Спря ми клаксона !!!

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 23.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318 ti Compact

Спря ми клаксона !!!

Мнение от sani » 20 Фев 2006, 19:28

Оня ден исках да свирна на един келеш и си останах с натискането на питата на волана - ни вопъл, ни стон. Премерих буксата към клаксона - няма напрежение, премерих на 8-ми бушон - никакво напрежение. Волана е с еър-бег - нещо не ми се разглобява :(
Някакви идеи??
Благодаря предварително на всички, които ще се отзоват!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 62
Регистриран на: 31.10.2005
Местоположение: Пловдив

Мнение от BayHoy » 20 Фев 2006, 21:53

Ами според мен сигурно не прави контакт когато го натиснеш най вероятно, или имаш прекъснат кабел или ти е изгорял клаксона тва са вариянтите ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 23.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318 ti Compact

Мнение от sani » 21 Фев 2006, 9:53

Бе то хубаво "изгорял", но като премеря на буксата за клаксона няма напрежение!! А това че не прави контакт на питата на волана също много не ми се вярва - как до сега правеше? Назнам даля нама някакво реле някъде ... или нещо подобно. В същност той спря при големите студове при -20 по целзий сутрин :D

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 23.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318 ti Compact

Мнение от sani » 21 Фев 2006, 10:28

Намерих го - релето е К2 и се намира в бушонния блок. Ще пробвам да го сменя и ще пиша!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 7.02.2006
Местоположение: Sofia

Същият проблем

Мнение от BateValcho » 07 Мар 2006, 11:15

Колега, не писа дали се е прецакало релето, но аз по този въпрос мога да ти кажа още нещо.
Значи зад волана (в основата) има една кръгла кутия, в която е навита лента, по която отива тока до волана. През нея минават проводници и за еърбега. Представи си лентата като метър, навит в ролетка. Само че, тази и повече от метър. Та понякога, ако някой ти е свалял волана и не е внимавал, може да е монтирано неправилно и тази лента с проводниците се прегъва, съответно пречупва. Дано при теб да не е това. Можеш и сам да провериш, но се сваля целия волан, тази ролка е захваната отзад за него. Успех!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 23.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318 ti Compact

Мнение от sani » 07 Мар 2006, 11:24

Ми не е проблема в релето (за жалост)!
Мисля си че е точно от това за което ти говориш, защото в по-студено време при въртене на волана се чува доста неприятно скърцане :( А волана е отварян някога си, защото е гърмял еърбега :( Но до колкото знам тази джаджа зад волана струва доста парички :( Имаш ли идея как се сваля все пак да проверя дали е от нея, защото аз отворих питата на волана (това дето се натиска) но там нищо не се вижда. А това за което говориш предполагам е една сива пластмаса във формата на ринг, точно в основата на волана (точно след него) е надяната!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 7.02.2006
Местоположение: Sofia

Мнение от BateValcho » 09 Мар 2006, 13:48

Щом го има и скърцането - това е. Кофти положение. Точно зад волана е - да. Сваля се отзад на спиците на волана, мисля че беше с отвертка - еврейска звезда, може би Ф40.
Аз си я намерих втора употреба за около 120 лв. Но ако имаш хора навън, предполагам че ще минеш по-тънко. Пробвай и във форума да дадаш обява "купува".

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 7.02.2006
Местоположение: Sofia

Мнение от BateValcho » 09 Мар 2006, 13:50

Впрочем - трябва да свалиш волана нацяло от средната гайка. И капака, под който влизат кабелите при контактния ключ. Тази джаклама после се сваля много лесно.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 23.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318 ti Compact

Мнение от sani » 09 Мар 2006, 13:53

Да, питата на волана се сваля с "еврейска звезда", после с "глух" номер 16 се развива самия волан. Само че не успях да го избия от шлиците, за да се уверя, че е точно това (просто нямах необходимото време, но сега да се постопли ще го сваля да видя). А тази лента вижда ли се дали е скапана или самия ринг е капсулован??
То за търсенето, вече търся из форума, но за сега само волан+ринга за 250.00 лв :(

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1956
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: 1985 BMW E30 M10B18

Мнение от ivantchoG » 09 Мар 2006, 15:35

sani написа:...не успях да го избия от шлиците...
На Е30 волана се сваля, само ако сочи "напред". 5-10 "минути" наляво/надясно, и не "иска" да излиза. Клати се на шлиците, но не излиза. Що бой изяде моя, докато му хвана цаката :mhihi:
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 23.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318 ti Compact

Мнение от sani » 09 Мар 2006, 15:38

ivantchoG написа:
sani написа:...не успях да го избия от шлиците...
На Е30 волана се сваля, само ако сочи "напред". 5-10 "минути" наляво/надясно, и не "иска" да излиза. Клати се на шлиците, но не излиза. Що бой изяде моя, докато му хвана цаката :mhihi:


А на Е36 :uups: ?
Какво значи "напред" - гумите ли да са изправени или ... ???

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1956
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: 1985 BMW E30 M10B18

Мнение от ivantchoG » 09 Мар 2006, 15:55

Силно подозирам, че и на Е36 е така (сигурно е мярка за сигурност). А "напред" ...ммм..., ами ..., отляво и отдясно частите на волана да са симетрични спрямо надлъжната ос на колата (ама ме бива да обяснявам, а :mhihi: :mhihi: :mhihi: ). Интересен е волана, а не гумите, щото гумите могат да сочат навсякъде, но волана (моя) се вади само ако е "напред" ("направо").
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 23.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318 ti Compact

Мнение от sani » 09 Мар 2006, 15:57

Мерси, ще пробвам и ще пиша >>>>

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 7.02.2006
Местоположение: Sofia

Мнение от BateValcho » 09 Мар 2006, 18:09

Самата ролка е капсулована, но и да не беше, няма с какво да замениш лентата вътре и куплунзите към нея.
Тези за целия волан ги знам, така ги продават по принцип и на "Симеон". Дерзай, дано намериш само ролката!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 696
Регистриран на: 26.04.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E87 120d
Мечтае да кара: x6

Мнение от Veson » 10 Мар 2006, 16:51

Аз го имах същия проблем, немаше свирка кабела беше заминал от някакво превъртане...
Един майстор жичкаджия ми го оправи за 30 лева, но не ми каза как. Няма значение важното е, че клаксона работи сега и ербега не ми свети. Ще потърся контакта и ако не ти е спешно до понеделник ще ти дам координати да се обадиш !!!
Иначе нов ринг е около 240-260 лева.... :confused:
stay tuned
Изображение

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook