Проблем с електрическа перка

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 333
Регистриран на: 23.06.2008
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e-36 вече и е39
Мечтае да кара: х6 ама има време

Проблем с електрическа перка

Мнение от jorfii » 19 Ное 2012, 17:50

Здравейте колеги проблема ми е следният:
Колата е 318и или М40В18 купих я преправяна от силиконова към електрическа перка на радиатора и понеже я взех през познати и т.нн твърдяха че всичко е сменено (ремъци масла филтри) и аз повярвах но уви от онези дни изрони зъбите на ангренажния ремък. Не влязох във единия процент късметлии при които да няма и други поражения и след като свалих главата и смених един клапан на втори цилиндър колата е готова. Тук идва и проблема след обезвъздушаването когато достигне работна температура присадената електрическа перка се включва но не излкючва макар че и с перка и без нея колата си държи нормална температура. Преди ремонта включваше и изключваше макар и не за много време. Първо реших че може да има въздух в системата който да лъже я датчика я термостата, но вече няколко дни колата задържа постоянно ниво на антифриза и мисля че няма вече въздух. Следващото което ми хрумна е дали не е от разликата в термостата (понеже смених и него) старият беше 88 градуса а новият е на92 градуса дали заради това перката работи постоянно може би трябва да слойа друг датчик и ако е така някой да каже каква разлика може да има в тези датчици и от къде евентуално мога да си купя такъв(от София съм). И друг въпрос към знаещите къде точно трябва да се монтира датчика за включване и изключване на перката защото при мен е монтиран на горния маркуч където антифриза влиза в двигателя и преди работеше но след проблемите които се появиха съм се замислил дали не е по удачно да се монтира на маркуча веднага след термостата демек долния за да може като отвори термостата и нагрее маркуча да включва и като затвори и изстине да изключва перката няма ли да работи по коректно от колкото на горния маркуч който постоянно си е топъл?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Проблем с електрическа перка

Мнение от vladobate » 19 Ное 2012, 23:57

Първо колега си уточни посоката на движение на охладителната течност , а тя е точно наобратно на това което описваш . Антифриза се нагрява от главата и по горния маркуч влиза в горната част на радиатора , охлажда се и естествено се спуска надолу , излиза през долния маркуч и влиза в блока през термостата оттам водна помпа и по водните магистрали пак в главата. Демек като отвори термостата той всъщност пуска охладения от радиатора антифриз в двигателя . Правилно си сложил термодатчика на горния маркуч тъй като навреме ще хванеш загряването от главата и ще заработи перката по-адекватно като време . Не си писал на колко градуса ти е датчика , обикновено разликата мот включено положение докато изключи е 5 градуса , но има разни. Аз така си направих системата с перката , но сложих и на долния маркуч датчик и командвам двете степени на перката , от горния маркуч на по-висок градус датчик и включва 2-ра степен , а на долния маркуч датчик с по-ниска температура да включва 1-ва степен , но като и дам много спар и първо включва 2-та степен направо което е добре тъй като по-добре ще охлажда на натоварване . Въпрос на избор на датчици е , аз ги смених два пъти докато ми хареса как задействат например на задръствания в града лятото пуска само първата степен и изключва след време ( зависи от много фактори колко ще е то външна ттемп. , пуснат ли е климатика и т.н.) . Вероятно от термостата ти започва да прави така тъй като е на по-висок градус и по-късно започва да превърта охл. течност през радиатора да се охлажда , а оттам и общата работна температура се е покачила , а датчика е на място което веднага хваща " по-топлата вече вода " и затова и трудно изклчва . Температурата на изключване на датчика не трябва да е по-ниска от температурата на отваряне на термостата или поне с 7-8 градуса разлика поне което означава че с този термостат може да се наложи да управляваш от долния маркуч и да сменяш датчика . Успех . ПС: Малко дълго стана ама си е дълго по принцип за обяснение. :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 324
Регистриран на: 20.01.2012
Местоположение: Банско
Пол: Мъж
Кара: ше Е36, Е46, E61, а сега Passat B8
Мечтае да кара: BMW

Re: Проблем с електрическа перка

Мнение от русиабн » 20 Ное 2012, 8:30

Колеги стана ми интересна тази интервенция с ел. перка. Дали ще може някой да качи 1-2 снимки, че това е добра идея :yes:
ЖЕНА БЕЗ ЦИЦИ Е КАТО СЕЛО БЕЗ НАЧАЛНО УЧИЛИЩЕ-НЯМА ОТ КЪДЕ ДА ЗАПОЧНЕШ !
Изображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 333
Регистриран на: 23.06.2008
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e-36 вече и е39
Мечтае да кара: х6 ама има време

Re: Проблем с електрическа перка

Мнение от jorfii » 20 Ное 2012, 13:42

Благодаря за изчерпателния отговор въобще не се притеснявай че станала дълга темата на мен точно такива ми трябват да е подробно обяснено явно ще трябва да търся нов датчик на по висока температура то стария не го знам на колко е колата така съм я купил но сега с новия термостат ще трябва и нов датчик не знам колко градуса ще трябва да е ама ще видя какви точно ще намеря и ще реша на 92 градусовия термостат сигурно трябва да търся нещо от сорта 95-100 градуса
vladobate написа:Първо колега си уточни посоката на движение на охладителната течност , а тя е точно наобратно на това което описваш . Антифриза се нагрява от главата и по горния маркуч влиза в горната част на радиатора , охлажда се и естествено се спуска надолу , излиза през долния маркуч и влиза в блока през термостата оттам водна помпа и по водните магистрали пак в главата. Демек като отвори термостата той всъщност пуска охладения от радиатора антифриз в двигателя . Правилно си сложил термодатчика на горния маркуч тъй като навреме ще хванеш загряването от главата и ще заработи перката по-адекватно като време . Не си писал на колко градуса ти е датчика , обикновено разликата мот включено положение докато изключи е 5 градуса , но има разни. Аз така си направих системата с перката , но сложих и на долния маркуч датчик и командвам двете степени на перката , от горния маркуч на по-висок градус датчик и включва 2-ра степен , а на долния маркуч датчик с по-ниска температура да включва 1-ва степен , но като и дам много спар и първо включва 2-та степен направо което е добре тъй като по-добре ще охлажда на натоварване . Въпрос на избор на датчици е , аз ги смених два пъти докато ми хареса как задействат например на задръствания в града лятото пуска само първата степен и изключва след време ( зависи от много фактори колко ще е то външна ттемп. , пуснат ли е климатика и т.н.) . Вероятно от термостата ти започва да прави така тъй като е на по-висок градус и по-късно започва да превърта охл. течност през радиатора да се охлажда , а оттам и общата работна температура се е покачила , а датчика е на място което веднага хваща " по-топлата вече вода " и затова и трудно изклчва . Температурата на изключване на датчика не трябва да е по-ниска от температурата на отваряне на термостата или поне с 7-8 градуса разлика поне което означава че с този термостат може да се наложи да управляваш от долния маркуч и да сменяш датчика . Успех . ПС: Малко дълго стана ама си е дълго по принцип за обяснение. :yes:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Проблем с електрическа перка

Мнение от vladobate » 20 Ное 2012, 13:54

Ето ти един сайт с много датчици има даже и оригинално вграждани ( като характеристики имам предвид ) има описано всичко с нормално отворен контакт трябва да е и резбите са описани http://www.spectromatic.net/ . Това с 95-100градуса е много тоз датчик търси нещо по-надолу щото докато включи на 100градуса и ще включи веднага , че даже и по-рано ( относително е ) този на 99градуса на радиатора и ще включи климатичната перка . Смисъл има да си направиш системата с два датчика за двете степени . По принцип с такъв термостат на толкова високи градуси е трудничко да се управлява тази ел. перка и най-добрия вариант е да се сложи комбиниран датчик ( за двте степени , двоен ) направо на главата , ако е възможно или някъде другаде където оригинално се слага при такива модели с основно охлаждане ел. перка . Аз нямах място на главата иначе щеше да е най-добре и най-лесно затова и ги сложих на маркучите на радиатора. Помисли добре къде е най-подходящо да ги сложиш и на какви температурни диапазони след това търси в сайта има голям избор.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Проблем с електрическа перка

Мнение от M10 » 20 Ное 2012, 15:07

русиабн написа:Колеги стана ми интересна тази интервенция с ел. перка. Дали ще може някой да качи 1-2 снимки, че това е добра идея :yes:

Най-културно става с оригиналния датчик за климатична перка, има две степени на 91 и 99 градуса ако не се лъжа. Резистори 50 вата са по 6лв, две релета и имаш перка с 2 степени :) Ако пък го направиш по оригиналната схема на климатичната перка и сложиш релетата и предпазителите където са им местата става съвсем както трябва.

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 28.11.2009
Пол: Мъж

Re: Проблем с електрическа перка

Мнение от go6eca123 » 20 Май 2013, 12:30

моята пък изобщо несе включва , някой може ли да ми каже оригинално каде се намира датчика и как да я накарам тази перка да заработи че сега в жегите съм принуден да карам на парно :confused: колата ми е е34 м50, иначе виското си работи

пп като пусна климатика пак не тръгва перката и загрява още повече, не духа студено а само хладно

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook