Епопеята на едно прегрято Е36 М42
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- quovadis
- Потребител
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: 9.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 318is E36 '94 M42
Епопеята на едно прегрято Е36 М42
Здравейте колеги.
След дълго обмисляне се реших дали да опиша скромната история, която ме съпътства последните 2 седмици.
На прибиране от Шумен към Пловдив, реших да мина през Сливен, за да се видя с приятели. Всичко ок, тръгнах да проверя новата магистрала и на 15 км. път по магистралата /средна скорост 105-110 км/ч/ вярната вече 12к км. ме предаде. Термостата отиде на макс, включително и светна червеното, от колата се вдигаше пушек. След около 2 часа разправии и пътна помощ бях в сервиза в Сливен /уж доверен приятел, но на мой познат../. Майстора беше категоричен, че е главата. Оставих си колата там, прибрах се както мога до Пловдив и зачаках в завода да ми "поправят" главата. След седмица се чух с майстора и ми каза, че главата не ставала за нищо - заваряват я, нагряват до 90 градуса и се пука. Тръгнах да търся глава - по-лесно е да намериш игла в купа сено - прозвъних няколко места, на едното ме попитаха дали колата ми е с дебитомер или с масметър. Чух се отново с майстора /звуча като посредник, така и се чувствам/, който се изсмя и каза, че са едно и също.
Та в крайна сметка, ако сте изчели всичко по-горе написано имам някои въпроси:
1. Едно и също ли е дебитомер и масметър?
2. Глава ли да търся или да сменям генерално двигателя?
Информация за колата:
318is
1994 г.
1.8, 140hp, 4 цилиндъра, верига, газов инжекцион
Всяко мнение за мен /тъй като съм непросветлен в тази област/ е от значение!
Благодаря предварително!
С уважение,
Симеон Филипов.
След дълго обмисляне се реших дали да опиша скромната история, която ме съпътства последните 2 седмици.
На прибиране от Шумен към Пловдив, реших да мина през Сливен, за да се видя с приятели. Всичко ок, тръгнах да проверя новата магистрала и на 15 км. път по магистралата /средна скорост 105-110 км/ч/ вярната вече 12к км. ме предаде. Термостата отиде на макс, включително и светна червеното, от колата се вдигаше пушек. След около 2 часа разправии и пътна помощ бях в сервиза в Сливен /уж доверен приятел, но на мой познат../. Майстора беше категоричен, че е главата. Оставих си колата там, прибрах се както мога до Пловдив и зачаках в завода да ми "поправят" главата. След седмица се чух с майстора и ми каза, че главата не ставала за нищо - заваряват я, нагряват до 90 градуса и се пука. Тръгнах да търся глава - по-лесно е да намериш игла в купа сено - прозвъних няколко места, на едното ме попитаха дали колата ми е с дебитомер или с масметър. Чух се отново с майстора /звуча като посредник, така и се чувствам/, който се изсмя и каза, че са едно и също.
Та в крайна сметка, ако сте изчели всичко по-горе написано имам някои въпроси:
1. Едно и също ли е дебитомер и масметър?
2. Глава ли да търся или да сменям генерално двигателя?
Информация за колата:
318is
1994 г.
1.8, 140hp, 4 цилиндъра, верига, газов инжекцион
Всяко мнение за мен /тъй като съм непросветлен в тази област/ е от значение!
Благодаря предварително!
С уважение,
Симеон Филипов.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42
Явно имат в предвид с нажежаема жичка или механичен. Не, че има отнощение към прегряването.
Най-добре си вземи колата преди да са я разсипали напълно. Някак си не го разбирам това как така я нагряват на 90 градуса. Дори и да имат начин да нагреят цялата глава до тая температура тя няма как да се спука като не е на мотора. Там има и фактора на налягането. Няма как глава да се спука като я нагрееш до тая температура ако не е на мотора. На главата обикновено се прави "снимка" за да се види дали е спукана. В някои случаи не можеш да кажеш спукана ли е или не.
В твоя случай може да е водна помпа, блокирал термостат, духнала гарнитура и какво ли още не. Принципно не е било добре, че си я прегрял прекалено за да светне червеното. Трябвало е да спреш като започне да мърда в дясно стрелката. Така ще запазиш най-добре мотора каквото и да е станало.
Най-добре си вземи колата преди да са я разсипали напълно. Някак си не го разбирам това как така я нагряват на 90 градуса. Дори и да имат начин да нагреят цялата глава до тая температура тя няма как да се спука като не е на мотора. Там има и фактора на налягането. Няма как глава да се спука като я нагрееш до тая температура ако не е на мотора. На главата обикновено се прави "снимка" за да се види дали е спукана. В някои случаи не можеш да кажеш спукана ли е или не.
В твоя случай може да е водна помпа, блокирал термостат, духнала гарнитура и какво ли още не. Принципно не е било добре, че си я прегрял прекалено за да светне червеното. Трябвало е да спреш като започне да мърда в дясно стрелката. Така ще запазиш най-добре мотора каквото и да е станало.
- quovadis
- Потребител
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: 9.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 318is E36 '94 M42
Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42
Забравих да спомена, че стрелката отиде от вертикално положение в най-дясно, максимално положение - за около секунда, мигновено. Имам навика, когато карам по магистрала да следя пътя пред мен и таблото - за скорост, разход, температура. Веднага след като видях, че е стигнала максимална температура спрях и чаках.
След кратка консултация с приятел, собственик на няколко коли от марката, ми сподели деликатно, че ако е той няма да си държи при него колата. Засега е решено да ме докарат до Шумен с платформа и да решавам какво да я правя. Тъкмо идват почивни дни /за мен са само събота и неделя, но все е кяр/, та ще мога да я свърша тая работа.
По лично мое осмотрение, на лаик, термостата е бил запецнал в едно положение и вече в крайния случай е отишъл в края на индикатора.
След кратка консултация с приятел, собственик на няколко коли от марката, ми сподели деликатно, че ако е той няма да си държи при него колата. Засега е решено да ме докарат до Шумен с платформа и да решавам какво да я правя. Тъкмо идват почивни дни /за мен са само събота и неделя, но все е кяр/, та ще мога да я свърша тая работа.
По лично мое осмотрение, на лаик, термостата е бил запецнал в едно положение и вече в крайния случай е отишъл в края на индикатора.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42
Смени си майстора. Дебитомер и масметър (MAF) са устройства с различен принцип на действие. За да ги различиш е нужно да имаш съвсем общи технически познания в областта, каквито твоя майстор очевидно няма. Иначе доколкото съм запознат М42 (поне от тия години) е с дебитомер - клапа, която се отмества от потока засмукан въздух и посредством палец и графитна писта отчита това преместване, за да определи обема на потока. Но както каза Бум - това няма общо с прегряването на двг. Не се засилвай толкова към друг мотор. Ако сегашната глава наистина е спукана намери си друга, прехвърли си валовете и другите чарколяци и си сглоби мотора. Друг е въпроса ако имаш някакви други оплаквания от него и искаш да ползваш случая, за да сложиш друг по-добре работещ. Човека, при който си си оставил колата обаче така, както описваш нещата май май не е много надежден. Важно е да установиш това навреме, докато не ти съсипе мотора 

- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42
quovadis написа:Та в крайна сметка, ако сте изчели всичко по-горе написано имам някои въпроси:
1. Едно и също ли е дебитомер и масметър?
2. Глава ли да търся или да сменям генерално двигателя?
Информация за колата:
318is
1994 г.
1.8, 140hp, 4 цилиндъра, верига, газов инжекцион
1. В Е36 има - VAF - Volume Airflow Sensor и MAF- Mass Airflow Sensor
В абсолютно всички М42 е - VAF , а чак при М44 е -MAF ....
2. Смени майстора ! Сметни кое ще ти излезе финансово по -изгодно .... Ако си сигурен , че двигателя ти е читав , смени само главата....
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42
И моето мнение е, че те съпунисват в този сервиз.
Взимай си колата и се оправяй сам, за Шумен немога да те посъветвам към кого да се обърнеш, но предполагам, че колегите от там ще се включат.
Взимай си колата и се оправяй сам, за Шумен немога да те посъветвам към кого да се обърнеш, но предполагам, че колегите от там ще се включат.

- zafirovp
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 557
- Регистриран на: 9.06.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW и VAG
Епопеята на едно прегрято Е36 М42
Аз прегрях същия мотор, зимата. От тогава сменях гарнитура, после перка, датчици и накрая термoстат. Сигурно сме я обезвъздушавали над 10 пъти през това време, но все избиваше от някъде антифриз. Та сега карам с вода и без термoстат и всичко си е наред. Като се захлади трябва да слагам антифриз, но ми казаха че сега от водата се е събрало котлен камък и като сложа антифриз щяло да избие пак от някъде. Та идеята ми е, първо гледай да разбереш защо е прегряла, а после носи в колата в сигурен сервиз, за да не патиш като мен.
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42
Питали са те дали мотора е с дебитомер или MAF за да разберат какъв е, понеже само М44 е с MAF (поне аз не знам за М42 с MAF
). М44 главата е различна от М42 и за това е важно каква ще вземеш.

- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42
~Мишо~ написа:Питали са те дали мотора е с дебитомер или MAF за да разберат какъв е, понеже само М44 е с MAF (поне аз не знам за М42 с MAF). М44 главата е различна от М42 и за това е важно каква ще вземеш.
E е да де ма според мастера на сервиза няма разлика

Ей много ме хваща яд на такива, набарат някой закъсал и гледат да го съдерат жив.

- quovadis
- Потребител
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: 9.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 318is E36 '94 M42
Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42
Когато тръгвах от Шумен на колата ѝ долях съвсем малко антифриз, карам я така целогодишно, проверих маслото - не беше мръднало - не гори масло.
Вече тотално съм се разочаровал от майсторите в Пловдив, вече в Сливен - в Шумен поне ще я гледа семеен приятел. Но на всеки, на когото споделя за случката ме съветва да сменям този в Сливен...
П.П. Докато пиша мнението - там където търсих глава казах изрично М42, майстора в Сливен знае, че е М42. И все пак не му попречи да се помъчи да изпъкне и да каже, че другия се излага и двете неща са едно и също. По простата ми логика и 2 минути четене - вършат едно и също, но са различни неща.
Вече тотално съм се разочаровал от майсторите в Пловдив, вече в Сливен - в Шумен поне ще я гледа семеен приятел. Но на всеки, на когото споделя за случката ме съветва да сменям този в Сливен...
П.П. Докато пиша мнението - там където търсих глава казах изрично М42, майстора в Сливен знае, че е М42. И все пак не му попречи да се помъчи да изпъкне и да каже, че другия се излага и двете неща са едно и също. По простата ми логика и 2 минути четене - вършат едно и също, но са различни неща.
- BMW_M42
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 179
- Регистриран на: 14.06.2012
- Местоположение: ///БУРГАС
- Пол: Мъж
- Кара: Е 36
- Мечтае да кара: заварениа диф на заварена гас
Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42
quovadis написа:Здравейте колеги.
След дълго обмисляне се реших дали да опиша скромната история, която ме съпътства последните 2 седмици.
На прибиране от Шумен към Пловдив, реших да мина през Сливен, за да се видя с приятели. Всичко ок, тръгнах да проверя новата магистрала и на 15 км. път по магистралата /средна скорост 105-110 км/ч/ вярната вече 12к км. ме предаде. Термостата отиде на макс, включително и светна червеното, от колата се вдигаше пушек. След около 2 часа разправии и пътна помощ бях в сервиза в Сливен /уж доверен приятел, но на мой познат../. Майстора беше категоричен, че е главата. Оставих си колата там, прибрах се както мога до Пловдив и зачаках в завода да ми "поправят" главата. След седмица се чух с майстора и ми каза, че главата не ставала за нищо - заваряват я, нагряват до 90 градуса и се пука. Тръгнах да търся глава - по-лесно е да намериш игла в купа сено - прозвъних няколко места, на едното ме попитаха дали колата ми е с дебитомер или с масметър. Чух се отново с майстора /звуча като посредник, така и се чувствам/, който се изсмя и каза, че са едно и също.
Та в крайна сметка, ако сте изчели всичко по-горе написано имам някои въпроси:
1. Едно и също ли е дебитомер и масметър?
2. Глава ли да търся или да сменям генерално двигателя?
Информация за колата:
318is
1994 г.
1.8, 140hp, 4 цилиндъра, верига, газов инжекцион
Всяко мнение за мен /тъй като съм непросветлен в тази област/ е от значение!
Благодаря предварително!
С уважение,
Симеон Филипов.
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?p=2610409&sid=58d54fe8873517e6e264a53bf31b9d8e
ами тва са имали предвид м42 ли е или м44
м42 е с механичен дебитомер(голем и квадрате)
м44 е с тоя които прилича на тръба и с жички вътре
принципно ас сам за да се отремонтира м42
но по скромния ми опит знам че ако не се напраи както требва после само проблеми(не че е трудно) а принципно последно незнам каде видях е 500лв. м42(виждал сам и за 800лв

потърси в форума за глава ползваи турсачката

а другото за главата и ас не разбрах как аджеба ше са пука пак заварката

Кръвта е най-важното гориво! Инициатива на BMW Клуб България
- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42
quovadis написа: Тръгнах да търся глава - по-лесно е да намериш игла в купа сено
В тоя филм съм участвал


Ако ти се занимава със заваряне и твоята е разсипана, още не съм дал на скрап двете спукани глави, в Шумен са, по 13кг алуминии

Последна промяна M10 на 06 Сеп 2012, 22:41, променена общо 2 пъти
- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42
питал те за този дебитомер или там каквото е за да разбере с кои мотор ти е колата.. на М44 главата е различна и няма да пасне на М42
може и да е била повредена от нагряването а може и да и е нямало нищо.. и да с те хвърлили в музиката
ако ти се занимава си смени главата .. но с парите за всичко си отива към един М42 но.. пък няма да е ревизиран..
минал съм през тези филми и цената на едно генерално ревизиране и освежаване на М42 не е малка.. прецени си
поне 400 лв ми заминаха само за гарнитурки.. лагери, гумички и там каквото се сетите . но поне затворих НОВ мотор..
може и да е била повредена от нагряването а може и да и е нямало нищо.. и да с те хвърлили в музиката
ако ти се занимава си смени главата .. но с парите за всичко си отива към един М42 но.. пък няма да е ревизиран..
минал съм през тези филми и цената на едно генерално ревизиране и освежаване на М42 не е малка.. прецени си
поне 400 лв ми заминаха само за гарнитурки.. лагери, гумички и там каквото се сетите . но поне затворих НОВ мотор..
- zafirovp
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 557
- Регистриран на: 9.06.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW и VAG
Епопеята на едно прегрято Е36 М42
Добре де, как ги пукате тия глави. Аз моята я прегрях На -20 зимата на магистрала. Стрелката беше в края на червения сектор и това го видях чак като ми спря колата и пак нищо и няма на главата.
- vladi_a_i
- костинбродчанин
-
- Мнения: 3239
- Регистриран на: 18.11.2008
- Местоположение: градът на славея
- Пол: Мъж
- Кара: е60 530д
- Мечтае да кара: М3 Компакт
- Детайли за колата: Няма много...
Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42
Ако си търсиш глава за м42та сложи тази от по-стария вариянт със седем мм клапани и с двойните пружини...
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани