5w40 BMW и обаждащ се повдигач :(
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Hristo
- ентусиаст
-
- Мнения: 1135
- Регистриран на: 30.04.2004
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 320i и E39 535i без ваноси
- Мечтае да кара: М5
- Детайли за колата: много синя и много черна
5w40 BMW и обаждащ се повдигач :(
от около 4хил км. съм с масло 5 на 40 на бмв, отначало всичко беше ОК, но в последно време при студен двигател-не каран повече от 24часа, долавям чукане на повдигач за 20-30 секунди.
при загряла кола и при тормоз в обороти няма проблем след това в тихите обороти.
нали точно това му е идеята на по-тънкото масло (5в) при студен старт да се разлее по-бързо и да смаже по-добре,а то се получава обратното.
моторетката е М50 без ванос, не гори нито 10в, нито 5в на 40
то е ясно, че зимата ще я изкарам така, но за вбъдеще дали да не мина пак на 10в
при загряла кола и при тормоз в обороти няма проблем след това в тихите обороти.
нали точно това му е идеята на по-тънкото масло (5в) при студен старт да се разлее по-бързо и да смаже по-добре,а то се получава обратното.
моторетката е М50 без ванос, не гори нито 10в, нито 5в на 40
то е ясно, че зимата ще я изкарам така, но за вбъдеще дали да не мина пак на 10в

- Metzeler
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 26.08.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: колело с обратна дирекция
- Мечтае да кара: колело с предно предаване
Re: 5w40 BMW и обаждащ се повдигач :(
Hristo написа:от около 4хил км. съм с масло 5 на 40 на бмв, отначало всичко беше ОК, но в последно време при студен двигател-не каран повече от 24часа, долавям чукане на повдигач за 20-30 секунди.
при загряла кола и при тормоз в обороти няма проблем след това в тихите обороти.
нали точно това му е идеята на по-тънкото масло (5в) при студен старт да се разлее по-бързо и да смаже по-добре,а то се получава обратното.
моторетката е М50 без ванос, не гори нито 10в, нито 5в на 40
то е ясно, че зимата ще я изкарам така, но за вбъдеще дали да не мина пак на 10в
Еми да ама 5в може да ти идва по тънко от колкото е нужно и за тва да ти притропва повдигача.. караи си с 10в и си свиркай
- Beat
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 79
- Регистриран на: 2.06.2012
- Местоположение: Равда/София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф от Инголщат
- Мечтае да кара: Десет цилиндрово Е60
- Детайли за колата: Много бавна
Re: 5w40 BMW и обаждащ се повдигач :(
Моето скромно мнение е,че тънките масла като 0/40 и 5/40(синтетичните) се слагат само на нови коли и по-точно на такива до 150 000км.От там нататък трябва да се минава на по-гъсто масло,защото в процеса на експлоатация,луфтът м/у триещите се части се увеличава.Нека и други се изкажат,защото....




- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: 5w40 BMW и обаждащ се повдигач :(
какво значи на бмв? официалното от дилъра ли?
5в40 е за дизели мисля. не че има значение, ама в момента бмв маслото е 0в40 и 5в30 (по памет всичко това)
5в40 е за дизели мисля. не че има значение, ама в момента бмв маслото е 0в40 и 5в30 (по памет всичко това)
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: 5w40 BMW и обаждащ се повдигач :(
Аз карам същия мотор. В момента е с Мобил 10W40 и чукане на повдигачите се чува за 2сек. при студен старт. По принцип за тоя двигател го дават 5W40, но аз ще заложа на 0W40. В момента масло не харчи грам. Колкото до твоето масло - това е типичен белег за кофти масло (айде да се изразя другояче - недостатъчно добро масло). Първите 4-5000км. е супер, после рязко си понижава качествата.
ПП: Решил съм да е Mobil 1
ПП: Решил съм да е Mobil 1

- Coulthard
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 691
- Регистриран на: 1.01.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: ше 325tds
- Мечтае да кара: e46 330xd
Re: 5w40 BMW и обаждащ се повдигач :(
мхм и да не забравяме че караме 20 годишни кошници с по 700-800 000км пробег ... купуваш си добавка за маслото наливаш спира да трака и продължаваш напред
П.С.
0-40 на е34 от преди балканската... ако не си ревизирал двигател си е жива разсипия

П.С.
0-40 на е34 от преди балканската... ако не си ревизирал двигател си е жива разсипия
Re: 5w40 BMW и обаждащ се повдигач :(
Чукането най-вероятно ще спре с добавка или друг вискозитет, но това не значи че си решил проблема, а че просто си го замазал.
Не че и маслото, което си сложил не е пълен ташак де, особено ако е за 13лв. литъра
Не че и маслото, което си сложил не е пълен ташак де, особено ако е за 13лв. литъра

- ръб
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 750
- Регистриран на: 8.09.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E63 650i
Re: 5w40 BMW и обаждащ се повдигач :(
Моя мотор също правеше така преди. Докато не изпразних и изчистих повдигачите като му правих осн. Ремонт
сега карам с кофти марка масло 5в40 пълна синтетика и няма чукане. Незнам дали няма някви масла които да прочистят мотора освен. Много са тънки каналчетата на повдигачите и ако се запушват от ла*на от старо масло нищо чудно при студен старт да го прави.

- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: 5w40 BMW и обаждащ се повдигач :(
Coulthard написа:П.С.
0-40 на е34 от преди балканската... ако не си ревизирал двигател си е жива разсипия
Ще видим

- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: 5w40 BMW и обаждащ се повдигач :(
Маслото не е средство за ремонт. С по-дебело от препоръчаното масло ще си създадеш други проблеми с времето. Свали повдигачите да ги почистиш и съответно ако има много прецакани ги подмени с по-читави и си карай с 5W-40.
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: 5w40 BMW и обаждащ се повдигач :(
то може и едно време да е дадено за 5в40, обаче едновремешното масло го няма.
не, че е болка за умиране. за маслото караш с най-ниския визкозитет, който не ти гори и тва е.
студения визкозитет общо взето колкото по-нисък толкова по-добре. и не знам какъв е този мит, че стари двигатели
едва ли не трябва да се карат с минерално масло... освен да го довършиш по-бързо друго няма да стане.
проблема е друг. 0в40 не е някакво супер специално масло или нещо такова, просто
0в40 е по-рядко като топло от 5в40 и то съответно е по-рядко от 10в40... пак повтарям И когато е топло.
5W-30 10W-30 10W-40
SAE Grade
Viscosity (ASTM D445)
cSt @ 40 ºC 69.2 78.1 95.9
cSt @ 100 ºC 11.7 12 14.71
Mobil 1 0W-40 Value
Viscosity, cSt (ASTM D445)
@ 40º C 75
@ 100º C 13.5
междо другото 5в40 си е баш дизелово масло...
сега си погледнах в книжката, когато този двигател е прозведен са ги пълнили с минерално масло
пише 15в40 от -10 до 30+ градуса и 5в30 от -30 до 10 градуса
не, че е болка за умиране. за маслото караш с най-ниския визкозитет, който не ти гори и тва е.
студения визкозитет общо взето колкото по-нисък толкова по-добре. и не знам какъв е този мит, че стари двигатели
едва ли не трябва да се карат с минерално масло... освен да го довършиш по-бързо друго няма да стане.
проблема е друг. 0в40 не е някакво супер специално масло или нещо такова, просто
0в40 е по-рядко като топло от 5в40 и то съответно е по-рядко от 10в40... пак повтарям И когато е топло.
5W-30 10W-30 10W-40
SAE Grade
Viscosity (ASTM D445)
cSt @ 40 ºC 69.2 78.1 95.9
cSt @ 100 ºC 11.7 12 14.71
Mobil 1 0W-40 Value
Viscosity, cSt (ASTM D445)
@ 40º C 75
@ 100º C 13.5
междо другото 5в40 си е баш дизелово масло...
сега си погледнах в книжката, когато този двигател е прозведен са ги пълнили с минерално масло
пише 15в40 от -10 до 30+ градуса и 5в30 от -30 до 10 градуса

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: 5w40 BMW и обаждащ се повдигач :(
steeN написа:и не знам какъв е този мит, че стари двигатели
едва ли не трябва да се карат с минерално масло... освен да го довършиш по-бързо друго няма да стане.
Ми и аз това се чудя от много време. Аз от форума знам, че има колеги, които карат двигатели с голям пробег с пълна синтетика и ядове нямат. Догодина ще мога да кажа дали 0W40 ще го гори, но и да го пипва то ще е втакова минимално количество, за което няма да е нужно да се притеснявам. Поне това е моята прогноза.
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: 5w40 BMW и обаждащ се повдигач :(
просто БМВ маслото което се продава в България е шитня, ако го сменяваш през 5000км, няма да имаш такъв проблем, след тоя пробег почва и да го харчи, моите коли и двете от 5000 до 8-9000км. изяждат по 1л. с това масло, затова от година насам изобщо не го поглеждам 


- djkita
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 582
- Регистриран на: 27.05.2008
- Местоположение: Пазарджик/Пловдив
- Кара: E36 Coupe & E46 Coupe
Re: 5w40 BMW и обаждащ се повдигач :(
Цифрата преди ''W" показва вискозитета на маслото при студен двигател, а след ''W'' при топъл. Колкото по-малка е цифрата преди тази буква толкова маслото е по-течливо при ниските температури. Като загрее двигателя общо взето му е все тая дали е 5в40 или 10в40. По течното масло помага то да стигне по-бързо до всички ''краища'' на двигателя. Както знаете износването на един двигател е най-голямо когато двигателят е студен и затова колкото по-течно, толкова по-хубаво.
Минералните масло не ги слагат при новите коли защото добавките сложени му за да стане ''годно'' маслото се изчерпват по-рано и от там може да има проблеми ии.... сервиза трябва да се набутва да плаща гаранция.
Повечето масло 10в40 са си минерални масла, но с добавки. И тъй като не са синтетични (а на производителите много им се иска да ги продават за такива) те ги кръщават със всякакви имена и най-често в марката на маслото е сложена думичката ''Syntetic''.
При преминаването от минерално на синтетично масло е нужно да прочистим двигателя с някоя от безбройните добавки предлагани на пазара.
Минералните масло не ги слагат при новите коли защото добавките сложени му за да стане ''годно'' маслото се изчерпват по-рано и от там може да има проблеми ии.... сервиза трябва да се набутва да плаща гаранция.
Повечето масло 10в40 са си минерални масла, но с добавки. И тъй като не са синтетични (а на производителите много им се иска да ги продават за такива) те ги кръщават със всякакви имена и най-често в марката на маслото е сложена думичката ''Syntetic''.
При преминаването от минерално на синтетично масло е нужно да прочистим двигателя с някоя от безбройните добавки предлагани на пазара.

- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: 5w40 BMW и обаждащ се повдигач :(
steeN написа:междо другото 5в40 си е баш дизелово масло...
сега си погледнах в книжката, когато този двигател е прозведен са ги пълнили с минерално масло
пише 15в40 от -10 до 30+ градуса и 5в30 от -30 до 10 градуса
И как па го заключи тва, че 5-40 е дизелово масло? Аз се съм си мислил, че дизеловите са 15w40, особено ако говорим за щатски масла.
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани