Избор на управление за дигитален климатроник?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
Избор на управление за дигитален климатроник?
Колеги привет
Имам 2 дигитални управления за климатроника и се чудя кое да оставя да управлява.
1. Това със символ на дисплея - перка. То си ми е заводското и в момента си е поставено и работи чудесно. Единственият проблем, заради което бих го сменил с другото е, че ми премигват сините стрелки за понижаване на температурата. Иначе работи коректно и подсветката е ярка наравно с бизнес РДС касетофона. Има си дори и скритото меню с функциите.
2. Имам и това с ауто символът на дисплея. Понеже не е монтирано - може ли да ми кажете какво му е предимството или недостатък сравнено с горното. Пробвах го за няколко дни и видях при студен автомобил усилва с 4 деления/от най-първата степен на +са или 2те чертички/ перката в режим ауто. Но пипна ли ръчно степен на горе, надолу си остава така да духа дори цял ден да шофирам. Не трябва ли да намалява до позиция на вече достигната посочена температура, или да увеличава дотолкова силата за бързо достигане на зададена температура. И изобщо как трябва да функционира коректно. Аз знам, че ауто е с автоматично регулиране на струята на въздуха, но питането ми е как правилно сработва по този "умен" начин.
Причината да го махна за момента е, че подсветката е доста по слаба в сравнение с горното управление и на фона на тази от касетофона разликата в яркостта е доста значителна. При горното е напълно единаква и по ярка и оеднаквена с тази на касетофона. Има ли вариант да се усили някак и защо е тази разлика. Иначе на ауто управлението си му светят сините стрелки и също има скритото меню както при горното управление.
Другото, което забелязах е, че и при двете управления в скритото меню - оборотите не съвпадат с тези от таблото. В покой и при двете те спадат до 110 при положение, че колата работи доста под това което показва таблото/на средата между 1 и 0/.
Та питанката ми е - ако някой може подробно да опише как точно работи това с ауто символа и дали е по-добро от това с перката и как да усиля подсветката да стане наравно ярка с тази на касетофона. И при двете пикселите са ок но като е по студено, забелязвах на това с ауто, че по бавно реагират хоризонталните символи на цифрите - примерно от 32 градуса намалявайки към 31.5 - на 5цата точно в средата хоризонталната част една идея по-бавно "нагрява" и запълва точките. Така и от двете страни. При първото управление всичко си светва моментално независимо дали е умряла от студ колата или не. При второто, като позагрее автомобила и дисплея си започва реагира адекватно и бързо при промяна на пикселите. С 2 думи - се опитвам да опиша ефекта на калкулатор със слънчеви клетки и как реагира по-бавно на по-тъмно
И това само на хоризонталните пиксели за които споменах.
И още нещо като че ли ми прави впечатление - с първото управление и докрай усилено ми се струва че парното духа една идея по-силно, отколкото с второто с ауто управление усилено докрай. И това при най-силния поток - централна духалка. Може и да се заблуждавам но като че ли има такова нещо...

Имам 2 дигитални управления за климатроника и се чудя кое да оставя да управлява.
1. Това със символ на дисплея - перка. То си ми е заводското и в момента си е поставено и работи чудесно. Единственият проблем, заради което бих го сменил с другото е, че ми премигват сините стрелки за понижаване на температурата. Иначе работи коректно и подсветката е ярка наравно с бизнес РДС касетофона. Има си дори и скритото меню с функциите.
2. Имам и това с ауто символът на дисплея. Понеже не е монтирано - може ли да ми кажете какво му е предимството или недостатък сравнено с горното. Пробвах го за няколко дни и видях при студен автомобил усилва с 4 деления/от най-първата степен на +са или 2те чертички/ перката в режим ауто. Но пипна ли ръчно степен на горе, надолу си остава така да духа дори цял ден да шофирам. Не трябва ли да намалява до позиция на вече достигната посочена температура, или да увеличава дотолкова силата за бързо достигане на зададена температура. И изобщо как трябва да функционира коректно. Аз знам, че ауто е с автоматично регулиране на струята на въздуха, но питането ми е как правилно сработва по този "умен" начин.
Причината да го махна за момента е, че подсветката е доста по слаба в сравнение с горното управление и на фона на тази от касетофона разликата в яркостта е доста значителна. При горното е напълно единаква и по ярка и оеднаквена с тази на касетофона. Има ли вариант да се усили някак и защо е тази разлика. Иначе на ауто управлението си му светят сините стрелки и също има скритото меню както при горното управление.
Другото, което забелязах е, че и при двете управления в скритото меню - оборотите не съвпадат с тези от таблото. В покой и при двете те спадат до 110 при положение, че колата работи доста под това което показва таблото/на средата между 1 и 0/.
Та питанката ми е - ако някой може подробно да опише как точно работи това с ауто символа и дали е по-добро от това с перката и как да усиля подсветката да стане наравно ярка с тази на касетофона. И при двете пикселите са ок но като е по студено, забелязвах на това с ауто, че по бавно реагират хоризонталните символи на цифрите - примерно от 32 градуса намалявайки към 31.5 - на 5цата точно в средата хоризонталната част една идея по-бавно "нагрява" и запълва точките. Така и от двете страни. При първото управление всичко си светва моментално независимо дали е умряла от студ колата или не. При второто, като позагрее автомобила и дисплея си започва реагира адекватно и бързо при промяна на пикселите. С 2 думи - се опитвам да опиша ефекта на калкулатор със слънчеви клетки и как реагира по-бавно на по-тъмно

И още нещо като че ли ми прави впечатление - с първото управление и докрай усилено ми се струва че парното духа една идея по-силно, отколкото с второто с ауто управление усилено докрай. И това при най-силния поток - централна духалка. Може и да се заблуждавам но като че ли има такова нещо...
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.
колкото неговата дадена дума.
- stormrider
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 516
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ М44Б19
- Мечтае да кара: Imperial Tie Fighter
- Детайли за колата: Стара баба с тояжка
Re: Избор на управление за дигитален климатроник?
И още нещо като че ли ми прави впечатление - с първото управление и докрай усилено ми се струва че парното духа една идея по-силно, отколкото с второто с ауто управление усилено докрай. И това при най-силния поток - централна духалка. Може и да се заблуждавам но като че ли има такова нещо...
Аз също забелязах това и си смених АУТО с вентилаторчето
Аз също забелязах това и си смених АУТО с вентилаторчето
С много любов към децата!
- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
-
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
Re: Избор на управление за дигитален климатроник?
За струята на максимална мощност по-скоро се заблуждаваш.
Това, управление, което има перка вместо ауто, има скритите функции.
Началната степен на работа при пускане на климатроника с бутон ауто зависи от зададената температура, външната температура и тази в купето. Ако първите две са били еднакви при тестовете, то има некоректно подаване на третата (вътрешната), за която се грижи един термодатчик, намиращ се зад прорезите в дясно на дисплея. Обикновенно той и моторчето му се затлачват с прахоляк. Можеш да познаеш дали при теб е така по шума на самото моторче, което смуче въздух и го "стреля" към датчика.
Това, управление, което има перка вместо ауто, има скритите функции.
Началната степен на работа при пускане на климатроника с бутон ауто зависи от зададената температура, външната температура и тази в купето. Ако първите две са били еднакви при тестовете, то има некоректно подаване на третата (вътрешната), за която се грижи един термодатчик, намиращ се зад прорезите в дясно на дисплея. Обикновенно той и моторчето му се затлачват с прахоляк. Можеш да познаеш дали при теб е така по шума на самото моторче, което смуче въздух и го "стреля" към датчика.

Re: Избор на управление за дигитален климатроник?
Това, което има с ауто функцията също има скритите менюта. При работещ/неработещ мотор се активират с ауто - отопление прозорец бутони едновременно и се деактивират с ауто и вътрешен въздух бутони. Освен ако говорим за някакви други скрити функции. Отварях ги и двете да ги чистя! Първото когато почна да прави дискотечния ефект на сините стрелки да видя за какво иде реч отдолу под бутоните - и беше чисто в дупката при датчика. Второто го отварях също да го изчистя именно там - и то беше много чисто. Дори при второто с ауто - звука на моторчето е по-тих отколкото при първото и доста звучно се различава.
Като светне пряка слънчева светлина към дисплея - и при двете осезаемо се усеща промяната на силата. Но просто второто свети доста по неярко та чак дразни като е под касетофона. Разликата през нощта е минимална, но през деня на сенчести места доста се различава. При пряко слънце е ясно - то самия дистлей отреагирва като отражение освен помощта на датчика за осветеност.
Като светне пряка слънчева светлина към дисплея - и при двете осезаемо се усеща промяната на силата. Но просто второто свети доста по неярко та чак дразни като е под касетофона. Разликата през нощта е минимална, но през деня на сенчести места доста се различава. При пряко слънце е ясно - то самия дистлей отреагирва като отражение освен помощта на датчика за осветеност.
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.
колкото неговата дадена дума.
Re: Избор на управление за дигитален климатроник?
Доколкото знам на това, което изписва auto няма скритите функции. А това с перката само е със скритите менюта..
Аз ги имам и 2те и честно казано съм с това, което има функциите, но когато почне да духа, цъкна auto и след това запаля 1 запалка пред управлението се вижда как почва да намаля вентилацията.. т.е и то си е един вид автоматично..
Аз ги имам и 2те и честно казано съм с това, което има функциите, но когато почне да духа, цъкна auto и след това запаля 1 запалка пред управлението се вижда как почва да намаля вентилацията.. т.е и то си е един вид автоматично..
Re: Избор на управление за дигитален климатроник?
No0k написа:Доколкото знам на това, което изписва auto няма скритите функции. А това с перката само е със скритите менюта..
Аз ги имам и 2те и честно казано съм с това, което има функциите, но когато почне да духа, цъкна auto и след това запаля 1 запалка пред управлението се вижда как почва да намаля вентилацията.. т.е и то си е един вид автоматично..
Явно това е грешна информация, защото и двете ми имат скритите функции. Ще направя снимки ако трябва. Даже горе съм написал в първия пост - че и при двете оборотите от 6то меню в покой са 100/а автомобилът работи на място доста под такива обороти ~500 равномерно/, което нямаше как да сравня ако второто нямаше функциите. Сега съм с него и постоянно си цъкам в това меню.
Колега, ти имаш ли разлика в подсветката. Това е единственото, което ме "дразни" денем разликата е много чувствителна в сенчестите участъци. На това с перката ми е супер ярък екрана, но с аутото направо не свети в сравнение с него. А дисплея му е ок, без поражения откъм пиксели и други неща, които да са фактор. И тествайки го със запалката от таблото - щом доближа датчика и усилва точно ярко колкото касетофона. Но това трае секунди и пак става по-тъмен. При това с перката също до усилва със запалка - но доста по-малко. Което ме навежда на мисълта, че си е усилено фабрично повече. Ако някой знае как да се усили тази подсветка нека сподели?
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.
колкото неговата дадена дума.
Re: Избор на управление за дигитален климатроник?
За ''AUTO''-то съм почти сигурен ,че трябва да свети само когато е натисната функция ''ауто''. Нали това му е идеята - аутото е автоматично да си достигне зададените параметри. В другия случай ти му задаваш как и колко да духа ,следователно не е ''ауто'' и не трябва да свети ''ауто''.
Първо да уточним - ауто може ли да се изключва да не свети на дисплея нон стоп и да се активира надписа само при включване на бутона за този режим? Вече имам чувството, че всички управления са единакви и явно ромовете им или софт версиите са различни и става с програмиране някак! Може да е тъпо питането и изобщо темата като цяло, но последващите редове ме вкарват в мисли - всъщност колко вида контрол на климатроника има! До момента всички знаехте, че тези с ауто светещ надпис нямат скритите функции. НО ЕТО - моето има и не мисля че е уникално

Ако няма как да се деактивира светещия надпис, то колеги, мисля че установих че управленията на климатроника са доста видове.
Аз имам както горе писах тези:
-постоянно светеща перка, скрити функции;
-постоянно светещо ауто, скрити функции;
-виждам че има такива, на които нито перка, нито ауто светят. Колега ми каза, че на неговото такова само при включване на ауто се активира и надписа на дисплея и че така е редно. Но ето нов парадокс:
http://www.youtube.com/watch?v=cLnx2x_9_qU
и тук ауто е активирано с бутона но няма надпис ауто на дисплея!
А на тази снимка, е точно като при мен. Постоянно светещ надпис ауто, независимо къде е положението на клапите. А И ОТДЕЛНО забележете бутона циркулация за вътрешен въздух е с А. Такова управление е изобразено на книжката към колата ми и също незнам каква е разликата с нормалното с едно стрелково кръгче/няма как да пробвам и видя в друго е36/. И самата подсветка на дисплея тук е по-ярка от тази на касетофона на тъмно, докато при мен на тъмно е обратното, а денем е доста занижена. Приближа ли обаче запалката към датчика - дисплея се усилва до по-ярко от тази на касетофона. Тук пак ме глозга че може би софтуерно се задава дефалт на осветяването!

Тази тема на колегите от бимер форума:
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1574093
също ми е странна. Незнам човека дали ползва едно управление за снимките или 2, но - на едната е на ауто режим 21 градуса и ауто не свети, а доста по надолу в темата друга снимка е на 32 градуса и централна духалка и ауто свети. Което е напълно обратно на логиката за управляване

5 управления -
със светеща перка нон стоп,
със светещ ауто надпис нон стоп,
със светващ ауто надпис или перка включвайки бутона ауто/от това което наш колега сподели, че ставало при него така/,
и това от клипа и снимки изобщо без наличен светещ символ на дисплея при включен ауто режим
А и за капак на всичко в книжката ми за БМВ контрола на климатика е показан с бутон за циркулация на вътрешния въздух с 2 стрелкови кръгчета, като в едното има А/на снимката горе се вижда такова управление/.
Много ми се ще да ги разнищим тези управления и да знаем кое е най-доброто и най-читавото ИЛИ дали софтуерно можем да си ги настроим. Моите и 2те са изправни напълно, отворени и почистени прецизно и да ви кажа - не видях никакви визуални разлики по карантията. А си оставих това с ауто постоянно светещ надпис на дисплея и защото си има скритите функции, независимо че подстетката е доста по слаба денем от тази на касетофона.
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.
колкото неговата дадена дума.
- BT9028BA
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2253
- Регистриран на: 22.01.2007
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: ...don`t drive fast, just fly low
- Мечтае да кара: E36 M3
Re: Избор на управление за дигитален климатроник?
А и за капак на всичко в книжката ми за БМВ контрола на климатика е показан с бутон за циркулация на вътрешния въздух с 2 стрелкови кръгчета, като в едното има А/на снимката горе се вижда такова управление.
Това управление за което говориш, то си има датчик за замърсения въздух AUC. Има го и на управление с едно кръгче
Щом има малката синя букса значи управлението има AUC



Re: Избор на управление за дигитален климатроник?
Имам едно управление в нас, което няма AUC, но като гледам си има пиновете (3пина), за които се запоява буксата за AUC датчика. Не съм много сигурен дали ще тръгне със запояването на 1 букса и с датчик после, но що да не се пробва. 
Някой с управление с AUC и да знае закакво става дума?

Някой с управление с AUC и да знае закакво става дума?
Re: Избор на управление за дигитален климатроник?
колега, ауто светва, когато натиснеш бутона и го оставиш да си определя силата и от къде да духа, а вече ако му промениш тогава силата, то бутона остава светнат, но ауто на дисплея се маха. същото и ако примерно си оставил да духа само в краката и след това натиснеш пак бутона за към краката и тогава той се гаси и светва бутона ауто, но това не е ауто режима на климата и затова отново не светва ауто на дисплея. дано си разбрал, пробвай и при теб, трябва да е така. моето управление е 2005та, с ауто на дисплея, с парт номер на ауц, но без такъв бутон /както са горе на снимката/ и няма скрити функции.
- BMWMHartge
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1993
- Регистриран на: 12.09.2003
- Местоположение: с.Градина/гр.Първомай
- Пол: Мъж
- Кара: 98' e36 318i
- Мечтае да кара: e36 ///M3
- Детайли за колата: M43B18
Re: Избор на управление за дигитален климатроник?
Моето управлени има АУТО на дисплея и както тук пише "Ауто + реотаните на заден прозорец" няма скрити фунции или както другаде съм чел "духалката на преден прозорец + реотани заден" пак няма скрити фунции. Колата ми е 04.97 Някои са ми казвали, че като натисна копчето да върти въздуха вътре в купето, вклювал се компресора на климатика?
93' e36 320i coupe
98' e36 318i sedan
98' e36 318i sedan
11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани