от М40Б16 към М40б18
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
от М40Б16 към М40б18
Колеги, интересувам се ако искам, да мина от М40Б16 на М40Б18, освен дебитомер с гофриран маркуч и фитърна кутия, ЕКУ, какво още, ще ми се наложи, да сменя?
До колкото знам М40Б16 и 18 са еднакви външно, а вътрешно коляновият вал ги различава.
Ще имам ли някакви изненади, ако се реша на тази смяна?
П.С.
Знам, че много от вас, ще ми пишат, че М40 е боклук и т.н...
Но моля ви, дайте ми отговор на тези въпроси!
Благодаря
До колкото знам М40Б16 и 18 са еднакви външно, а вътрешно коляновият вал ги различава.
Ще имам ли някакви изненади, ако се реша на тази смяна?
П.С.
Знам, че много от вас, ще ми пишат, че М40 е боклук и т.н...
Но моля ви, дайте ми отговор на тези въпроси!
Благодаря

- русиабн
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 324
- Регистриран на: 20.01.2012
- Местоположение: Банско
- Пол: Мъж
- Кара: ше Е36, Е46, E61, а сега Passat B8
- Мечтае да кара: BMW
Re: от М40Б16 към М40б18
Доколкото аз съм запознат разликата е в главата. Да видим какво ще кажат колегите. Ще бъде интересна тема за всички с М40Б16 

ЖЕНА БЕЗ ЦИЦИ Е КАТО СЕЛО БЕЗ НАЧАЛНО УЧИЛИЩЕ-НЯМА ОТ КЪДЕ ДА ЗАПОЧНЕШ !




- UBAH5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1120
- Регистриран на: 4.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 320d; BMW E30 318i cabrio
Re: от М40Б16 към М40б18
Освен коляновия вал мисля , че ще трябва да смениш и буталата. Главите и чарколята в тях са еднакви.

When people ask you what car you drive and you say a BMW and they get all excited until they see it...
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: от М40Б16 към М40б18
Ако ще строукваш М40ката по добре да е с вал от М47ту, за да стане нещо смислено.
Обема на мотора ще е 2.1, конски сили около 130 + приличен въртящ момент.
Обема на мотора ще е 2.1, конски сили около 130 + приличен въртящ момент.

- dicho0o
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 660
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E91 LCI/е36 дрифтачка
Re: от М40Б16 към М40б18
До колкото разбрах колегата иска да смени целия двигател,не само вътрешностите му.
Ако правилно съм разбрал ти трябва само дебитомера и маркуча,филтърната кутия би трябвало да е еднаква.
Други разлики мисля че няма,дори и ЕКУ-то може да е еднакво,но е по-добре да го смениш
Ако правилно съм разбрал ти трябва само дебитомера и маркуча,филтърната кутия би трябвало да е еднаква.
Други разлики мисля че няма,дори и ЕКУ-то може да е еднакво,но е по-добре да го смениш

- sas_88
- ентусиаст
-
- Мнения: 928
- Регистриран на: 6.03.2009
- Местоположение: Шопско
- Пол: Мъж
- Кара: чайник
Re: от М40Б16 към М40б18
А какъв е смисъла да махнеш мъртвец и да сложиш пак мъртвец? По добре м42,м43 ,че даже м10 е по добре 

- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: от М40Б16 към М40б18
sas_88 написа:А какъв е смисъла да махнеш мъртвец и да сложиш пак мъртвец? По добре м42,м43 ,че даже м10 е по добре
Данъка

Иначе може, да се сменят няколко неща от Б18ката, да се прехвърлят на 16ката и хем, да стане нов двигател, пък и по-мощен, само блокът си остава, сериен номер на 1600 СС, данък около 20 лв и 115 к.с. под капака

- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: от М40Б16 към М40б18
vld написа:Ако ще строукваш М40ката по добре да е с вал от М47ту, за да стане нещо смислено.
Обема на мотора ще е 2.1, конски сили около 130 + приличен въртящ момент.
Колега, дай малко инфо за тази интервенция?!
Сменям колянов вал, колектори, дебитомер, ЕКУ, дюзи на инжекциона с регулатор на налягане и става 2.1, 130 к.с.?
Така ли?
А сега се сещам и за друго.
318 с колектори от М42 ИС и чип на ЕКУто
Няма ли пак, да стане 130 к.с. ?
- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: от М40Б16 към М40б18
15 коня от колектор и чип не... За мен М40 е доста разреден и това е едно от първите места където да се работи ако искаш повече коне.
Разлика има във височината на буталата на Б16 и Б18 - за да се докара степента на сгъстяване спрямо различния ход на вала. Тоест на Б16 са по-високи, защото хода е по-къс. Интересна комбинация може би ще стане с вал от Б18 и бутала от Б16 но трябва да се смята
И вал по-добре от M42 че е кован
Иначе ако ти се наливат нерви и пари: вал от М47 но преди фейса че става значително по-лесно от M47N. Комбинация бутала/биели за СС 11-11,5:1, колектор от М42 с адекватна генерация и като знам м42 как почва да дърпа в ниски/средни (а сток изобщо не му се върви в тия обороти) ще стане супер приятна всекидневна кола с мноого тяга
Трябва мега или кадърен мапер обаче, с тия регулатори, чипчета и тн никога няма да нацелиш точните смеси във всички обороти, ще имаш проблеми с аванса, нито разхода ще е оптимален, нито вървенето.
Разлика има във височината на буталата на Б16 и Б18 - за да се докара степента на сгъстяване спрямо различния ход на вала. Тоест на Б16 са по-високи, защото хода е по-къс. Интересна комбинация може би ще стане с вал от Б18 и бутала от Б16 но трябва да се смята


Иначе ако ти се наливат нерви и пари: вал от М47 но преди фейса че става значително по-лесно от M47N. Комбинация бутала/биели за СС 11-11,5:1, колектор от М42 с адекватна генерация и като знам м42 как почва да дърпа в ниски/средни (а сток изобщо не му се върви в тия обороти) ще стане супер приятна всекидневна кола с мноого тяга

Трябва мега или кадърен мапер обаче, с тия регулатори, чипчета и тн никога няма да нацелиш точните смеси във всички обороти, ще имаш проблеми с аванса, нито разхода ще е оптимален, нито вървенето.
- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: от М40Б16 към М40б18
M10 написа:15 коня от колектор и чип не... За мен М40 е доста разреден и това е едно от първите места където да се работи ако искаш повече коне.
Разлика има във височината на буталата на Б16 и Б18 - за да се докара степента на сгъстяване спрямо различния ход на вала. Тоест на Б16 са по-високи, защото хода е по-къс. Интересна комбинация може би ще стане с вал от Б18 и бутала от Б16 но трябва да се смятаИ вал по-добре от M42 че е кован
![]()
Иначе ако ти се наливат нерви и пари: вал от М47 но преди фейса че става значително по-лесно от M47N. Комбинация бутала/биели за СС 11-11,5:1, колектор от М42 с адекватна генерация и като знам м42 как почва да дърпа в ниски/средни (а сток изобщо не му се върви в тия обороти) ще стане супер приятна всекидневна кола с мноого тяга
Трябва мега или кадърен мапер обаче, с тия регулатори, чипчета и тн никога няма да нацелиш точните смеси във всички обороти, ще имаш проблеми с аванса, нито разхода ще е оптимален, нито вървенето.
Аз не искам, да се състезавам с коли по 200к.с.
Преди време бях чувал, че разликата м/у М40Б16 и 18 е само в коляновият вал.
Т.е. сменяш вала и колата автоматично става 1.8, а според това, което си писал не е така.
Искам, да съм подготвен преди, да започна някакви промени, за да нямам нерви.
Ако на моята 16ка сменя само колянов вал, колектори и ЕКУ, ще работили като 1.8 и ще има ли нужда от преправяне?
- UBAH5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1120
- Регистриран на: 4.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 320d; BMW E30 318i cabrio
Re: от М40Б16 към М40б18
И бутала ще сменяш, за да работи като 18ка 


When people ask you what car you drive and you say a BMW and they get all excited until they see it...
- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: от М40Б16 към М40б18
UBAH5 написа:И бутала ще сменяш, за да работи като 18ка
Значи сменям, бутала, колянов вал, главата ще я сменя, защото моята е зле...
Сменям и ЕКУ, дебитомер, колектори и това ли е всичко?
П.С. М/у другото си мисля за ИСови колектори?!
Чувал съм, че много спомагат работата на двигателя, намаля разхода и се повишава вървенето.
- dicho0o
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 660
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E91 LCI/е36 дрифтачка
Re: от М40Б16 към М40б18
Колега лично мое мнение е че това което си намислил ще ти струва доста скъпо и няма да има ефекта който търсиш.
ИС-ковите колектори няма какво да ти помогнат,не са евтини и мисля,че няма да отговори захващането към главата.
П.С Чувал ли си за евтин ИС мотор(около 500лв оборудван),който хем ще върви,хем ще ти харчи малко и няма да имаш главоболия,защото от това което мислиш да правиш и това което питаш си правя изводи че не си много в час с нещата,но може и да бъркам.Нищо лично!
Успех с начинанието!
ИС-ковите колектори няма какво да ти помогнат,не са евтини и мисля,че няма да отговори захващането към главата.
П.С Чувал ли си за евтин ИС мотор(около 500лв оборудван),който хем ще върви,хем ще ти харчи малко и няма да имаш главоболия,защото от това което мислиш да правиш и това което питаш си правя изводи че не си много в час с нещата,но може и да бъркам.Нищо лично!
Успех с начинанието!

- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: от М40Б16 към М40б18
dicho0o написа:Колега лично мое мнение е че това което си намислил ще ти струва доста скъпо и няма да има ефекта който търсиш.
ИС-ковите колектори няма какво да ти помогнат,не са евтини и мисля,че няма да отговори захващането към главата.
+1 или правиш нещо сериозно, или изобщо не се захващаш защото ще си дадеш парите на вятъра.
Ис-ковите колектори не съм ги налагал, но 100% трябва да им се правят нови фланци или да се преправят оригиналните.
Според мен остави колекторите, слагай само вал, бутала, дебитомер, компютър.
Относно буталата, М40Б18 има малка степен на сгъстяване 8.8:1 (перфектна за турбо както е


- Lunaticc 1
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 377
- Регистриран на: 9.07.2004
- Местоположение: София-войн от запад....бар Гири
- Пол: Мъж
- Кара: 745i;740d;330xd;330i-Convertible
- Мечтае да кара: кока & цици
- Детайли за колата: с чип !!!
Re: от М40Б16 към М40б18
Колега !!!
Не се захващай с глупости,най-лесния вариант в твоя случай щом толкова искаш 113к.с. на Б18-та е да свалиш твоя мотор Б16 да си вземеш от някого Б18 необорудван - гол мотор(глава,блок с биели бутала - може и без картер(твоя става)) нареждаш му периферията от твоя и си готов с 18-та
гаранция най-бърз и евтин вариант
успех в начинанието 
Не се захващай с глупости,най-лесния вариант в твоя случай щом толкова искаш 113к.с. на Б18-та е да свалиш твоя мотор Б16 да си вземеш от някого Б18 необорудван - гол мотор(глава,блок с биели бутала - може и без картер(твоя става)) нареждаш му периферията от твоя и си готов с 18-та



Чеп Туринг !
Мантинела Тунинг !!!
Леген Пауър Рейсинг !!!!!
Перални,Тостери,Миксери, и Гипсокартонь на ЧАСТИ !!!

Мантинела Тунинг !!!
Леген Пауър Рейсинг !!!!!
Перални,Тостери,Миксери, и Гипсокартонь на ЧАСТИ !!!

24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани