Първо БМВ и малко въпроси/проблеми

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 30.04.2012
Пол: Мъж
Кара: Бясно
Мечтае да кара: BMW M5 E60
Детайли за колата: 318ti M44B19

Първо БМВ и малко въпроси/проблеми

Мнение от house » 11 Май 2012, 1:47

Колеги собственик съм на Compact 318ti M44 след фейса (или поне така си мисля).
И с моя късмет стана един гаф и вече колата е за козметичен ремонт- няколко детайла трябва да се изправят или нови + пръскане и да махна ГАДНИЯ спойлер който ме дразни. Искам колата да е в орг си вид, без крещяти селянии и после да плюват марката и точно 3ките.

Понеже ми е първо БМВ имам мн глупави въпроси и имам снимки, надявам се да ми отговорите на тях.

1. Нормално ли е колата да загрява до оптимална температура, за около 5мин или разтояние 4-5км градско.
Другото което ме притеснява е че стрелката на стой точно на 12 часа, но за става на 12.1 минута и не мърда от там, дори изгасена след около час-2 я паля и тя не е напълно стъдена. Ще кача снимка и се надявам да се поуспокоя. Колата е Австрийка ако има някакво значение за термостата.

2. Започвам да си мисля, че имам проблем с рейката понеже когато огледах колата на канал видях че казанчето и маркуча под него са доста омаслени а още когато я оглеждах да я купувам пробвай да развия пластмасовата капачка на казанчето но не успях и се чудя запекла или с ключ трябва да я развия? Преди време на една 320ка без проблем я развих с едната рака но тук доста е запекла и др хора пробваха - неможаха...
Вчера мисля че при навиране на волана до край лееекичко прискърца, мн леко но или си внушавам или найстина го чух несъм сигурен.

3. Колата има орг касетофон и HIFI озчучение, не съм сигурен, знам с сигурност че има 2 малки колони на г/д нивото на седалката + по една колона в краката, там до педалите и над багажника има по 2 обикновенни и по 2 високи. Мисля че общо прави 10, но никъде не видях някакво копче за Hifi или нещо такова. Обърнах търсачката тези дни, но нищо не намерих...
Имах орг cd changer, марка мисля че не пише, с 6 диска е но не работи. Бущона е здрав, на касетофона (bussines radio org) когато сменя мода и злиза CD- но диск. Когато махнаш препазителя на ченджъра изобщо не намери cd като опция. Проверих и бущоните под капака (или поне до колкото разбирам) здрави са. Но дисковете не въртят, конекторите на диска изглеждат здрави, кабелите също но не намерих начин да ги замеря. Когато натусна бутона changer-a не реагира изобщо.
В багажника докато търсех дали имам някакъв усилвател понеже така прочетах в повечето теми за хифи аудил, освен едни орг тампони в кутиика който намерих там, намерих и някакъв кабел които така и не разбрах за какво е , мисля че е за антена... но реших все пак да ви попитам.


4. Имам проблем с скоростите или поне така си мисля, защото съм карал една 320 автомат + 318ти ръчка но беше М43Б18 и нз каква кола беше но ме грабна моментално... просто ускорение и т.н. а скоростите влизаха като без НИКАКВО УСИЛИЕ. Просто с единия пръст леко плъзгах и влизаха без проблемно, докато на моята кола някак си влизат една йдея по-трудно... и някак си ги усещам, няма го бмв комфорта... ужас.
Когато направих снимки на скоростната кутия (не се смейте ако съм снимал дифа) видях че всичко е омаслено и това ме плаши.
про принцип знам че някъде отстрани се долива масло и е точно 1100 грама ATF dextron II, но реших пак да попитам да не би да направя някакъв гаф.

5.Понеже предишния собственик е бил от мой любим бг град, е сложил доволно селски елементи по колата, рапиди, болчета, нитове и за капак на всичко СПОЙЛЕР, може би готин за други но аз МРАЗЯ такива селски изцепки + някакво уж орг гърне от М3 (предполагам ме излъга) но звучи мн шумно, като минавам покрай колите алармите се активират... извънградско е ужас, немога да си чуя вътрешния глас. Освен силия звук има и някакво дрънчене на ламарина което тотално ме подлудява и реших да го махна.
НО тук вече е проблема, че нз колко точно ФИ е орг на компакта, става ли от 3*0 или 328? Цялата ли генерация трябва да сменя за да не ми бучи, искам да си е стоково, без излишни селски гъзарии.

6. Единственото нещо което ми разваля кефа е че компакта е леко тромав, в смисъл такъв нз дали има някакви настройки по ASC+Т или предавателното число му е по-голямо или нещо дето аз и понятие си нямам от него, но когато тръгна нещо на светофар да тръгна и да пиля гуми - НЕ СТАВА!!! нито задницата ми се завърта, нито някакъв рес да има, нито да го усетя като жив. Пробвах да натисна бутона и да ми свети АСЦ-то на таблото тогава пък тотално спря да буксува. Иначе когато не свети първия метър извърва веднъж мн леко и ми присветне леко ацс и толкова.
Как мога да проверя с какъв диф съм и какво прасе или още нещо което не разбирам но прави колата тромата примерно?
Гумите са 205/55/16 с орг бмв джанти ако има някакво значение.

7. Понеже съм фанатик, искам да знам всичко за колата и обърнах форума да търся инфорамция за вин но не ми излезна... дайте някакви др идей как мога да намеря повече информация по вина. Ако трябва ще ви го постна тук.

8. На мястото на часовника ми изписа -40 и знам че това е от онзи датчик дето липсва в калника на дясната предна гума не питам за него, но има някаква подобна букса и до фара, беше захването с някави свинско копашки и висеше... нз какво е обърнах търсачката но не нз какво е но се надявам да ми кажете.


Благодаря!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
I think that the only truth that matters is the truth that can be measured.
Good intentions don't count.
What's in your heart doesn't count.
Caring doesn't count...

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Първо БМВ и малко въпроси/проблеми

Мнение от vld » 11 Май 2012, 9:29

Здрасти колега и добре дошъл в отбора.
Така, почвам от зад напред.
Жълтата букса е за датчика за външна температура, като сложиш датчик трябва да откачиш за малко борда и после да го включиш за да почне да показва вярно.
На скоротната ти кутия са и за смяна двата задни семеринга, единия е на опашката другия е на лостовия механизъм за превключване.
Двата общо са двайсетина лева, сменяват се на място, като се разкачи кардана и генерацията.
Маслото на кутията ще рабереш какво е като видиш табелата на кутията отстрани.
С рейката вероятно нямаш проблем, ако не тече самата рейка и няма луфтове всичко е наред.
В крайно положение всички рейки затварят потока на масло и помпата вдига свръх налягане и почва да вие, затова не трябва да задържаш волана в крайно положение.
Маркучите щом текат, можеш да ги свалиш и да ги дадеш за ремонт, ползват се само накрайниците от старите ти маркучи, на доста места вече има преси за тях.
Нормално ти загрява колата, не се притеснявай за това къде седи стрелката, на едни коли седи на 12.01, на дриги на 12.00, и почти не се среща Е36ца на която да седи ,а 11.59.
Стрелката на таблото седи в това положение от 80 до 102 градуса.
Тръгне ли на дясно вече е кофти и трябва да се притесняваш.
Като изключиш АСЦ-то трябва да може да върти гуми доволно, ако се съмняваш, може да ти демонстрирам :mhihi: .
Обаче не очаквай чудеса все пак е 140кс. не 300. ако е с нови гуми на 16ки ще е малко трудничко да ги запали качествено.
Като цяло покарай малко да и посвеикнеш пък после ще се учиш да пързаляш и да правиш магарии, всяко нещо с времето си, иначе ще се превърнеш в поредния, който взима БМВ, лъзга веднъш-двап ъти, третия път го тотализира щото много си е повярвал, и след това цял живот обяснява по кръчмите, как колите със задно са много гадни и за нищо нестават. :mhihi:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 132
Регистриран на: 20.04.2010
Местоположение: Ямбол-Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 318is Coupe
Мечтае да кара: BMW e21

Re: Първо БМВ и малко въпроси/проблеми

Мнение от valeri_86_ » 11 Май 2012, 9:47

Колега, честото за колицата...Та моето COUPE не е омазана скоростната кутия...При мен скоростите си влизат мн добре, само понякога на 1 скорост малко странно влиза...Съеденителят ми е доста читав...Колега и аз бях мнооого притеснен както теб защото и на мен ми е първо BMW...Предната ми кола е FIAT BRAVO 1.6 16V...аз все още си го имам ... Мога да ти кажа само караи си колицата и не се се занимаваи с глупости...МАрката се е доказала многократно... :)

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 30.04.2012
Пол: Мъж
Кара: Бясно
Мечтае да кара: BMW M5 E60
Детайли за колата: 318ti M44B19

Re: Първо БМВ и малко въпроси/проблеми

Мнение от house » 11 Май 2012, 11:04

Мерси колеги, относно АСЦ-то нали то е вклюено когато НЕ свети на таблото? Когато го натисна да свети е изклчено... пък точно когато не свети на таблото се усеща как цига гумите и леко ми присветна на таблото за секунда време примерно.
МИшелинки са, нов дот сат са 205/55/16 може би за тва да имам проблем но и не мисля да я пържа. Обичам класиката... може би на дълък път да присветвам на разни аудита 4матик, дядкавци с некви си мерцедеси с по 500 коня да минат в дясната лента, че съм се засилил..... но да си призная нито съм дрифтър нито съм фейсър.
Кола с задно съм карал около 2г. Мерцедеса също е с задно НИКОГА и НИКЪДЕ не съм имал проблем, разбира се гъмите са си гуми, техническия преглед си е технически и нещо леко да тропне е сменено... а тия дето искат да минат с 200лв на година обслужване и т.н. са ми ясни и изщо не ме причислявайте към тях.
Знам основните правила за шофиране с задно предаване - разпределение на тежеста - мн хубави гуми, плавни движения, без резки изцепки и т.н.
Кормувал съм на лада жигула преди 4 години, знам за какво иде реч и сега мога да карам и танк.
За датчика сигурен ли си? Аз лично в очите си сидях един седи в десния калник пред лява дясна гума същия като този е ( за борд-а ще ме опътите по-късно как да го изключа).
За рейката ако си купя комплект маркучи ще мога ли да си ги сменя сам? в смисъл без да откачам брони, разни други боклуци, а само щипките с отверки... не ми е за парите, просто аман от ПИШМАН НАЙСТОРИ (ЦЕНЗУРАААААААААА) сички са големи разбирачи и само плюват марката, 10000000000 човека ми казаха да не си купувам бмв в никакъв влучай, (НО АЗ ИСКАХ ДОКАТО СЪМ МЛАД ДА КАРАМ ПОНЕ ЕДНО БЕНЗИНОВО БМВ и когато видях същия пост от един колега в форума направо получих душевен оргазъм) сички майстори обясняваха колко скъпи били частите и колко се чупели и че нямало оправянеа идеш ли на ремонт в бмв просто ти режат главата и НИЩО РАБОТА НЕ СА СВЪРШИЛИ.
Добре че си имам един фр и с него заедно монтирахме стъкло от бош на хелла с мн побългаряване (верно селско се получи) но колкото да мина през кат, скоро ще си взема 2 фара и 2 мигача от една марка да няма разлика.
За скоростната кутия колко ще ми струва труда ориентировачно, за да имам представа кой колко ми е одрал кожата, тук нищо чудно да почват да ме сапунисват че нещо лагерииии... че тва унова и т.н. и накрая ми кажат са мо некви си 500лв ремонт.
За рейката определено не виждам да тече НО АЗ НЕ МОГА ДА Й РАЗВЪРТЯ КАПАЧКАТА, или мн е запекла или просто трябва с ключ.
Когато посабера пари мисля да си купя маркучи + казанче + пръстени за тях + 3 литра масло да има и за скорости и за рейка.

И точно така колега, жив и здрав да съм да си я карам без птп-та пък ремонтите не са много, даже хич, ще мине и замине след няколко месеца даже няма да се сещам но ще знам че карам перфектна кола на която мога да разчитам като евридейка + спорт ако някой ме издразни.
I think that the only truth that matters is the truth that can be measured.
Good intentions don't count.
What's in your heart doesn't count.
Caring doesn't count...

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Първо БМВ и малко въпроси/проблеми

Мнение от vld » 11 Май 2012, 13:28

Колега писането с главни букви по форумите се възприема като викане, така, че моляте не подвиквай.
За маркучите не случайно ти написах, че най добрия вариант е да се ремонтират, в смисъл да ти направят нови хидравлични маркучи с твоите накрайници.
Нови тези маркучи ги има само като оригинална част и са една торба пари.
Смяната на семерингите на кутията ако ти поискат повече от 50лв. по добре да си ги смениш сам.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 30.04.2012
Пол: Мъж
Кара: Бясно
Мечтае да кара: BMW M5 E60
Детайли за колата: 318ti M44B19

Re: Първо БМВ и малко въпроси/проблеми

Мнение от house » 11 Май 2012, 14:07

Ясно , извинявам се за "викането" не се усетих...
Иначе аз мисля да забърша маркуча и казанчето, след това да долея масло и да наблюдавам дали сълзи/тече или нещо от сорта.
Относко скоростите и семерингите от къде мога да ги купя и за колко дни г/д ще успеят да ги монтират?
Това голям проблем ли е че сълзи масло от там? пак казвам че няма проблем с превлючването прсото го няма онзи бмв комфорт дето с един пръст се сменят скоростите.


Забравих да спомена за гърнето - ужасно шумно е и леко дрънчащо като на ламарина. не е продънено или нещо от сорта но е часпром в нашия дом и ме дразни, искам да го сменя с оригинално, но все пак да вади хубав звук ме интересува от какви модели може да стане на компакта?
I think that the only truth that matters is the truth that can be measured.
Good intentions don't count.
What's in your heart doesn't count.
Caring doesn't count...

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Първо БМВ и малко въпроси/проблеми

Мнение от vld » 11 Май 2012, 14:22

Семерингите, даскалов кар, авто + и тн. всички по големи магазини ги имат налични.
Сменяват се за около 2 часа барабар с кафето и приказките.
По добре ги смени навреме, защото маслото прави гумата на дунапрен и тампоните на кутията и гуменото каре на кардана са застрашени от такъв теч.
А за да не е шумна тая кола с тоя мотор трябва да има налични всички гърнета като за този си мотор.
Ако го няма катализатора на негово място резонатор, отзад има две гърнета след резонатора.
И въпреки всичко този мотор без катализатор винаги има един лек метален звън, като на астра ГСИ.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 30.04.2012
Пол: Мъж
Кара: Бясно
Мечтае да кара: BMW M5 E60
Детайли за колата: 318ti M44B19

Re: Първо БМВ и малко въпроси/проблеми

Мнение от house » 11 Май 2012, 16:32

vld написа:Семерингите, даскалов кар, авто + и тн. всички по големи магазини ги имат налични.
Сменяват се за около 2 часа барабар с кафето и приказките.
По добре ги смени навреме, защото маслото прави гумата на дунапрен и тампоните на кутията и гуменото каре на кардана са застрашени от такъв теч.
А за да не е шумна тая кола с тоя мотор трябва да има налични всички гърнета като за този си мотор.
Ако го няма катализатора на негово място резонатор, отзад има две гърнета след резонатора.
И въпреки всичко този мотор без катализатор винаги има един лек метален звън, като на астра ГСИ.


Е ти направо уби сичко детско в мен... :mhihi:
Колата иначе е мн поддържата няма тропане/хлопане сичко е ново, даже човека ми я продаде с някакви нови части дето да се сменят. Арабина не жалеше пари за баварката НО как е изпуснал кутията просто нз.
Дано да са само семерингите на кутия или ще си от форума някаква да закурпя положението и да знам че няма да имам проблем с това.
За шума - да!!! точно метален е, гледам че нашите хора са си свършили работата понеже арабина не разбира и само плаша предполагам са му изпразнили катализатора - личи как е срязан и после зажаряжан точно по средата на дъното му. След катализатора има някакъв резонат или средно гърне и крайно гърне заварявано мн некадърно за купето.

Др мн важно нещо е да си претапицирам топката на скоростния лост, дразнещо е така да я гледам.
дайте инфо къде или как да стане това.
I think that the only truth that matters is the truth that can be measured.
Good intentions don't count.
What's in your heart doesn't count.
Caring doesn't count...

костинбродчанин
Аватар
Мнения: 3239
Регистриран на: 18.11.2008
Местоположение: градът на славея
Пол: Мъж
Кара: е60 530д
Мечтае да кара: М3 Компакт
Детайли за колата: Няма много...

Re: Първо БМВ и малко въпроси/проблеми

Мнение от vladi_a_i » 11 Май 2012, 17:19

house написа:Ясно , извинявам се за "викането" не се усетих...
Иначе аз мисля да забърша маркуча и казанчето, след това да долея масло и да наблюдавам дали сълзи/тече или нещо от сорта.
Относко скоростите и семерингите от къде мога да ги купя и за колко дни г/д ще успеят да ги монтират?
Това голям проблем ли е че сълзи масло от там? пак казвам че няма проблем с превлючването прсото го няма онзи бмв комфорт дето с един пръст се сменят скоростите.


Забравих да спомена за гърнето - ужасно шумно е и леко дрънчащо като на ламарина. не е продънено или нещо от сорта но е часпром в нашия дом и ме дразни, искам да го сменя с оригинално, но все пак да вади хубав звук ме интересува от какви модели може да стане на компакта?

С моето м42 си ги пързалях този размер гуми без проблем и то с 7мм грайфер,колега ще свалям моето гърне от Компакта малко е бучащо,но не чак толкова силно-доволно е,така си дойде колата от Италия и вече 5 години го карам/не е оригиналното/,но ще го свалям.Кажи от кой град си може и на л.с.А за вървенето ако си ми близко веднага ти давам мойта за проба та да прецениш наистина дали твойта е тромава.Дифа го сменях с голям,но спазих предавателното число-3,46.Пробвай на място дали се форсира мотора без проблем.
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 30.04.2012
Пол: Мъж
Кара: Бясно
Мечтае да кара: BMW M5 E60
Детайли за колата: 318ti M44B19

Re: Първо БМВ и малко въпроси/проблеми

Мнение от house » 12 Май 2012, 11:39

За диф-а пробвах и вече знам че на първа до прекъсват стига до 55/58 или малко преди 60км/h.
Ако ме светнете какъв ми е дифа ще съм мн благодарен.
И да ме опътите как да проверя дали съм с шпер.
I think that the only truth that matters is the truth that can be measured.
Good intentions don't count.
What's in your heart doesn't count.
Caring doesn't count...

костинбродчанин
Аватар
Мнения: 3239
Регистриран на: 18.11.2008
Местоположение: градът на славея
Пол: Мъж
Кара: е60 530д
Мечтае да кара: М3 Компакт
Детайли за колата: Няма много...

Re: Първо БМВ и малко въпроси/проблеми

Мнение от vladi_a_i » 12 Май 2012, 13:49

house написа:За диф-а пробвах и вече знам че на първа до прекъсват стига до 55/58 или малко преди 60км/h.
Ако ме светнете какъв ми е дифа ще съм мн благодарен.
И да ме опътите как да проверя дали съм с шпер.

Напиши ВИНа на колата...
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 30.04.2012
Пол: Мъж
Кара: Бясно
Мечтае да кара: BMW M5 E60
Детайли за колата: 318ti M44B19

Re: Първо БМВ и малко въпроси/проблеми

Мнение от house » 12 Май 2012, 14:19

VIN: WBACG71020AR26505
I think that the only truth that matters is the truth that can be measured.
Good intentions don't count.
What's in your heart doesn't count.
Caring doesn't count...

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Първо БМВ и малко въпроси/проблеми

Мнение от vld » 13 Май 2012, 15:30

house написа:VIN: WBACG71020AR26505

http://realoem.com/bmw/select.do?vin=AR26505
Дифа е 3.38 отворен.
Няма заводски шпер+АСЦ.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 30.04.2012
Пол: Мъж
Кара: Бясно
Мечтае да кара: BMW M5 E60
Детайли за колата: 318ti M44B19

Re: Първо БМВ и малко въпроси/проблеми

Мнение от house » 16 Май 2012, 22:39

vld написа:
house написа:VIN: WBACG71020AR26505

http://realoem.com/bmw/select.do?vin=AR26505
Дифа е 3.38 отворен.
Няма заводски шпер+АСЦ.



Явно е слаган допълнително...

Иначе някой ще даде ли съвет за озвучението? мисля да си сменя задните колони и ме интересува дали стават от др модел бмв е39/46/купе/седан/ или само компакт е36.
I think that the only truth that matters is the truth that can be measured.
Good intentions don't count.
What's in your heart doesn't count.
Caring doesn't count...

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 30.04.2012
Пол: Мъж
Кара: E 36

Re: Първо БМВ и малко въпроси/проблеми

Мнение от Naseto 458 » 23 Май 2012, 15:08

Преди месец си купих Е36 318i. До сега без проблеми. Вчера тругнах с него и в момента които щях от 1-ва да включа 2-ра изгасна.Сега не иска да запали,като завъртя от време на време гърми и излиза черен пушек от ауспуха.Приятели ми казаха че може да е прескочил зъб на ангренажа или да изкривило кобилици.Някои има ли представа какво може да се е случило.

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook