Смяна на ДВИГАТЕЛ M40B16 -> M43B18

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 10.09.2011
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: го на бири
Мечтае да кара: нова кола

Смяна на ДВИГАТЕЛ M40B16 -> M43B18

Мнение от FiShy » 28 Мар 2012, 1:39

E36 M40B16 седан 92г., смяна с двигател М43B18 от Е36 седан 94/5г. Кръглата букса от инсталацията на новия двигател липсва (казаха ми ,че се нарича Х20 въпросната букса) , отрязана беше.

На М43ката тоест новия ДВГ , дадох ECU-то да ми "махнат" EWS-a , тоест да не търси имобилайзер. Взех Х20 буксата от М40ката , защото на м43-ката (новия) беше отрязана от инсталацията на ДВГ-то и стърчаха орязаните кабели. Абсолютно всички срязани кабели са намерени и са запоени по цветове към Х20 "мъжкото" . ОБАЧЕ тука да се обърне внимание - ОТ ИНСТАЛАЦИЯТА НА НОВИЯ ДВИГАТЕЛ ИЛИ ПО-ТОЧНО ОТ КАБЕЛИТЕ ИДВАЩИ ОТ ШИРОКАТА БУКСА НА ЕКУ-TO МИ ОСТАНАХА ДВА КАБЕЛА И ДВАТА ЗЕЛЕНИ,А ТЯХ НА Х-20ката, която взех от инсталацията на М40 мотора ги няма . ОТ СТРАНА НА Х20 ми остана черно с виолетово , който също няма къде да се запои за инсталацията на м43-ката , 100 пъти я претърсих няма такъв цвят кабел.

Навързахме всичко, изолирахме, подредихме, само водите не вързах, сложихме акомулатора, дадох на контакт, таблото си светна , бензиновата помпа се чу , чу се да циркулира и бензин през бензиновата рейка. Въртя да паля - стартера върти, но колата не иска да запали. В какво се изразява работата на имобилайзера , не пуска ток до свещите, не отваря дюзите , или и двете ?

Грешно ли е това запояване цвят за цвят, има ли разлики ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 211
Регистриран на: 19.09.2010
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW 316i
Мечтае да кара: Camaro RS/SS 1968

Re: Смяна на ДВИГАТЕЛ M40B16 -> M43B18

Мнение от georgi9909 » 28 Мар 2012, 13:51

Колега няма ли да е по лесно просто да си намериш тази букса от инсталация на М43?
Колчетата нанасят поражения на вашите коли само в случай на самоотбрана.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 582
Регистриран на: 7.09.2006
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: се на жена си
Мечтае да кара: нещо с шест дросела

Re: Смяна на ДВИГАТЕЛ M40B16 -> M43B18

Мнение от mladfen » 28 Мар 2012, 21:08

Виж от кой пин на буксата на ЕКУ-то са кабелчетата
Номерата са записани с малки цифрички от страни на редчетата тоест с кой номер започва и с кой завършва
Посочи и на х20 от кой пин излиза този черно виолетовия, ако е 7-ми пин той е за EWS-ca
След повече секс се чувстваш далеч по-добре, отколкото след повече алкохол!!!

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 10.09.2011
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: го на бири
Мечтае да кара: нова кола

Re: Смяна на ДВИГАТЕЛ M40B16 -> M43B18

Мнение от FiShy » 29 Мар 2012, 22:26

Значи да не стане от уния теми , които се решава проблема и на тея у форума им .... макята , да си знаете ако се наложи. Та сега, проблемите бяха два. Първо пича дето ми махна ЕВС-а е тежко скаран с ауто дата , но както и да е. Когато запоявах X20 буксата от стария мотор към инсталацията на новия, от страна на широката букса за компа на новия мотор ми хАртиса зелен кабел , който заминава на 56ти пин на буксата на ЕКУ-то. Този същия е от ЕВС-а ... ама няма кой да каже , че там трябва след софтуерно премахване на ЕВС от ЕКУ-то да си ходят "хардуерно" :mhihi: едни 12 волта през контакт.

Та сега който сменя ДВГ и на новия курник ИМА ЕВС пък му няма инсталацията на тоя ЕВС , а па на стария кош по дефолт няма инсталация за ЕВС хавата е следната: намирате хай фай стерео моно хитачи гуруто по компютрите на колите да премахне защитата от компа и да не търси ЕВС. След това на 56-ти пин в случая за М43Б18 зелено кабелче , му запоявате 12 волта през контакт за да пусне ток до бубините и тва е играта.

А пък тоя дето е черно с виолетово , който остана самичак на Х20 буксата към купето е за заводската аларма Алпайн , явно колата от която взимам ДВГ не е имала и за тва нямаше къде да го свържем.
Втория по-сериозен проблем беше , че новия двигател го взимам с инжекцион газов , с който са били сработени, обаче беше в кашон демонтиран с идеята да се продават отделно , ама аз взех всичко на куп . Та за инжекциона има някакви гуру кабеляк намеси в бензиновата рейка на двигателя ( и там беше едно свързване , че пак беше устригана кат овца) чрез които си взима инфо компа на инжекциона. Та така са направени , че докато не монтирахме инжекциона не ебваше да пусне дюзите за бензина.

Те тава е , надявам се да съм бил полезен на някой.

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook