Апр 2013, 11:12

Предварително се извинявам, ако темата не е в нужния раздел.

Преди няколко дена, сутринта в колата нямаше никакъв ток, на вън беше -14 и реших, че е от това ( намирам се в Русия ), тъй като не я бях палил 3 дена. Заредих акумулатора, колата запали, покарах около 15км без да я гася, спрях пред нас, загасих и повече палене няма, акумулатора празен. Лампичката не свети, колата работи с откачен + от акумулатора ( дълго не съм го държал, около 2 минути ). Реших че е реле-регулатор - свалих - четки са си окей, втулките са си окей, като откачам контролната жица на реле-регулатора - лампата на таблото светва. Реших, че приплъзва ремъка, смених го, не свири, не вие, всичко нормално. Реших, че е починал самия акумулатор, купих си нов 60А, 20 километра возене на фарове - празен. Заредих го, направих тестово каране с зареден акумулатор в багажника на всеки случай - 230км на фарове, без да я гася, пред нас, в акумулатора нямаше ток да изхвърли бендикса на стартера, но таблото дори не се замисли да гасне или да потъмнее, закачих заредения акумулатор - пали и работи.
Мерих напрежението на запалена на празни обороти - 13.6V с фарове, 14.1V без фарове, при 2500 оборота - същата работа, с някакви подскачания по 0.2/0.3V.
Смених реле-регулатора - проблема си остана.
Някой, някаква идея от какво може да е. На запалена кола генератора си работи - ток има, колата работи без акумулатор.

Предварително благодаря за всякакъв вид идеи, насоки.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Проблем със зареждането М42

Мнение от ~Мишо~ » 13 Апр 2013, 14:43

:!: Първо да ти кажа, не откачай повече полюсите на работеща кола :!: Клемите стягаш ли ги? Вероятно не, щом ги сваляш на запалена кола... Ако при работещ двигател имаш тия напрежения на клемите няма как да е празен акумулатора, ти как го мериш че е празен, или просто го сменяш? Според мен имаш някакъв проблем в стартера, или пък в неговото управление.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Проблем със зареждането М42

Мнение от zvetiko » 13 Апр 2013, 17:04

ruskin написа:Предварително се извинявам, ако темата не е в нужния раздел.

Преди няколко дена, сутринта в колата нямаше никакъв ток, на вън беше -14 и реших, че е от това ( намирам се в Русия ), тъй като не я бях палил 3 дена. Заредих акумулатора, колата запали, покарах около 15км без да я гася, спрях пред нас, загасих и повече палене няма, акумулатора празен. Лампичката не свети, колата работи с откачен + от акумулатора ( дълго не съм го държал, около 2 минути ). Реших че е реле-регулатор - свалих - четки са си окей, втулките са си окей, като откачам контролната жица на реле-регулатора - лампата на таблото светва. Реших, че приплъзва ремъка, смених го, не свири, не вие, всичко нормално. Реших, че е починал самия акумулатор, купих си нов 60А, 20 километра возене на фарове - празен. Заредих го, направих тестово каране с зареден акумулатор в багажника на всеки случай - 230км на фарове, без да я гася, пред нас, в акумулатора нямаше ток да изхвърли бендикса на стартера, но таблото дори не се замисли да гасне или да потъмнее, закачих заредения акумулатор - пали и работи.
Мерих напрежението на запалена на празни обороти - 13.6V с фарове, 14.1V без фарове, при 2500 оборота - същата работа, с някакви подскачания по 0.2/0.3V.
Смених реле-регулатора - проблема си остана.
Някой, някаква идея от какво може да е. На запалена кола генератора си работи - ток има, колата работи без акумулатор.

Предварително благодаря за всякакъв вид идеи, насоки.


Интересен проблем- акумулатора пада докато колата е в движение и зареждащото напрежение е 13.6V с фарове, 14.1V без фарове, при 2500 оборота. В случая си мисля за дефектирал диод- дал накъсо или прекъснал. В алтернатора, без ценеровият на изправителя има още 3 групи диоди. При дефектиране нямаме постоянно зареждащото напрежение да кажем 14В, а имаме моментни сривове до почти 0В. Това не може да се хване с мултицет, защото той е прекалено бавен. Хваща се с осцилоскоп. Ако не намериш някой около теб с подобен уред и съответната сонда към него, може да свалиш алтернатора и да го занесеш в специалиризирана работилница, където диодите се разпояват и мерят с мултицет. Другият вариант е да пробваш с друг алтернатор.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 167
Регистриран на: 21.12.2006
Местоположение: София

Re: Проблем със зареждането М42

Мнение от ruskin » 13 Апр 2013, 22:46

@ Мишо, клемите са затегнати, пали с друг акумулатор, нямаше как да проверя дали генератора работи, ако не сваля клемата, знам, че е глупаво, но за експеримента за някакъв момент става. Ако проблема беше в стартера - нямаше да пали, нямаше да исхвърля бендикса, а то просто смуче всичкия ток

Проблема е, че там където се намирам, няма на сервиз в който могат да погледнат генератора, няма осцилоскоп и като цяло няма нищо освен няколко трактора от първия рожден ден на Сталин. Имам стрелкови мултицет и най-близкото място от мен в което има някакъв сервиз е на около 150км, так, че трябва да се боря сам. Имам възможност да поръчам целия диоден мост, но тук идва едно друго - напрежението е еднакво и в 600 оборота и в 2500 и в 5000 - днес съм си играл цял ден - и тук идва един такъв момент - ако беше пробил диод - визуално всичките са си здрави - то колата нямаше да може да деяни без акумулатор въобще или пък на дълго каране, тоя акумулатор рано или късно щеше да умре, а аз я покарах доста дълго и колата не създаваше драма - не е имало да падат обороти, да се спъва, върви си както обикновено. След цял ден ровене - никакъв успех, само единственното което забелязах е, че колата едвам запали след много проби на акумулатора и на яд покарах около 3-4 километра на ръчка - около 3300-4500 оборота и когато я изгасих пред дома и пробвах да запаля - акумулатора се беше подзаредил.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Проблем със зареждането М42

Мнение от zvetiko » 14 Апр 2013, 10:54

Колега, нали пишеш, че след 15-20 км няма никой в акумулатора. По принцип само на акумулатор, без зареждане трябва да издържи повече, но както и да е.
Акумулатор за 3-4км каране не можеш да го заредиш.
За диодите- имаш 4 отрицателни диода на силовият изправител, 4 положителни диода на силовият изправител, 3 диода на възбуждането. Щом не може по лесният начин, взимаш един тенекеджийски поялник, разпояваш и проверяваш.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 780
Регистриран на: 4.04.2009
Местоположение: Лом
Пол: Мъж
Кара: кУлУлО

Re: Проблем със зареждането М42

Мнение от ///Mechov » 14 Апр 2013, 10:58

zvetiko написа:
ruskin написа:Предварително се извинявам, ако темата не е в нужния раздел.

Преди няколко дена, сутринта в колата нямаше никакъв ток, на вън беше -14 и реших, че е от това ( намирам се в Русия ), тъй като не я бях палил 3 дена. Заредих акумулатора, колата запали, покарах около 15км без да я гася, спрях пред нас, загасих и повече палене няма, акумулатора празен. Лампичката не свети, колата работи с откачен + от акумулатора ( дълго не съм го държал, около 2 минути ). Реших че е реле-регулатор - свалих - четки са си окей, втулките са си окей, като откачам контролната жица на реле-регулатора - лампата на таблото светва. Реших, че приплъзва ремъка, смених го, не свири, не вие, всичко нормално. Реших, че е починал самия акумулатор, купих си нов 60А, 20 километра возене на фарове - празен. Заредих го, направих тестово каране с зареден акумулатор в багажника на всеки случай - 230км на фарове, без да я гася, пред нас, в акумулатора нямаше ток да изхвърли бендикса на стартера, но таблото дори не се замисли да гасне или да потъмнее, закачих заредения акумулатор - пали и работи.
Мерих напрежението на запалена на празни обороти - 13.6V с фарове, 14.1V без фарове, при 2500 оборота - същата работа, с някакви подскачания по 0.2/0.3V.
Смених реле-регулатора - проблема си остана.
Някой, някаква идея от какво може да е. На запалена кола генератора си работи - ток има, колата работи без акумулатор.

Предварително благодаря за всякакъв вид идеи, насоки.


Интересен проблем- акумулатора пада докато колата е в движение и зареждащото напрежение е 13.6V с фарове, 14.1V без фарове, при 2500 оборота. В случая си мисля за дефектирал диод- дал накъсо или прекъснал. В алтернатора, без ценеровият на изправителя има още 3 групи диоди. При дефектиране нямаме постоянно зареждащото напрежение да кажем 14В, а имаме моментни сривове до почти 0В. Това не може да се хване с мултицет, защото той е прекалено бавен. Хваща се с осцилоскоп. Ако не намериш някой около теб с подобен уред и съответната сонда към него, може да свалиш алтернатора и да го занесеш в специалиризирана работилница, където диодите се разпояват и мерят с мултицет. Другият вариант е да пробваш с друг алтернатор.

:yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 167
Регистриран на: 21.12.2006
Местоположение: София

Re: Проблем със зареждането М42

Мнение от ruskin » 14 Апр 2013, 11:14

Да да, ясно ми е, че не мога да го заредя за 3-4 километра, но идеята беше, че след тези 3-4км на ръчка, в него имаше повече ток, от колкото при запалването. А и не ми пасва, ако генератора не работи съвсем - 230км на акумулатор с фарове - би трябвало да умре много преди тези 230км.
Може би като доп. информация - около седмица преди това се случи така, че след каране около 15км с 40км до 2000 оборота - акумулатора се беше разредил, но след това не създаваше драми никакви и отдадох цялата работа на мистични сили в смотаната Русия.

А днес сутринта я запалих, оставих на празни да работи, без да съм пипал каквото и да било - 40 минути работи колата и акумулатора не беше мръднал. Остава да е диодния мост и вече не знам, някоя жица някъде да е сдала багажа и да не дава контакт, но скапаната лампа не свети. Поръчах си диоден мост - ако не е той, вече не знам.

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook