На високи обороти, климатичният компресо изключва?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
На високи обороти, климатичният компресо изключва?
Колеги, днес забелязах, че при високи обороти на двигателя, при включен климатик, от духалката започва, да духа по-топъл въздух.
Като се заслушах, чух как изщраква нещо... когато паднат оборотите на двигателя.
Говорим за 6400 об.
Пробвах колата, защото ми влиза в авариен режим и забелязах, че когато вдигна високи обороти се оправя... както и да е..
Интересувам се, нормално ли е да изключва така компресора?
Като се заслушах, чух как изщраква нещо... когато паднат оборотите на двигателя.
Говорим за 6400 об.
Пробвах колата, защото ми влиза в авариен режим и забелязах, че когато вдигна високи обороти се оправя... както и да е..
Интересувам се, нормално ли е да изключва така компресора?
- vankatagsi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София, западния край
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 323CI
- Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове
Re: На високи обороти, климатичният компресо изключва?
При включен климатик обороти над 4500 са непрепоръчителни. По добре не пробвай да даваш толкова газ с включен климатик, че следващата ти тема ще е за счупен компресор.
Re: На високи обороти, климатичният компресо изключва?
vankatagsi написа:При включен климатик обороти над 4500 са непрепоръчителни. По добре не пробвай да даваш толкова газ с включен климатик, че следващата ти тема ще е за счупен компресор.
Колега, това чел ли си го изрично в мануала на Е36? Аз си признавам, че не съм (чел мануала подробно). Но това е БМВ, не Рено Клио, за рендетата знам, че чупеха валовете на компресорите при зацепване на високи обороти, затова им моднаха софта и при високи обороти изобщо не включват климатика


При Е36 при високо натоварване, компа изключва принудително компресора (примерно, при kick-down, като се наемеш да изпреварваш), след това, при падане на натоварването - включва го отново. Не съм забелязал на какви обороти става това, всъщност изобщо не съм сигурен, че се интересува от оборотите, а само от натоварването, така че да не отнема мощност, когато се предполага, че ще трябва цялата възможна да отива към колелата.
Иначе, на магистрала ми се е случвало да включвам климатика при обороти доста над 4000 (при крайцерски скорости, не в режим на ускорение), и си се включва без притеснения, макар че лично аз избягвам да го правя често, все пак това си е сериозно натоварване за съединителя на компресора най-малкото.
Re: На високи обороти, климатичният компресо изключва?
Компресора се включва и изключва постоянно.
Независимо на какви обороти е двигателя.
В момента, в който изпарителя достигне 2,5 градуса компресора изключва и когато достигне температура 4 градуса отново включва.
Независимо на какви обороти е двигателя.
В момента, в който изпарителя достигне 2,5 градуса компресора изключва и когато достигне температура 4 градуса отново включва.
Re: На високи обороти, климатичният компресо изключва?
Това за изключването на компресора от термостата на изпарителя е отделно (дали са 2, 4 или 6 градуса (моят е на 6 - по спецификация)), няма особено значение, предполагам има различни варианти на този термостат). Отделно има изключване по под- и свръхналягане от пресостата, който е на дехидратора, отделно има изключване при прегряване на охладителната система. Въпросът е има ли изрично изключване при високи обороти (без значение натоварването на мотора), или при колегата има нещо нередно и просто сработва някой от изброените "...остати".
- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: На високи обороти, климатичният компресо изключва?
Ако не се лъжа (а може и да се лъжа!), при обороти над 4500RPM се изключва компресора, за да може водача да използва максималната мощност на мотора...
Re: На високи обороти, климатичният компресо изключва?
Не смятам, че е просто свързано с някакъв праг на оборотите въпросното изключване. Ако е така, на магистралата при скорост над 160км/ч (грубо) би следвало изобщо да не работи климатика, а не е така.
При kick-down и голямо пиково натоварване на мотора определено има такова изключване на компресора, но ми се струва, че се случва само при относително ниски обороти, където така или иначе въртящия момент и мощността са слабички и има резон да се разтовари мотора от компресора. Във високи обороти не ми е правило впечатление да се случва...
При kick-down и голямо пиково натоварване на мотора определено има такова изключване на компресора, но ми се струва, че се случва само при относително ниски обороти, където така или иначе въртящия момент и мощността са слабички и има резон да се разтовари мотора от компресора. Във високи обороти не ми е правило впечатление да се случва...
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: На високи обороти, климатичният компресо изключва?
Изключва от високо налягане в кондензатора заради високите обороти или преохлаждане на изпарителя.Най вероятно климатика е дозареждан преди или има леко несоятветсвие в количеството фреон.Другото може да е замърсени топлобменици влага в системата и може и други работи.Не е болка за умиране тъй като едва ли някой си кара дълго колата в тия обороти.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: На високи обороти, климатичният компресо изключва?
jdl написа:Не смятам, че е просто свързано с някакъв праг на оборотите въпросното изключване. Ако е така, на магистралата при скорост над 160км/ч (грубо) би следвало изобщо да не работи климатика, а не е така.
При тая скорост нямаш нужда от климатик - отваряш прозорците и си готов

Иначе - да, има логика в думите ти... но съм го усещал и при мен това, преди... точно при ръчкане във високи обороти... поради това го свързах с мощността и RPM... но както казах по-горе - може и да не е така

- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: На високи обороти, климатичният компресо изключва?
На мойте коли изключва само когато е охладил колкото съм му задал и влезне в режим поддръжане на температура, тогава включва и изключва периодично, без значение на какви обороти , и 6000 си се зацепва , но за много кратко време, и то е разбираемо, просто по бързо прави налягането което е нужно на газа.
За тест можете да пробвате по следния начин, вентилатора на макс градусите на минимум ако сте с климатроник или врътката на синьо ако сте с компакт и газ до 6000 оботота, ако е жега в колата ще видите, че поне една минута няма да изключи.
За тест можете да пробвате по следния начин, вентилатора на макс градусите на минимум ако сте с климатроник или врътката на синьо ако сте с компакт и газ до 6000 оботота, ако е жега в колата ще видите, че поне една минута няма да изключи.

- BFM
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 441
- Регистриран на: 17.09.2007
- Местоположение: София
- Кара: на 3-та
Re: На високи обороти, климатичният компресо изключва?
Mollov написа:Ако не се лъжа (а може и да се лъжа!), при обороти над 4500RPM се изключва компресора, за да може водача да използва максималната мощност на мотора...
Аз имам същите наблюдения, особено когато качвам някое баирче и не ми стигат кончетата

Силният прави толкова ,колкото може, слабият страда толкова ,колкото трябва!
- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: На високи обороти, климатичният компресо изключва?
vld написа:На мойте коли изключва само когато е охладил колкото съм му задал и влезне в режим поддръжане на температура, тогава включва и изключва периодично, без значение на какви обороти , и 6000 си се зацепва , но за много кратко време, и то е разбираемо, просто по бързо прави налягането което е нужно на газа..
Tова все още не ми се е случвало да го "усетя" на Е36-цата... на 1-цата дори съм го чувал когато се случи, но на Е36-цата ми се струва, че компресора си върти постоянно... или пък аз искам да е прекалено хладно в колата и в рамките на 8-9км (в посока), които правя, системата не съумява да постигне поне желаното от мен...
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: На високи обороти, климатичният компресо изключва?
Ако е достатъчно количеството фреон и системата работи поне 10 минути няма как да не спира.
За проба когато се прибираш вечер, като си стигнеш пред вкъщи слез от колата без да я гасиш и остави климатроника пуснат и наблюдавай ел. перката и слушай компресора, ще го вудуш и чуеш как спира от време на време.
Ако е малко фреона не спира поради това, че неможе да охлади нужните градуси на питата.
За проба когато се прибираш вечер, като си стигнеш пред вкъщи слез от колата без да я гасиш и остави климатроника пуснат и наблюдавай ел. перката и слушай компресора, ще го вудуш и чуеш как спира от време на време.
Ако е малко фреона не спира поради това, че неможе да охлади нужните градуси на питата.

- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: На високи обороти, климатичният компресо изключва?
Тя ел. перката при мен е една за мотора и климатика и си цикли on-off постоянно... така че по перката не мога да съдя... ма ще пробвам да се заслушам по компресора...
- plradev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2377
- Регистриран на: 10.04.2008
- Местоположение: СА
- Кара: м си...
Re: На високи обороти, климатичният компресо изключва?
Mollov написа:Тя ел. перката при мен е една за мотора и климатика и си цикли on-off постоянно... така че по перката не мога да съдя... ма ще пробвам да се заслушам по компресора...
Отвори капака и гледай шайбата на компресора дали отцепва (изключва компресора) . Вижда се с просто око ,кога е зацепена и обратното в режим на работа


16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани