по-твърди спирачки
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- georgivar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 361
- Регистриран на: 13.09.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328i Touring '96
по-твърди спирачки
Наскоро си смених дисковете и накладките на колата. Обаче още го няма ефекта, който ми се ще, а именно: да кове още при натискане на педала.
Въпроса е със обслужване на спирачните апартати, смяна на спирачните маркучи и спирачната течност ще има ли осезаема разлика?
Спирачни маркучи със стоманена оплетка?
Смяна на спирачната помпа?
Какво друго може да се оптимизира по спирачките (става въпрос за ежедневно каране)?
Въпроса е със обслужване на спирачните апартати, смяна на спирачните маркучи и спирачната течност ще има ли осезаема разлика?
Спирачни маркучи със стоманена оплетка?
Смяна на спирачната помпа?
Какво друго може да се оптимизира по спирачките (става въпрос за ежедневно каране)?
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: по-твърди спирачки
Какъв пробег имаш с новите дискове и накладки? Може просто да не са се разработили още. Иначе нещата, върху които трябва да се обръща внимание са:
-буталата на апаратите да се движат "мазно". При нужда да се извадят, почистят и сглобят обратно с нови маншони.
-водачите на апаратите да се движат по същия начин. Тя също се вадят за почистване, и после е добре да се сложи малко медна грес.
-маркучите се гледат за пукнатини. Случва се и да се запушат. Това се хваща добре като отидете на технически преглед.
-сервото да не губи вакуум, за да може да работи оптимално.
Това е в общи линии и ако всичко е ок няма причина колата да не спира добре. Според мен изчакай още малко да си легнат добре накладките и тогава направи заключение спира ли колата или не. Надявам се си сложил хубави дискове и накладки, защото и това е от голямо значение.
-буталата на апаратите да се движат "мазно". При нужда да се извадят, почистят и сглобят обратно с нови маншони.
-водачите на апаратите да се движат по същия начин. Тя също се вадят за почистване, и после е добре да се сложи малко медна грес.
-маркучите се гледат за пукнатини. Случва се и да се запушат. Това се хваща добре като отидете на технически преглед.
-сервото да не губи вакуум, за да може да работи оптимално.
Това е в общи линии и ако всичко е ок няма причина колата да не спира добре. Според мен изчакай още малко да си легнат добре накладките и тогава направи заключение спира ли колата или не. Надявам се си сложил хубави дискове и накладки, защото и това е от голямо значение.
- georgivar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 361
- Регистриран на: 13.09.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328i Touring '96
Re: по-твърди спирачки
ами дисковете са цимерман, а накладките - ате. вече около 500 км съм минал сигурно. наситина спират по-добре, но още може според мене...
то щото наскоро си взехме в семейството един чисто нов голф и много ме дразни че спира по-добре
не мое така.
то щото наскоро си взехме в семейството един чисто нов голф и много ме дразни че спира по-добре

- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: по-твърди спирачки

За толква време трябва да са във форма вече. Ако наистина мислиш, че не спира както трябва, намери някой колега с кола като твоята и направи една сверка. То е36 по принцип не спира кой знае колко много, но това е въпрос на усещане вече.
ПП: И мен преди 2 седмици една Алфа 147 ме изуми със спирачки. Чак не ми се слизаше от нея

- In_Memoriam
- ентусиаст
-
- Мнения: 1329
- Регистриран на: 9.07.2010
- Местоположение: София
- Детайли за колата: - F10 535i LCI RWD daily
- V8 project... loading
Re: по-твърди спирачки
georgivar написа:ами дисковете са цимерман, а накладките - ате. вече около 500 км съм минал сигурно. наситина спират по-добре, но още може според мене...
то щото наскоро си взехме в семейството един чисто нов голф и много ме дразни че спира по-добрене мое така.
На Е36-цата съм минал около 1000 километра и мисля, че все още има накъде да се разработват. Със същите дискове и накладки съм, но предните са размер от Е46 330, а задните от 328. Също така и апаратите, а маркучите са с метална оплетка.

- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: по-твърди спирачки
Ако търсения ефект е "да кове веднага" трябва спирачна помпа с голям диаметър на буталото, за да се редуцира съответно хода на педала.
С големи дискове, големи накладки и съответно големи бутала на апаратите се постига подобен ефект, но не кове веднага. Ако не смениш спирачната помпа има един "мъртъв ход" на педала, по време на който "няма никой". Но в даден момент при натискането се минава един праг, при който човек остава приятно изненадан какво е направил
Тогава наистина кове яко 
С големи дискове, големи накладки и съответно големи бутала на апаратите се постига подобен ефект, но не кове веднага. Ако не смениш спирачната помпа има един "мъртъв ход" на педала, по време на който "няма никой". Но в даден момент при натискането се минава един праг, при който човек остава приятно изненадан какво е направил


"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- Gerch
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 79
- Регистриран на: 14.10.2008
- Местоположение: София/Раковски
- Пол: Мъж
- Кара: '93 318 IS COUPE
- Детайли за колата: '93 318 IS COUPE
M42B18
Re: по-твърди спирачки
И аз смених това лято спирачни дискове накладки на АТЕ, маркучи, ревизия на апарати, смяна на уплътнения. Вече 1000 км съм минал. Очаквах по-добър резултат. Искам да почне да спира още в началото на хода на педала а не по-средата, ама за това май трябва нова помпа 

- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: по-твърди спирачки
Това какво си сменил от консумативите няма общо къде ти хваща педала. Гюнтер не е вчерашен и ако искаше да направи чувствителен педал, който да не дава да го пипнеш и да блокира колелетата лесно щеше да го измисли.
Единствения случай в който е оправдана игра с помпата е ако се сложат доста по-големи спирачки и се удължи хода. Което при мен не стана и си карам с нормалната помпа.
Това с коването на колелетата в първите 2см от хода на педала ми се струва малко повече маркетингов трик. Да си кажеш- тая кола има баси спирачките.
При е36 е направено доста интелигентно това прогресивно поведение на педала и невиждам абсолютно никаква причина да се детунингова.
Единствения случай в който е оправдана игра с помпата е ако се сложат доста по-големи спирачки и се удължи хода. Което при мен не стана и си карам с нормалната помпа.
Това с коването на колелетата в първите 2см от хода на педала ми се струва малко повече маркетингов трик. Да си кажеш- тая кола има баси спирачките.

При е36 е направено доста интелигентно това прогресивно поведение на педала и невиждам абсолютно никаква причина да се детунингова.
- Драгослав
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 636
- Регистриран на: 28.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46XI / W164
Re: по-твърди спирачки
georgivar написа:ами дисковете са цимерман, а накладките - ате. вече около 500 км съм минал сигурно. наситина спират по-добре, но още може според мене...
то щото наскоро си взехме в семейството един чисто нов голф и много ме дразни че спира по-добрене мое така.
В моето семейство има един пасат 91 година и като го покарам малко и после като се кача в Е36 цата ще се ударя в волана

Според мен Е36 си има много доби спирачки,особенно 328 ците.
Re: по-твърди спирачки
bum_bum написа:Това какво си сменил от консумативите няма общо къде ти хваща педала. Гюнтер не е вчерашен и ако искаше да направи чувствителен педал, който да не дава да го пипнеш и да блокира колелетата лесно щеше да го измисли.
Единствения случай в който е оправдана игра с помпата е ако се сложат доста по-големи спирачки и се удължи хода. Което при мен не стана и си карам с нормалната помпа.
Това с коването на колелетата в първите 2см от хода на педала ми се струва малко повече маркетингов трик. Да си кажеш- тая кола има баси спирачките.![]()
При е36 е направено доста интелигентно това прогресивно поведение на педала и невиждам абсолютно никаква причина да се детунингова.
Напълно съгласен!

Упомена!Одере!Сдържам!Учуден! ВанОс! ПрУжина! АкУмулатор! СемеринГ! АУспУх! КлапАн! РезервОар! ГаЗ! ФорУм! ОбрЪч! КУпувам! ВрЪЗка! БОбина! ЛосТче! КаРбУратор! ИталиАнски! ГрадУс



- georgivar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 361
- Регистриран на: 13.09.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328i Touring '96
Re: по-твърди спирачки
Само да напиша какво стана - на някой може да му е полезно.
1. Смяна на предни дискове и накладки - усети се подобрение доста подобрение
2. Смяна на задни дискове и накладки + предните спирачни маркучи - пак имаше подобрение, но не чак толкова голямо. Тука се оказа че задните спирачни маркучи не могат да се сменят щото са се сраснали от корозията с металните тръбички, които стигат отпред до помпата.
3. Смяна на задните спирачни маркучи + металните тръбички до тях + смяна на спирачната течност - много осезаем ефект. Тука само за информация - за да се сменят тия тръбички трябва да се свали резервоара, а за да се свали резервоара се сваля по принцип генерацията и кардан, и диференциал. На практика обаче става като само се охлаби резервоара да увисне малко надолу и вече могат да се прокарат новите тръбички.
Дискове: зимерман нормални вентилирани
накладки: ате
спирачни маркучи: ате (ма от германия, че тука в бг цените бяха силно съмнителни)
Като цяло спирането вече е супер. За радост не се налага (засега) смяна на помпи, сервота и спирачни цилиндри.
1. Смяна на предни дискове и накладки - усети се подобрение доста подобрение
2. Смяна на задни дискове и накладки + предните спирачни маркучи - пак имаше подобрение, но не чак толкова голямо. Тука се оказа че задните спирачни маркучи не могат да се сменят щото са се сраснали от корозията с металните тръбички, които стигат отпред до помпата.
3. Смяна на задните спирачни маркучи + металните тръбички до тях + смяна на спирачната течност - много осезаем ефект. Тука само за информация - за да се сменят тия тръбички трябва да се свали резервоара, а за да се свали резервоара се сваля по принцип генерацията и кардан, и диференциал. На практика обаче става като само се охлаби резервоара да увисне малко надолу и вече могат да се прокарат новите тръбички.
Дискове: зимерман нормални вентилирани
накладки: ате
спирачни маркучи: ате (ма от германия, че тука в бг цените бяха силно съмнителни)
Като цяло спирането вече е супер. За радост не се налага (засега) смяна на помпи, сервота и спирачни цилиндри.
- Cosworth
- ентусиаст
-
- Мнения: 1278
- Регистриран на: 25.02.2005
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 и Е36 и Е90,Е93
- Мечтае да кара: Турбо кола със задно
- Детайли за колата: Е30 318iS RennAuto
Re: по-твърди спирачки
И все пка меото наблюдение върху тези гоуфове и не само а въобще на коли които спират с 80-90% от усилието в първите 2см от педала е много досадно(е свиква се но..)... 2-ро почваш да спираш усещаш че много спира, обаче следва в момент в който ти трябват още от тези спирачки НО това което очакваш ОЩЕ го няма, просто защото си започнал да речем 80% от всичко което спира и останалите 20% очакваш да са още 50% от спирачките, но не е така и е приятна изненада.........
Докато при е36 е друга бира... натискаш колата спира, колкото повече натискаш колата спира повече и повече(това при положение че всико е приведено в ред и норми) 2-ро което ми харесва е друг ефект че когато натиснеш рязко педала спирането е много по агресивно от плавното натискане на педала...
Докато при е36 е друга бира... натискаш колата спира, колкото повече натискаш колата спира повече и повече(това при положение че всико е приведено в ред и норми) 2-ро което ми харесва е друг ефект че когато натиснеш рязко педала спирането е много по агресивно от плавното натискане на педала...
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: по-твърди спирачки
Чичо ми има golf 5 plus и знам точно за какво става дума, те наистина спират страшно добре и то само като си помислиш да натиснеш педала. Реално е36цата ми е изкарвала акъла няколко пъти с тия спирачки и мога да кажа, че след като карам golf-чето и после седна на е36цата все едно сядам в жигула
Чувството е подобно, трябва да скочиш на спирачките за да спре пустата кола. От инжинерна гледна точка, честно си нямам идея защо педала е направен с толкова луфт. А при по-новите коли определено не е точно маркетингов трик това с късия ход на спирачката (vw golf така или иначе е най-продавания немски автомобил), по-скоро е направен така за безопасност при сблъсък - по-добре коляното да е присвито от късия ход, отколкото педала да е потънал и да си изпънал крака напред натискайки, че тогава стават големи бели.
Та да докараш спирачките до тия на голф 5 и нагоре с Е36 е невъзможна работа, но може да се постигне добър резултат както сам си се уверил.

Та да докараш спирачките до тия на голф 5 и нагоре с Е36 е невъзможна работа, но може да се постигне добър резултат както сам си се уверил.
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: по-твърди спирачки
Аз пък предпочитам спирането да е линейна функция, както си е заложено от БМВ. Повечето японски легени са със силно нелинейни спирачки, което мен по принцип ме дразни... И моето паджеро като за два тона ми изглежда, че спира по-добре от М5-цата, ама не е баш така като се наложи педала да мине по-надолу от 3/4 ...
Голяма приказка каза, че не могло на Е36 спирачките да се подобрят
Или имаш в предвид да се направят така нелинейни? Това вече е отделен въпрос...
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Голяма приказка каза, че не могло на Е36 спирачките да се подобрят

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: по-твърди спирачки
e36 e от годините на Голф 2 и Голф 3. Нормално ще е Голф 5 да спира по-добре. Иначе аз съм готов да се меря по спиране и с Голф 10 ако има 

22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани