328и загрява
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
69 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- g_dobreff
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 190
- Регистриран на: 23.04.2009
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530I M sport
- Мечтае да кара: //M5
- Детайли за колата: Saloon Manual Transmission
328и загрява
Здравейте, колеги,
карам е36 седан със суапнат м52б28. От както започнаха жегите, колата ми започна да загрява във много странни фази. В града - абсолютно никакъв проблем.
Извън града на равен терен - абсолютно никакъв проблем ( дори и със 160-180). Извънградско на изкачвайки наклонен терен - над около 4000 оборота стрелката започва да катери скалата ( в състояние на 1/3; 1/2 подаване на газ). Виското ми е ок. Правих проби с виско от ТДС - същата работа. Преди 2 седмици откачихме водния радиатор за промивка и изчистване между ламелите - резултат 0. Водната ми помпа е ок - ревизирана. Нов термостат - БЕР. Перката на климатичния радиатор върти както подобава. Вентилационната и климатична система работят перфектно. Има антифриз в радиатора в нормалните количества.
Дали е възможно да е гарнитура на главата? Възможно ли е да е пробита глава? Как мога да разбера дали е едно от двете?
Благодаря предварително.
Поздрави
карам е36 седан със суапнат м52б28. От както започнаха жегите, колата ми започна да загрява във много странни фази. В града - абсолютно никакъв проблем.
Извън града на равен терен - абсолютно никакъв проблем ( дори и със 160-180). Извънградско на изкачвайки наклонен терен - над около 4000 оборота стрелката започва да катери скалата ( в състояние на 1/3; 1/2 подаване на газ). Виското ми е ок. Правих проби с виско от ТДС - същата работа. Преди 2 седмици откачихме водния радиатор за промивка и изчистване между ламелите - резултат 0. Водната ми помпа е ок - ревизирана. Нов термостат - БЕР. Перката на климатичния радиатор върти както подобава. Вентилационната и климатична система работят перфектно. Има антифриз в радиатора в нормалните количества.
Дали е възможно да е гарнитура на главата? Възможно ли е да е пробита глава? Как мога да разбера дали е едно от двете?
Благодаря предварително.
Поздрави
- u`F`o
- ентусиаст
-
- Мнения: 1009
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: внимателно
- Мечтае да кара: самолет
Re: 328и загрява
Ако ти е от главата или гарнитурата според мен трябва да загрява при всички условия. Щото тя не изпуска избирателно, а постоянно. Ако е гарнитура/глава ще пуши отзад през ауспуха ще вади водна пара. Можеш да сложиш един парцал на ауспуха и ако го напои, значи е вода.
А ти както казваш, че извънградско при 30-35 градуса външна температура на 4 000 оборота и изкачване (не си посочил скорост на движение), е много вероятно температурния обмен да е нисък и за това да започва да загрява.
А ревизирана водна помпа- не знам какво означава
Една с метална турбинка е 60лв нова и се сменя на някви километри ( 60 000 ли беше
) по предписание.
Принципно, можеш да погледнеш спецификациите на термостата, защото на стандартните стъпката им е около 20 градуса. Примерно М50Б20 между 85 и 105 градуса стрелката седи по средата, на TDS-a мисля, че беше по-ниско от 75 до 95 и за това много от дрифтърите си слагаха такива термостати. Ако ти си със същите спецификации на термостата, значи, че качваш над 105 градуса, което никак не е добре. Обезвъздушена ли е правилно колата?
А ти както казваш, че извънградско при 30-35 градуса външна температура на 4 000 оборота и изкачване (не си посочил скорост на движение), е много вероятно температурния обмен да е нисък и за това да започва да загрява.
А ревизирана водна помпа- не знам какво означава


Принципно, можеш да погледнеш спецификациите на термостата, защото на стандартните стъпката им е около 20 градуса. Примерно М50Б20 между 85 и 105 градуса стрелката седи по средата, на TDS-a мисля, че беше по-ниско от 75 до 95 и за това много от дрифтърите си слагаха такива термостати. Ако ти си със същите спецификации на термостата, значи, че качваш над 105 градуса, което никак не е добре. Обезвъздушена ли е правилно колата?
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: 328и загрява
Според мен липсва течност или не е обезвъздушена добре. В разширителня съд течността до къде е? Ако случайно седи долу ниско (а не на чертата както трябва да е) почти е сигурно, че си с по-малко антифриз от нужното, което значи че от някъде се губи. Първо установи дали е така, пък после ще се търси теча. Ако наистина всичко по механиката е ок, то това е единственото разумно обяснение.
- k-hristov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 410
- Регистриран на: 11.02.2010
- Кара: E36 Compact M40B18 M-tech
Re: 328и загрява
Аз по спомени си мисля, че радиатора на 28-цата е по-голям от на 20-ката, та в тая връзка като сменихте мотора сменихте и радиатора?
- dan-dam
- ентусиаст
-
- Мнения: 1013
- Регистриран на: 18.01.2009
- Местоположение: София, ама съм от село
- Пол: Мъж
- Кара: 03'Е53 М62TUB44
- Мечтае да кара: Е34 540/6 touring
- Детайли за колата: Петица с много седмици
Re: 328и загрява
Пробвай с друга капачка на радиатора 

- g_dobreff
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 190
- Регистриран на: 23.04.2009
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530I M sport
- Мечтае да кара: //M5
- Детайли за колата: Saloon Manual Transmission
Re: 328и загрява
суапа е от 18ска на 28ца. Всичко в коша е сменено включително и радиаторите на климатика и водния. Термостата е БЕР и отваря на 92 градуса. Дадох 55лв за него
. Колата не пуши грам даже и на мъгел. Нивото на антифриза е на горната граница. Вече не знам какво да си мисля. Колата е с 3.38 диф и на 4000 оборота на 5та е с около 140-145км/ч

- g_dobreff
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 190
- Регистриран на: 23.04.2009
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530I M sport
- Мечтае да кара: //M5
- Детайли за колата: Saloon Manual Transmission
Re: 328и загрява
daddy_ написа:Пробвай с друга капачка на радиатора
има резон от това, защото капачката на разширителния съд ми стоеше някак си на една страна..... Възможно ли е това да е проблема
- dan-dam
- ентусиаст
-
- Мнения: 1013
- Регистриран на: 18.01.2009
- Местоположение: София, ама съм от село
- Пол: Мъж
- Кара: 03'Е53 М62TUB44
- Мечтае да кара: Е34 540/6 touring
- Детайли за колата: Петица с много седмици
Re: 328и загрява
Да, бях чел някъде за същия проблем, но търсих темата и не я намерих. Опитай с друга капачка от познат, ако намериш, ако ли не е около 25 лв по спомен. Ролята на капачката в охладителната система е много важна, а често е пренебрегвана, като възможен вариант за проблеми.
ПП. Само гледай да е на същото налягане. За M52B28 мисля, че е на 2 бара
ПП. Само гледай да е на същото налягане. За M52B28 мисля, че е на 2 бара
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: 328и загрява
daddy_ написа:Да, бях чел някъде за същия проблем, но търсих темата и не я намерих. Опитай с друга капачка от познат, ако намериш, ако ли не е около 25 лв по спомен. Ролята на капачката в охладителната система е много важна, а често е пренебрегвана, като възможен вариант за проблеми.
ПП. Само гледай да е на същото налягане. За M52B28 мисля, че е на 2 бара
По-добре е с такава от ТДС




Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: 328и загрява
Хвани капачката и почни да я клатиш в ръка. Трябва да се чува дрънчене от клапаните вътре в нея. Ако не се чува нищо значи е за смяна.
- dan-dam
- ентусиаст
-
- Мнения: 1013
- Регистриран на: 18.01.2009
- Местоположение: София, ама съм от село
- Пол: Мъж
- Кара: 03'Е53 М62TUB44
- Мечтае да кара: Е34 540/6 touring
- Детайли за колата: Петица с много седмици
Re: 328и загрява
Boyadjiev написа:По-добре е с такава от ТДС
Колега, изпробвал ли си го това, понеже един колега беше написал това
при обратния вариант - тдс-ова тапа на бенз двигател си метнах водите и едвам се прибрах
В смисъл аз не съм слагала ТДС-ова капачка на бензинов мотор и да не подведем колегата

- g_dobreff
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 190
- Регистриран на: 23.04.2009
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530I M sport
- Мечтае да кара: //M5
- Детайли за колата: Saloon Manual Transmission
Re: 328и загрява
Ще пробвам с друга капачка от м52б28. Лошото в случея е, че не всеки ден имам възможност да правя тестовете по наклонен терен. Темата ще остане отворена и при първа възможност ще споделя развитието и надявам се отстраняването на проблема. 

Re: 328и загрява
По каталог капачката за М52В28 отваря аварийно на 2 бара, системата достига нормално 1.5 бара.
Пак по каталожни данни ТДС-овата капачка изпуска на 1.4 бара, т.е. под нормалното работно налягане за М52.
Ако не съм сбъркал нещо, резултатът от нафтова капачка на бензинова 28-ца ще е купон (освен ако е запекла от старост и въобще не отваря, тогава има предпоставки за друг тип бруталност )
Иначе по темата - действително, при неизправна капачка, която изпуска на по-ниско налягане, би могло при голямо натоварване системата да не може да вдигне налягане достатъчно и да почне да завира лека-полека в главата и блока (там температурата е с около 10-12 градуса по-висока, отколкото на входа на радиатора). Но пък ще си личи, че е хвърляло от капачката. Стрелката тръгва надясно от вертикалата над 114 градуса (това в блока, иначе малко над 100 на радиатора). На 98 градуса на радиатора (по спомен) се включва втората степен на климатичната перка. Тя изправна ли е?
Защото ако не е, при тия жеги, при натоварване, и климатикът грее отпред, ако не работи втората степен на климатичната перка, може да не смогва да охлади достатъчно, дори и при иначе изправна охладителна система.
При компакта наблюдавах същото преди време, когато не му беше изправна бързата степен на климатичната перка - в големите жеги, на климатик, и повече от 4-5 минути на магистралата над 160км/ч - стрелката тръгваше надясно. Достатъчно беше да спра климатика или да падна на 140 и работата се оправяше за секунди. След като оправих перката, вече няма такива ефекти
Пак по каталожни данни ТДС-овата капачка изпуска на 1.4 бара, т.е. под нормалното работно налягане за М52.
Ако не съм сбъркал нещо, резултатът от нафтова капачка на бензинова 28-ца ще е купон (освен ако е запекла от старост и въобще не отваря, тогава има предпоставки за друг тип бруталност )

Иначе по темата - действително, при неизправна капачка, която изпуска на по-ниско налягане, би могло при голямо натоварване системата да не може да вдигне налягане достатъчно и да почне да завира лека-полека в главата и блока (там температурата е с около 10-12 градуса по-висока, отколкото на входа на радиатора). Но пък ще си личи, че е хвърляло от капачката. Стрелката тръгва надясно от вертикалата над 114 градуса (това в блока, иначе малко над 100 на радиатора). На 98 градуса на радиатора (по спомен) се включва втората степен на климатичната перка. Тя изправна ли е?
Защото ако не е, при тия жеги, при натоварване, и климатикът грее отпред, ако не работи втората степен на климатичната перка, може да не смогва да охлади достатъчно, дори и при иначе изправна охладителна система.
При компакта наблюдавах същото преди време, когато не му беше изправна бързата степен на климатичната перка - в големите жеги, на климатик, и повече от 4-5 минути на магистралата над 160км/ч - стрелката тръгваше надясно. Достатъчно беше да спра климатика или да падна на 140 и работата се оправяше за секунди. След като оправих перката, вече няма такива ефекти

- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: 328и загрява
daddy_ написа:Boyadjiev написа:По-добре е с такава от ТДС
Колега, изпробвал ли си го това, понеже един колега беше написал товапри обратния вариант - тдс-ова тапа на бенз двигател си метнах водите и едвам се прибрах
В смисъл аз не съм слагала ТДС-ова капачка на бензинов мотор и да не подведем колегата
Моята е като на е39тка тдс и е на 2.5 бара, винаги нивото на водата ми е стояло малко под минимума и никога при никакви обстоятелства не ми е загрявала, а не е като да не я карам по предназначение




Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- g_dobreff
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 190
- Регистриран на: 23.04.2009
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530I M sport
- Мечтае да кара: //M5
- Детайли за колата: Saloon Manual Transmission
Re: 328и загрява
Колата загрява със и без климатик
климатичната перка си работи нормално

69 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани