Спирачен ъпгрейд
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- TheFreeRider
- младши ентусиаст
- Мнения: 278
- Регистриран на: 1.12.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Z4 3.0i & Mini F60 JCW
Re: Спирачен ъпгрейд
И на двата споменати размера няма да влезе 15ка джанта - на 300мм минимум 16ка, на 325 -17ка.
- host
- старши ентусиаст
- Мнения: 1668
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Спирачен ъпгрейд
izzzo написа:Открийте разликите...
Преден апарат Е46 328, срещу преден апарат Е90 320. И двата са за 300мм диск. Този от Е90, въпреки размерите си е по-лек, понеже е алуминиев.
Тук е монтиран на стандартния 286мм диск за проба. Пасва идеално. Лошата новина е, че 15-ка никъв шанс да влезне. Ето как стои 8х16 ЕТ33:
Спиците минават на 2-3мм от апарата, но мисля че е достатъчно.
Пробвах и апарата от Е46 328, олекотена алуминиева 6.1/2х15 ЕТ18 влиза на магия, ако се пилне съвсем малко от ъгъла на съпорта всичко ще е точно, самият апарат е далече.
Интересува ме дали някой колега е монтирал този вариант - питането ми е съпорт от е90 ли трябва за апарата от е90 или съпорт от е46 300мм преден ? Питал съм колегата който е пуснал поста, много време е минало и не помни за съжаление.
- izzzo
- младши ентусиаст
- Мнения: 368
- Регистриран на: 17.03.2005
- Пол: Мъж
- Кара: '04 330xi touring
Re: Спирачен ъпгрейд
Сега като гледам снимките... никакъв шанс да сложиш Е90-апарата на 46-цовия супорт! Буталото, както и целия апарат е по-широк. Защо ти трябва да им разменяш супортите? Слагаш си ги директно.
Докато са на земята апаратите, дай ги на някой фрезист да махне тези ребра от външната страна, за да не слагаш фланци.
Докато са на земята апаратите, дай ги на някой фрезист да махне тези ребра от външната страна, за да не слагаш фланци.
- nexuspower
- Потребител
- Мнения: 21
- Регистриран на: 30.12.2014
- Местоположение: гр.София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E36 318is saloon
- Мечтае да кара: BMW E60 M5
Re: Спирачен ъпгрейд
Здравейте, решил съм да правя пълен спирачен ъпгрейд(отпред и отзад) на моята 36ца и имам няколко въпроса (някой може и да са тъпи)
Отпед - купил съм спирачни апарати от Е46 330и - 325мм(ревизирани). За дискове и накладки ми е ясно, че трябва да гледам за съответния диамерър и модел диск и тн, но за спирачните маркучи, датчик накладки и предпазни ламаринки не знам.
Дискове - съответно гледам за Е46 330и
Накладки - пак от Е46 330и
Спирачни маркучи - ???
Датчик накладки - ???
Ламаринки - ???
Отзад - спрях се на 294мм от Е46 (пак ще се рециклират)
Дискове - съответно гледам за Е46 328 или 320д (фейс)
Накладки - пак от Е46 328 или 320д (фейс)
Спирачни маркучи - ???
Ръчна накладки - ???
Ламаринки - ???
Спирачна помпа - тъй като искам кефа да е пълен, искам спирачна помпа от М3, но от къде да я закупя ? За сега гледам от proparts na 159лв, някой купувал ли е от там, добро качество ли е?
Отпед - купил съм спирачни апарати от Е46 330и - 325мм(ревизирани). За дискове и накладки ми е ясно, че трябва да гледам за съответния диамерър и модел диск и тн, но за спирачните маркучи, датчик накладки и предпазни ламаринки не знам.
Дискове - съответно гледам за Е46 330и
Накладки - пак от Е46 330и
Спирачни маркучи - ???
Датчик накладки - ???
Ламаринки - ???
Отзад - спрях се на 294мм от Е46 (пак ще се рециклират)
Дискове - съответно гледам за Е46 328 или 320д (фейс)
Накладки - пак от Е46 328 или 320д (фейс)
Спирачни маркучи - ???
Ръчна накладки - ???
Ламаринки - ???
Спирачна помпа - тъй като искам кефа да е пълен, искам спирачна помпа от М3, но от къде да я закупя ? За сега гледам от proparts na 159лв, някой купувал ли е от там, добро качество ли е?
Re: Спирачен ъпгрейд
Предните ламаринки не са от особено значение аз примерно си карам с тези от 316
Задни ти трябват от нещо, което е било с 280мм поне. Моите са от 325тдс и в тях влизат по-големите дискове.
Маркучите може да са като твоите, той апарата идва на същото място и ползва същата резба.
Аз датчици взимам за 46ца предни и си пасват. Отзад нямам датчик, но там дори при 46ците има две дължини така че някой друг да се включи.
Накладките на ръчната остават твоите щом си избрал сетъп от Е 46 328
Аз не бих взел евтина помпа. Имаш евтин и скъп вариант:
Скъп - нова помпа за М3 3.0 от реномиран производител.
Евтин - помпа от Е34 и занимавка с преправяне.
Задни ти трябват от нещо, което е било с 280мм поне. Моите са от 325тдс и в тях влизат по-големите дискове.
Маркучите може да са като твоите, той апарата идва на същото място и ползва същата резба.
Аз датчици взимам за 46ца предни и си пасват. Отзад нямам датчик, но там дори при 46ците има две дължини така че някой друг да се включи.
Накладките на ръчната остават твоите щом си избрал сетъп от Е 46 328
Аз не бих взел евтина помпа. Имаш евтин и скъп вариант:
Скъп - нова помпа за М3 3.0 от реномиран производител.
Евтин - помпа от Е34 и занимавка с преправяне.
- mafiata_
- младши ентусиаст
- Мнения: 539
- Регистриран на: 22.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328i
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Спирачен ъпгрейд
nexuspower написа:Здравейте, решил съм да правя пълен спирачен ъпгрейд(отпред и отзад) на моята 36ца и имам няколко въпроса (някой може и да са тъпи)
Отпед - купил съм спирачни апарати от Е46 330и - 325мм(ревизирани). За дискове и накладки ми е ясно, че трябва да гледам за съответния диамерър и модел диск и тн, но за спирачните маркучи, датчик накладки и предпазни ламаринки не знам.
Дискове - съответно гледам за Е46 330и
Накладки - пак от Е46 330и
Спирачни маркучи - ???
Датчик накладки - ???
Ламаринки - ???
Отзад - спрях се на 294мм от Е46 (пак ще се рециклират)
Дискове - съответно гледам за Е46 328 или 320д (фейс)
Накладки - пак от Е46 328 или 320д (фейс)
Спирачни маркучи - ???
Ръчна накладки - ???
Ламаринки - ???
Спирачна помпа - тъй като искам кефа да е пълен, искам спирачна помпа от М3, но от къде да я закупя ? За сега гледам от proparts na 159лв, някой купувал ли е от там, добро качество ли е?
От всичко което изчетох назад спирачни маркучи, ламарини и ръчна става 1:1.
Аз също съм се спрял на същия вариант като теб.
Имам и помпа и серво от М3 е36. На въпроса ти дали само помпата става НЕ. Трябва и сервото да е от М3 и всичко говорим без преправяне.
Сега сподели до къде си стигнал понеже въпроса ти е от преди няколко месеца
Хаха
- stocky
- ентусиаст
- Мнения: 906
- Регистриран на: 14.05.2010
- Местоположение: Пловдив, България
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E82, E83, E92, F02
- Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
- Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.
Re: Спирачен ъпгрейд
Ако помпата е от М3 3.0 става и само тя да се смени. Ако е от М3 3.2 трябва и серво.
- nexuspower
- Потребител
- Мнения: 21
- Регистриран на: 30.12.2014
- Местоположение: гр.София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E36 318is saloon
- Мечтае да кара: BMW E60 M5
Re: Спирачен ъпгрейд
Сложих отпред 325мм диск, а отзад 294мм. Дисковете са Ате Power, накладките Galfer. Минах над 1000(като 500 само разработка) км и съм много доволен, все едно досега не съм имал спирачки. Така че реално ъпдейта си заслужава много. Като цена ми излезна малко над 1000лв (още една 36ца хах) като се има предвид, че всичко е ново, а апаратите са рециклирани. Самия педал на спирачките се чуства много добре, не е рязък като на френска кола или да трябва да се натиска много надолу, съвсем нормално се дозира спирането.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- mafiata_
- младши ентусиаст
- Мнения: 539
- Регистриран на: 22.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328i
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Спирачен ъпгрейд
Това с помпа или без
- nexuspower
- Потребител
- Мнения: 21
- Регистриран на: 30.12.2014
- Местоположение: гр.София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E36 318is saloon
- Мечтае да кара: BMW E60 M5
Re: Спирачен ъпгрейд
Забравих да допълня, че това е без помпа. Ако имаш повече въпроси може да ми пишеш на лс.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- mafiata_
- младши ентусиаст
- Мнения: 539
- Регистриран на: 22.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328i
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Спирачен ъпгрейд
nexuspower написа:Забравих да допълня, че това е без помпа. Ако имаш повече въпроси може да ми пишеш на лс.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Скоро ще разбера каква е разликата имам и помпа от М3 ево която още не е сложена
И аз като теб за отзад съм се спрял на 294мм
Re: Спирачен ъпгрейд
Като сложите помпата ще осъзнаете че гумените спирачни маркучи ви предават.
Не че помпата няма да се усети, но сериозен процент от това което носи ще се губи в изудване на маркучите.
Издуването на маркучите пък пази старите спирачни тръбички, и щом се сменят с такива с метална оплетка имате нова слаба точка
Смяната на спирачните тръбички минава през сваляне на резервоара...чиито държачи гарантирано ще са за смяна...,а може да се окаже, че имате и ръжда за оправяне горе около него.
Не че помпата няма да се усети, но сериозен процент от това което носи ще се губи в изудване на маркучите.
Издуването на маркучите пък пази старите спирачни тръбички, и щом се сменят с такива с метална оплетка имате нова слаба точка
Смяната на спирачните тръбички минава през сваляне на резервоара...чиито държачи гарантирано ще са за смяна...,а може да се окаже, че имате и ръжда за оправяне горе около него.
Re: Спирачен ъпгрейд
Има ли смисъл от замяна на оригиналното серво на 328 с такова от М3 3.0, при положение, че колата е със стоковите си 328-цови спирачки?
- Татко, това е новият ми приятел. Той е влогър, трейдър, маркетинг гуру и инфлуенсър...
- Абе дъще, абе дали няма как да се съберете пак с онзи циганин?
- Абе дъще, абе дали няма как да се съберете пак с онзи циганин?
- mafiata_
- младши ентусиаст
- Мнения: 539
- Регистриран на: 22.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328i
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Спирачен ъпгрейд
integral написа:Има ли смисъл от замяна на оригиналното серво на 328 с такова от М3 3.0, при положение, че колата е със стоковите си 328-цови спирачки?
Няма смисъл ако ще си с оригиналните дискове и апарати.
Но на мен ми е любопитно от къде ги намирате серво с помпа от М3 понеже са кът
Re: Спирачен ъпгрейд
mafiata_ написа:integral написа:Има ли смисъл от замяна на оригиналното серво на 328 с такова от М3 3.0, при положение, че колата е със стоковите си 328-цови спирачки?
Няма смисъл ако ще си с оригиналните дискове и апарати.
Но на мен ми е любопитно от къде ги намирате серво с помпа от М3 понеже са кът
Как го предпочиташ - на цяло https://www.ebay.com/itm/164230502542?epid=1040984025&hash=item263ce6988e:g:JecAAOSwUIhe1~9u или на части https://www.ebay.com/itm/234125131876?fits=Model%3AM3%7CMake%3ABMW&hash=item3682f20064:g:hKYAAOSwG7JhDaZi
https://www.ebay.com/itm/163643898129?fits=Model%3AM3%7CMake%3ABMW&epid=557540581&hash=item2619efb911:g:iEYAAOSw9r1V7fPe
- Татко, това е новият ми приятел. Той е влогър, трейдър, маркетинг гуру и инфлуенсър...
- Абе дъще, абе дали няма как да се съберете пак с онзи циганин?
- Абе дъще, абе дали няма как да се съберете пак с онзи циганин?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани