Ъпгрейд на маслена помпа М50 и проблеми с нея

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Ъпгрейд на маслена помпа М50 и проблеми с нея

Мнение от Boyadjiev » 27 Фев 2013, 21:40

Ха привет :D
Отдавна не съм писал тема и е настанало някакво спокойствие в раздела, за това да дам повод пак за дискусии точно колко коня ми е колата :mhihi:
Майтапа настрана, да си дойдем на думата :bchug:
Темата е пояснителна, ориентирана по-скоро към хора които си карат колите предимно в лютеницата и/или дрифт коли, коли за кеф или просто си карате в червеното нон стоп. Понеже моята кола г/д спада към категорията за по "аграрско" каране се сблъсках със следният проблем, който след не много дълго проучване установих че е силно разпространен на запад из трак дей колите на хората, а до сега не бях чувал да има такива проблеми(сигурно 99% от хората които си карат яко колите го знаят, ама все пак, туко виж някой пропуснал, белким съм от полза и да му спестя главоболията). Та иде реч за ей тая гайка на маслената помпа която не мирясва - номер 18 на схемата със звучното име :
18 Hex nut M10X1-LH 1 11411735137
Изображение
Та тая гайка е с обратна резба, с цел да не се развива. Е да ама като колата се кара предимно в лютеницата, от силните вибрации тая проклета гайка се развива. Лошото е когато примерно се случи докато колата е в червеното и внезапно остане без масло могат да се случат много на брой неприятни повреди по мотора, включително и задиране на лагери и тн... И като се развие в движение се случват 3 неща:
1) рязко изчезва налягането на маслото (светва лампата, изпразват се веднага повдигачи)
2) ядосвате се много, какво по дяволите пак се е скапало, аман...
3) много скапано разглобяване
Също така се появява и шум в мотора, предсказващ разхлабената гайка, който звучи точно като клатеща се шайба...
Такааа... Тук е момента колегите с М50 без ванос като мен да си направят ъпгрейда. И да не повтарям всичко пак, както колегата maxpower много любезно е споделил в неговата тема: viewtopic.php?f=62&t=323466 ясно се вижда приличната разлика от 20% по-големият дебит на маслената помпа от м52 спрямо м50-тковата, което веднага оправдава смяната на старата помпа с такава от м52:
Изображение
И ето как трябва да изглежда една добра помпа без наранявания по зъбното колело от м52:
Изображение
м52 и м50 пак:
Изображение
Докато се е разхлабвала гайката и в процеса на въздействието на безумните вибрации може да повреди също и самата маслена помпа като зъбното колело задира в капака, и/или оста на помпата просто почва да играе в следствие на вибрациите.
Та накрая. Ако ще си карате колата яко в лютеницата и ви се отдаде възможност, стегнете гайката на скапаната помпа и накрая капнете с телоподаващото малко отгоре, че толкова нерви и време за разглобяване и ремонт на тая кирлива гайка просто не си заслужава... Още повече че може да доведе и до повреда в мотора. Тоя проблем е характерен за всички м50, с50, м52... Просто гайката е много малка, стяга се с контра на права отвертка и направо е безумно глупав често срещан проблем...

Поздрави :ok:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Ъпгрейд на маслена помпа М50 и проблеми с нея

Мнение от Boyadjiev » 03 Апр 2015, 13:59

Малко да си раздвижа темата :wave:
Ако сте с М50/52 и минавате редовно през обороти над 7000 и ограничителя ви е над тия обороти, ако имате възможност не е зле да подмените веригата на маслената помпа ако правите нещо по нея (справка горния пост). Това е често срещан проблем по чуждите форуми, но тук не знам колко хората му обръщат внимание. Споменавам го, защото разглобяването е супер много за 20лв. :yes:
Не е изключено да се скъса веригата и при стоков прекъсвач, но основно се проявява при 7000+ обороти, като възможността да я скъсате тая верига нараства експоненциално с оборотите, както и разбира се износването на двигателя - но това е друга тема.
Тези 2 проблема за които съм писал се проявяват най-вече от каране във високи обороти много, или висока червена линия. Имайте в предвид :ok:

Доста е разпространено мнението, че ангренаж не се къса лесно, камо ли верига на маслена помпа - да бе да :mhihi: :wave:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Ъпгрейд на маслена помпа М50 и проблеми с нея

Мнение от Boyadjiev » 03 Апр 2015, 18:23

Ето и малко информация как се сменя тази проклета верига. Търсих като цяло по други форуми и не видях обяснения и снимки. Време е да променим това, поне за хората тук ;)
Малко обяснения от опитната постановка :mhihi: (винаги е оферта да се подмята долнище на м50 наоколо като нещо трябва да се прави 8) )
Махате обтегача на ангренажа предварително и от горе отпускате ангренажната верига (после центровката трябва да се прегледа). След това отпред имаме този изглед:
Изображение
Развива се болта на коляновият вал:
Изображение
Изображение
Маха се шайбата и под нея "онуй" нещо за което се захваща:
Изображение
Използваме ключе 13 (най-добре пасна), за да извадим семеринга:
Изображение
Ето по този начин се вади, само с няколко леки почуквания:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Айде и зъбчатката:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Внимаваме за шпонката да не се озове в картера, или на пода, ако е махнат картера преди това:
Изображение
Хоп пускаме новата верига:
Изображение
Изображение
Изображение
И пускаме по обратния ред (с нов семеринг разбира се :lol: ):
Изображение
Изглед от долу:
Изображение
И сме готови:
Изображение
Изображение
Това е един от сигурно многото начини за смяна на тая верига. Освен това на кола е малко по-трудно, ама на мен хич не ми се искаше да махам капака на ангренажа, както съветват от другите форуми. Както и други подобни варияции на смяна, но на мен ми се видя най-лесно по тоя начин. Освен това и картера се маха, а там е пускане на мостове, дрън дрън простотии и ми стигаше разглобяването :| . И за това ще пусна подробно снимки след като сглобя, че да знаете колко е кофти, преди да се захванете :mhihi:
Общо взето! Ако сте заварили качествено гайката на маслената помпа и изведнъж уреда за налягане на маслото (в моя случай рязко отиде на "МАЛКО" :mhihi: ) Ви покаже, че няма налягане - почти сигурно веригата Ви се е скъсала.
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 779
Регистриран на: 10.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 413
Мечтае да кара: 628CSI

Re: Ъпгрейд на маслена помпа М50 и проблеми с нея

Мнение от Haddess » 05 Апр 2015, 20:19

Информация
Вие се абонирахте за темата.
Браво колега как си го написал, хоп и все едно детски конструктор! :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Ъпгрейд на маслена помпа М50 и проблеми с нея

Мнение от Boyadjiev » 06 Апр 2015, 9:56

Ъпдейт :help:
Гюнтер не дава да се прави по този начин :no: Не може да се извади ангренажната верига от банана. Предполагам, че ако е малко поизносен банана, или му се даде малко повече зор - със сигурност ще излезе. Е да де, ама аз съм с нов банан и верига и не исках да рискувам да си замине банана :D Та в крайна сметка не може да се избяга от сваляне на капака. Освен това! Дори тогава ангренажната верига се сваля изключително трудно! Става дума за ограденото в жълто:
IMG_4928-1.jpg

Маха се зегерката на банана, издърпва се максимално напред (което е около 5-6мм), зъбчадката се избутва напред и се започва дърпане на веригата напред-назад и нагоре надолу докато не излезе... За да е цензурирано - много е кофти :mhihi: Сигурен съм, че Гюнтер НЕ Е предвидил да се сменява веригата на маслената помпа :nono:
След като излезе ангренажа е ясно сравнително - слага се маслената верига, след това по същата скапана схема се връща ангренажа.
Кратко обобщение какво се разглобява, за да се смени тая верига (за да акцентирам отново, да не правите моята грешка и да си я смените ако имате възможност преди това): Отвиват се тампоните на мотора, превързва се мотора с "Н"-образна стойка, която стои на бомбетата, развива се пръта от волана при рейката, развива се магарето, спуска се магарето, мотора се вдига максимално нагоре, развиват се всички болтчета на картера (от към кутията също), маха се пистовия ремък, маха се хидравличната помпа (за достъп), отвива се картера, пада около 10 сантиметра - но пак няма място да се извади :mhihi: развива се смукателя на маслената помпа (под 4ти цил.), развиват се болтовете на маслената помпа от блока и се пуска самата тя в картера. Картера излиза с нея вътре :mhihi: Маха се капака на клапаните, махат се колелата между валовете, обтегача, пластмасите, болтовете които са към капака на ангренажа, всички болтове на капака, самият капак на ангренажа (трудно излиза като цяло) и воала :ok:
Това бяха най-дългите 2 изречения в които само съм изреждал неща :kuku: Изпускам разни работи покрай разглобяването, ама те са очевидни г/д.
Ще добавя и снимки малко по-късно, че нещо не ми работи сайта за снимки сега...
Процедурата не е сложна, но отнема много време.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3327
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Ъпгрейд на маслена помпа М50 и проблеми с нея

Мнение от spacepl » 05 Юли 2016, 8:56

Малко стара тема, но понеже ми предстои нещо подобно .....
Ще сменям веригите на М52, интересува ме свалянето на зъбното колело на маслената помпа дали може да стане без да се сваля картера. Гледам по разни снимки и се чудя - след като се свали ангренажният капак и зъбчатката на коляновия вал, няма ли да има достатъчно място отпред да се бръкне със гаечен ключ в картера и да се развие гайката на маслената зъбчатка.
На тази снимка разстоянието ми се вижда достатъчно.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1241
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: Alfa 159 JTD :(
Мечтае да кара: настрани

Re: Ъпгрейд на маслена помпа М50 и проблеми с нея

Мнение от maxpower » 06 Юли 2016, 16:16

Няма как да извадиш зъбното колело на коляновия вал без да свалиш веригата на маслената помпа първо от колелото на маслената помпа. После ти щом ще сваляш ангренажния капак трябва да развиеш и болтовете на картера и да го отлепиш от капака на ангренажа. Ако ще сменяш веригите докато двигателя е монтиран вземи си свали и главата, защото ще псуваш по малко. По принцип нормалния ред за сваляне на голямата верига е първо да се свали банана, а той излиза на свалена глава. Можеш да се пробваш да свалиш и веригата без да пипаш банана, но трябва да го понапънеш. Проблема е, че при 52ката е изцяло пласмасов и е на има няма 20г+ ако ми следиш мисълта.Отделно от това веригата на маслената помпа се скапва от лют прекъсвач най вече, а м52ката никога няма да види тия обороти дето Сашо(Boyadjiev) ги правеше на м50ката :mrgreen:
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3327
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Ъпгрейд на маслена помпа М50 и проблеми с нея

Мнение от spacepl » 11 Юли 2016, 10:33

Добре де, а обтягащата и направляващата шини не могат ли да им се развият "болтовете" ? Оградил съм ги със зелено на снимката. На обтягащата е само един, в долния край и беше със зегерка май. Другите два не ги зная/помня какви бяха. Разглабях един такъв мотор за части, но беше доста одавна и съм забравил как беше и кое след кое следваше. Във ТИС има упътване как да се свали ангренажният капак и не пишат за сваляне на главата, пише единствено да се внимава да не се повереди гарнитурата й.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1241
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: Alfa 159 JTD :(
Мечтае да кара: настрани

Re: Ъпгрейд на маслена помпа М50 и проблеми с нея

Мнение от maxpower » 11 Юли 2016, 20:36

То, че може, може. Че се прави, се прави, ама тая гарнитура е седяла там 20г. Тия дето са го писали ТИС-а никога не са предполагали, че тия коли ще се карат след 20г. Успокоителят се държи на две шпилки, а той се държи на пластмасови палчета към тях. Можеш да пробваш да го свалиш с шпилките защото ако тръгнеш да го махаш от тях вероятността да му счупиш палчетата е голяма. Не знам дали ще има достатъчно място, понеже ще опре в главата като развиеш шпилките. Никога не съм правил такива гимнастики. Обтегача при тебе наистина е на шпилка(а не на щифт и шплент както е при м50), а самия обтегач се държи на едно пластмасово палче към шпилката. Трябва да развиеш шпилкатаа ама дали ще стигне мястото от горната страна на обтегача честно казано не знам. Това дето искаш да го правиш не знам с каква идея е. Ако мотора е на толкова километри, че да се притесняваш за веригата, то тя ще му е последния проблем.
:OT: Общо взето винаги ви се чудя на тия дето искате да ебете дявола.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3327
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Ъпгрейд на маслена помпа М50 и проблеми с нея

Мнение от spacepl » 11 Юли 2016, 20:38

Ами мотора определено си заслужава, 2,8 със ризи и масло от смяна до смяна не се долива, така си събирам шишенцата с полвинките дето хартисват до 7 литра, а маслото е 5-40. Да ебеш дявола викам на това да извадиш веригата през дупката на семеринга на коляновия вал :D аз искам да го направя по описание и да сменя всичко - зъбчатки, обтегачи, вериги, гарнитури и т.н.
Тия старите пластмаси ще ги чупя така или иначе, защото ще слагам нови, интересува ме новите дали ще мога да ги сложа без да пипам главата. Като гледам на горната снимка с М50-ката, не се виждат следи по гарнитурата (доколкото се вижда).

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 22.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е36 328i
Мечтае да кара: Самолет

Re: Ъпгрейд на маслена помпа М50 и проблеми с нея

Мнение от mafiata_ » 11 Ное 2020, 19:26

Здрвейте
Прехвърляме картер от м52б28 в е36 на двигател м52б28 който е бил в е39. Идеята е да си е едно към едно като при е36.

Оказа се че оптегача на веригата на маслената помпа счупен и така си е бил когато купувах двигателя. При стария ми б28 се оказва че и там е било така. Възможно ли е да си е карала така колата при мен мин 4г от както я карам, както и при купения двигател или ме правят на ШАШАВ

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2700
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Ъпгрейд на маслена помпа М50 и проблеми с нея

Мнение от Lenco » 13 Ное 2020, 20:06

mafiata_ написа:Здрвейте
Прехвърляме картер от м52б28 в е36 на двигател м52б28 който е бил в е39. Идеята е да си е едно към едно като при е36.

Оказа се че оптегача на веригата на маслената помпа счупен и така си е бил когато купувах двигателя. При стария ми б28 се оказва че и там е било така. Възможно ли е да си е карала така колата при мен мин 4г от както я карам, както и при купения двигател или ме правят на ШАШАВ

Предполагам сменихте и сондата на маслената помпа заедно с картера от е36.
Изображение

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook