Въпрос за пушенето на студен мотор
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
- surfboard
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Въпрос за пушенето на студен мотор
Здравейте, колеги. Забелязвам следния феномен (не мога да го определя като проблем, защото нямам нужните познания, но се надявам вие да ми разясните причините за него).
Запалвам колата сутрин в студа и двигателя стартира веднага, без проблеми, заковава оборотите на около 1100 и не пуши въобще. След около минута работа на празен ход обаче, постепенно ги сваля съвсем бавно, докато накрая ги фиксира на около 800. Двигателят работи равномерно и устойчиво, без никакво тресене. След като паднат под 1000 обаче, на огледалата виждам как започва да пуши доста. Димът е нещо от рода на мръсно бяло – нито е чисто бял, нито пък е черен.
Може би е конденз, но това което ме притеснява е, че първата минута, когато оборотите са високи, няма никакъв пушек и всичко е наред. Това се случва едва когато оборотите започнат да спадат бавно под 1000. Ако е загрял мотора, проблема мисля че го няма (въпреки студа)
Нормално ли е това и на какво се дължи? Защо започва да пуши когато спаднат оборотите, а не още от самото начало?
Запалвам колата сутрин в студа и двигателя стартира веднага, без проблеми, заковава оборотите на около 1100 и не пуши въобще. След около минута работа на празен ход обаче, постепенно ги сваля съвсем бавно, докато накрая ги фиксира на около 800. Двигателят работи равномерно и устойчиво, без никакво тресене. След като паднат под 1000 обаче, на огледалата виждам как започва да пуши доста. Димът е нещо от рода на мръсно бяло – нито е чисто бял, нито пък е черен.
Може би е конденз, но това което ме притеснява е, че първата минута, когато оборотите са високи, няма никакъв пушек и всичко е наред. Това се случва едва когато оборотите започнат да спадат бавно под 1000. Ако е загрял мотора, проблема мисля че го няма (въпреки студа)
Нормално ли е това и на какво се дължи? Защо започва да пуши когато спаднат оборотите, а не още от самото начало?
Re: Въпрос за пушенето на студен мотор
А слизал ли си да видиш дали и в началото пуши, щото може на огледалото да не го виждаш.
А като загрее пак ли така пуши?
А като загрее пак ли така пуши?
- surfboard
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Re: Въпрос за пушенето на студен мотор
Като загрее категорично не пуши. Не съм слизал, но на огледалото не се вижда нищо. Щом спаднат оборотите обаче, си е доста видимо, особено на лявото странично огледало
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Въпрос за пушенето на студен мотор
Може да е от натичане на масло от турбото.Също и от студеното време но тогава първоначално избълва облак и после се изчиства и е малко по черничък



Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
Re: Въпрос за пушенето на студен мотор
Мисля че няма нищо, просто в началото пушека е малко "по-силен" при по-високите обороти и може да не го виждаш.
А и в студа е нормално в началото да има пушек ( както сам си казал от конденза в гърнето).
Ако не греша при дизелите при по-богата смес се появява пушек, а спри студен старт е нормално да работи така.
А и в студа е нормално в началото да има пушек ( както сам си казал от конденза в гърнето).
Ако не греша при дизелите при по-богата смес се появява пушек, а спри студен старт е нормално да работи така.
- Nik4oZ
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 222
- Регистриран на: 8.05.2008
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E36 Coupe Hellrot
Re: Въпрос за пушенето на студен мотор
Е тя колата ти неможе на секундата да почне да кондензира , минава се малко време и моята е така.
Lurking in the shadows
- surfboard
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Re: Въпрос за пушенето на студен мотор
Утре рано сутринта ще я запаля, но този път ще сляза да огледам обстойно както се случва отзад 

- iv4ooo89
-
-
- Мнения: 242
- Регистриран на: 3.08.2009
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318 tds
- Мечтае да кара: 730D
- Детайли за колата: 318 пе4ка стига толкоз......
Re: Въпрос за пушенето на студен мотор
Споко колега нормално е и моя тдс го прави същото нещо нормално е като паднат оборотите на 900 или да почне да пуши това си е кондез,на мене даже 3-4 мин ми тече водица малко и след като отлепи стрелката от синиото спира да пуши. Карай така е някой коли са направени пък непрекъснато да пушат,понеже конденза им излиза през ауспуха.

Моля, повече не използвай подписа си за реклама, ще получиш БАН!
8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани