Проблем със зареждането М42
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
7 мнения
• Страница 1 от 1
Проблем със зареждането М42
Предварително се извинявам, ако темата не е в нужния раздел.
Преди няколко дена, сутринта в колата нямаше никакъв ток, на вън беше -14 и реших, че е от това ( намирам се в Русия ), тъй като не я бях палил 3 дена. Заредих акумулатора, колата запали, покарах около 15км без да я гася, спрях пред нас, загасих и повече палене няма, акумулатора празен. Лампичката не свети, колата работи с откачен + от акумулатора ( дълго не съм го държал, около 2 минути ). Реших че е реле-регулатор - свалих - четки са си окей, втулките са си окей, като откачам контролната жица на реле-регулатора - лампата на таблото светва. Реших, че приплъзва ремъка, смених го, не свири, не вие, всичко нормално. Реших, че е починал самия акумулатор, купих си нов 60А, 20 километра возене на фарове - празен. Заредих го, направих тестово каране с зареден акумулатор в багажника на всеки случай - 230км на фарове, без да я гася, пред нас, в акумулатора нямаше ток да изхвърли бендикса на стартера, но таблото дори не се замисли да гасне или да потъмнее, закачих заредения акумулатор - пали и работи.
Мерих напрежението на запалена на празни обороти - 13.6V с фарове, 14.1V без фарове, при 2500 оборота - същата работа, с някакви подскачания по 0.2/0.3V.
Смених реле-регулатора - проблема си остана.
Някой, някаква идея от какво може да е. На запалена кола генератора си работи - ток има, колата работи без акумулатор.
Предварително благодаря за всякакъв вид идеи, насоки.
Преди няколко дена, сутринта в колата нямаше никакъв ток, на вън беше -14 и реших, че е от това ( намирам се в Русия ), тъй като не я бях палил 3 дена. Заредих акумулатора, колата запали, покарах около 15км без да я гася, спрях пред нас, загасих и повече палене няма, акумулатора празен. Лампичката не свети, колата работи с откачен + от акумулатора ( дълго не съм го държал, около 2 минути ). Реших че е реле-регулатор - свалих - четки са си окей, втулките са си окей, като откачам контролната жица на реле-регулатора - лампата на таблото светва. Реших, че приплъзва ремъка, смених го, не свири, не вие, всичко нормално. Реших, че е починал самия акумулатор, купих си нов 60А, 20 километра возене на фарове - празен. Заредих го, направих тестово каране с зареден акумулатор в багажника на всеки случай - 230км на фарове, без да я гася, пред нас, в акумулатора нямаше ток да изхвърли бендикса на стартера, но таблото дори не се замисли да гасне или да потъмнее, закачих заредения акумулатор - пали и работи.
Мерих напрежението на запалена на празни обороти - 13.6V с фарове, 14.1V без фарове, при 2500 оборота - същата работа, с някакви подскачания по 0.2/0.3V.
Смених реле-регулатора - проблема си остана.
Някой, някаква идея от какво може да е. На запалена кола генератора си работи - ток има, колата работи без акумулатор.
Предварително благодаря за всякакъв вид идеи, насоки.
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Проблем със зареждането М42


- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Проблем със зареждането М42
ruskin написа:Предварително се извинявам, ако темата не е в нужния раздел.
Преди няколко дена, сутринта в колата нямаше никакъв ток, на вън беше -14 и реших, че е от това ( намирам се в Русия ), тъй като не я бях палил 3 дена. Заредих акумулатора, колата запали, покарах около 15км без да я гася, спрях пред нас, загасих и повече палене няма, акумулатора празен. Лампичката не свети, колата работи с откачен + от акумулатора ( дълго не съм го държал, около 2 минути ). Реших че е реле-регулатор - свалих - четки са си окей, втулките са си окей, като откачам контролната жица на реле-регулатора - лампата на таблото светва. Реших, че приплъзва ремъка, смених го, не свири, не вие, всичко нормално. Реших, че е починал самия акумулатор, купих си нов 60А, 20 километра возене на фарове - празен. Заредих го, направих тестово каране с зареден акумулатор в багажника на всеки случай - 230км на фарове, без да я гася, пред нас, в акумулатора нямаше ток да изхвърли бендикса на стартера, но таблото дори не се замисли да гасне или да потъмнее, закачих заредения акумулатор - пали и работи.
Мерих напрежението на запалена на празни обороти - 13.6V с фарове, 14.1V без фарове, при 2500 оборота - същата работа, с някакви подскачания по 0.2/0.3V.
Смених реле-регулатора - проблема си остана.
Някой, някаква идея от какво може да е. На запалена кола генератора си работи - ток има, колата работи без акумулатор.
Предварително благодаря за всякакъв вид идеи, насоки.
Интересен проблем- акумулатора пада докато колата е в движение и зареждащото напрежение е 13.6V с фарове, 14.1V без фарове, при 2500 оборота. В случая си мисля за дефектирал диод- дал накъсо или прекъснал. В алтернатора, без ценеровият на изправителя има още 3 групи диоди. При дефектиране нямаме постоянно зареждащото напрежение да кажем 14В, а имаме моментни сривове до почти 0В. Това не може да се хване с мултицет, защото той е прекалено бавен. Хваща се с осцилоскоп. Ако не намериш някой около теб с подобен уред и съответната сонда към него, може да свалиш алтернатора и да го занесеш в специалиризирана работилница, където диодите се разпояват и мерят с мултицет. Другият вариант е да пробваш с друг алтернатор.
Re: Проблем със зареждането М42
@ Мишо, клемите са затегнати, пали с друг акумулатор, нямаше как да проверя дали генератора работи, ако не сваля клемата, знам, че е глупаво, но за експеримента за някакъв момент става. Ако проблема беше в стартера - нямаше да пали, нямаше да исхвърля бендикса, а то просто смуче всичкия ток
Проблема е, че там където се намирам, няма на сервиз в който могат да погледнат генератора, няма осцилоскоп и като цяло няма нищо освен няколко трактора от първия рожден ден на Сталин. Имам стрелкови мултицет и най-близкото място от мен в което има някакъв сервиз е на около 150км, так, че трябва да се боря сам. Имам възможност да поръчам целия диоден мост, но тук идва едно друго - напрежението е еднакво и в 600 оборота и в 2500 и в 5000 - днес съм си играл цял ден - и тук идва един такъв момент - ако беше пробил диод - визуално всичките са си здрави - то колата нямаше да може да деяни без акумулатор въобще или пък на дълго каране, тоя акумулатор рано или късно щеше да умре, а аз я покарах доста дълго и колата не създаваше драма - не е имало да падат обороти, да се спъва, върви си както обикновено. След цял ден ровене - никакъв успех, само единственното което забелязах е, че колата едвам запали след много проби на акумулатора и на яд покарах около 3-4 километра на ръчка - около 3300-4500 оборота и когато я изгасих пред дома и пробвах да запаля - акумулатора се беше подзаредил.
Проблема е, че там където се намирам, няма на сервиз в който могат да погледнат генератора, няма осцилоскоп и като цяло няма нищо освен няколко трактора от първия рожден ден на Сталин. Имам стрелкови мултицет и най-близкото място от мен в което има някакъв сервиз е на около 150км, так, че трябва да се боря сам. Имам възможност да поръчам целия диоден мост, но тук идва едно друго - напрежението е еднакво и в 600 оборота и в 2500 и в 5000 - днес съм си играл цял ден - и тук идва един такъв момент - ако беше пробил диод - визуално всичките са си здрави - то колата нямаше да може да деяни без акумулатор въобще или пък на дълго каране, тоя акумулатор рано или късно щеше да умре, а аз я покарах доста дълго и колата не създаваше драма - не е имало да падат обороти, да се спъва, върви си както обикновено. След цял ден ровене - никакъв успех, само единственното което забелязах е, че колата едвам запали след много проби на акумулатора и на яд покарах около 3-4 километра на ръчка - около 3300-4500 оборота и когато я изгасих пред дома и пробвах да запаля - акумулатора се беше подзаредил.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Проблем със зареждането М42
Колега, нали пишеш, че след 15-20 км няма никой в акумулатора. По принцип само на акумулатор, без зареждане трябва да издържи повече, но както и да е.
Акумулатор за 3-4км каране не можеш да го заредиш.
За диодите- имаш 4 отрицателни диода на силовият изправител, 4 положителни диода на силовият изправител, 3 диода на възбуждането. Щом не може по лесният начин, взимаш един тенекеджийски поялник, разпояваш и проверяваш.
Акумулатор за 3-4км каране не можеш да го заредиш.
За диодите- имаш 4 отрицателни диода на силовият изправител, 4 положителни диода на силовият изправител, 3 диода на възбуждането. Щом не може по лесният начин, взимаш един тенекеджийски поялник, разпояваш и проверяваш.
- ///Mechov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 780
- Регистриран на: 4.04.2009
- Местоположение: Лом
- Пол: Мъж
- Кара: кУлУлО
Re: Проблем със зареждането М42
zvetiko написа:ruskin написа:Предварително се извинявам, ако темата не е в нужния раздел.
Преди няколко дена, сутринта в колата нямаше никакъв ток, на вън беше -14 и реших, че е от това ( намирам се в Русия ), тъй като не я бях палил 3 дена. Заредих акумулатора, колата запали, покарах около 15км без да я гася, спрях пред нас, загасих и повече палене няма, акумулатора празен. Лампичката не свети, колата работи с откачен + от акумулатора ( дълго не съм го държал, около 2 минути ). Реших че е реле-регулатор - свалих - четки са си окей, втулките са си окей, като откачам контролната жица на реле-регулатора - лампата на таблото светва. Реших, че приплъзва ремъка, смених го, не свири, не вие, всичко нормално. Реших, че е починал самия акумулатор, купих си нов 60А, 20 километра возене на фарове - празен. Заредих го, направих тестово каране с зареден акумулатор в багажника на всеки случай - 230км на фарове, без да я гася, пред нас, в акумулатора нямаше ток да изхвърли бендикса на стартера, но таблото дори не се замисли да гасне или да потъмнее, закачих заредения акумулатор - пали и работи.
Мерих напрежението на запалена на празни обороти - 13.6V с фарове, 14.1V без фарове, при 2500 оборота - същата работа, с някакви подскачания по 0.2/0.3V.
Смених реле-регулатора - проблема си остана.
Някой, някаква идея от какво може да е. На запалена кола генератора си работи - ток има, колата работи без акумулатор.
Предварително благодаря за всякакъв вид идеи, насоки.
Интересен проблем- акумулатора пада докато колата е в движение и зареждащото напрежение е 13.6V с фарове, 14.1V без фарове, при 2500 оборота. В случая си мисля за дефектирал диод- дал накъсо или прекъснал. В алтернатора, без ценеровият на изправителя има още 3 групи диоди. При дефектиране нямаме постоянно зареждащото напрежение да кажем 14В, а имаме моментни сривове до почти 0В. Това не може да се хване с мултицет, защото той е прекалено бавен. Хваща се с осцилоскоп. Ако не намериш някой около теб с подобен уред и съответната сонда към него, може да свалиш алтернатора и да го занесеш в специалиризирана работилница, където диодите се разпояват и мерят с мултицет. Другият вариант е да пробваш с друг алтернатор.

Re: Проблем със зареждането М42
Да да, ясно ми е, че не мога да го заредя за 3-4 километра, но идеята беше, че след тези 3-4км на ръчка, в него имаше повече ток, от колкото при запалването. А и не ми пасва, ако генератора не работи съвсем - 230км на акумулатор с фарове - би трябвало да умре много преди тези 230км.
Може би като доп. информация - около седмица преди това се случи така, че след каране около 15км с 40км до 2000 оборота - акумулатора се беше разредил, но след това не създаваше драми никакви и отдадох цялата работа на мистични сили в смотаната Русия.
А днес сутринта я запалих, оставих на празни да работи, без да съм пипал каквото и да било - 40 минути работи колата и акумулатора не беше мръднал. Остава да е диодния мост и вече не знам, някоя жица някъде да е сдала багажа и да не дава контакт, но скапаната лампа не свети. Поръчах си диоден мост - ако не е той, вече не знам.
Може би като доп. информация - около седмица преди това се случи така, че след каране около 15км с 40км до 2000 оборота - акумулатора се беше разредил, но след това не създаваше драми никакви и отдадох цялата работа на мистични сили в смотаната Русия.
А днес сутринта я запалих, оставих на празни да работи, без да съм пипал каквото и да било - 40 минути работи колата и акумулатора не беше мръднал. Остава да е диодния мост и вече не знам, някоя жица някъде да е сдала багажа и да не дава контакт, но скапаната лампа не свети. Поръчах си диоден мост - ако не е той, вече не знам.
7 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани