Олекотяване на демпферна шайба на колянов вал M50NV

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Олекотяване на демпферна шайба на колянов вал M50NV

Мнение от Boyadjiev » 15 Яну 2013, 18:18

Заразен от ентусиазма на колегaта maxpower и благодарение на bavar4o.70 реших да пусна тая тема :paranoid:
Накратко - олекотяване на демпферната шайба на коляновият вал на М50 без ванос. Има 2 варианта, или вземане на шайба от м52 и разпробиване на подходящото място за щифта на ей това:
Изображение
Или олекотяване на безваносова шайба. Аз реших че ще олекотя съществуващата шайба, защото такава от м52 нямах, а и да имах и тя трябваше да мине на олекотяване. Защо ли ?! ето заради този момент:
Изображение
Осланяйки се на физичният закон за масов инерционен момент:
"Нека твърдо тяло се върти с ъглова скорост ω около дадена ос. Тялото се състои от of N точкови маси mi, чието отстояние от оста на въртене отбелязваме с ri. Всяка точкова маса ще има линейна скорост vi = ωri, така че пълната кинетична енергия E на тялото е:
Изображение
стигаме до извода че нашата демпферна шайба трябва да бъде намалена от 20мм дебелина до 7мм дебелина (нивото за зъбците, които служат на датчика на Хол, спрямо данните от когото се определя запалването). Забелязва се също така че и формата на излишната маса е направена под формата на обърнат конус, което много ни радва, гледайки формулата по-горе.Та след олекотяването на тая готина шайба, в ръцете си трябва да държим нещо такова:
ИзображениеИзображение
Стругова се докато се се достигне до гумата, която е в сърцевината на демпферната шайба. Тая гума служи за намаляване на вибрациите. Не се премахва тъй като плътността и е много по-малка от тази на чугуна от който е изработена шайбата и реално бихме свалили твърде нищожно количество от останалото ни тегло:
Изображение
До тук добре, време е малко да се поразглобява. За тези които не искат да имат климатик, или по някаква друга причина искат да го разкарат, би им било полезно да узнаят че допълнителната шайба която ляга върху демпферната и служи за прикачване на ремъка на климатика тежи точно:
Изображение
А реално как изглежда това което разглобяваме ? - Ей така:
Изображение
Чието тегло е както следва: 3.445кг шайба + 0.245кг ролка = 3.69кг.
А ние слагаме това:
Изображение
Което тежи 2.755кг. -> спестеното тегло е точно 935 грама или ако се обърнем към математиката пак, това е точно 26% по-малко от първоначалното тегло. За любознателните бих ги насочил да погледнат пак физичният закон горе и се надявам да разберат защо аджеба си играем толкова за тия кирливи 935гр. а.к.а 26% от някаква си шайба ;)
След като сме готови да се сложи олекотената демпферна шайба и при премахне ролката за климатика, са ни необходими и 18бр. шайби 8мици. На всеки от 6те болта на шайбата(те са сток с една шайба, която не може да се махне) се подлагат по още 3 шайби => 6болта X 3шайби = 18шайби ;)
Сглобявате, стягате модифицираните болтове и се радвате на поредният лесен мод, който на мен ми донесе неочаквано количество респонс ;)


И понеже има колеги които никога не биха се изцапали, а не е редно да има дискриминация, имам и за тях решение само в 2 стъпки :mrgreen:
1) http://www.turnermotorsport.com/p-1250- ... 3-s52.aspx
2) http://lmgtfy.com/?q=%D0%B0%D0%B2%D1%82 ... 0%B8%D0%B7

Поздрави и специални благодарности на Пешо и Марто :mrgreen: :ok:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 27.07.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Олекотяване на демпферна шайба на колянов вал M50NV

Мнение от fanfast » 15 Яну 2013, 18:22

И аз така съм го направил колега и втора година карам така и няма ядове на мойта M50 ка. :yes:
Прави каквото ТРЯБВА, пък да става каквото ЩЕ!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Олекотяване на демпферна шайба на колянов вал M50NV

Мнение от Boyadjiev » 15 Яну 2013, 18:23

fanfast написа:И аз така съм го направил колега и втора година карам така и няма ядове на мойта M50 ка. :yes:

Като се центрова добре на струга и като го прави някой опитен човек няма как да има проблеми :yes: :bchug:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 322
Регистриран на: 29.09.2009
Местоположение: Бяла
Пол: Мъж
Кара: грозно е36 купе
Мечтае да кара: настрани с около 200

Re: Олекотяване на демпферна шайба на колянов вал M50NV

Мнение от bebcho__ » 15 Яну 2013, 18:51

след 92г на м50 не тежи ли 2.62кг?
you can not imagine the immensity of the fuck i do not give
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Олекотяване на демпферна шайба на колянов вал M50NV

Мнение от Boyadjiev » 15 Яну 2013, 19:14

bebcho__ написа:след 92г на м50 не тежи ли 2.62кг?

Нямам идея :mrgreen: Тая от м52 май тежеше толкова :paranoid:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 322
Регистриран на: 29.09.2009
Местоположение: Бяла
Пол: Мъж
Кара: грозно е36 купе
Мечтае да кара: настрани с около 200

Re: Олекотяване на демпферна шайба на колянов вал M50NV

Мнение от bebcho__ » 15 Яну 2013, 19:35

така ги дават уж:
325:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... on_damper/
320:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... on_damper/

п.с. на м52 пак я дават толкова.
you can not imagine the immensity of the fuck i do not give
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Олекотяване на демпферна шайба на колянов вал M50NV

Мнение от Boyadjiev » 15 Яну 2013, 19:38

bebcho__ написа:така ги дават уж:
325:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... on_damper/
320:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... on_damper/

п.с. на м52 пак я дават толкова.

:yes: :yes: :yes:
Само че на NV е различна от м50 ванос сименс..За м52 също е различна :paranoid:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 640
Регистриран на: 24.12.2010
Местоположение: пловдив
Пол: Мъж
Кара: е36 320
Мечтае да кара: м3

Re: Олекотяване на демпферна шайба на колянов вал M50NV

Мнение от bavar4o.70 » 15 Яну 2013, 20:37

Много добре се е получило.А нямаше ,ли възможност да направиш челно дупки почти до периферията и до олекотиш още? :bchug:Другото което ми идва на ъкъла е да се сложи шайба на кол.вал. с по- малък диаметър,на водната помпа с малко по-малък,за да се запазят оборотите,а на хидравликата с по-голям,за да не прави толкова оборота във високите и да не консумира толкова енергия-коне.Не знам само динамото ,дали ще понесе по-малки обороти с друга по-голяма шайба.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Олекотяване на демпферна шайба на колянов вал M50NV

Мнение от Boyadjiev » 15 Яну 2013, 20:58

bavar4o.70 написа:Много добре се е получило.А нямаше ,ли възможност да направиш челно дупки почти до периферията и до олекотиш още? :bchug:Другото което ми идва на ъкъла е да се сложи шайба на кол.вал. с по- малък диаметър,на водната помпа с малко по-малък,за да се запазят оборотите,а на хидравликата с по-голям,за да не прави толкова оборота във високите и да не консумира толкова енергия-коне.Не знам само динамото ,дали ще понесе по-малки обороти с друга по-голяма шайба.

Ами първоначалната ми идея за отворите отпадна в процес на работа заради трудности с баланса след това. Като под трудности визирам ей тия трудности $$$$ Става, ама излиза към 1/2 от цената на готова от някой мунинг производител, което автоматично обезмисля интервенцията... Така като ги гледам другите 2 шайби нищо не може да се направи с тях, трябват си други...
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Олекотяване на демпферна шайба на колянов вал M50NV

Мнение от bum_bum » 15 Яну 2013, 23:52

Boyadjiev написа:
И понеже има колеги които никога не биха се изцапали, а не е редно да има дискриминация, имам и за тях решение само в 2 стъпки :mrgreen:
1) http://www.turnermotorsport.com/p-1250- ... 3-s52.aspx
2) http://lmgtfy.com/?q=%D0%B0%D0%B2%D1%82 ... 0%B8%D0%B7


Явно пак мен визираш. :mhihi:
Крайно време е да запишеш някое курсче английски. Както преди не беше разбрал за валовете, така и сега даваш някакви линкове за ъндърдрайв шайби, дето нямат много общо с олекотяването на демпферната шайба.
За да спиш спокойно ще те информирам ;) Чакаме още няколко човека да се съберем за да ни направят тези за М52, защото понастоящем има само за други БМВ мотори.

Изображение

Принципно не съм против тунинга ама тая шайба не е там само за да чете датчика от нея, а има и много сериозна роля в гасенето на вибрациите в коляновия вал.
А на шестаците те са проблем. За М50/52 доста по-малък, отколкото при М54 но все пак съществува.

А за цапането не ми бери грижа. Докато ти се цапаш и мръзнеш в гаража аз изкарвам пари за да се цапа някой друг вместо мен ;)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Олекотяване на демпферна шайба на колянов вал M50NV

Мнение от Boyadjiev » 16 Яну 2013, 13:02

Съществуването ти брато ме мотивира ужасно много :mhihi: Добре че те има :bowdown: :yes:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Олекотяване на демпферна шайба на колянов вал M50NV

Мнение от bum_bum » 16 Яну 2013, 13:07

Не злобей, а залягай над английския. Виждам, че ти е интересно да гледаш кво правят и продават хората и се представям кво е кофти да гледаш само картинките без нищо да вдяваш :mhihi:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 691
Регистриран на: 1.01.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: ше 325tds
Мечтае да кара: e46 330xd

Re: Олекотяване на демпферна шайба на колянов вал M50NV

Мнение от Coulthard » 16 Яну 2013, 13:09

И двамата ва обичам ша знайте :winky:
Специален поздрав
Всяка прилика с реални лица и събития е случайна

http://www.youtube.com/watch?v=7MooHqpxyhY
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Олекотяване на демпферна шайба на колянов вал M50NV

Мнение от Boyadjiev » 16 Яну 2013, 22:31

bum_bum написа:Не злобей, а залягай над английския. Виждам, че ти е интересно да гледаш кво правят и продават хората и се представям кво е кофти да гледаш само картинките без нищо да вдяваш :mhihi:

Ако чаках да се уча на български от такива като теб, най-големият ми тунинг щеше да е клавиатура за бързо писане :mhihi:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1329
Регистриран на: 9.07.2010
Местоположение: София
Детайли за колата: - F10 535i LCI RWD daily
- V8 project... loading

Re: Олекотяване на демпферна шайба на колянов вал M50NV

Мнение от In_Memoriam » 17 Яну 2013, 13:27

И колко десети свали на 402 метра ? Щото сам по себе си това не бих го нарекъл мод. В комбинация с други неща сигурно има ефект.
Изображение

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook