Епопеята на едно прегрято Е36 М42

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 9.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 318is E36 '94 M42

Епопеята на едно прегрято Е36 М42

Мнение от quovadis » 06 Сеп 2012, 21:26

Здравейте колеги.
След дълго обмисляне се реших дали да опиша скромната история, която ме съпътства последните 2 седмици.

На прибиране от Шумен към Пловдив, реших да мина през Сливен, за да се видя с приятели. Всичко ок, тръгнах да проверя новата магистрала и на 15 км. път по магистралата /средна скорост 105-110 км/ч/ вярната вече 12к км. ме предаде. Термостата отиде на макс, включително и светна червеното, от колата се вдигаше пушек. След около 2 часа разправии и пътна помощ бях в сервиза в Сливен /уж доверен приятел, но на мой познат../. Майстора беше категоричен, че е главата. Оставих си колата там, прибрах се както мога до Пловдив и зачаках в завода да ми "поправят" главата. След седмица се чух с майстора и ми каза, че главата не ставала за нищо - заваряват я, нагряват до 90 градуса и се пука. Тръгнах да търся глава - по-лесно е да намериш игла в купа сено - прозвъних няколко места, на едното ме попитаха дали колата ми е с дебитомер или с масметър. Чух се отново с майстора /звуча като посредник, така и се чувствам/, който се изсмя и каза, че са едно и също.

Та в крайна сметка, ако сте изчели всичко по-горе написано имам някои въпроси:

1. Едно и също ли е дебитомер и масметър?
2. Глава ли да търся или да сменям генерално двигателя?

Информация за колата:
318is
1994 г.
1.8, 140hp, 4 цилиндъра, верига, газов инжекцион

Всяко мнение за мен /тъй като съм непросветлен в тази област/ е от значение!

Благодаря предварително!

С уважение,
Симеон Филипов.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42

Мнение от bum_bum » 06 Сеп 2012, 21:47

Явно имат в предвид с нажежаема жичка или механичен. Не, че има отнощение към прегряването.

Най-добре си вземи колата преди да са я разсипали напълно. Някак си не го разбирам това как така я нагряват на 90 градуса. Дори и да имат начин да нагреят цялата глава до тая температура тя няма как да се спука като не е на мотора. Там има и фактора на налягането. Няма как глава да се спука като я нагрееш до тая температура ако не е на мотора. На главата обикновено се прави "снимка" за да се види дали е спукана. В някои случаи не можеш да кажеш спукана ли е или не.

В твоя случай може да е водна помпа, блокирал термостат, духнала гарнитура и какво ли още не. Принципно не е било добре, че си я прегрял прекалено за да светне червеното. Трябвало е да спреш като започне да мърда в дясно стрелката. Така ще запазиш най-добре мотора каквото и да е станало.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 9.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 318is E36 '94 M42

Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42

Мнение от quovadis » 06 Сеп 2012, 21:58

Забравих да спомена, че стрелката отиде от вертикално положение в най-дясно, максимално положение - за около секунда, мигновено. Имам навика, когато карам по магистрала да следя пътя пред мен и таблото - за скорост, разход, температура. Веднага след като видях, че е стигнала максимална температура спрях и чаках.

След кратка консултация с приятел, собственик на няколко коли от марката, ми сподели деликатно, че ако е той няма да си държи при него колата. Засега е решено да ме докарат до Шумен с платформа и да решавам какво да я правя. Тъкмо идват почивни дни /за мен са само събота и неделя, но все е кяр/, та ще мога да я свърша тая работа.

По лично мое осмотрение, на лаик, термостата е бил запецнал в едно положение и вече в крайния случай е отишъл в края на индикатора.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42

Мнение от Dirty M5 driveR » 06 Сеп 2012, 21:59

Смени си майстора. Дебитомер и масметър (MAF) са устройства с различен принцип на действие. За да ги различиш е нужно да имаш съвсем общи технически познания в областта, каквито твоя майстор очевидно няма. Иначе доколкото съм запознат М42 (поне от тия години) е с дебитомер - клапа, която се отмества от потока засмукан въздух и посредством палец и графитна писта отчита това преместване, за да определи обема на потока. Но както каза Бум - това няма общо с прегряването на двг. Не се засилвай толкова към друг мотор. Ако сегашната глава наистина е спукана намери си друга, прехвърли си валовете и другите чарколяци и си сглоби мотора. Друг е въпроса ако имаш някакви други оплаквания от него и искаш да ползваш случая, за да сложиш друг по-добре работещ. Човека, при който си си оставил колата обаче така, както описваш нещата май май не е много надежден. Важно е да установиш това навреме, докато не ти съсипе мотора :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42

Мнение от metodi80 » 06 Сеп 2012, 22:03

quovadis написа:Та в крайна сметка, ако сте изчели всичко по-горе написано имам някои въпроси:

1. Едно и също ли е дебитомер и масметър?
2. Глава ли да търся или да сменям генерално двигателя?

Информация за колата:
318is
1994 г.
1.8, 140hp, 4 цилиндъра, верига, газов инжекцион



1. В Е36 има - VAF - Volume Airflow Sensor и MAF- Mass Airflow Sensor
В абсолютно всички М42 е - VAF , а чак при М44 е -MAF ....
2. Смени майстора ! Сметни кое ще ти излезе финансово по -изгодно .... Ако си сигурен , че двигателя ти е читав , смени само главата....

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42

Мнение от vld » 06 Сеп 2012, 22:03

И моето мнение е, че те съпунисват в този сервиз.
Взимай си колата и се оправяй сам, за Шумен немога да те посъветвам към кого да се обърнеш, но предполагам, че колегите от там ще се включат.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 557
Регистриран на: 9.06.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW и VAG

Епопеята на едно прегрято Е36 М42

Мнение от zafirovp » 06 Сеп 2012, 22:04

Аз прегрях същия мотор, зимата. От тогава сменях гарнитура, после перка, датчици и накрая термoстат. Сигурно сме я обезвъздушавали над 10 пъти през това време, но все избиваше от някъде антифриз. Та сега карам с вода и без термoстат и всичко си е наред. Като се захлади трябва да слагам антифриз, но ми казаха че сега от водата се е събрало котлен камък и като сложа антифриз щяло да избие пак от някъде. Та идеята ми е, първо гледай да разбереш защо е прегряла, а после носи в колата в сигурен сервиз, за да не патиш като мен.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42

Мнение от ~Мишо~ » 06 Сеп 2012, 22:10

Питали са те дали мотора е с дебитомер или MAF за да разберат какъв е, понеже само М44 е с MAF (поне аз не знам за М42 с MAF :roll: ). М44 главата е различна от М42 и за това е важно каква ще вземеш.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42

Мнение от vld » 06 Сеп 2012, 22:13

~Мишо~ написа:Питали са те дали мотора е с дебитомер или MAF за да разберат какъв е, понеже само М44 е с MAF (поне аз не знам за М42 с MAF :roll: ). М44 главата е различна от М42 и за това е важно каква ще вземеш.

E е да де ма според мастера на сервиза няма разлика :mhihi:
Ей много ме хваща яд на такива, набарат някой закъсал и гледат да го съдерат жив.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 9.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 318is E36 '94 M42

Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42

Мнение от quovadis » 06 Сеп 2012, 22:14

Когато тръгвах от Шумен на колата ѝ долях съвсем малко антифриз, карам я така целогодишно, проверих маслото - не беше мръднало - не гори масло.

Вече тотално съм се разочаровал от майсторите в Пловдив, вече в Сливен - в Шумен поне ще я гледа семеен приятел. Но на всеки, на когото споделя за случката ме съветва да сменям този в Сливен...

П.П. Докато пиша мнението - там където търсих глава казах изрично М42, майстора в Сливен знае, че е М42. И все пак не му попречи да се помъчи да изпъкне и да каже, че другия се излага и двете неща са едно и също. По простата ми логика и 2 минути четене - вършат едно и също, но са различни неща.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 179
Регистриран на: 14.06.2012
Местоположение: ///БУРГАС
Пол: Мъж
Кара: Е 36
Мечтае да кара: заварениа диф на заварена гас

Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42

Мнение от BMW_M42 » 06 Сеп 2012, 22:33

quovadis написа:Здравейте колеги.
След дълго обмисляне се реших дали да опиша скромната история, която ме съпътства последните 2 седмици.

На прибиране от Шумен към Пловдив, реших да мина през Сливен, за да се видя с приятели. Всичко ок, тръгнах да проверя новата магистрала и на 15 км. път по магистралата /средна скорост 105-110 км/ч/ вярната вече 12к км. ме предаде. Термостата отиде на макс, включително и светна червеното, от колата се вдигаше пушек. След около 2 часа разправии и пътна помощ бях в сервиза в Сливен /уж доверен приятел, но на мой познат../. Майстора беше категоричен, че е главата. Оставих си колата там, прибрах се както мога до Пловдив и зачаках в завода да ми "поправят" главата. След седмица се чух с майстора и ми каза, че главата не ставала за нищо - заваряват я, нагряват до 90 градуса и се пука. Тръгнах да търся глава - по-лесно е да намериш игла в купа сено - прозвъних няколко места, на едното ме попитаха дали колата ми е с дебитомер или с масметър. Чух се отново с майстора /звуча като посредник, така и се чувствам/, който се изсмя и каза, че са едно и също.

Та в крайна сметка, ако сте изчели всичко по-горе написано имам някои въпроси:

1. Едно и също ли е дебитомер и масметър?
2. Глава ли да търся или да сменям генерално двигателя?

Информация за колата:
318is
1994 г.
1.8, 140hp, 4 цилиндъра, верига, газов инжекцион

Всяко мнение за мен /тъй като съм непросветлен в тази област/ е от значение!

Благодаря предварително!

С уважение,
Симеон Филипов.




http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?p=2610409&sid=58d54fe8873517e6e264a53bf31b9d8e
ами тва са имали предвид м42 ли е или м44
м42 е с механичен дебитомер(голем и квадрате)
м44 е с тоя които прилича на тръба и с жички вътре

принципно ас сам за да се отремонтира м42
но по скромния ми опит знам че ако не се напраи както требва после само проблеми(не че е трудно) а принципно последно незнам каде видях е 500лв. м42(виждал сам и за 800лв :kuku: )
потърси в форума за глава ползваи турсачката :yes:

а другото за главата и ас не разбрах как аджеба ше са пука пак заварката :kuku:
Кръвта е най-важното гориво! Инициатива на BMW Клуб България

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42

Мнение от M10 » 06 Сеп 2012, 22:37

quovadis написа: Тръгнах да търся глава - по-лесно е да намериш игла в купа сено


В тоя филм съм участвал :banghead: Намерих на няколко места в България, цените бяха колкото цял М42... купих една от форума, оказа се спукана и колегата се правеше на интересен... накрая взех цял мотор с кутията само заради главата, а на моя вече бях му сменил колянов вал и покрай него железариите :mhihi:
Ако ти се занимава със заваряне и твоята е разсипана, още не съм дал на скрап двете спукани глави, в Шумен са, по 13кг алуминии :ok:
Последна промяна M10 на 06 Сеп 2012, 22:41, променена общо 2 пъти

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6155
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42

Мнение от ares2 » 06 Сеп 2012, 22:37

питал те за този дебитомер или там каквото е за да разбере с кои мотор ти е колата.. на М44 главата е различна и няма да пасне на М42
може и да е била повредена от нагряването а може и да и е нямало нищо.. и да с те хвърлили в музиката
ако ти се занимава си смени главата .. но с парите за всичко си отива към един М42 но.. пък няма да е ревизиран..
минал съм през тези филми и цената на едно генерално ревизиране и освежаване на М42 не е малка.. прецени си
поне 400 лв ми заминаха само за гарнитурки.. лагери, гумички и там каквото се сетите . но поне затворих НОВ мотор..
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 557
Регистриран на: 9.06.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW и VAG

Епопеята на едно прегрято Е36 М42

Мнение от zafirovp » 06 Сеп 2012, 22:47

Добре де, как ги пукате тия глави. Аз моята я прегрях На -20 зимата на магистрала. Стрелката беше в края на червения сектор и това го видях чак като ми спря колата и пак нищо и няма на главата.

костинбродчанин
Аватар
Мнения: 3239
Регистриран на: 18.11.2008
Местоположение: градът на славея
Пол: Мъж
Кара: е60 530д
Мечтае да кара: М3 Компакт
Детайли за колата: Няма много...

Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42

Мнение от vladi_a_i » 06 Сеп 2012, 23:09

Ако си търсиш глава за м42та сложи тази от по-стария вариянт със седем мм клапани и с двойните пружини...
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook