Ланда / ламда сонда за е36 м50б20 РАБОТЕЩА
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Ланда / ламда сонда за е36 м50б20 РАБОТЕЩА
Тук е актуалната информация само това търся ланда сонда за е36 м50б20 само оригинална работеща с късите кабели, не тези универсалните с дългите кабели, кабела на сондата трябва да е не повече от 10-15см дълъг това е оригиналната... МЕРСИ !
Последна промяна b2d на 12 Юни 2012, 14:57, променена общо 4 пъти
- mbthepower
- Потребител
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: 5.05.2012
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 320и Ванос :)
- Мечтае да кара: Mercedes-Benz CLS AMG
Re: Питане свързано с 320 датчик колянов вал и ламбда сонда
Какви са ти симптомите , когато са ти за смяна тия далаверки.
Че и моята има проблемчета и е същия мотор
Че и моята има проблемчета и е същия мотор


- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Питане свързано с 320 датчик колянов вал и ламбда сонда
Кажи с ванос или без е мотора, защото безваносовия е с електроника Бош, а другия със Сименс. Иначе да - препоръчително е да сложиш оригинален датчик (та дори и втора ръка, пак е по-добре от нов китайски). Ето тук на схемата се вижда къде е http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=11&fg=10 номер 9 (и съответно 10 там, където се захваща). За ламбдата - монтажа и демонтажа са елементарни, само трябва да се внимава да не се скъса, понеже понякога се развива трудничко. В такива случай е желателно да се нагрее, а не да се напъва до безкрай. Развиваш я, проследяваш кабела й и я откачаш и от буксата. Тук пак е препоръчително да е хубава ламбда, въпреки че има доста колеги с универсални ламбди (който са по-евтини) и нямат ядове.
Re: Питане свързано с 320 датчик колянов вал и ламбда сонда
Със ванос е а именно го тунинговахме с тези неща, които се поръчват по каталог от камор ауто и става , като новите вануси, и да със сименс е , но ми обясниха от сервиза, че трябвало само нов и той е 200лв + 30лв за труд
А колкото до ламдата ще видя дали е за смяна след, като закачиме др датчик, но ме интересува понеже е записало грешка, трябва ли след това да се мине на диагностика да изчисти грешките или може да се занулът по някакъв начин ? Мерси 


- bavar4o.70
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 640
- Регистриран на: 24.12.2010
- Местоположение: пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: е36 320
- Мечтае да кара: м3
Re: Питане свързано с 320 датчик колянов вал и ламбда сонда
Колега,след като свалиш стария датчик,отвори маншончето на буксата и си виж кабелите!Най често им пада изолацията и дават накъсо.Аз преди 2 години смених този на разпр. вал с нов сименс-160 лв..Преди 2 седмици издаде багажа.Стария ми беше на шкафчето на работата и един колега ми каза да сменя кабелите.Извадих маншончето и видях 3-те кабелчета без изолации събрани в едно.Сложих нов кабел с 3 жичкиот буксата до датчика и снощи го сложих.Умрелия преди датчик се оказая перфектно работещ.Сега ще си отремонтирам и този,който свалих.Иначе при смяната възниква понякога проблем при изважданета му от леглото на ангр. капак.Ако не е свалян никога,алумина,така окислява и раздува,че понякога е невъзможно да се извади здрав.От другия край пък не можеш да стигнеш до буксата,без да свалиш кут. на възд. филтър и някой и други неща. 

- smeltera
- Потребител
-
- Мнения: 48
- Регистриран на: 5.09.2008
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Е70 35sd
- Мечтае да кара: x5 m50d
- Детайли за колата: много хубава,много гиздава
Re: Питане свързано с 320 датчик колянов вал и ламбда сонда
За датчика на коляновиа вал за предпочитане е да е нов,защото стария отвън не можеш го разбра дали е наред.Преди 1год. сменях на м52б20 нов 225лв. момчето го смени за 20 мин. а колата направо се роди. 

Re: Питане свързано с 320 датчик колянов вал и ламбда сонда
Мерси за отг. колека, само ще помоля, ако е възможно монтиранете/демонтирането му в тип домашни условия да ми кажете какви инструменти ще са ми нужни и съответните стъпки, ако не да ходя в сервиза...
- bavar4o.70
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 640
- Регистриран на: 24.12.2010
- Местоположение: пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: е36 320
- Мечтае да кара: м3
Re: Питане свързано с 320 датчик колянов вал и ламбда сонда
Трябвати да свалиш левия маркуч на термостата ,като стоиш с-у мотора,После с лимбус,мисля 4 или 5 мм. развиваш бота и вадиш сензора,После по кабела ,стигаш до буксата-тя е вътрешната.За целта свали кут на възд. ф-р и ще можеш да бъркаш с ръце да я откачиш.Ще ти трябва гаечен 10.Не е сложно-успех. 

Re: Питане свързано с 320 датчик колянов вал и ламбда сонда
da popitam samo sled slagane na dr datchik i sonda trqbva li zaduljitelno da se mine na diagnostika da se izchisti, ako e natrupalo greshki ili ? sry nqma cyr
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
- Ivelin
- Потребител
-
- Мнения: 33
- Регистриран на: 26.02.2007
- Местоположение: Англия
- Пол: Мъж
- Кара: E36 Touring 320i
Re: Питане свързано с 320 датчик колянов вал и ламбда сонда
Няма грешки при смяната на тези датчици, и да знаеш че си с два броя Ламбда сонда, не са евтини и трябва да си уверен коя трябва да се сменя.
- welikow_vr
- Потребител
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 6.06.2012
- Пол: Мъж
Re: Питане свързано с 320 датчик колянов вал и ламбда сонда
Колеги аз съм със 320 ванус бош имах проблем със въпросния датчик свете6е ми една оранжава лампичка на таблото и неискаше да запали изоб6то надявам се да съм бил полезен 

Re: Питане свързано с 320 датчик колянов вал и ламбда сонда
Ivelin написа:Няма грешки при смяната на тези датчици, и да знаеш че си с два броя Ламбда сонда, не са евтини и трябва да си уверен коя трябва да се сменя.
Едната е на генерацията а др къде трябва да е? За първи път чувам за две

- bavar4o.70
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 640
- Регистриран на: 24.12.2010
- Местоположение: пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: е36 320
- Мечтае да кара: м3
Re: Питане свързано с 320 датчик колянов вал и ламбда сонда
Две са на м52,на м50 е една.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Питане свързано с 320 датчик колянов вал и ламбда сонда
b2d написа:Питането е следното 320 купе шестак мисля, че се водеше м50б20 казаха ми, че датчика този горе, който е един черен пластмасов се слагал само нов СИМЕНС и се сменял трудно има ли нещо вярно в това ? Вторият въпрос е за ламбдата сложен ли е монтаж-а/демонтаж-а и какви параметри/показатели трябва да се гледат при закупуването й ? Мерси много за инфото гледах нещо но не намерих точно същите въпроси, ако ги има вече задавани дайте линкМерси
И питането ще е свързано й със закупуването на тези части най-вероятно.
Датчика може и да не е оригинален (в смисъл от официален представител) , но е задължително да е нов (сменил съм приличен брой такива датчици , винаги съм купувал афтърмаркет -неоригинални датчици , защото са чувствително по -евтини и до сега не съм имал проблеми ) ... , смяната му не е трудна ( виж на М54 примерно е там е направо кошмарна , преди няколко дни смених на Е46 на мой приятел .. , еми заврели са го на кучето ..... а пък за клапана на картерните газове пак на М54 ... просто .....)
Демонтаж - монтаж на ламбда сонда не е сложен . отвива се старата , навива се новата и това е ... Тук също не е задължително да е оригинална , слагал съм няколко универсални сонди ... Ако монтажа е изправен - няма абсолютно никакви проблеми ! Във форума съм срещал мнения , че видиш ли само оригинални (от официален представител) датчици и сонди трябва да се монтират , защото другите дават много бързо фира ..... Може и така да е , аз лично до сега не съм имал проблеми с афтърмаркет части (друг е въпроса , че купувам само от определени търговци и най -вече от laviatan ,може да стой като реклама , обаче каквото съм купил от него до сега винаги е било изрядно !) ... По въпроса за параметрите на частите .... ами никакви параметри не са ти нужни , само последните 7 цифри на рамата ти трябват и всеки уважаващ себе си търговец , трябва да ти извади частта , която ти трябва по рама , без излищни допълнителни заигравки !
По въпроса за това дали трябва да се мине на диагностика , след като са сменени частите .... За сондата няма нужда , достатъчно е да запалиш веднъж да изчакаш около 5 минути , гасиш , пак палиш и грешката на сондата ще се изчисти сама ... НО за датчика на коляновия вал - не отидеш ли да изчистят грешката , няма да се оправи само ...
Ще дам пример от последната кола на която смених такъв датчик , а именно въпросното М54 .... Проблема беше , че колата палеше малко по - трудно (но подчертавам - палеше) ,като му направих диагностика му излязаха именно датчик на колянов вал и ламбда сонда -catbank1 .... Та след като смених сондата и датчика на вала ... колата си палеше трудно докато не влязох да изчистя грешката от датчика на вала (другата грешка от сондата се изчисти сама ) .... и това не е частен случай , подобни наблюдения имам и от ремонти на други коли ....
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани