настройка на дебитомера

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 25
Регистриран на: 24.09.2007
Пол: Мъж
Кара: Е60
Мечтае да кара: Е92

настройка на дебитомера

Мнение от 4ita » 29 Окт 2012, 18:10

някой энае ли как да вьрна дебитомера на фабричните му стоиности понеже нямаше какво да правя и го раэцентровах а каэват че на диагностика немогат на М43 316и

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 65
Регистриран на: 1.11.2007
Пол: Мъж
Кара: 525D E61
Мечтае да кара: с безплатна нафта

Re: настройка на дебитомера

Мнение от jako_ludiq » 29 Окт 2012, 18:29

намираш някои с такъв дебитомер като твоя и го настрои по обтегнатост на пружинката. аз моя си го белязах да мога спокойно да си го човъркам :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 56
Регистриран на: 2.06.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е39 520И и Е36 318И
Мечтае да кара: Само БМВ

Re: настройка на дебитомера

Мнение от fori mitev » 31 Окт 2012, 12:42

Според мен развалили се фабричната настройка на дебитомера,няма начин да се възстанови.Фабричната настройка е правена на стенд в заводите на БМВ,и никой не може да ги достигне тези параметри,приблизителни за да работи колата,да.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 29.12.2009
Пол: Мъж
Кара: E60 M5
Мечтае да кара: F117a Stealth
Детайли за колата: BMW M5 E60 2008

Re: настройка на дебитомера

Мнение от repibg » 02 Ное 2012, 21:28

дебитомер се настойва!,имаше тема на колко оборота на кой пин колко ома да покаже.
нещо от рода на 3000рпм от 1,8-2,0волта да е.
цитат от колегата:

Слагате лапите на мултицета на пинове 2 и 5, като обърнете внимание на положителен и отрицателен полюс- червения кабел е положителния. Включвате да мери напрежение над 2 волта:
Стартирате двигателя, който първоначално силно ще мени обороти и след няколко секунди ще ги стабилизира (напълно нормално е, компютъра си е направил и запаметил изчисленията по предишните данни от дебитомера, още повече че не е регулиран. По желание може преди старта на двигателя да се разкачи едната от клемите на акумулатора за поне 10 минути, с което компютъра се рисетва.) Включвате мултицета на работещ двигател и гледате какво ще покаже. Желателно е преди замерването двигателя да е загрял, иначе на студен и празен ход няма да отчете точно- стъпковия мотор отваря повече отвора на байпаса с което сместа се обогатява, респективно клапата на дебитомера се отмества повече и мултицета ще отчете по-високо напрежение. Нормите за напрежение на празен ход са 0.90- 1 волт, а може и 1.02. Подавате газ докато стрелката на оборотомера покаже 3000 оборота. Напрежението трябва да бъде 2 волта. При мен преди настройките показваше 1.9 волта- твърде ниско напрежение. Преди да се правят настройките от плъзгача, трябва да се провери доколко е натегната спиралната пружина. Според мен най-добрия вариант си остава визуалния контрол. При рязко подаване на газ, клапата не трябва да вибрира. Другият начин е да се тества в движение, примерно на трета скорост от 2000 оборота се подава газ до край. Отпускате малко педала на газта и отново натискате до дупка, като оборотите се покачват до около максималния въртящ момент 4500 на моя двигател. Има ли повишаване на ускорението след малкото отпускане на педала, пружината е хлабава и трябва да се натегне с 1 зъб. Има тема как може да се провери с тежести, но за различните дебитомери и кубатура на двигателя, вероятно и стойностите на тежестите, при които се отваря клапата ще бъдат различни. И така, започваме с настройките на положението на плъзгача. На 3000 оборота ако ви отчете под 2 волта, плъзгача трябва да се отмести надясно по пистата, разбира се това отместване трябва да е възможно по-малко, просто тази настройка се извършва прецизно, като за целта на самия плъзгач има оребряване в другия край и се регулира с отверка както е показано на снимката. Регулирането се прави след изключване на двигателя. Процедурата се прави до като напрежението ако не точно 2 волта, стане поне 1.97-1.98 или 2.02-2.03 волта, при 3000 оборота. Стягате силно болта, като преди това се уверите в положението на плъзгача към оста, или както е при моя дебитомер по връхчето на плъзгача, което се движи на около 1 мм от края на пистата. Накрая остава да решите с какво да се изолира електрониката на дебитомера от влагата. Като се свали един път капака се нарушава херметичността. Аз използвам болкит, изолира перфектно и винаги по мое желание мога да го отворя лесно.
Лично съм тествал колата си с така направения дебитомер, като резултатите в сравнение с преди са повече от отлични, направо не мога да си позная колата. Първо разхода на гориво на градско „софийско” каране лятото дори без да ползвам климатик не е падал под 12 литра на 100 км. Стрелката на бензиномера ми отчита много точно и до момента съм минал 430 км градско каране и от пълен до горе резервоар има не по-малко от 20 литра бензин. Преди след пробег от 450 км ми сватваше лампата на резервата. Динамичните качества при старт от място за максимално ускорение са като преди, но разликата във въртящия момент от преди е чувствително по-голяма, най-вече се усеща като включа климатика, сега ускорява значително по-бързо, отколкото преди без климатик. За повече впечатления ще споделя по-нататък.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 508
Регистриран на: 9.07.2006
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: го на ножки
Мечтае да кара: на 50ст бензина.

Re: настройка на дебитомера

Мнение от Jang1r » 03 Ное 2012, 1:45

Коя е въпросната тема за дебитомери?Намерих една,но повечето мнения бяха изтрити,а това е изключително позлезна тема!
BMW e36 318TDS Touring
BMW e36 318iS Sedan with m52b25-SOLD
Opel Vectra B X16XEL

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 340
Регистриран на: 17.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is

Re: настройка на дебитомера

Мнение от zzvvmm » 07 Ное 2012, 22:11

Някой може ли да даде линк от темата ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 29.12.2009
Пол: Мъж
Кара: E60 M5
Мечтае да кара: F117a Stealth
Детайли за колата: BMW M5 E60 2008

Re: настройка на дебитомера

Мнение от repibg » 08 Ное 2012, 19:43


младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 340
Регистриран на: 17.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is

Re: настройка на дебитомера

Мнение от zzvvmm » 11 Ное 2012, 17:24

След настройка дебитомера от 1,75 стойност на 3000 оборота я направих на 2.0 волта, но на ниските е 0,8. Когато го направя на 1 волт да са ниските колата започва да мени обороти между 500 после ги дига на 1300 горе долу, после пак падат до 500 и лека по лека ги закрепя до нормални, но пък като и дам газ до 2-3 хлд оборота после пак така ги мени. На какво се дължи според вас ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 340
Регистриран на: 17.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is

Re: настройка на дебитомера

Мнение от zzvvmm » 12 Ное 2012, 11:21

Направо ми скъса нервите моя дебитомер.. Когато само на контакт, без да е запалена колата, е 0,25 волта напрежението, тогава на запалена и празен ход ми е 0,77-0,80. Обаче когато го направя да е на 0,90 - тогава плъзгача е по към средата и отчита 0,33 напрежение. Тогава пък при първо палене оборотите играят доста. Падат до около 400-500 после скачат до 1300-1400 и така докато се стабилизира на 800. Пружината също нямам идея дали е добре нагласена или не.

Общо взето въпросите са ми:

Как се постига хем да е 0,25 на контакт, хем да е 0,9 на празен ход ?
Защо ми играят всеки път оборотите при първо палене ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 29.12.2009
Пол: Мъж
Кара: E60 M5
Мечтае да кара: F117a Stealth
Детайли за колата: BMW M5 E60 2008

Re: настройка на дебитомера

Мнение от repibg » 12 Ное 2012, 21:30

zzvvmm написа:Направо ми скъса нервите моя дебитомер.. Когато само на контакт, без да е запалена колата, е 0,25 волта напрежението, тогава на запалена и празен ход ми е 0,77-0,80. Обаче когато го направя да е на 0,90 - тогава плъзгача е по към средата и отчита 0,33 напрежение. Тогава пък при първо палене оборотите играят доста. Падат до около 400-500 после скачат до 1300-1400 и така докато се стабилизира на 800. Пружината също нямам идея дали е добре нагласена или не.

Общо взето въпросите са ми:

Как се постига хем да е 0,25 на контакт, хем да е 0,9 на празен ход ?
Защо ми играят всеки път оборотите при първо палене ?

пробвай тези данни дали са същите като твоите?

GR е граунд тоест начално положение на плъзгача от дясно върху графитената писта.,а 1.2.3.4.5.6.7.8.9.10 са положенията и степените след като плъзгача почне да се мести на ляво.при отворен дебитомер пистата и плъзгача се виждат.имам съмнения че пистата ти се е протрила доста и мени в омажите а от там неможе да се настрои.
download/file.php?id=127079&mode=view
download/file.php?id=127080&mode=view

за дебитомера с сериал 1 734 651.9 данните са:
между GR - 1 =21 ома
между GR - 2 =85 ома
между GR - 3 =154 ома
между GR - 4 =200 ома
между GR - 5 =278 ома
между GR - 6 =326 ома
между GR - 7 =425 ома
между GR - 8 =468 ома
между GR - 9 =524 ома
между GR - 10 =562 ома
==============================
за дебитомера с сериал 1 734 655.9 данните са:
между GR - 1 =34 ома
между GR - 2 =98 ома
между GR - 3 =140 ома
между GR - 4 =196 ома
между GR - 5 =255 ома
между GR - 6 =306 ома
между GR - 7 =375 ома
между GR - 8 =428 ома
между GR - 9 =575 ома
между GR - 10 =514 ома

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 340
Регистриран на: 17.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is

Re: настройка на дебитомера

Мнение от zzvvmm » 13 Ное 2012, 11:31

Оказа се, че моя дебитомер е от този тип:

1 734 655.9 данните са:
между GR - 1 =34 ома =30
между GR - 2 =98 ома =102
между GR - 3 =140 ома =140
между GR - 4 =196 ома =195
между GR - 5 =255 ома = 255
между GR - 6 =306 ома = 307
между GR - 7 =375 ома = 372
между GR - 8 =428 ома = 426
между GR - 9 =575 ома = 469
между GR - 10 =514 ома = 508

Изображение


Също забелязах 2 тънки жички, които мисля, че не отиват никъде или не се допират до нищо. Нормално ли да е така или аз съм объркал нещо при сглабянето ?

Изображение

Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 29.12.2009
Пол: Мъж
Кара: E60 M5
Мечтае да кара: F117a Stealth
Детайли за колата: BMW M5 E60 2008

Re: настройка на дебитомера

Мнение от repibg » 13 Ное 2012, 18:54

zzvvmm написа:Оказа се, че моя дебитомер е от този тип:

1 734 655.9 данните са:
между GR - 1 =34 ома =30
между GR - 2 =98 ома =102
между GR - 3 =140 ома =140
между GR - 4 =196 ома =195
между GR - 5 =255 ома = 255
между GR - 6 =306 ома = 307
между GR - 7 =375 ома = 372
между GR - 8 =428 ома = 426
между GR - 9 =575 ома = 469
между GR - 10 =514 ома = 508

Изображение


Също забелязах 2 тънки жички, които мисля, че не отиват никъде или не се допират до нищо. Нормално ли да е така или аз съм объркал нещо при сглабянето ?

Изображение

Изображение


здр,

тези две жички в никакъв случай не бива да се докосват!това са резервни проводници на частта дето се поставя отгоре,случайно ако една от тях не докосва поне тези запоените жички да опират.да ти кажа и една друга далавера дето преди два дена я направих. така и така си го разглобил,отвий 3те болта на пистовата керамична плока(тази с пистите).има вероятност да не може да развиеш всички болтове,понеже са завити с боя-лепило.както и да е...може да им счупиш главите така че плочката да се освободи.сега ,плочката я поставяш на мястото си но с 1милиметър по надолу ,така че плъзгача да си направи нови писти.на мястото на болтовете капваш лепило капчица,на момента става бетон и не мърда.(гледай да не олееш навсякъде с лепилото)сглобяваш и тестваш на ново.аз така направих и сега имам нови писти,почти чисто нов дебитомер.при 1ви старт може да ти играят оборотите,нека поработи 3=4 мин.или 3-4 старта му направи така че компа да го фиксира и програмира с новите му данни.успех.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 340
Регистриран на: 17.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is

Re: настройка на дебитомера

Мнение от zzvvmm » 13 Ное 2012, 21:17

И има ли разлика с преди да го преместиш ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 29.12.2009
Пол: Мъж
Кара: E60 M5
Мечтае да кара: F117a Stealth
Детайли за колата: BMW M5 E60 2008

Re: настройка на дебитомера

Мнение от repibg » 14 Ное 2012, 19:06

zzvvmm написа:И има ли разлика с преди да го преместиш ?

преди правеше мизерии,като го настъпя колата се спъваше,не набираше както трябва.сега е много по добре.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 340
Регистриран на: 17.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is

Re: настройка на дебитомера

Мнение от zzvvmm » 14 Ное 2012, 19:59

Една молба - може ли да снимаш твоя дебитомер отгоре, интересува ме къде се намира палеца ти.. Имам чувството, че моя не е на правиалното място. Ще ми направиш голяма услуга. Също така твойте писти протрити ли са били, или са били ок, както мойте ?

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook