катализатор

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 72
Регистриран на: 7.05.2006
Местоположение: Варна

катализатор

Мнение от rplamen » 12 Май 2006, 8:00

Задължително ли е да го разкарам?


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 12 Май 2006, 8:25

Ако е запушен да.На колко километра е колата :?: Ако над 160-170000км. го махни.Първото което ще ти иде е ламда сондата а от там нататък става по-лошо ако караш с него ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1441
Регистриран на: 28.01.2006
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 2005 E61 525d
Мечтае да кара: просто да кара...
Детайли за колата: <3

Мнение от |`oTuH » 12 Май 2006, 9:53

един въпрос за ламери :) =>
как се маха?
:)
4 8 15 16 23 42

Weißwurst-Fresser
Аватар
Мнения: 2687
Регистриран на: 22.11.2003
Местоположение: в рекарото
Кара: F40

Re: катализатор

Мнение от CheGevara » 12 Май 2006, 20:25

rplamen написа:Задължително ли е да го разкарам?

Задължително е да го смениш :winky:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6597
Регистриран на: 2.07.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: или поне се учи ежедневно
Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М

Мнение от Sharo » 12 Май 2006, 21:48

а като се махне не се ли дига разхода и не става ли "малко" по шумна колата
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 232
Регистриран на: 30.12.2005
Местоположение: с. Монтана, някъде из Бавария

Мнение от bavareza » 12 Май 2006, 23:21

Да, задръстеният катализатор трябва да се премахне, но е практически незаменима част от изпускателната система /освен ако не хвълиш бая пари за нов/. Резонаторните гърнета, които се поставят като заместители обезшумяват работата на мотора, но не предоставят нужното "съпротивление" на газовете. Ламбдата осреднява съотношението кислород/бензин и разходът неминуемо се покачва, колата работи на обогатена смес. На малки обороти по-трудно набира, извънградско върви много.
В такъв случай има един трик с "шунтиране" на ламбдата с постоянно елсъпротивление. Таксиджиите с пълни инжекции на газ знаят за какво става въпрос :lol:
Уважавай това което имаш, защото утре може да го нямаш!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1166
Регистриран на: 19.11.2003
Местоположение: Павликени
Пол: Мъж
Кара: BMW E61 530D
Мечтае да кара: BMW 760Li
Детайли за колата: сива, 06.2004 г.

Мнение от ivopicha » 12 Май 2006, 23:27

Колега, сподели с нас де :D Какво се шунтира?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 564
Регистриран на: 26.11.2005
Местоположение: София
Кара: кръгчета

Мнение от Niikoo_1 » 12 Май 2006, 23:37

bavareza написа:Да, задръстеният катализатор трябва да се премахне, но е практически незаменима част от изпускателната система /освен ако не хвълиш бая пари за нов/. Резонаторните гърнета, които се поставят като заместители обезшумяват работата на мотора, но не предоставят нужното "съпротивление" на газовете. Ламбдата осреднява съотношението кислород/бензин и разходът неминуемо се покачва, колата работи на обогатена смес. На малки обороти по-трудно набира, извънградско върви много.
В такъв случай има един трик с "шунтиране" на ламбдата с постоянно елсъпротивление. Таксиджиите с пълни инжекции на газ знаят за какво става въпрос :lol:


Зависи къде е разположена ламбдата, мойта примерно е на колектора и няма проблеми, при други автомобили е преди катализатора, а при някой вътре, знам, че ако е вътре в катализатора се слага разичен резонатор, който има нещо като стойка за О2 сензора.

А отностно вървенето при мен колата се отпуши доста приятно и подобрението е най-голямо при ниските обороти. Познати, които са си махнали катализ. също са доволни и споделят моето мнение. Просто при мен колата стана много по-приятна за каране, преди имах чувство, че има банан в ауспуха, а като ми свалиха кат. се оказа, че е перфетен дори като го дигна на горе се вижда леко през неко и е доста чист, сега ми е на тавана и го пазя за Евро5 :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 232
Регистриран на: 30.12.2005
Местоположение: с. Монтана, някъде из Бавария

Мнение от bavareza » 12 Май 2006, 23:48

ivopicha написа:Колега, сподели с нас де :D Какво се шунтира?


:mhihi: Взима се едно обикновено съпротивление от 4 ом-а и с него се окъсяват двата сигнални кабели на датчика - входящия и изходящия, те обикновено са цветни /сив и черен/, а подгряващите са бели. Те не се пипат, щото тогава ЕКУ-то регистрира неработеща сонда. Става въпрос за ламбда с четири кабела. ;)
Уважавай това което имаш, защото утре може да го нямаш!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 232
Регистриран на: 30.12.2005
Местоположение: с. Монтана, някъде из Бавария

Мнение от bavareza » 13 Май 2006, 0:03

Niikoo_1 написа:
bavareza написа:Да, задръстеният катализатор трябва да се премахне, но е практически незаменима част от изпускателната система /освен ако не хвълиш бая пари за нов/. Резонаторните гърнета, които се поставят като заместители обезшумяват работата на мотора, но не предоставят нужното "съпротивление" на газовете. Ламбдата осреднява съотношението кислород/бензин и разходът неминуемо се покачва, колата работи на обогатена смес. На малки обороти по-трудно набира, извънградско върви много.
В такъв случай има един трик с "шунтиране" на ламбдата с постоянно елсъпротивление. Таксиджиите с пълни инжекции на газ знаят за какво става въпрос :lol:


Зависи къде е разположена ламбдата, мойта примерно е на колектора и няма проблеми, при други автомобили е преди катализатора, а при някой вътре, знам, че ако е вътре в катализатора се слага разичен резонатор, който има нещо като стойка за О2 сензора.

А отностно вървенето при мен колата се отпуши доста приятно и подобрението е най-голямо при ниските обороти. Познати, които са си махнали катализ. също са доволни и споделят моето мнение. Просто при мен колата стана много по-приятна за каране, преди имах чувство, че има банан в ауспуха, а като ми свалиха кат. се оказа, че е перфетен дори като го дигна на горе се вижда леко през неко и е доста чист, сега ми е на тавана и го пазя за Евро5 :mhihi:


По принцип е така, факт е че ката дърпа няколко коня. За Е36-М43 датчикът е непосредствено преди катализатора :roll: . Първоначалното впечатление след премахването на ката винаги е положително, колата се "отпушва" на вървеж, за сметка на разхода. Не знам при теб как е, сподели.
Уважавай това което имаш, защото утре може да го нямаш!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 564
Регистриран на: 26.11.2005
Местоположение: София
Кара: кръгчета

Мнение от Niikoo_1 » 13 Май 2006, 0:17

За разхода не мога да стигна до заключение, дори и да има разлика то не мога да я усетя винаги разхода ми се движи +-10литра при нормално каране.

А съветвам хората, които се чудят дали да си махат катализаторите изобщо да не му мислят, по-евтин начин за качване на няколко кончета не се сещам.

Препоръчвам Крафт и сервиз Лазаров.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 475
Регистриран на: 20.12.2004
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: нахилен
Мечтае да кара: Е30 кабрио

Мнение от Maverik » 13 Май 2006, 0:18

А при дизела как стоят нещата с катализатора?

Гост
Аватар

Мнение от Гост » 13 Май 2006, 2:11

Niikoo_1 написа:За разхода не мога да стигна до заключение, дори и да има разлика то не мога да я усетя винаги разхода ми се движи +-10литра при нормално каране.

А съветвам хората, които се чудят дали да си махат катализаторите изобщо да не му мислят, по-евтин начин за качване на няколко кончета не се сещам.

Препоръчвам Крафт и сервиз Лазаров.



кажи ся и че при дизела ше се дигнат неколко кончета и почвам да прескачам 18ките :lol:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 13 Май 2006, 12:10

bavareza написа:....нужното "съпротивление" на газовете.....


може би това което искаш да кажеш е, че колата ще върви по-малко на ниски и повече на високи обороти, след премахването на катализатора? до сега не се бях замислял наистина има логика...
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1383
Регистриран на: 17.09.2004
Местоположение: Банкя
Кара: E21 79'

Мнение от Pin2 » 13 Май 2006, 12:16

Мога да кажа за себе си. Преди когата карах 320-ката с катализатор вървеше доста ... поне съм бил доволен от нея. Въпреки всичко, все си мислех че нещо пречи и може и повече. Махнах катализатора, защото всеки го маха, а не че съм осетил че не върви.
Мога да кажа сега, че колата работи много по-добре, издухва се много по-чисто и свалих разхода с около литър. Не съм се ограничавал с карането, определено в момента съм на 11-12 градско, преди си гореше 13 средно.
Не става въпрос за единия литър, просто съм доволен, че махнах тази "тапа от сажди" и сега колата и е кеф да върви и да се реже :mhihi:
Приятелите идват и си отиват, а враговете се натрупват.

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook