Смяна маншон на шарнир Е36
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
29 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- tashev_kiril
-
-
- Мнения: 110
- Регистриран на: 9.10.2009
- Пол: Мъж
Смяна маншон на шарнир Е36
Здравейте колеги,
Понеже ми се е разбил един шарнир, къс/външен, той най често се разбива, реших да се поинтересувам как стоят нещата със смяната.
Оказа се, че цената му е около 30-тина лева в зависимост от марката, но хубавите са там някъде. За смяната му е необходимо да се свали носача и да се ползва най-добре преса за свалянето на шарнира/стария/ и поставянето на новия, което е допълнително 10-тина лева ако сам си свалиш носача, ако не още 20-тина лв. товарене.
Започнах да мисля, както се мисли във време на криза и ето какво се получи.
Намерих втора употреба два бр. носачи заедно със шарнирите и тампоните на тях. Тампоните са в мн. добро състояние както и шарнирите. За проба на шарнирите е достатъчно да важи правилото да не клапчат в никакъв случай болтовете и като местите шарнирния болт да е стегнат/за ориентир аз като го местя и целия носач се движи, толко е стегнат/. Цената на носачите с всичко по тях беше 35 лв. за 2 бр. Единствения проблем на тези шарнирите беше, че на 3 от тях бяха скъсани маншоните. Което беше много неприятно. Благодарение на добри стари майсторчета разбрах, че в магазините за руски авточасти се продават такива, и наистина, по 2.50 лв. бр., като трябва само да си запазите скобите от старите, които стягат маншона за да ги използвате на новите, които се продават без скоби. Хубаво е преди да сложите новите маншони да по-оберете старата грес от шарнира и да напълните с нова но не прекалено, че може да надуе и да скъса/спука новия маншон.
И така се сдобих за около 40 лв. с два носача и читави шарнири и тампони по тях с нови маншончета.
Знам, че много от вас ще кажете за какво ни са още един комплект носачи като мога да си сваля старите и да си сложа нови шарнири.
Първо цената за пълната рециклация на 2-та носача ще струва около 150-160 лв. /това само за частите, без преса и работа ако е при майстор/ - не оспорвам, че не е чак кои знае каква цена.
Второ, което беше по важното и водещото за мен е, че мога да отида на вилата в провинцията, където да си разглобя спокойно на въздух и отдих колицата да си сваля старите носачи и да поставя директно другите. Плюс това при следваща необходимост от ремонт, рециклирам единия комплект и пак си действам самостоятелно.
Трето, напатил съм се от некадърни майстори, на които като им оставя колата после я проверявам и им отстранявам собственото нехайство, а й както е казано каквото сам си направиш друг неможе
. Не са малко дори и във форума коментарите за пипане по части на колите ни, които части не са били обект на ремонта. Пресен случай е как на един мой близък на чисто нова Тойота в официалния сервиз на Тойота му сипали 2 л. масло в повече и двигателя е пред предаване на богу-дух.
Ето и снимки на носачите с маншончетата:
Понеже ми се е разбил един шарнир, къс/външен, той най често се разбива, реших да се поинтересувам как стоят нещата със смяната.
Оказа се, че цената му е около 30-тина лева в зависимост от марката, но хубавите са там някъде. За смяната му е необходимо да се свали носача и да се ползва най-добре преса за свалянето на шарнира/стария/ и поставянето на новия, което е допълнително 10-тина лева ако сам си свалиш носача, ако не още 20-тина лв. товарене.
Започнах да мисля, както се мисли във време на криза и ето какво се получи.
Намерих втора употреба два бр. носачи заедно със шарнирите и тампоните на тях. Тампоните са в мн. добро състояние както и шарнирите. За проба на шарнирите е достатъчно да важи правилото да не клапчат в никакъв случай болтовете и като местите шарнирния болт да е стегнат/за ориентир аз като го местя и целия носач се движи, толко е стегнат/. Цената на носачите с всичко по тях беше 35 лв. за 2 бр. Единствения проблем на тези шарнирите беше, че на 3 от тях бяха скъсани маншоните. Което беше много неприятно. Благодарение на добри стари майсторчета разбрах, че в магазините за руски авточасти се продават такива, и наистина, по 2.50 лв. бр., като трябва само да си запазите скобите от старите, които стягат маншона за да ги използвате на новите, които се продават без скоби. Хубаво е преди да сложите новите маншони да по-оберете старата грес от шарнира и да напълните с нова но не прекалено, че може да надуе и да скъса/спука новия маншон.
И така се сдобих за около 40 лв. с два носача и читави шарнири и тампони по тях с нови маншончета.
Знам, че много от вас ще кажете за какво ни са още един комплект носачи като мога да си сваля старите и да си сложа нови шарнири.
Първо цената за пълната рециклация на 2-та носача ще струва около 150-160 лв. /това само за частите, без преса и работа ако е при майстор/ - не оспорвам, че не е чак кои знае каква цена.
Второ, което беше по важното и водещото за мен е, че мога да отида на вилата в провинцията, където да си разглобя спокойно на въздух и отдих колицата да си сваля старите носачи и да поставя директно другите. Плюс това при следваща необходимост от ремонт, рециклирам единия комплект и пак си действам самостоятелно.
Трето, напатил съм се от некадърни майстори, на които като им оставя колата после я проверявам и им отстранявам собственото нехайство, а й както е казано каквото сам си направиш друг неможе

Ето и снимки на носачите с маншончетата:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- patkana1
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 267
- Регистриран на: 23.09.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Bmw e39
- Мечтае да кара: Bmw е38
Re: Смяна маншон на шарнир Е36
Страхотно е колега,
,евала ти правя за труда,и аз съм си патил от некадърни майтори и гледам каквото мога да си направя сам,но ето че и днес отсавих колата в сервиз да ми сменят шарнири,тъй като нямам преса на която да избия и набия новите,твоя вариан е бих казал доста добър,въпреки че трябва да се вземе на предвид че си случил на късмет да вземеш цели носачи със запазени шарнири и тампони на тях,но като цяло живот и здраве следващия път като се наложи да сменям шарнири или тампони ще пробвам по твоя начин.Браво за труда,сподели как е като ги сложиш!




- delas_328
- ентусиаст
-
- Мнения: 1044
- Регистриран на: 27.08.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 24 Клапанова гад!!!
- Мечтае да кара: М3 Е36 3.2
Re: Смяна маншон на шарнир Е36
Аз мойте шарнири ги избивах с чук и после пак с чук и скоба ги набих ,не съм ги носил на преса,нали не е проблем ?
По-добре известен пияч, отколкото анонимен алкохолик!
- patkana1
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 267
- Регистриран на: 23.09.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Bmw e39
- Мечтае да кара: Bmw е38
Re: Смяна маншон на шарнир Е36
delas_328 написа:Аз мойте шарнири ги избивах с чук и после пак с чук и скоба ги набих ,не съм ги носил на преса,нали не е проблем ?
Еми ти ще кажеш дали е проблем или не,нали са на твоята кола

- dicho0o
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 660
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E91 LCI/е36 дрифтачка
Re: Смяна маншон на шарнир Е36
delas_328 написа:Аз мойте шарнири ги избивах с чук и после пак с чук и скоба ги набих ,не съм ги носил на преса,нали не е проблем ?
Не е проблем стига да си го направил качествено,а не калпазански

- tashev_kiril
-
-
- Мнения: 110
- Регистриран на: 9.10.2009
- Пол: Мъж
Re: Смяна маншон на шарнир Е36
patkana1 написа:Страхотно е колега,,евала ти правя за труда,и аз съм си патил от некадърни майтори и гледам каквото мога да си направя сам,но ето че и днес отсавих колата в сервиз да ми сменят шарнири,тъй като нямам преса на която да избия и набия новите,твоя вариан е бих казал доста добър,въпреки че трябва да се вземе на предвид че си случил на късмет да вземеш цели носачи със запазени шарнири и тампони на тях,но като цяло живот и здраве следващия път като се наложи да сменям шарнири или тампони ще пробвам по твоя начин.Браво за труда,сподели как е като ги сложиш!
![]()
Благодаря колега,
Аз бях решил така или иначе да си ги правя сам и дори да си бях купил носачи с някой разбит шарнир щях да ги занеса само носачите да ми сменят проблемния шарнир на пресата и да си ги поставя. Не е лош и варианта с набиването с чука, но е хубаво да се направи дорник от тръбичка с подходящо ФИ /в ролята на дорник/, по която да се бие или подложи, в зависимост от това дали набиваме или избиваме, може освен с чука и на менгеме, това го знам от мой приятел със сервиз.
Също така за мен бе вариант и да ги рециклирам изцяло и да ги поставя. Но както казваш ти, да се надяваме, че съм случил на носачи с хубави шарнири

- delas_328
- ентусиаст
-
- Мнения: 1044
- Регистриран на: 27.08.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 24 Клапанова гад!!!
- Мечтае да кара: М3 Е36 3.2
Re: Смяна маншон на шарнир Е36
tashev_kiril написа:patkana1 написа:Страхотно е колега,,евала ти правя за труда,и аз съм си патил от некадърни майтори и гледам каквото мога да си направя сам,но ето че и днес отсавих колата в сервиз да ми сменят шарнири,тъй като нямам преса на която да избия и набия новите,твоя вариан е бих казал доста добър,въпреки че трябва да се вземе на предвид че си случил на късмет да вземеш цели носачи със запазени шарнири и тампони на тях,но като цяло живот и здраве следващия път като се наложи да сменям шарнири или тампони ще пробвам по твоя начин.Браво за труда,сподели как е като ги сложиш!
![]()
Благодаря колега,
Аз бях решил така или иначе да си ги правя сам и дори да си бях купил носачи с някой разбит шарнир щях да ги занеса само носачите да ми сменят проблемния шарнир на пресата и да си ги поставя. Не е лош и варианта с набиването с чука, но е хубаво да се направи дорник от тръбичка с подходящо ФИ /в ролята на дорник/, по която да се бие или подложи, в зависимост от това дали набиваме или избиваме, може освен с чука и на менгеме, това го знам от мой приятел със сервиз.
Също така за мен бе вариант и да ги рециклирам изцяло и да ги поставя. Но както казваш ти, да се надяваме, че съм случил на носачи с хубави шарнири
точно така ги направих !!!
По-добре известен пияч, отколкото анонимен алкохолик!
- tashev_kiril
-
-
- Мнения: 110
- Регистриран на: 9.10.2009
- Пол: Мъж
Re: Смяна маншон на шарнир Е36
Така,
колеги смених двата носача. Процедурата се изрази в следното:
1. Сваляне разбира се на гумите, така или иначе го съчетах със смяната на зимните с летните и прихващане на ламарината, която има предпазна функция с 1-2 винта тип рапитка така, че да не дрънка. Сега ламаринката е здраво прихваната към обръча си
.
2. Отвиване болтовете на късия и дългия шарнир. Дългия след като го отвих с една по дълга тръба /през двигателния отсек/ ударих, НО ВЪРХУ ГАЙКАТА, която беше почти развита и след 3-4 по сериозни удара се изби. По трудно беше с късия. След като го поотвихме пак така, че гайката да е в горна позиция, между нея и ухото на амортисьора набихме един секач /за строителство, стандартен/, който избута шарнира надолу и се изби и той. Това беше по трудно и ударите бяха към 10-15 може и повече.
3. Отвиване на гайките на избитите шарнири и на тампона и гайката на биалетките и по обратен ред сглобяваме.
Процедурата ми отне около половин ден с помощ от още един човек /баща ми/.
Резултатът е:
Много стабилна предница и приятна возия. Няма хлопане, няма тропане. Единственото което усещам е леко дърпане на волана в ляво, което се изразява по-неприятно при висока скорост над 100 км/ч. Надявам се, че след реглажа на който предстои да отида, нещата ще се оправят. Ако не, явно и кормилните щанги ще последват подобна процедура.
Успех
колеги смених двата носача. Процедурата се изрази в следното:
1. Сваляне разбира се на гумите, така или иначе го съчетах със смяната на зимните с летните и прихващане на ламарината, която има предпазна функция с 1-2 винта тип рапитка така, че да не дрънка. Сега ламаринката е здраво прихваната към обръча си

2. Отвиване болтовете на късия и дългия шарнир. Дългия след като го отвих с една по дълга тръба /през двигателния отсек/ ударих, НО ВЪРХУ ГАЙКАТА, която беше почти развита и след 3-4 по сериозни удара се изби. По трудно беше с късия. След като го поотвихме пак така, че гайката да е в горна позиция, между нея и ухото на амортисьора набихме един секач /за строителство, стандартен/, който избута шарнира надолу и се изби и той. Това беше по трудно и ударите бяха към 10-15 може и повече.
3. Отвиване на гайките на избитите шарнири и на тампона и гайката на биалетките и по обратен ред сглобяваме.
Процедурата ми отне около половин ден с помощ от още един човек /баща ми/.
Резултатът е:
Много стабилна предница и приятна возия. Няма хлопане, няма тропане. Единственото което усещам е леко дърпане на волана в ляво, което се изразява по-неприятно при висока скорост над 100 км/ч. Надявам се, че след реглажа на който предстои да отида, нещата ще се оправят. Ако не, явно и кормилните щанги ще последват подобна процедура.
Успех
Последна промяна tashev_kiril на 19 Апр 2012, 9:37, променена общо 1 път
- patkana1
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 267
- Регистриран на: 23.09.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Bmw e39
- Мечтае да кара: Bmw е38
Re: Смяна маншон на шарнир Е36
tashev_kiril написа:Така,
колеги смених двата носача. Процедурата се изрази в следното:
1. Сваляне разбира се на гумите, така или иначе го съчетах със смяната на зимните с летните и прихващане на ламарината, която има предпазна функция с 1-2 винта тип рапитка така, че да не дрънка. Сега ламаринката е здраво прихваната към обръча си.
2. Отвиване болтовете на късия и дългия шарнир. Дългия след като го отвих с една по дълга тръба /през двигателния отсек/ ударих, НО ВЪРХУ ГАЙКАТА, която беше почти развита и след 3-4 по сериозни удара се изби. По трудно беше с късия. След като го поотвихме пак така, че гайката да е в горна позиция, между нея и ухото на амортисьора набихме един секач /за строителство, стандартен/, който избута шарнира надолу и се изби и той. Това беше по трудно и ударите бяха към 10-15 може и повече.
3. Отвиване на гайките на избитите шарнири и на тампона и по обратен ред сглобяваме.
Процедурата ми отне около половин ден с помощ от още един човек /баща ми/.
Резултатът е:
Много стабилна предница и приятна возия. Няма хлопане, няма тропане. Единственото което усещам е леко дърпане на волана в ляво, което се изразява по-неприятно при висока скорост над 100 км/ч. Надявам се, че след реглажа на който предстои да отида, нещата ще се оправят. Ако не, явно и кормилните щанги ще последват подобна процедура.
Успех
Евала колега,браво за труда и успеха,абе да ти кажа и на мен след смяна на кормилния накрайник и шарнирите,последва реглаж на преден и заден мост но сега и аз и мам дърпане наляво на волана,чудя се дал може да е крива джаната или нещо такова....

- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Смяна маншон на шарнир Е36
Направете си реглаж на предниците, и ако пак дърпа търсете причината в гуми и джанти.
- tashev_kiril
-
-
- Мнения: 110
- Регистриран на: 9.10.2009
- Пол: Мъж
Re: Смяна маншон на шарнир Е36
Колеги ходих на реглаж. Между другото мога да ви кажа, че един от най-добрите, за мен лично, е този на Дианабат до бензиностанцията, срещу кръстовището за КАТ.
Оказа се, че предницата е отлична и ъглите са перфектни, т.е. смяната на носачите не е нарушила геометрията на предните колела ни най-малко. Понеже сложих и летните гуми веднага след смяната на носачите и не бях отбелязал предни задни, оказа се , че е от тях. Това което ме посъветва майстора е да ги разменя, но това е лесна работа, важното е, че манипулацията с носачите е успешна, пък гумите може и така да си карат
.
Интересното е обаче, че сега се започва процес на подготовка за задните носачи. Оказа се, че геометрията на задните колела е доста изместена и един от тампоните /десния/ на носача е опрял плътно в купето, т.е. изпуснал е. Едната полуоска /лявата/ почуква, което явно е каре/външно/, поне от там се чува. Всички тези неща водят до придърпване на автомобила при тръгване, все едно някой ви задържа за бронята. Интересното е, че когато колата покара придърпването спира. Незнам дали факта, че паркирам на заден не изметва тампона напред, после назад и т.н.
Ако някой има инфо за смяна на тампоните на задните носачи, моля да сподели. Лесно ли е, какво е нужно да се деминтира и т.н. Също така как се сваля и полуоската.

Оказа се, че предницата е отлична и ъглите са перфектни, т.е. смяната на носачите не е нарушила геометрията на предните колела ни най-малко. Понеже сложих и летните гуми веднага след смяната на носачите и не бях отбелязал предни задни, оказа се , че е от тях. Това което ме посъветва майстора е да ги разменя, но това е лесна работа, важното е, че манипулацията с носачите е успешна, пък гумите може и така да си карат

Интересното е обаче, че сега се започва процес на подготовка за задните носачи. Оказа се, че геометрията на задните колела е доста изместена и един от тампоните /десния/ на носача е опрял плътно в купето, т.е. изпуснал е. Едната полуоска /лявата/ почуква, което явно е каре/външно/, поне от там се чува. Всички тези неща водят до придърпване на автомобила при тръгване, все едно някой ви задържа за бронята. Интересното е, че когато колата покара придърпването спира. Незнам дали факта, че паркирам на заден не изметва тампона напред, после назад и т.н.
Ако някой има инфо за смяна на тампоните на задните носачи, моля да сподели. Лесно ли е, какво е нужно да се деминтира и т.н. Също така как се сваля и полуоската.



- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Смяна маншон на шарнир Е36
Полуоската се сваля като се развие гайката на външното каре, а на вътрешното му се развият болтовете, което го държат за диференциала. За тампоните предполагам имаш предвид тези http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 8&t=293793. В темата е обяснено всичко. Важно е точно тези големи тампони да са здрави, защото тяхното движение определя сходимостта на колелото, а както е ясно на всички лошата сходимост води до неправилно износване на гумите, а също и до влошено поведение на колата.
- mihal
- ентусиаст
-
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
Re: Смяна маншон на шарнир Е36
браво колега, за 40 кинта закърпи положението, че може и повече от новите да те изкарат
усещам как вдигна цената на носачите 2-ра употреба

усещам как вдигна цената на носачите 2-ра употреба


- tashev_kiril
-
-
- Мнения: 110
- Регистриран на: 9.10.2009
- Пол: Мъж
Re: Смяна маншон на шарнир Е36
mihal написа:браво колега, за 40 кинта закърпи положението, че може и повече от новите да те изкарат![]()
усещам как вдигна цената на носачите 2-ра употреба



Някой знае ли какъв е размера на камъчето което ми е необходимо за развиване на болемия болт на главината, който държи полуоската на задния носач. Питам предварително защото ще набавям необходимите ми неща за да действам пак на вилата, лежейки си арно върху дворната тревичка


Ниже би колегата Dirty M5 driveR ще помогне !
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Смяна маншон на шарнир Е36
RealOEM казва 24мм 

29 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани