Датчик на колянов вал, помощ.

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 29.08.2007
Пол: Мъж

Датчик на колянов вал, помощ.

Мнение от drross » 25 Авг 2012, 20:55

Имам следния проблем с BMW E36 M40 B16:
На датчика на коляновия вал липсват захранващите 5 волта от 67-ми крак на компютъра.
За справка снимка:
Аутодата инфо.
Ефекта е липса на високо напрежение от бобината (видимо не се комутира от компютъра – комутатора е в него).
Колата не пали, работила, загасена, престояла една нощ и не пали от следващият ден.
Преди това, (да кажем седмица) започна много трудно да пали, с по-дълго от нормалното въртене и подаване на пълна газ (ако има някакво значение това) за да запали.
Това което съм установил е липсата на това напрежение.
То липсва както на буксата на датчика на блока, така и от самия куплунг (директно измерено и на крака) на компютъра.
Компютъра е качен на друга същата кола работи безпроблемно. От другата съща работеща кола, е взет компютъра и сложен на неработещата, отново липсва това напрежение.
Кабелите които свързват компютъра с датчика са проверени и не са окъсили към маса, и са цели от куплунга на блока до компютъра. Буксата на компютъра е проверена, прави контакт с пиновете на компютъра.
Датчика е сменен с работещ, този от неработещата кола работи на друга.
Бушоните са проверени. Релетата са подменени от работеща кола.
Моля за съвет който е запознат с работата на компютъра и модулите на колата (релета, табло, модул за ел. Вратите, стъклата и други подобни) за съвет, какво е възможно да влияе за липсата на това напрежение.
Предполагам че е възможно да липсва някакво напрежение или информация към компютъра което да води до това, или нещо да натоварва работата на компютъра за да липсва.

Благодаря предварително.

П.П.
Нямам диагностичен накрайник и софтуер за да влезна на самия компютър за да ви дам информация, въобще работи ли компютъра и дали показва някакви грешки.
Искам да кажа че не съм наясно дали само липсата на това напрежение е причината или то липсва защото няма цялостна работа на компютъра, но напреженията на куплунга на компютъра са сравнени с работещата кола, идентични са, поне тези които могат да се отчетат с мултицет.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Датчик на колянов вал, помощ.

Мнение от metodi80 » 26 Авг 2012, 1:16

Направи диагностика на компютър , иначе само ще гадаеш .... Това че нямаш напрежение на 67 пин на датчика на коляновия вал може да е породено от лоша работа на датчика на разпределителния вал или нарушена центровка ....

старши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Датчик на колянов вал, помощ.

Мнение от Jordana » 26 Авг 2012, 7:51

За мен "видимо" ЕКУто е в ред.Тея 5в незнам къде ги гледаш но след като дадеш на контакт и не запали до определено време тоест нямаш сигнал че КВ се върти ЕКУто изключва напрежението към бобината за да не се повредят крайните транзистори.Датчика си провери и буксите на датчика и голямата букса от двигателя към инсталацията.Обикновено там се омаслява доволно и има лоши връзки.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 29.08.2007
Пол: Мъж

Re: Датчик на колянов вал, помощ.

Мнение от drross » 26 Авг 2012, 10:58

metodi80 написа:Направи диагностика на компютър , иначе само ще гадаеш .... Това че нямаш напрежение на 67 пин на датчика на коляновия вал може да е породено от лоша работа на датчика на разпределителния вал или нарушена центровка ....


Благодаря колега, напрежението на 67 пин трябва да го има на "контакт" с откачен датчик. Датчика е тестван на друга кола, работи :)

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 29.08.2007
Пол: Мъж

Re: Датчик на колянов вал, помощ.

Мнение от drross » 26 Авг 2012, 20:58

Благодаря на всички които се отзоваха.
Реших временно проблема с шунтиране на релето за компютъра.
Оказа се че липсват управляемите 12 волта на релето на компютъра, показано е на снимката.
Реле
Защо липсват и от къде трябва да дойдат не съм все още разследвал проблема.
След шунтирането с 12 волта независимо взети от къде (желателно е да са такива които се появяват след контакт) през бушон (примерно 15А) и подадени на означения пин на това реле, работата на двигателя е възстановена.
Появиха се +5в на датчика на коляновия вал, бензиновата помпа заработи нормално,(днес установих че и тя не е работила както трябва) колата запали и работи.
Ще отбележа че колата ми я върнаха от 2 сервиза за електроуслуги със съжалението че не могат да я направят.
Написано по-долу не е с лоши чувства и нека да ми простят хората занимаващи се автосервизна дейност.
Занимавам се с компютърни технологии (грубо казано много по-сложни от кабелите и компютрите в една кола, каквато и да било тя) и въобще не ми е работата да се занимавам с коли, да губя 2 дни за отстраняването на "жичкаджииски" буквално проблеми, да откривам топлата вода те първа, но със съжаление ще отбележа че "майсторите" които са майстори, явно се броят на пръсти на едната ръка.
Успех на всички :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Датчик на колянов вал, помощ.

Мнение от metodi80 » 27 Авг 2012, 1:35

drross написа:Оказа се че липсват управляемите 12 волта на релето на компютъра, показано е на снимката.


В това реле напрежението постъпва директно от акумулатора , щом липсва , виж окабеляването м/у него и акумулатора ...

старши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Датчик на колянов вал, помощ.

Мнение от Jordana » 27 Авг 2012, 8:23

http://wedophones.com/BMWManualsLead.htm
Тука има достатъчно информация да си оправиш проблема колега.Щом се занимаваш с електроника не би трябвало да е проблем разчитането на схемите и налагането на модулите един с друг :yes:
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 443
Регистриран на: 10.02.2007
Местоположение: Стара Загора/София
Кара: M40B18 '93

Re: Датчик на колянов вал, помощ.

Мнение от Don_Mandragon » 27 Авг 2012, 11:18

drross написа:Имам следния проблем с BMW E36 M40 B16:
На датчика на коляновия вал липсват захранващите 5 волта от 67-ми крак на компютъра.
За справка снимка:
Аутодата инфо.
Това което съм установил е липсата на това напрежение.


Ако си мерил с прост мултицет естествено, че няма да можеш да го измериш(това при запален мотор). Напрежението там е правоъгълно с период 2мс според датата. За повечето уредчета за ширпотреба това е непосилна задача. Само с осцилоскоп или честотомер.

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook