Питане за буксата на малкия борд
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- DarkS1de
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 77
- Регистриран на: 2.05.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 525d++
- Мечтае да кара: Някоя дърта М-ка :)
Питане за буксата на малкия борд
Колеги помогнете,търсих но нищо не намерих.Проблема ми е че не знам как да разбера кой пин какъв цвят е на буксата на малкия борд.Ако може някой да ми помогне ще съм му много благодарен!Имам следните цветове кабели на буксата :
червен с жълто
кафяв
сив с червено
черен с бяло
син с лилаво и сиво(бяло)
бял с червено
лилав с бяло
кафяв със сиво
бял със синьо
Кажете ми кой кой пин е , моля ! Благодаря предварително!
червен с жълто
кафяв
сив с червено
черен с бяло
син с лилаво и сиво(бяло)
бял с червено
лилав с бяло
кафяв със сиво
бял със синьо
Кажете ми кой кой пин е , моля ! Благодаря предварително!
- DarkS1de
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 77
- Регистриран на: 2.05.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 525d++
- Мечтае да кара: Някоя дърта М-ка :)
Re: Питане за буксата на малкия борд
Видях номерацията от едната страна на буксата,но от другата където влизат кабелите към пиновете не с вижда кой кабел на кой пин отива 

Re: Питане за буксата на малкия борд
Разглоби буксата, колега! Това капаче се плъзга
и се получава това
Ще видиш, че пиновете и тук са номерирани.
Успех!
и се получава това
Ще видиш, че пиновете и тук са номерирани.
Успех!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- baitun
- ентусиаст
-
- Мнения: 1182
- Регистриран на: 23.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е36
- Мечтае да кара: Е46 М3
Re: Питане за буксата на малкия борд
ако имаш мултицет вземаш една игла и вкарваш в пин по избор и с уреда замерваш на проводника, иначе колегата е показал как се разглобява буксата-махаш капачето и с отвертка през кръглото отворче натискаш докато излезе буксата с проводниците
Последна промяна baitun на 29 Апр 2023, 8:12, променена общо 1 път
- BMW318 i-KOKO
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 80
- Регистриран на: 12.09.2008
- Местоположение: РВ1987ВР London
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ 318i M43
- Мечтае да кара: M4
Re: Питане за буксата на малкия борд
quote="PNR"]
Това е опатване за слагане на малкия бордови компютар който е с температура и часовник
Поствам тази информация благодарения на колегата " izzzo " аз сащо ще слагам малкия борд тази сабота надявам се
ейййй и пак да си кажа моето защото напоследък много хора се правят или са пас а пак знаят за ково иде реч ФОРУМА Е ЗА ДА СИ ПОМАГАМЕ А НЕ ДА ПЕЧЕЛИМЕ поне в разделите за моделите (не говоря за купува продава)
още веднаж да благодарим на колегата izzzo
а ето и вапросното писания за инсталация на борд компа :
като махнеш часовника, към него имаш три кабела- кафяв(маса), червено/жълт(12 волта) и сив/червен(за осветлението-като пуснеш фаровете да ти светне часовника). Ето ти схема на буксата на борда:
пинове от 1 до 8 не ти трябват
пин9--зелен/син->-----х17- пин 4
пин12-кафяв/сив->-----темп сензор
пин13-черно/бял->-----х17 пин2
пин14-виолет/бял->----бушон 45
пин15-син/виолет/бял->--х17 пин24
пин16-сив/червен->----взимаш сиво/червения кабел от аналоговия
пин17-кафяв->----маса- кафявия кабел от аналоговия
пин18-жълто/червен->---- 12 волта- от жълто/червения на аналоговия
Темп. сензора има два кабела кафяво/сивия го връзваш към пин12 на буксата, другия е кафяв- маса.
Успех![/quote]
ares2 написа:Търся схема за свързване на малкия борд компютър. Имам си и буксата но колата няма изведени от инсталацията.
Сори ако се повтяря и това но не намирам нищо по темата
Това е опатване за слагане на малкия бордови компютар който е с температура и часовник
Поствам тази информация благодарения на колегата " izzzo " аз сащо ще слагам малкия борд тази сабота надявам се



още веднаж да благодарим на колегата izzzo



а ето и вапросното писания за инсталация на борд компа :
като махнеш часовника, към него имаш три кабела- кафяв(маса), червено/жълт(12 волта) и сив/червен(за осветлението-като пуснеш фаровете да ти светне часовника). Ето ти схема на буксата на борда:
пинове от 1 до 8 не ти трябват
пин9--зелен/син->-----х17- пин 4
пин12-кафяв/сив->-----темп сензор
пин13-черно/бял->-----х17 пин2
пин14-виолет/бял->----бушон 45
пин15-син/виолет/бял->--х17 пин24
пин16-сив/червен->----взимаш сиво/червения кабел от аналоговия
пин17-кафяв->----маса- кафявия кабел от аналоговия
пин18-жълто/червен->---- 12 волта- от жълто/червения на аналоговия
Темп. сензора има два кабела кафяво/сивия го връзваш към пин12 на буксата, другия е кафяв- маса.
Успех![/quote]
- DarkS1de
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 77
- Регистриран на: 2.05.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 525d++
- Мечтае да кара: Някоя дърта М-ка :)
Re: Питане за буксата на малкия борд
Благодаря много на всички за полезната информация !!! Просто нямам думи,стана ми ясно всичко което трябва да направя и утре ще го приложа.Още веднъж - БЛАГОДАРЯ !
- DarkS1de
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 77
- Регистриран на: 2.05.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 525d++
- Мечтае да кара: Някоя дърта М-ка :)
Re: Питане за буксата на малкия борд
пин9--зелен/син->-----х17- пин 4
пин12-кафяв/сив->-----темп сензор
пин13-черно/бял->-----х17 пин2
пин14-виолет/бял->----бушон 45
пин15-син/виолет/бял->--х17 пин24
Тези които съм болднал къде се намират,не мога да разбера тези пинове къде са
пин12-кафяв/сив->-----темп сензор
пин13-черно/бял->-----х17 пин2
пин14-виолет/бял->----бушон 45
пин15-син/виолет/бял->--х17 пин24
Тези които съм болднал къде се намират,не мога да разбера тези пинове къде са

- DarkS1de
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 77
- Регистриран на: 2.05.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 525d++
- Мечтае да кара: Някоя дърта М-ка :)
Re: Питане за буксата на малкия борд
Вързах останалите , само тези към х17 не съм вързал (м/у другото те за какво са?) и нищо не тръгна 

Re: Питане за буксата на малкия борд
DarkS1de написа:Вързах останалите , само тези към х17 не съм вързал (м/у другото те за какво са?) и нищо не тръгна
Това са пиновете на Х17
би трябвало малкия борд да работи и без тях
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- DarkS1de
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 77
- Регистриран на: 2.05.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 525d++
- Мечтае да кара: Някоя дърта М-ка :)
Re: Питане за буксата на малкия борд
Колеги дайте идея какво да правя ?! Всичко е вързано както пишеше - трите кабела от часовника към съответните пинове на буксата,термодатчика-замасен и вързан към 12-ти пин,12V от бушон 45 който има ток на положение 1 и 2 ... и няма никои.Светват ми само копчетата като съм на фарове.Днес пробвах други 2 борда - също не тръгват
а кабелите са вързани както пише тук
Помогнете 



Re: Питане за буксата на малкия борд
Провери 18 и 14 пин. След като светват копчетата значи 16 и 17 са ОК.
- batpac
- Потребител
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: 19.02.2009
- Местоположение: varna
- Кара: bmw 320+323
Re: Питане за буксата на малкия борд
Пин1 от часовника --> пин18 на буксата на малкия борд
Пин2 от часовника --> пин17 на буксата на малкия борд
Пин3 от часовника --> пин16 на буксата на малкия борд
На пин 14 от малкия борд трябва да се свърже кабел(по принцип е лилав или лилав с бяло), който да подава 12 волта когато си на положение 1 и 2 на ключа (положение 1 е едно преди контакт, а положение 2 е когато сте на контакт).
По принцип този кабел се взима от таблото, но не си заслужава да се занимавате да сваляте таблото само заради едно пинче, така че можете да си изкарате този кабел от буксата на касетофона/CD-то на колата. Трябва да си измерите кой кабел от буксата на CD-то има напрежение когато сте на пол.1 и 2 на ключа, а на положение 0 няма. Малко сложно го обясних, но се старая да е максимално подробно за да няма нужда от повече въпроси.
ДОПЪЛНЕНИЕ:свързан така малкия борд си свети постоянно на макс,ако сте педанти обаче какъвто съм аз,ще си свалите километража,там има 3 букси,малка черна,синя и бяла,на вас ви трябва синята отваряте я и от пин 24 на синята букса пускате кабелче до пин 15 на борда и честито вече ви се регулира осветлението и на копчетата на борда и на самия дисплей на борда.Възможно е да нямате пин 24 на синята букса ,както аз нямах...пуснах си едно пинче и проблема се реши.След като свържете всичко трябва да закачите двете букси(синя и бяла)чак тогава можете да регулирате усветлението и на дисплея на борда......и опаааааа имате си оригинален малък борд.
На пин12 от малкия борд се свързва датчика за температурата. Т.е. от пин12 вадиш един кабел чак до двигателния отсег отпред (най-лесно се вади долу под волана, като махнеш кората, и го прекарваш заедно с другите кабели, т.е. има си отвор и там върви цял сноп кабели). Другия кабел излизащ от температурния датчик го слагаш на маса (на левия калник от горната страна (откъм двигателя) си има място където може да го замасиш.
ЕДИТ: След като свържете температурния датчик (или термистора) задължително разкачете черната букса на борда за 1 минута. В противен случай на борда ще му трябва половин час за да отчете, че има датчик, а през това време показанието ще си стои на -37°С (а вие ще започнете да си биете главата и да се чудите кое не сте свързали правилно).
Пин2 от часовника --> пин17 на буксата на малкия борд
Пин3 от часовника --> пин16 на буксата на малкия борд
На пин 14 от малкия борд трябва да се свърже кабел(по принцип е лилав или лилав с бяло), който да подава 12 волта когато си на положение 1 и 2 на ключа (положение 1 е едно преди контакт, а положение 2 е когато сте на контакт).
По принцип този кабел се взима от таблото, но не си заслужава да се занимавате да сваляте таблото само заради едно пинче, така че можете да си изкарате този кабел от буксата на касетофона/CD-то на колата. Трябва да си измерите кой кабел от буксата на CD-то има напрежение когато сте на пол.1 и 2 на ключа, а на положение 0 няма. Малко сложно го обясних, но се старая да е максимално подробно за да няма нужда от повече въпроси.
ДОПЪЛНЕНИЕ:свързан така малкия борд си свети постоянно на макс,ако сте педанти обаче какъвто съм аз,ще си свалите километража,там има 3 букси,малка черна,синя и бяла,на вас ви трябва синята отваряте я и от пин 24 на синята букса пускате кабелче до пин 15 на борда и честито вече ви се регулира осветлението и на копчетата на борда и на самия дисплей на борда.Възможно е да нямате пин 24 на синята букса ,както аз нямах...пуснах си едно пинче и проблема се реши.След като свържете всичко трябва да закачите двете букси(синя и бяла)чак тогава можете да регулирате усветлението и на дисплея на борда......и опаааааа имате си оригинален малък борд.
На пин12 от малкия борд се свързва датчика за температурата. Т.е. от пин12 вадиш един кабел чак до двигателния отсег отпред (най-лесно се вади долу под волана, като махнеш кората, и го прекарваш заедно с другите кабели, т.е. има си отвор и там върви цял сноп кабели). Другия кабел излизащ от температурния датчик го слагаш на маса (на левия калник от горната страна (откъм двигателя) си има място където може да го замасиш.
ЕДИТ: След като свържете температурния датчик (или термистора) задължително разкачете черната букса на борда за 1 минута. В противен случай на борда ще му трябва половин час за да отчете, че има датчик, а през това време показанието ще си стои на -37°С (а вие ще започнете да си биете главата и да се чудите кое не сте свързали правилно).
ти си това което караш
- DarkS1de
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 77
- Регистриран на: 2.05.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 525d++
- Мечтае да кара: Някоя дърта М-ка :)
Re: Питане за буксата на малкия борд
Всичко това съм го направил.Борда работи-тествахме го на друга 36-ца... 12V на положение 1/2 на ключа съм взел от бушон 45 ... уж всичко е вързано както трябва , но няма никой,само осветление на копчетата 

18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани