Проверка на демпферна шайба ТДС-как!?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38 740i idividual
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: Нормнална!

Проверка на демпферна шайба ТДС-как!?

Мнение от Nasko_325TD » 14 Фев 2012, 15:41

Здравейте колеги!Днес се зачудих дали проблема с претрисането сутрин не е свързан с демпферната шайба.Макар,че я сменях преди 2-3години с не оригинална ФЕБИ.Имам и клип какво прави,ама незнам дали така се проверява!?
Малко помощ ,ако може как да я проверя тази шайба дали е в час!? :conf:
http://www26.zippyshare.com/v/24696024/file.html
За прдпочитане е да се свали клипа,че плеъра нещо им се е прецакал.
Последна промяна Nasko_325TD на 15 Фев 2012, 12:14, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 658
Регистриран на: 25.04.2008
Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
Пол: Мъж
Кара: E46 330i седан .03
Мечтае да кара: Това което има
Детайли за колата: Черна.

Re: Проверка на демферна шайба ТДС-как!?

Мнение от Dream_BMW » 15 Фев 2012, 11:13

И аз имам притрисане и лек металичен наподобяващ чукане звук сутрин,също и когато задържа газта на около 900 об/мин,както и като натисна съединителя и започна да спирам.Все се съмнявам да не би да е маховика.Видях ти клипчето и ще опитам да проверя и моята шайба дали има същото отклонение и ще споделя какво съм открил.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38 740i idividual
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: Нормнална!

Re: Проверка на демферна шайба ТДС-как!?

Мнение от Nasko_325TD » 15 Фев 2012, 12:12

Ок благодаря ти колега!Дай да видим какво става,че вече 1 година се опитвам да реша проблема с това претрисане. :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Проверка на демпферна шайба ТДС-как!?

Мнение от vladobate » 15 Фев 2012, 22:39

Насе всичкитв ти клипове са все някакси сложни за гледане и качвай ги някъде другаде , и плеъри си качих и кво ли не не мога го видя това видео и тва си е. Ако тази тема е в допълнение на другата ти така както го описваш има нещо нередно в съединителя ти и кво кат е на 40000км има доста скапани и преди тоя пробег. Конкретно за демпферната шайба мисля и знаеш устройството и ако гумата между двете метални част е здрава не виждам причина да я изкарваш виновна , а ако тая гума си е отишла вярвай ми ще разбереш пръв пък и другите покрай теб и то с уплах , поне съм го преживал , то пушеци ли свирения и виене ли не беше все едно се бях подпалил . После кат изстина гумата пак се втвърди и се придвижих от около 20-на км извън града до сервиза та стана ясно кво е . Ако превърти гумата ( скъса се , разтопи се ) и после пак се втвърди миже да се получи някакво биене и загуба на баланс ама както описах по-горе няма как да не разбереш тъй че тая шайба я остави . По би ти правило вибрации от демферния маховик ( аз в момента съм така доста ми е зле и на празен ход тресе доста ) обаче пък не мога си обясня защо като загрее спират . Та по-скоро отиваш на помпи съединител като по-лек вариант да си оправиш евентуално тръгването ( и зарежи тия нови част пък било то и от Мкар още повеч , няма да те надживява тая кола , я ) и после мисли за нещо по-мащабно като съединител и лагер и т.н като насъбереш парички. Това така от разстояние иначе съм ти го казвал не веднъж мини да го яхна тоя кон , нищо не искам, ей така кат градски да видим кво му викаш тресене и т.н.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38 740i idividual
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: Нормнална!

Re: Проверка на демпферна шайба ТДС-как!?

Мнение от Nasko_325TD » 15 Фев 2012, 23:11

Не не това е с тресенето на двигателя сутрин.вече 2-ра година карам така.Само зимата го прави.Какво ли не изпосмених вече. :conf:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 658
Регистриран на: 25.04.2008
Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
Пол: Мъж
Кара: E46 330i седан .03
Мечтае да кара: Това което има
Детайли за колата: Черна.

Re: Проверка на демпферна шайба ТДС-как!?

Мнение от Dream_BMW » 16 Фев 2012, 12:07

Възможное и от ниските температури да се променя вискозитета на нафтата и от там да има разлики при работата на ГНП-то.При мен е по-малко възможен този варант,защото когато се спускам по наклон и при спиране с натиснат съединител или каране на заден ход тресенето се увеличава,което според мен означава,че центробежните сили имат влияние над това явление и то само когато са насочени напред към двигателя.Просто не знам какво друго може да е освен демферната шайба. Казват,че трябвало да има допустим луфт,но това според мен само много опитен майстор може да го определи колко е допустим.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 16.03.2009
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: BMW и още нещо
Мечтае да кара: турбо-колело

Re: Проверка на демпферна шайба ТДС-как!?

Мнение от philio » 16 Фев 2012, 12:20

Колеги един савет за дизела на 20 25 л. гориво 1л светилна газ и 0.5 масло м10д или някакво много евтино но двигателно, а при пълен рез. аз си слагам 3-4л. бензин и 1-1.5л. масло и му е супер на тдс-а. а и не само на него
нито замръзва нафтата ,а бензина или газта разтваря парафинчето с което я тъпчат а маслото смазва дюзите , което е много важно при студено палене както за стария дизел така и за коменреалите :D
Изображение

0878 818 983

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 658
Регистриран на: 25.04.2008
Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
Пол: Мъж
Кара: E46 330i седан .03
Мечтае да кара: Това което има
Детайли за колата: Черна.

Re: Проверка на демпферна шайба ТДС-как!?

Мнение от Dream_BMW » 16 Фев 2012, 12:38

philio написа:Колеги един савет за дизела на 20 25 л. гориво 1л светилна газ и 0.5 масло м10д или някакво много евтино но двигателно, а при пълен рез. аз си слагам 3-4л. бензин и 1-1.5л. масло и му е супер на тдс-а. а и не само на него
нито замръзва нафтата ,а бензина или газта разтваря парафинчето с което я тъпчат а маслото смазва дюзите , което е много важно при студено палене както за стария дизел така и за коменреалите :D

Мога ли да те поправя по отношение на маслото,че е по-дорър вариант да е двутактово(2Т) ,тъй като другите масла имат повишено саждоотделяне при изгарянето им спрямо двутактовите. Има и предложения за АТF,но като се вземе в предвид цената му,нямам желание дори да се интересувам колко е саждооотделянето му след изгарянето му.
Това със лекуването на горивото е обсъждано в доста други теми ,така че нека не разводняваме темата на колегата,защото вероятно отдавна е изолирал съмненията си по отношение на горивото.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38 740i idividual
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: Нормнална!

Re: Проверка на демпферна шайба ТДС-как!?

Мнение от Nasko_325TD » 16 Фев 2012, 14:29

Горивото не ме съмнява.Тя си пали само с един подгрев бе мъки и т.н.Дет се вика от четвърт оборот.То ако нафтата замръзва ще пали трудно.
Само единствено искам да знам как да си проверя демпферната шайба,понеже е на приблизително 3 години и ме съмнява тя.Не е оригинална,а на Феби.
Другото което може да се окаже,е подгрева на горивния филтър.
Понеже когато ходих на диагностика ми излизаше температурен датчик на горивото.Който е в ГНП.Е ок,свалих го замерих го дава си стойности.Както и да е,смених и него с такъв от друга плочка(управление) на ГНП-пак същата работа.Все си дава тази грешка.И с друга плочка пак така.Може и диагностика да не я чете правилно -знам ли!?Факт е че като се затопли времето се оправя всичко. :conf:
Супер филм.
Както и да е.Ако някой знае как да я видя тази демпферна шайба нека пише!!! :bowdown:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 295
Регистриран на: 24.07.2007
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: Х5 3,0D
Мечтае да кара: МНООООГО ЯКО BMW

Re: Проверка на демпферна шайба ТДС-как!?

Мнение от kudo » 16 Фев 2012, 16:18

Като я погледнеш от пред, нали има три овални прореза от които илизат излизат ушите от задната част на шайбата(м/у двете е капсулован гумания тампон).Прорезите са по-дълги от ушите.Когато тампона се разбие, ухото почва да бие отляво и дясно по прореза и става лудница когато е на оборот, при подаване на газ прилепя в дясно и млъква.В покой е точно в средата ,както и когато тампона е здрав!Тоест виж дали ушите са били по прорезите.Претрисане за кратко когато е студена и то само зимата имам и аз,не открих проблема!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Проверка на демпферна шайба ТДС-как!?

Мнение от Zubcho » 16 Фев 2012, 16:28

Nasko_325TD написа:Горивото не ме съмнява.Тя си пали само с един подгрев бе мъки и т.н.Дет се вика от четвърт оборот.То ако нафтата замръзва ще пали трудно.
Само единствено искам да знам как да си проверя демпферната шайба,понеже е на приблизително 3 години и ме съмнява тя.Не е оригинална,а на Феби.
Другото което може да се окаже,е подгрева на горивния филтър.
Понеже когато ходих на диагностика ми излизаше температурен датчик на горивото.Който е в ГНП.Е ок,свалих го замерих го дава си стойности.Както и да е,смених и него с такъв от друга плочка(управление) на ГНП-пак същата работа.Все си дава тази грешка.И с друга плочка пак така.Може и диагностика да не я чете правилно -знам ли!?Факт е че като се затопли времето се оправя всичко. :conf:
Супер филм.
Както и да е.Ако някой знае как да я видя тази демпферна шайба нека пише!!! :bowdown:


Относно темп. датчик в ГНП... Проверихте ли кабелите от и до въпросният датчик? Ако има прекъснати такива датчика си работи, но информацията не достига до компютъра. От там някакви средни стойности и тресене. Предлагам ти да започнеш от това и да оставиш демпферната шайба намира :)
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 295
Регистриран на: 24.07.2007
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: Х5 3,0D
Мечтае да кара: МНООООГО ЯКО BMW

Re: Проверка на демпферна шайба ТДС-как!?

Мнение от kudo » 16 Фев 2012, 16:41

Zubcho написа:
Nasko_325TD написа:Горивото не ме съмнява.Тя си пали само с един подгрев бе мъки и т.н.Дет се вика от четвърт оборот.То ако нафтата замръзва ще пали трудно.
Само единствено искам да знам как да си проверя демпферната шайба,понеже е на приблизително 3 години и ме съмнява тя.Не е оригинална,а на Феби.
Другото което може да се окаже,е подгрева на горивния филтър.
Понеже когато ходих на диагностика ми излизаше температурен датчик на горивото.Който е в ГНП.Е ок,свалих го замерих го дава си стойности.Както и да е,смених и него с такъв от друга плочка(управление) на ГНП-пак същата работа.Все си дава тази грешка.И с друга плочка пак така.Може и диагностика да не я чете правилно -знам ли!?Факт е че като се затопли времето се оправя всичко. :conf:
Супер филм.
Както и да е.Ако някой знае как да я видя тази демпферна шайба нека пише!!! :bowdown:


Относно темп. датчик в ГНП... Проверихте ли кабелите от и до въпросният датчик? Ако има прекъснати такива датчика си работи, но информацията не достига до компютъра. От там някакви средни стойности и тресене. Предлагам ти да започнеш от това и да оставиш демпферната шайба намира :)

И аз клонях на там,смених тоя дачик,но уви
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 691
Регистриран на: 1.01.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: ше 325tds
Мечтае да кара: e46 330xd

Re: Проверка на демпферна шайба ТДС-как!?

Мнение от Coulthard » 16 Фев 2012, 17:03

Нас при закъсана демпферна шайба нямах грам тресене, но за сметка на това имах колосално тракане от нея :)
Демпферният ми маховик има много малък луфт тия от сервиза ме гледаха като натровени и ме разобеждаваха 2 дена да не го сменям щот бил скъп - та от там имам много малко тресене като съм на място - най-вече го усещам в скоростният лост, когато колата загрее такъв проблем нямам. Според мен провери си маховика за луфт тъпото е че трябва кутия - кардан .... карантии там разни от долу да разглобяваш ....
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Проверка на демпферна шайба ТДС-как!?

Мнение от Zubcho » 16 Фев 2012, 17:36

Пак казвам датчика може да е здрав, но някой кабел да е прекъснат или подобно и от там все едно датчика го няма. Проверете кабелите до този датчик.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38 740i idividual
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: Нормнална!

Re: Проверка на демпферна шайба ТДС-как!?

Мнение от Nasko_325TD » 16 Фев 2012, 18:12

Ами по спомен май ги мерих на буксата на компа и всичко излизаше.Май от аутодата гледах някакви стойности.И пиновете на буксата.
Пак ще ги прегледам.
За шайбата,ами има едни зъбчета ,но те не са в середата,ами са опряли в металната част на каналите. :conf:
Ще кача снимка довечера.

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook