5w40 BMW и обаждащ се повдигач :(

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1135
Регистриран на: 30.04.2004
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: Е36 320i и E39 535i без ваноси
Мечтае да кара: М5
Детайли за колата: много синя и много черна

5w40 BMW и обаждащ се повдигач :(

Мнение от Hristo » 26 Окт 2012, 23:51

от около 4хил км. съм с масло 5 на 40 на бмв, отначало всичко беше ОК, но в последно време при студен двигател-не каран повече от 24часа, долавям чукане на повдигач за 20-30 секунди.
при загряла кола и при тормоз в обороти няма проблем след това в тихите обороти.
нали точно това му е идеята на по-тънкото масло (5в) при студен старт да се разлее по-бързо и да смаже по-добре,а то се получава обратното.
моторетката е М50 без ванос, не гори нито 10в, нито 5в на 40
то е ясно, че зимата ще я изкарам така, но за вбъдеще дали да не мина пак на 10в :roll:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 237
Регистриран на: 26.08.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: колело с обратна дирекция
Мечтае да кара: колело с предно предаване

Re: 5w40 BMW и обаждащ се повдигач :(

Мнение от Metzeler » 27 Окт 2012, 0:00

Hristo написа:от около 4хил км. съм с масло 5 на 40 на бмв, отначало всичко беше ОК, но в последно време при студен двигател-не каран повече от 24часа, долавям чукане на повдигач за 20-30 секунди.
при загряла кола и при тормоз в обороти няма проблем след това в тихите обороти.
нали точно това му е идеята на по-тънкото масло (5в) при студен старт да се разлее по-бързо и да смаже по-добре,а то се получава обратното.
моторетката е М50 без ванос, не гори нито 10в, нито 5в на 40
то е ясно, че зимата ще я изкарам така, но за вбъдеще дали да не мина пак на 10в :roll:


Еми да ама 5в може да ти идва по тънко от колкото е нужно и за тва да ти притропва повдигача.. караи си с 10в и си свиркай

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 79
Регистриран на: 2.06.2012
Местоположение: Равда/София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф от Инголщат
Мечтае да кара: Десет цилиндрово Е60
Детайли за колата: Много бавна

Re: 5w40 BMW и обаждащ се повдигач :(

Мнение от Beat » 27 Окт 2012, 0:59

Моето скромно мнение е,че тънките масла като 0/40 и 5/40(синтетичните) се слагат само на нови коли и по-точно на такива до 150 000км.От там нататък трябва да се минава на по-гъсто масло,защото в процеса на експлоатация,луфтът м/у триещите се части се увеличава.Нека и други се изкажат,защото.... :dunno: :)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: 5w40 BMW и обаждащ се повдигач :(

Мнение от steeN » 27 Окт 2012, 2:53

какво значи на бмв? официалното от дилъра ли?
5в40 е за дизели мисля. не че има значение, ама в момента бмв маслото е 0в40 и 5в30 (по памет всичко това)
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: 5w40 BMW и обаждащ се повдигач :(

Мнение от Dirty M5 driveR » 27 Окт 2012, 7:44

Аз карам същия мотор. В момента е с Мобил 10W40 и чукане на повдигачите се чува за 2сек. при студен старт. По принцип за тоя двигател го дават 5W40, но аз ще заложа на 0W40. В момента масло не харчи грам. Колкото до твоето масло - това е типичен белег за кофти масло (айде да се изразя другояче - недостатъчно добро масло). Първите 4-5000км. е супер, после рязко си понижава качествата.

ПП: Решил съм да е Mobil 1 :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 691
Регистриран на: 1.01.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: ше 325tds
Мечтае да кара: e46 330xd

Re: 5w40 BMW и обаждащ се повдигач :(

Мнение от Coulthard » 27 Окт 2012, 9:31

мхм и да не забравяме че караме 20 годишни кошници с по 700-800 000км пробег ... купуваш си добавка за маслото наливаш спира да трака и продължаваш напред :)
П.С.
0-40 на е34 от преди балканската... ако не си ревизирал двигател си е жива разсипия
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: 5w40 BMW и обаждащ се повдигач :(

Мнение от Делян » 27 Окт 2012, 9:45

Чукането най-вероятно ще спре с добавка или друг вискозитет, но това не значи че си решил проблема, а че просто си го замазал.
Не че и маслото, което си сложил не е пълен ташак де, особено ако е за 13лв. литъра :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 750
Регистриран на: 8.09.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E63 650i

Re: 5w40 BMW и обаждащ се повдигач :(

Мнение от ръб » 27 Окт 2012, 9:59

Моя мотор също правеше така преди. Докато не изпразних и изчистих повдигачите като му правих осн. Ремонт :) сега карам с кофти марка масло 5в40 пълна синтетика и няма чукане. Незнам дали няма някви масла които да прочистят мотора освен. Много са тънки каналчетата на повдигачите и ако се запушват от ла*на от старо масло нищо чудно при студен старт да го прави.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: 5w40 BMW и обаждащ се повдигач :(

Мнение от Dirty M5 driveR » 27 Окт 2012, 10:13

Coulthard написа:П.С.
0-40 на е34 от преди балканската... ако не си ревизирал двигател си е жива разсипия


Ще видим ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: 5w40 BMW и обаждащ се повдигач :(

Мнение от bum_bum » 27 Окт 2012, 11:17

Маслото не е средство за ремонт. С по-дебело от препоръчаното масло ще си създадеш други проблеми с времето. Свали повдигачите да ги почистиш и съответно ако има много прецакани ги подмени с по-читави и си карай с 5W-40.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: 5w40 BMW и обаждащ се повдигач :(

Мнение от steeN » 27 Окт 2012, 12:16

то може и едно време да е дадено за 5в40, обаче едновремешното масло го няма.
не, че е болка за умиране. за маслото караш с най-ниския визкозитет, който не ти гори и тва е.
студения визкозитет общо взето колкото по-нисък толкова по-добре. и не знам какъв е този мит, че стари двигатели
едва ли не трябва да се карат с минерално масло... освен да го довършиш по-бързо друго няма да стане.
проблема е друг. 0в40 не е някакво супер специално масло или нещо такова, просто
0в40 е по-рядко като топло от 5в40 и то съответно е по-рядко от 10в40... пак повтарям И когато е топло.


5W-30 10W-30 10W-40
SAE Grade
Viscosity (ASTM D445)
cSt @ 40 ºC 69.2 78.1 95.9
cSt @ 100 ºC 11.7 12 14.71


Mobil 1 0W-40 Value
Viscosity, cSt (ASTM D445)
@ 40º C 75
@ 100º C 13.5

междо другото 5в40 си е баш дизелово масло...
сега си погледнах в книжката, когато този двигател е прозведен са ги пълнили с минерално масло
пише 15в40 от -10 до 30+ градуса и 5в30 от -30 до 10 градуса :)
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: 5w40 BMW и обаждащ се повдигач :(

Мнение от Dirty M5 driveR » 27 Окт 2012, 15:57

steeN написа:и не знам какъв е този мит, че стари двигатели
едва ли не трябва да се карат с минерално масло... освен да го довършиш по-бързо друго няма да стане.


Ми и аз това се чудя от много време. Аз от форума знам, че има колеги, които карат двигатели с голям пробег с пълна синтетика и ядове нямат. Догодина ще мога да кажа дали 0W40 ще го гори, но и да го пипва то ще е втакова минимално количество, за което няма да е нужно да се притеснявам. Поне това е моята прогноза.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: 5w40 BMW и обаждащ се повдигач :(

Мнение от vld » 27 Окт 2012, 16:06

просто БМВ маслото което се продава в България е шитня, ако го сменяваш през 5000км, няма да имаш такъв проблем, след тоя пробег почва и да го харчи, моите коли и двете от 5000 до 8-9000км. изяждат по 1л. с това масло, затова от година насам изобщо не го поглеждам :yes:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 582
Регистриран на: 27.05.2008
Местоположение: Пазарджик/Пловдив
Кара: E36 Coupe & E46 Coupe

Re: 5w40 BMW и обаждащ се повдигач :(

Мнение от djkita » 27 Окт 2012, 16:10

Цифрата преди ''W" показва вискозитета на маслото при студен двигател, а след ''W'' при топъл. Колкото по-малка е цифрата преди тази буква толкова маслото е по-течливо при ниските температури. Като загрее двигателя общо взето му е все тая дали е 5в40 или 10в40. По течното масло помага то да стигне по-бързо до всички ''краища'' на двигателя. Както знаете износването на един двигател е най-голямо когато двигателят е студен и затова колкото по-течно, толкова по-хубаво.
Минералните масло не ги слагат при новите коли защото добавките сложени му за да стане ''годно'' маслото се изчерпват по-рано и от там може да има проблеми ии.... сервиза трябва да се набутва да плаща гаранция.
Повечето масло 10в40 са си минерални масла, но с добавки. И тъй като не са синтетични (а на производителите много им се иска да ги продават за такива) те ги кръщават със всякакви имена и най-често в марката на маслото е сложена думичката ''Syntetic''.
При преминаването от минерално на синтетично масло е нужно да прочистим двигателя с някоя от безбройните добавки предлагани на пазара.
Изображение

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: 5w40 BMW и обаждащ се повдигач :(

Мнение от b00st » 27 Окт 2012, 16:17

steeN написа:междо другото 5в40 си е баш дизелово масло...
сега си погледнах в книжката, когато този двигател е прозведен са ги пълнили с минерално масло
пише 15в40 от -10 до 30+ градуса и 5в30 от -30 до 10 градуса :)

И как па го заключи тва, че 5-40 е дизелово масло? Аз се съм си мислил, че дизеловите са 15w40, особено ако говорим за щатски масла.

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook