Стойности датчик колянов вал на М42 при ЕКУ
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
3 мнения
• Страница 1 от 1
- Gerch
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 79
- Регистриран на: 14.10.2008
- Местоположение: София/Раковски
- Пол: Мъж
- Кара: '93 318 IS COUPE
- Детайли за колата: '93 318 IS COUPE
M42B18
Стойности датчик колянов вал на М42 при ЕКУ
Здравейте колеги, честита пролет
Аз съм с М42. Имах проблеми зимата, играеха ми оборотите и тъкмо реших да я карам на диагностика и спря да пали.
След като се стопли запали сама (без допълнителни интервенции) и я закарах на диагностика - смених ламда сонда и оборотите се нормализираха.
Обаче получавам едно паразитно играене на оборотите т.е. не се вижда на оборотомера но се усеща. Чистил съм стъпковия мотор.
Аз предполагам, че проблема може да се крие в демпферната шайба и датчика на коляновия вал.
С течение на времето шайбата (гумата в нея) си променя свойствата и започва да прави дисбаланс на коляновия вал и да прави магарии с отчитането на оборотите от датчика на кол. вал (назъбената шайба за отчитане на обороти е в/у демпферната шайба).
Направих измервания на датчика на кол. вал в/у 67 пин на ЕКУто и маса.
Получих следното:
Кранкинг: 2.0 VAC
празен ход: 5,0...5,2 VAC (променят се защото играят едва доловимо оборотите)
1000 rpm : 5.8 VAC
2000 rpm: 10.7 VAC
2500 rpm: 13 VAC
3000 rpm; 15 VAC
Референтите стойности от Аутодата съвсем не са такива.
Не съм склонен да вярвам изцяло на Аутодата, понякога допускат грешки.
Ще помоля някой, който ги е мерил и е със същия мотор да сподели.
Когато паля колата се наблюдава едно въртене около 1...2 секунди запали, само в редки случи пали от 1/2 оборот, както всъщност трябва да е ако всичко е ОК. Това също ме навява на мисълта, че бяга центровката (шайба или датчик).
Съпротивлението на датчика е в норма 487 ома измерено м/у 68 и 67 пин на ЕКУто, при норма 485..595 ома.
Поздрави!

Аз съм с М42. Имах проблеми зимата, играеха ми оборотите и тъкмо реших да я карам на диагностика и спря да пали.
След като се стопли запали сама (без допълнителни интервенции) и я закарах на диагностика - смених ламда сонда и оборотите се нормализираха.
Обаче получавам едно паразитно играене на оборотите т.е. не се вижда на оборотомера но се усеща. Чистил съм стъпковия мотор.
Аз предполагам, че проблема може да се крие в демпферната шайба и датчика на коляновия вал.
С течение на времето шайбата (гумата в нея) си променя свойствата и започва да прави дисбаланс на коляновия вал и да прави магарии с отчитането на оборотите от датчика на кол. вал (назъбената шайба за отчитане на обороти е в/у демпферната шайба).
Направих измервания на датчика на кол. вал в/у 67 пин на ЕКУто и маса.
Получих следното:
Кранкинг: 2.0 VAC
празен ход: 5,0...5,2 VAC (променят се защото играят едва доловимо оборотите)
1000 rpm : 5.8 VAC
2000 rpm: 10.7 VAC
2500 rpm: 13 VAC
3000 rpm; 15 VAC
Референтите стойности от Аутодата съвсем не са такива.
Не съм склонен да вярвам изцяло на Аутодата, понякога допускат грешки.
Ще помоля някой, който ги е мерил и е със същия мотор да сподели.
Когато паля колата се наблюдава едно въртене около 1...2 секунди запали, само в редки случи пали от 1/2 оборот, както всъщност трябва да е ако всичко е ОК. Това също ме навява на мисълта, че бяга центровката (шайба или датчик).
Съпротивлението на датчика е в норма 487 ома измерено м/у 68 и 67 пин на ЕКУто, при норма 485..595 ома.
Поздрави!

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- CTORH
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 328ci
Re: Стойности датчик колянов вал на М42 при ЕКУ
Колега, аз също имам подобни проблеми на М42-ката и също имам подозрения за датчика на коляновия вал и демпферната шайба. Съпротивлението и при мен е в норма. Само че ако демпферната шайба е фира с тея измервания не може да се хване според мен, защото стойностите ще са пак същите, просто фазата на сигнала от датчика ще е изместена. Пък тея стойности дори и да са в норма истинска диагностика на тоя датчик, както и датчика на разпределителния вал става само с осцилоскоп, за да може да се види формата на сигнала и фазата му. Но все пак ей така за спорта и аз мисля да го направя това измерване като ми остане време и ще ти напиша тук какво съм отчел. Ти как точно направи измерването - махна маншона на задната страна на буксата и там ли мериш?
- Gerch
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 79
- Регистриран на: 14.10.2008
- Местоположение: София/Раковски
- Пол: Мъж
- Кара: '93 318 IS COUPE
- Детайли за колата: '93 318 IS COUPE
M42B18
Re: Стойности датчик колянов вал на М42 при ЕКУ
Да така го измерих, махам маншона и пъхам жица в 67 пин, карам я до волана и го свървам с мултицед, взимам маса от пантата на вратата, паля и гледам 
Знам, че с осцилоскоп са истинските измервания, но в аутодатата дават и крайни стойности.
Ако са верни, би било добре за повечето потребители, дето нямат осцилоскоп.
Ще чакам да видя твоите измервания

Знам, че с осцилоскоп са истинските измервания, но в аутодатата дават и крайни стойности.
Ако са верни, би било добре за повечето потребители, дето нямат осцилоскоп.
Ще чакам да видя твоите измервания

3 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани