Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 340
Регистриран на: 17.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is

Re: Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43

Мнение от zzvvmm » 05 Мар 2018, 14:59

Здравейте, в темата не се споменава нищо за маркучите към парното. От чуждестранни източници стигнах до извода, че задният извод от двигателя се вкарва директно в клапите на парното, а долния ( страничния /под дебитомера/) се съединява с тройник (Т тип) с изхода на парното и радиатора. Правиално ли съм разбирал?

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 5.03.2014
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E36 318is Coupe 1996
Мечтае да кара: M42B18 TURBO

Re: Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43

Мнение от Ivan D. » 10 Сеп 2019, 8:10

Здравейте колеги гледам че снимките са изчезнали... Ако някой ги има може ли да ги качи на ново? Благодаря!

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 1.04.2020
Пол: Мъж

Re: Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43

Мнение от Bmw5552 » 09 Май 2020, 14:31

Здравейте колеги някои имали снимките от темата че са изчезнали

младши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 463
Регистриран на: 15.03.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 320i
Мечтае да кара: RS Cosworth
Детайли за колата: M42B18
M54B22

Re: Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43

Мнение от streetz » 23 Юни 2020, 20:57

Bmw5552 написа:Здравейте колеги някои имали снимките от темата че са изчезнали
Ivan D. написа:Здравейте колеги гледам че снимките са изчезнали... Ако някой ги има може ли да ги качи на ново? Благодаря!
ел. схема м52.doc
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.

Потребител
Аватар
Мнения: 31
Регистриран на: 2.06.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 320i

Re: Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43

Мнение от sosick » 29 Мар 2021, 12:02

Браво на колегата за хубавата тема!
Един въпрос по този абзац:
"... пластмасовия О-пръстен който се намира около ключа, то приема сигнала от чипа и го предава на ЕВС-а за да активира Стратера и ЕКУ-то."
Това означава ли, че се сменява ключът на колата?
Благодаря предварително!

Sent from my RNE-L21 using Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 74
Регистриран на: 19.07.2017
Пол: Мъж
Мечтае да кара: е38

Re: Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43

Мнение от c0l0r » 02 Сеп 2022, 23:55

Войводата написа:За смяната на повечето ни е известно кой неща ни трябват и как се правят(говоря за механичните части) , но много малко има писано за жиците как се връзват та реших накратко да опиша кое как става дано да е полезно.
Първо за целта ни е нужна цялата електроника на мотора. Тя се състой от пълната му инсталация както ще са ни нужни: ЕКУ-то,ЕВС-а,чипа който разчита ЕВС-а за запалването и пластмасовия О-пръстен който се намира около ключа, то приема сигнала от чипа и го предава на ЕВС-а за да активира Стратера и ЕКУ-то.
Ето няколко снимки на нещата който ще са ви нужни:
Снимка 1
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
Това на (снимка 1) е инсталация от е46 m52b.. тъй като мотора ще се монтира на е36 ще ни е нужна инсталация от е39 или да удължим тази от е46 . Защото ЕКУ-то на е46 се намира от към шофиорската страна, а на е36 се намира от към пасажера също като на е39. Прилагам снимка да се види разликата:
Снимка 2
Изображение
При е46 и е39 m52b.. инсталацията има разлика но не в буксите а в самата инсталация. На е46 инсталацията е разделена на 3 части:
1-част е посочена на (снимка 1) тя командва и приема сигнали от датчици за температура, дачици на колянов вал, генератор, стартер, дросел, дюзи и т.н.
2-част е (снимка 6) инсталацията която командва ламбда сондите, датчика за светлината на задна скорост, релетата, предпазителите на мотора и захранването на ЕКУ-то.
3-част е инсталацията която е за бобините (тя не се сменя при трансплантация в е36 защото е достатъчно дълга)
Инсталацията на е39 тя се състой само от две части 1-2 са заедно на един сноп а 3 част е разделена.

ЕКУ и ЕВС
Другото и най важно нещо са ЕКУ-то и ЕВС-а.
ЕКУ-то модел Siеmens MS42 се използва в коли с двигатели m52b20 / b25 / b28 всички те може да се командват с едно и също ЕКУ но не и един и същи ЕВС за всяко ЕКУ си върви неговият си ЕВС.
ЕВС-а е устрoиство наречено още имобилайзер (доста ненужна екстра). Той може и софтуерно да бъде премахнат от ЕКУ-то да разботи и без него, но в случая ще го сложим.
Прилагам снимка на ЕКУ-то , ЕВС-а и О-пръстена който приема сигнала от чипа.
Снимка 3
Изображение
След като стана ясно какво ще ни трябва може да започнем с истинската същност на заниманието.
Вече след като сме сложили двигателя в коша на автомобила се започва връзването на инсталацията за да видим дали изобщо ще ни бъде ли :mhihi:
Свързвате ЕКУ-то му с всички букси те са 5 на брой изброени като A,B,C,D и E.
Прилагам снимка:
Изображение
А (Х60001)– тази букса е за захранването на самото ЕКУ и релетата.
В (Х60002) - тази букса е за ламбда сондите.
C (Х60003) – тя приема сигнали от датчици за температура, дачици на колянов вал, генератор, стартер, дросел, дюзи и т.н.
D (Х60004)– тази букса е за командването на уредите по таблото, ЕВС-а и модулите при м54 на нея се намират кабелите който са за електронната газ.
Е (Х60005) – тя е за командването на бобините.
Включвате всички букси в Еку-то също така и включвате бялата малка букса тя е само с два пина (кафяв и зелен) тя идва от
релетата и се включва към инсталацията на бобините която ги захранва. Прилагам снимка за да видите за коя букса става на въпрос:
Снимка 4
ИзображениеИзображение
Сега следва да пуснем захранване на релетата и на самото ЕКУ.
Буксата която ги захранва е една малка черна с 4 пина от който 1 е свободен а останалите 3 се захранват с + от второто положение на контакта. Връзва се на Х20 на пин 21 ignition (зелен кабел).
Снимка 5
ИзображениеИзображение
На инсталацията която е със релетата има едно кафяво кабелче то трябва да се завие на (–) маса до акумулатора .
Снимка6
Изображение
Сега вече следва да закачим и самият ЕВС към инсталацията.
Снимка 7
Изображение
Ето нагледно какви цветове са жиците.
Снимка 8
Изображение

След което вземате чипа допирате го до О-пръстена и релето в ЕВС-а трябва да цъкне за да подаде информация на ЕКУ-то и ток на стартера. Ако нещо не е сработило уверете се че сте вързали всичко както е описано или размърдайте чипа,най добре чипа да си стой в ключа. А за да проверите дали работи ЕВС-а може да замерите с мултицет на жицата която е за стартера трябва да идва 12V.
Забележка: Не всички ЕВС-и са еднакви по цветност кабели.
Вече след като сме пробвали че ЕВС-а работи трябва да дадем мотора на контакт за да заработят дюзите и бобините
Това става от Букса (Х60004) D пин 26 (зелено лилав кабел) връзва се на 2ро положение на контакта на Х20 на пин 21 ignition.
Снимка 9
Изображение
Вече трябва да имаме ток на бубините и на дюзите лесно се разбира защото те започват да бучат.
След което трябва да въжем стартера и бензиновата помпа.
Кабела за стартера се намира на букса Х20 на е36 , на 18 пин е стартера (черножълт кабел) трябва да я вържем на малката черна букса с 2 пина кабела за стартера е черен на цвят.Така се връзва ако искате да не минава през ЕВС-а.
Забележка: На е39 кабела на стартера е на бялата букса на която са кабелите за генератора и температурата,там кабела също е черен.
Снимка10
Изображение
Кабела на бензиновата помпа на Х20 букса е на пин 13 зелено лилав кабел.
Снимка 11
Изображение
Кабела за бензиновата помпа се връзва към реле което трябва да вържете отделно сигнала който пуска релето идва от ЕКУ-то от букса (Х60004) D на пин 10
Снимка 12
Изображение
Ето схема как трябва да се върже релето на бензиновата помпа.Трябва ви реле К20
Изображение

Включвате маркучите за бензина ако ги обърнете колата няма да запали, след като ги сложите и дадете на контакт отгоре на рейката има моторен вентил от него може да проверите дали има бензин при дюзите .
На бялата букса са кабелите за температура стартер и генератор.
Снимка 13
Изображение

Това е общо взето за кабелите и буксите който се връзват за да се запали мотора.

При м54 който е с MS 43 там се връзва и електронната газ трябва ви самият педал от кола която е с такъв. Прилагам снимка на действие на педала и стойностите.
ИзображениеИзображениеИзображение



След което се връзва и диагностичната букса 16 и 20 пиновите.

20 пинова 16 пинова
Изображение Изображение

Ами общо взето е това надявам се да съм помогнал ако има още някой неща който съм забравил да напиша ги добавете. Ако смятате че не е полезна я трийте :bchug:

Въпросче колега, ако колата ми е е36 320i с м52б20 и реша да сможа м52б28 отново единичен ванос мога ли само мотора да сменя без компютри и други неща?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 244
Регистриран на: 29.05.2011
Местоположение: Плевен/София
Пол: Мъж
Кара: 412 Turbo/323ti
Мечтае да кара: Mig-29
Детайли за колата: Old school!

Re: Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43

Мнение от r19 » 03 Сеп 2022, 2:19

Компютъра е желателно да вземеш от 2.8 защото картите вътре са за 2.8. Може и твоя компютър да ползваш ако има "index" и намериш някой да ти налее двата файла(малък и голям)за 2.8 мотор.

Изпратено от моят SM-A505FN с помощта на Tapatalk
Изображение

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook