от М40Б16 към М40б18

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1361
Регистриран на: 13.06.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E38
Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40

от М40Б16 към М40б18

Мнение от jakson » 18 Ное 2012, 23:45

Колеги, интересувам се ако искам, да мина от М40Б16 на М40Б18, освен дебитомер с гофриран маркуч и фитърна кутия, ЕКУ, какво още, ще ми се наложи, да сменя?
До колкото знам М40Б16 и 18 са еднакви външно, а вътрешно коляновият вал ги различава.
Ще имам ли някакви изненади, ако се реша на тази смяна?
П.С.
Знам, че много от вас, ще ми пишат, че М40 е боклук и т.н...
Но моля ви, дайте ми отговор на тези въпроси!
Благодаря :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 324
Регистриран на: 20.01.2012
Местоположение: Банско
Пол: Мъж
Кара: ше Е36, Е46, E61, а сега Passat B8
Мечтае да кара: BMW

Re: от М40Б16 към М40б18

Мнение от русиабн » 19 Ное 2012, 8:51

Доколкото аз съм запознат разликата е в главата. Да видим какво ще кажат колегите. Ще бъде интересна тема за всички с М40Б16 :yes:
ЖЕНА БЕЗ ЦИЦИ Е КАТО СЕЛО БЕЗ НАЧАЛНО УЧИЛИЩЕ-НЯМА ОТ КЪДЕ ДА ЗАПОЧНЕШ !
Изображение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1120
Регистриран на: 4.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 320d; BMW E30 318i cabrio

Re: от М40Б16 към М40б18

Мнение от UBAH5 » 19 Ное 2012, 10:06

Освен коляновия вал мисля , че ще трябва да смениш и буталата. Главите и чарколята в тях са еднакви.
Изображение
When people ask you what car you drive and you say a BMW and they get all excited until they see it...

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: от М40Б16 към М40б18

Мнение от vld » 19 Ное 2012, 10:28

Ако ще строукваш М40ката по добре да е с вал от М47ту, за да стане нещо смислено.
Обема на мотора ще е 2.1, конски сили около 130 + приличен въртящ момент.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 660
Регистриран на: 4.01.2011
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: E91 LCI/е36 дрифтачка

Re: от М40Б16 към М40б18

Мнение от dicho0o » 19 Ное 2012, 17:50

До колкото разбрах колегата иска да смени целия двигател,не само вътрешностите му.
Ако правилно съм разбрал ти трябва само дебитомера и маркуча,филтърната кутия би трябвало да е еднаква.
Други разлики мисля че няма,дори и ЕКУ-то може да е еднакво,но е по-добре да го смениш :)
Изображение
..На завоя заляга ,конете яко напряга ,задницата бяга ,към мантинелата посяга ,педала до метала ,прекъсвача да откача ,да гърми гърнето ,да разцепва небето..

ентусиаст
Аватар
Мнения: 928
Регистриран на: 6.03.2009
Местоположение: Шопско
Пол: Мъж
Кара: чайник

Re: от М40Б16 към М40б18

Мнение от sas_88 » 19 Ное 2012, 19:38

А какъв е смисъла да махнеш мъртвец и да сложиш пак мъртвец? По добре м42,м43 ,че даже м10 е по добре :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1361
Регистриран на: 13.06.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E38
Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40

Re: от М40Б16 към М40б18

Мнение от jakson » 19 Ное 2012, 19:47

sas_88 написа:А какъв е смисъла да махнеш мъртвец и да сложиш пак мъртвец? По добре м42,м43 ,че даже м10 е по добре :mhihi:

Данъка :D , техническата комисия на КАТ и парите за тях, промените по окачването и спирачната с-ма...
Иначе може, да се сменят няколко неща от Б18ката, да се прехвърлят на 16ката и хем, да стане нов двигател, пък и по-мощен, само блокът си остава, сериен номер на 1600 СС, данък около 20 лв и 115 к.с. под капака :driving:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1361
Регистриран на: 13.06.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E38
Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40

Re: от М40Б16 към М40б18

Мнение от jakson » 19 Ное 2012, 19:50

vld написа:Ако ще строукваш М40ката по добре да е с вал от М47ту, за да стане нещо смислено.
Обема на мотора ще е 2.1, конски сили около 130 + приличен въртящ момент.

Колега, дай малко инфо за тази интервенция?!
Сменям колянов вал, колектори, дебитомер, ЕКУ, дюзи на инжекциона с регулатор на налягане и става 2.1, 130 к.с.?
Така ли?

А сега се сещам и за друго.
318 с колектори от М42 ИС и чип на ЕКУто
Няма ли пак, да стане 130 к.с. ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: от М40Б16 към М40б18

Мнение от M10 » 19 Ное 2012, 21:13

15 коня от колектор и чип не... За мен М40 е доста разреден и това е едно от първите места където да се работи ако искаш повече коне.
Разлика има във височината на буталата на Б16 и Б18 - за да се докара степента на сгъстяване спрямо различния ход на вала. Тоест на Б16 са по-високи, защото хода е по-къс. Интересна комбинация може би ще стане с вал от Б18 и бутала от Б16 но трябва да се смята :) И вал по-добре от M42 че е кован ;)

Иначе ако ти се наливат нерви и пари: вал от М47 но преди фейса че става значително по-лесно от M47N. Комбинация бутала/биели за СС 11-11,5:1, колектор от М42 с адекватна генерация и като знам м42 как почва да дърпа в ниски/средни (а сток изобщо не му се върви в тия обороти) ще стане супер приятна всекидневна кола с мноого тяга :)
Трябва мега или кадърен мапер обаче, с тия регулатори, чипчета и тн никога няма да нацелиш точните смеси във всички обороти, ще имаш проблеми с аванса, нито разхода ще е оптимален, нито вървенето.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1361
Регистриран на: 13.06.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E38
Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40

Re: от М40Б16 към М40б18

Мнение от jakson » 19 Ное 2012, 23:54

M10 написа:15 коня от колектор и чип не... За мен М40 е доста разреден и това е едно от първите места където да се работи ако искаш повече коне.
Разлика има във височината на буталата на Б16 и Б18 - за да се докара степента на сгъстяване спрямо различния ход на вала. Тоест на Б16 са по-високи, защото хода е по-къс. Интересна комбинация може би ще стане с вал от Б18 и бутала от Б16 но трябва да се смята :) И вал по-добре от M42 че е кован ;)

Иначе ако ти се наливат нерви и пари: вал от М47 но преди фейса че става значително по-лесно от M47N. Комбинация бутала/биели за СС 11-11,5:1, колектор от М42 с адекватна генерация и като знам м42 как почва да дърпа в ниски/средни (а сток изобщо не му се върви в тия обороти) ще стане супер приятна всекидневна кола с мноого тяга :)
Трябва мега или кадърен мапер обаче, с тия регулатори, чипчета и тн никога няма да нацелиш точните смеси във всички обороти, ще имаш проблеми с аванса, нито разхода ще е оптимален, нито вървенето.


Аз не искам, да се състезавам с коли по 200к.с.
Преди време бях чувал, че разликата м/у М40Б16 и 18 е само в коляновият вал.
Т.е. сменяш вала и колата автоматично става 1.8, а според това, което си писал не е така.
Искам, да съм подготвен преди, да започна някакви промени, за да нямам нерви.
Ако на моята 16ка сменя само колянов вал, колектори и ЕКУ, ще работили като 1.8 и ще има ли нужда от преправяне?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1120
Регистриран на: 4.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 320d; BMW E30 318i cabrio

Re: от М40Б16 към М40б18

Мнение от UBAH5 » 20 Ное 2012, 9:58

И бутала ще сменяш, за да работи като 18ка :yes:
Изображение
When people ask you what car you drive and you say a BMW and they get all excited until they see it...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1361
Регистриран на: 13.06.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E38
Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40

Re: от М40Б16 към М40б18

Мнение от jakson » 20 Ное 2012, 10:26

UBAH5 написа:И бутала ще сменяш, за да работи като 18ка :yes:

Значи сменям, бутала, колянов вал, главата ще я сменя, защото моята е зле...
Сменям и ЕКУ, дебитомер, колектори и това ли е всичко?
П.С. М/у другото си мисля за ИСови колектори?!
Чувал съм, че много спомагат работата на двигателя, намаля разхода и се повишава вървенето.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 660
Регистриран на: 4.01.2011
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: E91 LCI/е36 дрифтачка

Re: от М40Б16 към М40б18

Мнение от dicho0o » 20 Ное 2012, 13:18

Колега лично мое мнение е че това което си намислил ще ти струва доста скъпо и няма да има ефекта който търсиш.
ИС-ковите колектори няма какво да ти помогнат,не са евтини и мисля,че няма да отговори захващането към главата.
П.С Чувал ли си за евтин ИС мотор(около 500лв оборудван),който хем ще върви,хем ще ти харчи малко и няма да имаш главоболия,защото от това което мислиш да правиш и това което питаш си правя изводи че не си много в час с нещата,но може и да бъркам.Нищо лично!
Успех с начинанието! :driving:
Изображение
..На завоя заляга ,конете яко напряга ,задницата бяга ,към мантинелата посяга ,педала до метала ,прекъсвача да откача ,да гърми гърнето ,да разцепва небето..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: от М40Б16 към М40б18

Мнение от M10 » 20 Ное 2012, 15:17

dicho0o написа:Колега лично мое мнение е че това което си намислил ще ти струва доста скъпо и няма да има ефекта който търсиш.
ИС-ковите колектори няма какво да ти помогнат,не са евтини и мисля,че няма да отговори захващането към главата.


+1 или правиш нещо сериозно, или изобщо не се захващаш защото ще си дадеш парите на вятъра.
Ис-ковите колектори не съм ги налагал, но 100% трябва да им се правят нови фланци или да се преправят оригиналните.
Според мен остави колекторите, слагай само вал, бутала, дебитомер, компютър.

Относно буталата, М40Б18 има малка степен на сгъстяване 8.8:1 (перфектна за турбо както е :mrgreen: ), трябва като се извадят твойте от Б16 да се сметне - ако дават степен 10-11 и не опират в нищо, къстъм матор с тях и вал от Б18 ще е доста добра комбинация :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 377
Регистриран на: 9.07.2004
Местоположение: София-войн от запад....бар Гири
Пол: Мъж
Кара: 745i;740d;330xd;330i-Convertible
Мечтае да кара: кока & цици
Детайли за колата: с чип !!!

Re: от М40Б16 към М40б18

Мнение от Lunaticc 1 » 20 Ное 2012, 15:19

Колега !!!
Не се захващай с глупости,най-лесния вариант в твоя случай щом толкова искаш 113к.с. на Б18-та е да свалиш твоя мотор Б16 да си вземеш от някого Б18 необорудван - гол мотор(глава,блок с биели бутала - може и без картер(твоя става)) нареждаш му периферията от твоя и си готов с 18-та :) гаранция най-бърз и евтин вариант :conf: успех в начинанието ;)
Чеп Туринг !
Мантинела Тунинг !!!
Леген Пауър Рейсинг !!!!!
Перални,Тостери,Миксери, и Гипсокартонь на ЧАСТИ !!!
Изображение

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook