вентилирани или надупчени дискове

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 222
Регистриран на: 3.03.2006
Пол: Мъж
Кара: E36 Coupe b20 sold, E85 Z4 Cabrio

вентилирани или надупчени дискове

Мнение от ////Alpine » 22 Ное 2011, 1:12

Кое е за предпочитане при ежедневно карана кола с 15'', да се сменят дискове, накладки, апарати, маркучи, течност, нови гумички уплътнения или просто ревизия.
1. Дискове
- с нови обикновени (същите) такива или да се инвестира с вентилирани или надупчени, по-дебели от 22мм или стандартни, същия диаметър 286мм или по-големи (и до колко по-големи влизат в 15'')
2. Апарати
- има ли смисъл от други апарати или фабричните с нови накладки биха задоволили работата си дори с различен по широчина големина диск, и ако е така кой е най-компромисен вариант?
3.Накладки
- няма две мнения че немските накладки са добри и че варианти цена качество биха задоволили почти всеки.
4. Маркучи
- желателна ли е смяната им или ревизия (ако изобщо има такава все пак маркуча износи ли се най-добре да се подмени, нз вие кажете)
При проверка на маркучите, ако не е забележима деформация износване и т.н. не е наложителна смяната им, от съображение за сигурност кола над 20 години е препоръчителна, никога не се знае.
5. Течност
- дот 3, 4, 5 - ? най -подходящ за евридей
Подмяна на старата течност с нова - препоръчително ДОТ 4, добро обезвъздушаване на системата е наложително.
6.Ревизия гумички и т.н
-само при апаратите ли се прави такава и ако да по-конкретно инфо ще е от полза?

Не засягам гуми и окачване, предполага се че вече са налице.

Надявам се Форума да уважи темата ми като важна дискусия преди зимата и по-скоро снега.
Последна промяна ////Alpine на 22 Ное 2011, 22:58, променена общо 2 пъти
Изображение
Изображение
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 222
Регистриран на: 8.05.2008
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW E36 Coupe Hellrot

Re: вентилирани или надупчени дискове

Мнение от Nik4oZ » 22 Ное 2011, 1:56

Колега аз на моята кола като реших да и оправя спирачките смених почти всичко по спирачната система. Помпа , предни дискове , задни барабани , накладки , маркучи , масло дот 3 или 4 мисляче ще те излъжа . Избарахме някакъв ремонтен комплект за апаратите на дисковете и взехме че го използвахме :mhihi: . Несъм слагал някакви нарязани или вентилирани дискове , ами нормалните който са , марка АТЕ и накладки АТЕ . Колата няма ABS а спира страхотно , голям кеф е да имаш хубави спирачки , поне аз много им се радвам.
Lurking in the shadows

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: вентилирани или надупчени дискове

Мнение от Dirty M5 driveR » 22 Ное 2011, 8:15

Евала, че има хора, които мислят и как да спират, не само как да правят мотора по-силен. :yes:
Ако искаш ъпгрейд може да прибегнеш до масовия вариянт - дискове и апарати от 330i, предполагам се сменя и помпата. Но тогава май под 17ки не влизаха. По-големи апарати и 15ки... май не се получава. Аз наскоро сменях предните накладки и спирачките апарати се изместиха минимално, в следствие на което започнаха да опират в лепените баланси на джантите (после мерих балансите, 4мм са дебели).
На надупчените дискове не съм им фен, понеже съм чувал това-онова. Но едни хубави нарязани дискове биха били +. Накладки - нещо качествено от рода на АТЕ, и няма да имаш проблеми.
Маркучите се оглеждат хубаво и ако са си ок няма нужда ги буташ. Ако са тръгнали да се цепят вече е повече от желателно да ги подмениш.
Спирачката течност - ДОТ 4 си е ок.
Гумичките на буталата на апаратите - първо се разтиква буталото да се види как се движи. Трябва да е мазно и без голям усилие. Ако е така и гумичките са си ок, значи няма поводи за притеснение.
И общо взето май това е. Ако ти се занимава с модове почети и ще намериш нужното инфо, но аз бих се спрял на 330i конверсията, защото няма съмнение, че става добре. Заложи на качествена стока, за да си сигурен. Пък и да си със сток спирачна система - когато я ревизираш добре, и знаеш че всичко е тип-топ колата пак си спира доволно като за времето си.

ПП: Аз също карам М50 и моя сетъп отпред е дискове Зимърман с накладки АТЕ. Накладките са ми нови, току що разработени. Предстои да направя малко тестове :mhihi: Но от това, което усетих до сега в градски условия - доволен съм. А и не свирят в сравнение със старите - Текстар (доста колеги се оплакват от това).

Успех ти желая и ни информирай какво си предприел.

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Re: вентилирани или надупчени дискове

Мнение от err0r » 22 Ное 2011, 10:22

Много е важно да конкретизираш какви ще са режимите на натоварване на спирачната ти система. Всяка една марка компоненти (дори най-евтините) ще издържи на едно душманско спиране от 120 км/ч до покой. Друг е въпросът при второто, третото, петото такова спиране как ще се представи.
До колкото разбрах, колата ти е всекидневка и не товариш спирачната система извънредно много. Ако съм тръгнал в правилна посока, дочети долните редове:

1. Замени дисковете си с нови на стандартните размери (286х22 и 280х10). Избери хубава марка, дори и да са малко по-скъпи. Няма да съжаляваш!

2. Тук съответно оставаш със същите апарати. От колеги от форума можеш да си закупиш ремонтни комплекти за буталцата им. При едно правилно обслужване на тия апарати ще им се вдъхнат още поне 10 години живот.

3. За накладки също недей да щадиш пари. Не купувай евтини варианти. Не искам да назовавам марки, за да не стане антиреклама. Аз лично залагам на базовата серия на Ferodo (Premier). Никакви проблеми до сега с тях 20,000 км.

4. Маркучите можеш с просто око да ги провериш. Както написаха по-горе, ако са тръгнали да се понапукват, сменяй, за да ти е мирно на главата.

5. Спирачната течност е много важна част от спирачната система, която доста хора пренебрегват. Течността абсорбира влага и постепенно температурата й на кипене пада все по-надолу. От там идването на "фейдинг" ефекта се случва все по-често в ежедневната употреба. Освен това тази течност отговаря и за двете помпи на съединителя. С времето започват да скърцат, а се случва и да изпуснат и да трябва да напомпаш педала няколко пъти, за да можеш да потеглиш.
Моят съвет тук е да си купиш един литър хубава спирачна течност ДОТ4, да източиш цялата спирачна система, да развиеш пробката на долната помпа на съединителя, за да изхвърлиш съвсем старата течност. Обезвъздушаването на съединителя след това не е приятно, но си завлужава. При едно хубаво обезвъздушаване няма да познаеш средния и левия педал после!

Успех и поздрави!
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 222
Регистриран на: 3.03.2006
Пол: Мъж
Кара: E36 Coupe b20 sold, E85 Z4 Cabrio

Re: вентилирани или надупчени дискове

Мнение от ////Alpine » 22 Ное 2011, 13:03

а има ли тия размери дискове надупчени? да кажем по малко надупчени, предполагам сега зимата ще се охлаждат по-добре въпреки че карам без въздуховоди :shock: , за сега само отпред ще подменям, някой слагал ли е надупчени със същите апарати и нови накладки да кажем. за течноста прав е колегата ерор до момента само за дот 4 чувам. Значи номер 5 го дописвам без 2 мнения по въпроса.
Изображение
Изображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 691
Регистриран на: 1.01.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: ше 325tds
Мечтае да кара: e46 330xd

Re: вентилирани или надупчени дискове

Мнение от Coulthard » 22 Ное 2011, 15:44

Брембо Макс вентилирани и с канали
Цимерман имат хубав и евтин вариант с вентилиран и надупчен диск
Маркучите ако колата е в теб повече от 2 години и не си ги сменял - оглеждаш ги за нарушено външно покритие, след което се опитваш да ги прегънеш ако реагират повече като стара пластмаса от колкото гума ;) сменяй не са скъпи а спокойствието си е много важно.
Спирачна течност - ДОТ 4 както каза грешният колега по-горе - сменяй директно, аз го направих преди 1000км и не можах да си позная съединителя и спирачката. Важно според мен е не ти да си сменяш течността, ако ще всички автомонтьори от форума да ми говорят не могат да ме убедят че смяна на ръка и помпене на педала кат омагьосан е по-добре или еквивалент на машина за смяна на течност. Услугата ми струва 48лв с ДДС в Аутотрейд-Варна.
Накладки - Феродо, Ате, Текстар, Иво-бумбум като прочете темата и той ще каже някой друга марка, но това е в общи линии, друг е въпроса колко са истински или не продаваните в БГ.
Изображение

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Re: вентилирани или надупчени дискове

Мнение от err0r » 22 Ное 2011, 17:59

Аз мога да гарантирам за истински накладки Ferodo. Иво ще препоръча ЕВС, усещам. :)

Има надупчени дискове на заводски размери. Има и нарязани, а има надупчени + нарязани.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 691
Регистриран на: 1.01.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: ше 325tds
Мечтае да кара: e46 330xd

Re: вентилирани или надупчени дискове

Мнение от Coulthard » 22 Ное 2011, 18:18

err0r написа:Аз мога да гарантирам за истински накладки Ferodo. Иво ще препоръча ЕВС, усещам. :)

Има надупчени дискове на заводски размери. Има и нарязани, а има надупчени + нарязани.

да гледах ти темата в продава имаш някой много готини предложения над които и аз се замислям
(тва не трябва да звучи като реклама)
Изображение

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Re: вентилирани или надупчени дискове

Мнение от err0r » 22 Ное 2011, 19:33

Спирачният промо пакет е доста добър. Аз карам с такъв и не съм имал ядове до сега. :)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 331
Регистриран на: 6.12.2009
Пол: Мъж

Re: вентилирани или надупчени дискове

Мнение от krisu » 22 Ное 2011, 19:42

Спирачната система е от особено значение за всяка кола и точно тя, по никакъв начин не бива да се пренебрегва. Там, чесно да ти кажа, в всеки един момент когато може да ти се наложи да ги натиснеш рязко, ще се радваш, че си думнал повече пари и си сложил хубави спирачки. За маркучите ти споменаха, прегледай ги... виждат се и ако някой бере душа, сменяй. Относно дисковете, мога да изкажа мнение за Brembo Max - вентилирани. Аз съм с 4 такива и от време на време я пържа... обаче, си спира екстра. Накладките, не съм сигурен кви бяха, щото ги оставих на комшията преди година и половина да ги смени с дисковете и не помня ква марка слагахме, ама май бяха Textar. Не съм усещал да смърди на феродо дося, дори като съм ги пържил повечко. Спирачната течност - аз съм с Textar DOT 4... също с хубави впечатления съм. Обезвъздушаването е много важна операция след смяната, за да не береш после ядове, с помпи и т.н. Без да правя реклама и аз, погледни темата на колегата err0r, има страхотни дискове, които например с една петолъчка и някакви боядисани спирачни апарати... ще стоят наистина красиво. :yes:
Coulthard написа:Ти кон дето бяга да не яде виждал ли си ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: вентилирани или надупчени дискове

Мнение от Dirty M5 driveR » 22 Ное 2011, 20:41

Преди години гледах едно предаване по една телевизия (да не става реклама) с водещ Аспарух Минчев. Та той тестваше комодския варан :mrgreen: Mitsubishi 3000GT, с доста тежка форма на силов тунинг. Спирачките очевидно бяха страхотни, но дисковете бяха само нарязани, без перфорация. Той обърна внимание на това и каза, че на перфорация е удачно да се подлагат керамични и карбоново-керамични дискове, тъй като обикновения диск след време започвал да се пука около дупките. Колко е вярно не знам. Други е въпроса, че за мен нарезите върху дисковете са по-функционални - отвеждат газовете, получени от тежки натоварвания, като по този начин и се спомага за охлаждане на диска. Направих това отклонение с идеята да се сподели опит и да се направи съпоставка между перфориран и нарязан диск (не че много колеги ползват такива де, но 1 човек да каже две думи пак ще е полезно). Като аз лично ако някой ден стигна до този избор, определено ще предпочета нарязаните.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 222
Регистриран на: 3.03.2006
Пол: Мъж
Кара: E36 Coupe b20 sold, E85 Z4 Cabrio

Re: вентилирани или надупчени дискове

Мнение от ////Alpine » 22 Ное 2011, 22:57

става все по-бистро, продължавайте колеги в същия дух... добавям за маркучите че не е толкова наложителна смяната им ако се прецени че са читави. пишеше в сайта на бум че по дебелия диск прави хода на педала по къс.. това не е ли по добре тъй като при по леко натискане колата спира а не трябва да се настъпва до долу?
Изображение
Изображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 331
Регистриран на: 6.12.2009
Пол: Мъж

Re: вентилирани или надупчени дискове

Мнение от krisu » 22 Ное 2011, 22:58

Аз затова си позволих, да коментирам, изхождайки от опита си само с нарязани дискове. От инжинерна гледна точка, не мога да дам обективен отговор, дали нарязани или надупчени е по-добрия варянт... :yes:
Coulthard написа:Ти кон дето бяга да не яде виждал ли си ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 222
Регистриран на: 3.03.2006
Пол: Мъж
Кара: E36 Coupe b20 sold, E85 Z4 Cabrio

Re: вентилирани или надупчени дискове

Мнение от ////Alpine » 22 Ное 2011, 23:00

надупчените изглеждат по добре, сякаш спортни, но и аз не съм компетентен за разликата? давайте примерни цени на това онова с препоръките си.. аз нямам идея за течноста и маркучите за това пак ще допълвам..
Изображение
Изображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 331
Регистриран на: 6.12.2009
Пол: Мъж

Re: вентилирани или надупчени дискове

Мнение от krisu » 22 Ное 2011, 23:07

Аз затова ти казвам, от чисто визуална гледна точка... с петолъчка например, надупчен и нарязан диск стои наистина красиво. Ще си позволя да цитирам и вмъкна малко информация, на която попаднах:

:arrow: Нормални / плътни дискове
Това е най-разпространеният тип дискове. Те имат най-голяма контактна площ с накладките и съответно имат най-ефективно спирачно усилие. Проблемът при тях е, че когато се загреят, се образува газ между накладката и диска, което от своя страна води до понижаване на спирачното усилие и "полиране” на накладките. Пренагряването на диска същот така би могло да изкриви диска, ако е с некачествена изработка или комбиниран с неправилни накладки

продупчени / перфорирани дискове
Този тип дискове са с по-малка контактна площ с накладките, но перфорациите спомагат за по-бързото им охлаждане. Също така газът, който се образува при интензивно спиране (т.е. нагряти дискове), в доста по-малка степен намалява спирачното усилие.
Единият от проблемите при тях е, че често се пропукват при дупките, а и задържат прах и паразитни механични детайли, които могат сериозно да наранят накладките. Друг проблем е при изтъняване на диска. Тогава перфорациите ускоряват износването на накладките.

с нарези / нарязани дискове
Лицето на тези дискове е с различен брой диагонални нарези, като причините за това са две.
Първо, нарезите позволяват вентилиране на вече споменатите газове, позволявайки да се запази максималното спирачно усилие. Второ, диагоналните нарези щадят накладките, заради "по-мекия” контакт с тях и не позволяват рязко "полиране”.
Проблем при тях е значително по-високото ниво на шум при спиране.
Важно е да се знае, че това са дискове с посока на въртене. Правилното им поставяне гарантира и правилното отвеждане на праха и газа от накладката.
Coulthard написа:Ти кон дето бяга да не яде виждал ли си ?

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook