Спирачен ъпгрейд

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1668
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от host » 15 Мар 2014, 10:15

Колеги, за да не отварям нова тема ще ползвам тази на колегата, защото въпроса е пак в този дух.

Как работи системата за разпределяне на спирачното усилие преден/заден мост при е36? Защото имам подозрение, че е даден голям превес на пресната ос с цел сигурност, а задницата е на не повече от 35% натоварена при здраво спиране. Бих желал да пробвам вариант 50/50 да видя как ще е - имам стаж и опит зад волана, не съм взел книжка вчера, ако ще почва наливане.

Регулатор ли има някъде по системата?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от bum_bum » 15 Мар 2014, 11:06

65/35 вече се смята за отиващ към лош баланс. С 50/50 дори не мога да си представя какво ще става. Ако толкова искаш да пробваш сложи отзад дискове и апарати от е46 328 или 25 кабрио. Ама го тествай някъде, където ще си сам и си напиши завещанието първо :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1668
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от host » 15 Мар 2014, 14:19

Дам, дам... Нямам намерение в трафик да пробвам. Ще разгледам тия варианти. При тях самия различен диск + бутало променят баланса, нали? Без други интервенции.

И нз що чак завещание да пиша. Не съм без акъл да набия от 100км/ч директно до долу.

Ако проведа тестове ще пиша в това си мнение какво е станало.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от bum_bum » 15 Мар 2014, 14:46

Диска също е по-голям. При смяна на афтърмаркет спирачки стремежа е да се запази максимално заводското спирачно усилие. Ако се правят подобрения в спирачната система се почва отпред назад. Така е по-безопасно. Слагане на по-силни спирачки отзад е по-скоро даунгрейд.

Завъртане и с 50км е доста сериозна опасност. ;)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1668
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от host » 15 Мар 2014, 18:13

Знам, че по принцип най-честия ъпдейт и с най-голям резултат е 4 бутално брембо от 7ца на предната ос. М3 апарати и дискове, 330 е46 дискове пак отпред... Моята цел е като цяло да установя в какви проценти е задната ос натоварена спрямо предната и дали леко бутане на баланса назад ще окаже положителен ефект. Иначе ми ясно, че щом хората са си го направили по стандарт в тия проценти, явни в огромния брой случаи и шофьори е по-добре така.


Спокойно, няколко пъти за 7г съм избягвал катастрофи чрез адекватно спиране и знам че последните 20-30 км са най-сложни. Смятах от 30км/ч да почна, напълно разумно според мен е са се разбере (първо без абс, после със).

Но за сега повече няма да пиша докато нямам резултат.

10x за инфото.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от bum_bum » 15 Мар 2014, 19:15

Просто се опитвам да те предпазя от излишно даване на пари, тъй като топлата вода отдавна е открита ;)
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 175
Регистриран на: 27.08.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 325i

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от SlowMotion » 15 Мар 2014, 20:14

Еми аз съм и отпред и отзад с 330-кови, който според всички експерти разваля баланса и какви ли не глупости ... За мене поведението на колата при спиране се промени към по-добре значително , определено ако махнеш АБС-а ще има въртележки в остър завой на спирачка, ОБАЧЕ аз си ползвам абс-чето и си свиркам сега при завой с лека спирачка колата си бута муцуната към завоя и чувството за мене е страшно приятно и създава оня ефект неутралния дет се търси в повечето задачи, а аз съм с купе с голямо чугунче под капака + празен багажник ( и резервоар :D ) и преди много слънца съм минал покрай 50/50 на тежестта между осите.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1668
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от host » 15 Мар 2014, 20:45

Задницата при мен усещам как олеква, това с резервна гума и акумулатора отзад, крик, инструменти и т. н.

Възможно е да се превъзнасям прекалено, ще има тестове тия дни, ако успея и друг шофьор да видим аз ли не съм добре или...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от Nickelback » 15 Мар 2014, 20:54

host написа:Задницата при мен усещам как олеква, това с резервна гума и акумулатора отзад, крик, инструменти и т. н.

Възможно е да се превъзнасям прекалено, ще има тестове тия дни, ако успея и друг шофьор да видим аз ли не съм добре или...


И мен това ме дразни пък на 5-цата със сток окачване и спирачки :roll: На Е36-цата определено не беше така, много по-балансирано се държеше, както с ъпгрейдваните спирачки и окачване, така и със стоковите (въпреки, че беше малко по-зле де...)
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от bum_bum » 15 Мар 2014, 21:30

SlowMotion написа:който според всички експерти разваля баланса и какви ли не глупости ...


Явно си го измислил по-добре от оригиналното :yes:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 175
Регистриран на: 27.08.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 325i

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от SlowMotion » 15 Мар 2014, 22:22

bum_bum написа:
SlowMotion написа:който според всички експерти разваля баланса и какви ли не глупости ...


Явно си го измислил по-добре от оригиналното :yes:



Усещам сарказъм :roll: ... При мен черно на бяло резултата е такъв старите ми спирачки СТОК с чисто ново всичко на АТЕ едва не ме пребиха, вярно бях с плътния заден диск.Но набих близо 700 лева в СТОК чарколяк от чужбина щото тука само ментаци и накрая пак пръст в устата ... Същата процедура и сега само дето и на 5-тото спиране от 160 проблеми няма.Единственото което в момента не ми е сток са ми предните накладки ЕБЦ жълти.Спор няма че сток система е достатъчна за евридейка и може да се развие във всевъзможни насоки, но не виждам как може диск 325мм да е по-зле от 285 в разсейването на топлината, съответно и спиране :dunno: А и още нещо - баланса на спирачките е много строго индивидуално чувство и както на колегата по горе олекването го плаши, то друг точно това и търси, в моторните спортове където няма някакъв фиксиран регламент всеки шофер си гласи колата индивидуално според начина на каране.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 15.05.2004
Местоположение: София

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от txl » 16 Мар 2014, 0:31

host, как по-големите задни спирачките ще помогнат за да не олеква задницата?
Последна промяна txl на 16 Мар 2014, 10:29, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1668
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от host » 16 Мар 2014, 8:10

Мен целта ми не е по-големи задни апарати,а по-пасващо ми на мен спирачно усилие.

В момента на коректно работеща система на 2.8 ,натискаш 10-35% педала на спирачката,колата спира съвсем леко(слабо) и неутрално,набиваш до малко преди ABS и веднага усещаш как здраво захапва предницата,но единсвето тя...колата забива муцуна и спира, но личното ми усещане е ,че в последната фаза ,онея последни км за убиване , участва едва ли не на 80 процента само предната ос. Крайно ми е неприятно това, много кофти скапва масите ако искаш да направиш рязка корекция (да вдигнеш леко спирачката и да коригираш).

Аз така го усещам, може и да не съм прав.

--------------------------

През цялото време говоря само за ефективния ход на спирачния педал ;)
Последна промяна host на 16 Мар 2014, 10:31, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от bum_bum » 16 Мар 2014, 10:18

Формулите са 52:48 някъде ама няма място за сравнение с нашите коли. Мисълта ми е, че ако искаш да спреш по-бързо със сигурност това ще се случи по-добре, ако добавиш разлика в диаметъра на спирачния диск отпред, а не отзад.

Ако целиш промяна в поведението при спиране с която смяташ, че ще контролираш по-добре колата вече е друго нещо.

Ако сложиш по-голям диск отзад със сигурност ще спира по-добре, но не толкова по-добре колкото ако го сложиш отпред. Това е сигурно.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1668
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от host » 16 Мар 2014, 10:30

Мен спирането ме задоволява (повече от сток частите не очаква), не искам да съкращавам дистанцията на спирачния път, а самото динамика на шасито и трансфера на тегло при спиране - не мога да го обясня по-добре.

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook