Помощ за обезвъздушаване... пак.
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Junkie
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 88
- Регистриран на: 22.02.2010
- Местоположение: Майнатаун
- Пол: Мъж
- Кара: Е36
Помощ за обезвъздушаване... пак.
Колеги, ново 20.. Колата вдига температура, и мисля че има въздух вътре. Обаче - не мога да я обезвъздуша. Пробката е отвита, капачката също, пикае си от дупката, но не отваря термостата и загрява.... според няколко човека вече - понеже има въздух не отваря термостата. Дилемата е - как по-точно да стане тоя филм след като въздуха е преди него?? паля - гася, паля - гася.. с надежда че от топлината ще отвори и ще стане ама... нъцки! Някакви идеи как да се оправя с тва животно????
Да поясня, мотора е М52, тва се случи точно след смяна на ТПС.. ама не вярвам да има нещо общо..
Да поясня, мотора е М52, тва се случи точно след смяна на ТПС.. ама не вярвам да има нещо общо..

- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Помощ за обезвъздушаване... пак.
Пробвай с предницата вдигната на високо и подавай газ да седи около 3к оборота докато отвори термостата.
- Junkie
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 88
- Регистриран на: 22.02.2010
- Местоположение: Майнатаун
- Пол: Мъж
- Кара: Е36
Re: Помощ за обезвъздушаване... пак.
Мне... Не става 
Термостата отвори, но като вдигне градусите достатъчно че да отвори - почва да блика/плюе и т.н.... като я угася после - отвивам леко пробката и почва да съска, т.е. въздух 100% има. Но все още не мога да я обезвъздуша... ще имам нужда от професионална помощ

Термостата отвори, но като вдигне градусите достатъчно че да отвори - почва да блика/плюе и т.н.... като я угася после - отвивам леко пробката и почва да съска, т.е. въздух 100% има. Но все още не мога да я обезвъздуша... ще имам нужда от професионална помощ


- Harry^racinG
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 74
- Регистриран на: 12.04.2008
- Местоположение: София
- Кара: e70 40d
Re: Помощ за обезвъздушаване... пак.
колата се обезвъздушава на студено.. има 5000 теми и пак някои не може да се оправи ..
заставаш на баир както ти е казал колегата, отваряш 2те капачки и палниш до горе на 2те. Палиш колата .. в един момент ще смукне... ти доливаш,тя пак ще смукне - ти пак доливаш и така до като не спре да смуче или до като не започне да блика вода . В този момент затваряш всичко и отиваш да караш.На другия ден отваряш радиатора и доливаш.. може на по другия ден пак да повториш и тва е .
На топъл мотор нищо не праиш.. тва е.
заставаш на баир както ти е казал колегата, отваряш 2те капачки и палниш до горе на 2те. Палиш колата .. в един момент ще смукне... ти доливаш,тя пак ще смукне - ти пак доливаш и така до като не спре да смуче или до като не започне да блика вода . В този момент затваряш всичко и отиваш да караш.На другия ден отваряш радиатора и доливаш.. може на по другия ден пак да повториш и тва е .
На топъл мотор нищо не праиш.. тва е.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Помощ за обезвъздушаване... пак.
Е как ше не правиш нищо на топъл мотор? Тая пробка за какво е там - да може да излезе въздуха през нея. А реалното обезвъздушаване е когато термостата отвори (+ пуснато парно, за да може да излезе и въздуха от радиаторчето му). Налива се течност докато спре да поема и се форсира мотора, докато започне да излиза само течност от пробката. Затваря се всичко и се кара известно време. После се отвива леко пробката и пак се форсира (най-вероятно ще има още въздух) и процедурата се повтаря докато не се обезвъздуши. При мен на втория път беше готово. Стрелката кове на средата, парното е 6. Няколко сутрини подред се следи нивото и при нужда се долива, докато се задържи на чертата.
- Junkie
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 88
- Регистриран на: 22.02.2010
- Местоположение: Майнатаун
- Пол: Мъж
- Кара: Е36
Re: Помощ за обезвъздушаване... пак.
Пичове, тия неща ги правих... около 10тина пъти вчера, и не... вдига си градуси и тва е... на отворена капачка като запаля и почва да блика след 10тина секунди. Въздух излиза само когато са затворени капачката и пробката - като я отвия след като е работила известно време колата(докато отвори термостата) и излиза под налягане(даже малко пострадах
) вече почвам да се замислям дали не е издухала гарнитура
като наблюдавам антифриза като падне налягането след като отворя капачката - стои някво.... никво. Ако сте виждали как краве масло се разтваря във вода - и тук ефекта е същия... има някакви.... слоеве в антифриза
има ли начин да разбера дали е така без да я разглобяваме?




- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Помощ за обезвъздушаване... пак.
Ами изкарай малко антифриз и виж тия слоеве мазни ли са, какви са. Маслото ти как е? Ако е стигала червеното толкова пъти е много вероятно да е духнала гарнитурата. А на изгасен мотор след каране е напълно нормално като отвориш капачката да изпусне налягане, но чак така зверски както го описваш... Маркучите предполагам са твърди на камък 

- Jang1r
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 508
- Регистриран на: 9.07.2006
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: го на ножки
- Мечтае да кара: на 50ст бензина.
Re: Помощ за обезвъздушаване... пак.
Надявам се колегата няма нищо против,че го цитирам
Ето линк към темата: Цък
Ето и DIY обяснението:

Ето линк към темата: Цък
Ето и DIY обяснението:
metodi80 написа:Лелееееееееееее тая тема съм я пуснал преди сума време (когато си купих колата )... Чекай сега да си отговоря сам .... пък и за тези ,които ще я четат за в бъдеще и ще се чудят как точно става тая процедура последователно.![]()
![]()
Занчи ...... предполагаме , че по някаква причина антифриза е източен от системата. Ако пък случайно се налага да се източи , то това се прави само през пробката на радиатора. Не е необходимо да се отвива пробката на двигателя , тъй като количеството антифирз , което остава в двигателя е по малко от 50 мл. , пробвал съм го лично за да се уверя колко антифриз ще изтече след отвиване на пробката и на двигателя (след като преди това съм отвил пробката на радиатора и от там съм източил по голямото количество антифриз).
Такаааа ... значи източили сме антифриза .......
Двигателя е изгасен....
1.Затягаме пробката на радиатора , която се намира долу ниско под преливника.
2. Отваряме капачката на радиатора и ПРОБКАТА ЗА ОБЕЗВЪЗДУШАВАНЕ (за да може при наливане на антифриз системата да е отворена и да поеме колкото се може повече антифриз при изгасен двигател)
3 . Наливаме антифриз в преливника до чертата.
При това положение антифриза постепенно започва да слиза надолу в преливника - отива в системата , поради това е необходимо пак да се долее. Долива се антифриз до тогава , докато антифриза сляга , като се стремим антифриза да е винаги до чертата.Целта е да се налее колкото се може повече антифриз при изгасен двигател. Изчаква се малко (приблизително 5-6 мин.) и ако има нужда пак се долива антифриз. Когато антифриза вече не слиза надолу в преливника значи системата не може да поеме повече на този етап. Пак казвам двигателя е изгасен а капачката на радиатора и пробката за обезвъздушаване са ОТВОРЕНИ.
4. Пали се колата (капачката на радиатора и пробката за обезвъздушаване са ОТВОРЕНИ) , пуска се парното да духа топло (не е необходимо да е до край "натиснато" да духа , просто трябва да се пусне да духа топло).
При запален двигател се следи нивото на антифриза и се долива като пак се следи нивото му да е до чертата. Колата се оставя да работи на тихи обороти докато стрелката за температруата на водата не стигне до средата на манометъра. Тоест докато двигателя не загрее. Както казах до този момент колата се оставя да работи на тихи (може от време на време да се подава газ до към 2000 оборота за да може двигателя да загрее по бързо)! ЗАТВАРЯ СЕ ПРОБКАТА ЗА ОБЕЗВЪЗДУШАВАНЕ , А КАПЧКАТА НА РАДИАТОРА ОСТАВА ВСЕ ОЩЕ ОТВОРЕНА (може само лек да се похлупи в/у преливника за да има налягане в системата)!!!В този момент е много важно да се следи нивото на антифриза , защото предстои да се отвори термостата и да поеме известна част от антифриза. Сега е много важно да се следи маркуча ,който е след термостата .... Малко след като стрелката на таблото достигне средата , се очаква термостата да отвори. Когато термостата отвори, маркуча ,който е м/у термостата и радиатора трябва да загрее чувствително (до този момент той е напълно студен). Щом този маркуч загрее , това означава , че се е отворил кръга и е поел част от антифриза. Сега трябва пак да се долее антифриз до чертата на преливника и КАПАЧКАТА СЕ ЗАВИВА НАПЪЛНО!
5. Започва се да се подава газ до към 2000-2500 об/мин.(може и 3000) , а през това време се отвива пробката за обезвъздушаване на радиатора и се оставя отвита, докато излизат мехурчета от там. Щом потече само антифриз (без мехурчета ) пробката се завива. (Пробката не се отвива напълно , тя си има дупка с каналче и не е необходимо да бъде напълно отвита. Ако я отвиете напълно , след това от горещия антифриз няма да можете да я поставите в гнездото). Този процес трае няколко секунди (в зависимост от това колко газ се подава , приблизително 5-7сек. при 2500 об/мин.). Ориентировъчно системата приема около 6.5 л. антифриз (говоря за М43 конкретно).
Това е .......
6. На следващия ден се долива антифриз до чертата на преливника
Понеже при обезвъздушаването е изтекла част от него и нивото му в преливника е спаднало.
ГОТОВО ....![]()
![]()
П.С. Изобщо не е необходимо колата да се движи за да се обезвъздуши добре. Може на следващия ден , след като загрее двигателя, пак да се повтори процедурата с отваряне на пробката и повторно обезвъздушаване , за да сте сигурни , че е напълно обезвъздушена системата (но това не е задължително). На по следващия ден доливате пак антифриз и ТОЧКА!
ЗАБЕЛЕЖКА : ПРЕЗ ЦЯЛОТО ВРЕМЕ СЛЕД КАТО ДВИГАТЕЛЯ ЗАГРЕЕ ,СЕ СЛЕДИ СТРИКТНО ТЕМПЕРАТУРАТА НА АНТИФРИЗА , ПАРНОТО ТРЯБВА ДА Е ВКЛЮЧЕНО ДА ДУХА ТОПЛО. АКО СТРЕЛКАТА ЗАПОЧНЕ ДА ПОМРЪДВА СЛЕД СРЕДАТА ТО НЕЗАБАВНО ИЗГАСЕТЕ ДВИГАТЕЛЯ!!!!!!!!
BMW e36 318TDS Touring
BMW e36 318iS Sedan with m52b25-SOLD
Opel Vectra B X16XEL
BMW e36 318iS Sedan with m52b25-SOLD
Opel Vectra B X16XEL
- Junkie
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 88
- Регистриран на: 22.02.2010
- Местоположение: Майнатаун
- Пол: Мъж
- Кара: Е36
Re: Помощ за обезвъздушаване... пак.
Dirty M5 driveR написа:...
Всъщност, мисля че тия мазнотии са именно антифриза примесен с вода. Може-би малко се филмирам ама.. нормално. Иначе не е стигала червеното нито 1 път, повече от предпоследното деление не съм я оставял да иде. Маркучите са на камък, да. Все пак си мисля че термостата е виновен(както и виското, с ръка се спира лесно) понеже термостата отваря, но долния маркуч все пак е една идея по-студен от горния.
Jang1r написа:...
Мерси, ама в случая проблема не е че не знам как, а че не става!! Температурата отива след средата!

- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Помощ за обезвъздушаване... пак.
Виското щом се спира с ръка дори на толкова загрял двигател, значи е за смяна.
- Junkie
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 88
- Регистриран на: 22.02.2010
- Местоположение: Майнатаун
- Пол: Мъж
- Кара: Е36
Re: Помощ за обезвъздушаване... пак.
Термостата беше!!
махнахме гадината за проба - едвам стига средата като работи на място - тръгна ли, пада до 1вото деление преди средата. Спря да надува маркучите, всичко е ОК за сега поне от тази гледна точка...
Обаче, забелязах вода да капе от ауспуха. Колата никога не е помирисвала газ, та в момента е голяма загадка как тая вода се е озовала там.... Също се чува някакво бълбукане в картера от щеката при работещ мотор... дали пак да почвам да си мисля за гарнитури/глави??

Обаче, забелязах вода да капе от ауспуха. Колата никога не е помирисвала газ, та в момента е голяма загадка как тая вода се е озовала там.... Също се чува някакво бълбукане в картера от щеката при работещ мотор... дали пак да почвам да си мисля за гарнитури/глави??


- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Помощ за обезвъздушаване... пак.
Наскоро едно М52 на познат го водиха по майстори. Оплаквания същите - загрява, надува маркучите, а с махнат термостат е ок. Оказа се, че последните 3 цилиндъра духат. Шлайф на глава, нова гарнитура, термостат, и вече две седмици е ок.
А с виското какво стана - щом се спира с ръка очевидно не сработва. Първо се заеми с него. Приведи цялата охладителна система в ред, и остави отварянето на мотора за накрая.
А с виското какво стана - щом се спира с ръка очевидно не сработва. Първо се заеми с него. Приведи цялата охладителна система в ред, и остави отварянето на мотора за накрая.
- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1673
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Помощ за обезвъздушаване... пак.
Понякога е нормално в началото,като се запали двигателя да капе вода от ауспуха.Вътре се образува конденз.
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
- Junkie
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 88
- Регистриран на: 22.02.2010
- Местоположение: Майнатаун
- Пол: Мъж
- Кара: Е36
Re: Помощ за обезвъздушаване... пак.
За утре сме планирали задни накладки, термостат, едно гофре(че съвсем случайно видЕх че някой от "майсторите" ми го е побългарил със изолирбанд
) и после тест на всичко както си му е реда. Виското остава за Събота, ще сменям и девиаторната клапа тогава, та всичко на 1 път. Щом досега не е имало проблем, ще изкара още 2-3 дни.
Попитах напред-назад за тая вода в ауспуха, разправят че все пак било нормално след като колата се карала на къси разстояния, ама как да го ева до ся нямаше.... колата си я карам както винаги съм я карал
ПП. Някой да ми намери парт № на виското?? нещо не се оправям като хората с тоя realoem.com
EDIT: Ся ми светна.. що си мисля че е по-добре направо да разкарам тва виско и да и забия ел. перка?? я кажете правилно ли се насочвам

Попитах напред-назад за тая вода в ауспуха, разправят че все пак било нормално след като колата се карала на къси разстояния, ама как да го ева до ся нямаше.... колата си я карам както винаги съм я карал

ПП. Някой да ми намери парт № на виското?? нещо не се оправям като хората с тоя realoem.com

EDIT: Ся ми светна.. що си мисля че е по-добре направо да разкарам тва виско и да и забия ел. перка?? я кажете правилно ли се насочвам


- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Помощ за обезвъздушаване... пак.
С желание всичко се постига
Един колега даже е пуснал тема точно за заместване на виско с ел. перка. Виж я, за да се ориентираш къде какво трябва да се направи.

23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани