Проблем с чистачките
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
Проблем с чистачките
Колеги преди няколко дена като се прибирах по магистралата, реших да пусна малко чистачките да изчистят прозореца - цъквам аз лостчето мръднаха малко и спряха някъде до по средата на прозореца.Спрях аз , реших че нещо ги затормозява а и съпротивлението при висока скорост , помогнах им да тръгнат но не помръдваха , изключих бушона и си ги върнах в най-долно полужение
Днес ми остана повечко време и реших да ги разглобя и да видя от къде е проблема. Махнах всичко рамена , кори , уплътнения и има една ламарина която се плъзга и държи доста кабели , но пак не можах да достигна до моторчето поне да му извадя буксата за да го премеря
Не ми идва на акъла начин да го изкарам без да махам механичната част. Та поне видях колко кабела отиват към него и какъв сигнал дават , което малко ме обърка
Кабелите са 4-ри - черен с бял (дебел) , черен с червено (дебел) , маса и тънък зелен с още нещо но не запомних.
Така като дам на контакт и на 2-та кабела (бял и червен) идва към 12V (~11.7) , а на тънкия зелен 300mV , които стоиности не се променят по никакъв начин - дали ще са включени или изключени чистачките
и това напрежение след 5-10 сек изчезва и става на 0V
Ще ви помоля някой компетентен да даде някаква схема на свързване и какви стойности да очаквам при различните позиции на лоста , защото в момента при мен явно не играе никаква роля , като си подам на контакт и идва там някакво напрежение. И евентуално от къде може да идва този целия проблем, също и акъл как да изкарам евентуално мотора да го проверя и него
Ще съм ви много благодарен защото за първи път се сблъсквам с толкова странен проблем

Днес ми остана повечко време и реших да ги разглобя и да видя от къде е проблема. Махнах всичко рамена , кори , уплътнения и има една ламарина която се плъзга и държи доста кабели , но пак не можах да достигна до моторчето поне да му извадя буксата за да го премеря


Кабелите са 4-ри - черен с бял (дебел) , черен с червено (дебел) , маса и тънък зелен с още нещо но не запомних.
Така като дам на контакт и на 2-та кабела (бял и червен) идва към 12V (~11.7) , а на тънкия зелен 300mV , които стоиности не се променят по никакъв начин - дали ще са включени или изключени чистачките


Ще ви помоля някой компетентен да даде някаква схема на свързване и какви стойности да очаквам при различните позиции на лоста , защото в момента при мен явно не играе никаква роля , като си подам на контакт и идва там някакво напрежение. И евентуално от къде може да идва този целия проблем, също и акъл как да изкарам евентуално мотора да го проверя и него

Ще съм ви много благодарен защото за първи път се сблъсквам с толкова странен проблем

- skorpion33
- Потребител
-
- Мнения: 38
- Регистриран на: 16.05.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: e39
- Мечтае да кара: M5
Re: Проблем с чистачките
Колега не сам от компетентните но преди време сменях този мотор защото се беше счупило рамото на чистачката.За да го изкараш трябва да махнеш тази ламарина.След това където е моторчето има болт който се развива ако не се лъжа беше 10 и го се освобождава.Така може трудно но да развиеш тази букса.Но колега моята кола е 318и и имаше ако не се лъжа отделен модул за чистачките.Така че хубаво да се провери и това.Успех 

Re: Проблем с чистачките
По моята логика ако мотора си е заминал не трябва ли да е изгорял бушона
Но в моя случай бушона си е здрав , сега съм го махнал да не стане нещо. Та въпроса ми е ако не е проблема в мотора ,къде другаде да търся - някакъв модул

Но в моя случай бушона си е здрав , сега съм го махнал да не стане нещо. Та въпроса ми е ако не е проблема в мотора ,къде другаде да търся - някакъв модул

- eekset
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 488
- Регистриран на: 26.11.2008
- Местоположение: WWW
- Пол: Мъж
- Кара: E39... :D
- Мечтае да кара: платноходка
Re: Проблем с чистачките
don_gori написа:някакъв модул
има:
"position of wiper/washer module - 1992-1993(late) - left side of footwell, under foot rest; 1993(late)-1998 - behind glove compartment"
Re: Проблем с чистачките
Колега може ли да ми кажеш от къде взимаш тази информация да се разровя и аз 

- CooL123Es
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 140
- Регистриран на: 29.03.2009
- Местоположение: Плевен- Сопот
- Пол: Мъж
- Кара: e39 528i e60 530d e61 535d
Re: Проблем с чистачките
колега да неби да е заминал лоста примен така изчезнаха чистачките, като пръскам вода и само пръскаше без да се движа т чистачките ток ходеше на всякаде и след като го смених мн.седмица всико се оправи
Re: Проблем с чистачките
Колеги пак да дадете малко акъл за следния проблем.
Вчера смених целия механизъм на чистачките но като нагласих позицията и зтегнах рамената и ги пуснах- проблем.
Вместо да правят малко разстояние първо надолу и след това оборот нагоре, разстоянието надолу о е доста голямо и удрят капака направо?
Някакви идей от какво може да е и как да го настроя нормално да работят, до сега всичко беше наред, но след смяната на механизма
стана така.
Вчера смених целия механизъм на чистачките но като нагласих позицията и зтегнах рамената и ги пуснах- проблем.
Вместо да правят малко разстояние първо надолу и след това оборот нагоре, разстоянието надолу о е доста голямо и удрят капака направо?
Някакви идей от какво може да е и как да го настроя нормално да работят, до сега всичко беше наред, но след смяната на механизма
стана така.
- c3ka7a
- Потребител
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 12.02.2010
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: E30 m20b20
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: Харчи и не върви.
Re: Проблем с чистачките
c3ka7a написа:Колега виж релето под мъртвия педал,то е за чистачките.
Оборота на моторчето като си го закачал на механизма не е бил правилен .И колкото и да местиш сега рамената нагоре -надолу все тая .
Re: Проблем с чистачките
При мен изникна същия проблем ,решението е следното.Изваждаш механизма отново ,като го измъкнеш го вързваш с буксата както е навън за моторчето.Закачаш едното рамо на чистачките на механизма .После пускаш чистачките и наблюдаваш колко се връща надолу.Ако хода надолу е много голям отвиваш (мисля че беше 13 ключ )захвата на механизма за моторчето и от там регулираш хода на чистачките.Просто го местиш според удобната за теб позиция .Пускай чистачките на всяко положение на което го поставяш за да определиш къде е точното за теб и готово.
Бързо лесно и вкусно
Бързо лесно и вкусно

- ODRITO
-
BMW Motorsport
-
- Мнения: 77
- Регистриран на: 24.01.2008
- Местоположение: Севлиево
- Пол: Мъж
- Кара: E36 96' M44
- Мечтае да кара: Луноход
- Детайли за колата: M Contour
Re: Проблем с чистачките
Колеги и аз имам подобен проблем с чистачките само че аз имам най бързата степен и спират където си искат не падат до доло и другите степени ги няма бавната и интервала!Смених модула с синята букса от друга кола работеща сложих и друго си купих промяна няма!Пък релето немога да го открия 96' година ми е колата!Някой ако е имал този проблем да помага




13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани