Висок разход 318ТДС-решено
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
38 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Висок разход 318ТДС-решено
Да почоплим тоя въпрос щот ме мъчи отдавна . От една година го карам туй добиче и си гори доста повече от нормалното като например 10/100 градско и то в Пловдив, извънградско не ми е падала под 6 с бабешко каране , но това за мен е доста променлива величина пък и градското ми е на 90% от всичките изминати километри и колкото и относително да е все пак са наблюдения от една година . Имам познат със същата кола ( комби) тук и я кара лекинко , но пък му гори 7 , пробвал съм с много-много лекинко каране даде ми минимален резултат 8.3/100. Дотук с цифрите сега какво съм правил по колата , до скоро беше с чип обаче го махнах и сложих стоков комп и разхода е абсолютно същия , а се надявах чипа да е проблема , но не. Сменям въздушен филтър редовно на около 5000км с междинни почиствания , ефект нулев. Масло , маслен и горивен филтър се сменят на около 8000км . Почистена цедката в резервоара на подкачващата (работи) помпа , ма тя си беше и чиста де . На два пъти съм ползвал добавка към горивото на Лики Моли ( доволен ) и след това масълце за смазване на ГНП . Изпускателната система не съм свалял за преглед , но отзад духа прилично и брои тактовете на 4-ката което ме навежда на мисълта че нама запушване иначе щеше да е гладко духането ( ако се спира накъде ). Турбината е чистена два пъти , имам бустконтролер с манометър и си надува прилично пущината даже съм и пуснал 1-2 десети отгоре , налягането го меря във всмукателните колектори . АГР запушен ( още в Италия ) ама даже тръбата от двигателя дори я няма и е на тапи от двете страни . Пролетта е правена пълна профилактика на охладителната система като покрай това намаза и интеркулера почистен вътре и вън . Днес направих последното за което вече можех да се сетя , проверих центровката колянов-разпределителен вал и беше добре ( имам си инструмента за вала горе , дървен
) . Е те тука ми е въпроса вече понеже съм бесен на гадината ( мно-о-о-го тясно бе братя , супер гъчканяк е тая Е36-ца ) и бутнах малко центровката демек завъртях разпределителния вал обратно на посоката на въртене на коляновия около 2градуса , това се препоръчва да се прави на големия ТДС след смяна нангренаж и минати около 20000км , обаче за малкия тази процедура не се давала , не пише да се прави за малката печка ама аз го направих да видим сега кво ще става и ще има ли накакъв ефект тази промяна в газоразпределението на разхода . По тоя повод е и втория ми въпрос който може да обсъдим тъй като се препоръчва това завъртане на разпр. вал след споменатия по-горе пробег на мен лично ми се струва странно да се прави закъсненеие на газоразпределението при условие че при изминати тези километри се предполага че веригите са получили някакво разтягане(износване, наместване) което води фактически до закъснение та защо се препоръчва отБМВ тази процедура,разсъждавам ли правилно в тая насока и защо на малкия ТДС не се препоръчва това. Май въпросите станаха четири ама карай
. А и последно се сетих за дюзите ( всъщност отдавна ги мисля) имат ли общо с повишения разход при условие че при студено , топло запалване както и при ръчка нямам пушене отзад нито лщтив дим сутрин при палене което си мисля е знак ,че дюзите не са съвсем зле та да дигам разхода с близо 2 литра на усреднени резултати от колеги със същата кола . Благодаря.


Последна промяна vladobate на 14 Ное 2011, 1:43, променена общо 1 път
Re: Висок разход 318ТДС
Да допълня колата е с 15цолови лети джанти с размер гуми 195х65х15 се кара , махал съм ремъка(пистовия) и днеска включително въртял съм на ръка и преглеждал всички ролки -няма задържане грам въртят се мазничко . Имам обаче някакъв проблем с хидравличната помпа от около 4 месеца , нещо се натоварва като въртя волана даже съм пробвал на място кат връткам геврека чак спира пущината и ремъка се плъзга по ролката . Това натоварва двигателя знам ама пък и тоя разход е откак съм купил колата и дори предния собственик ми се оплака , но тогава не му повярвах обаче уви.
- iv4ooo89
-
-
- Мнения: 242
- Регистриран на: 3.08.2009
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318 tds
- Мечтае да кара: 730D
- Детайли за колата: 318 пе4ка стига толкоз......
Re: Висок разход 318ТДС
Колега да сподела за моя тдс въпреки че ти знаеш г-д. И моя харчеше в сф 8.9 нафта зиме лете,но направих основен ремонт и разхода спадна до 1.5 литра. сега лятото ми харчи 7 но не в задръстванията. Колата е с чип и турбо на 1.3.

Моля, повече не използвай подписа си за реклама, ще получиш БАН!
Re: Висок разход 318ТДС
То добре основен ремонт ама за кво , колата пали топла студена върви доста прилично и харч масло около 400мл до смяна имайки предвид че турбината хвърля видимо. Ясно е че от веригите бяга центровката и играе постоянно и това може да е причина за повишен разход обаче признаците ми за това не са толкова силни имайки предвид никви проблеми със запалването и то вече една година пък чоляка преди мен също толкова и положението е непроменено оттогава .
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Висок разход 318ТДС
А помпата ти в какво положение е? Бутана ли е на някъде? Щото ако веригите са фира, може да е сложена на макс и да ти харчи повече и тогава ще пали нормално, независимо от веригите.
10 обаче е някакъв нереално висок разход каквото и да е правено. Стария ми ТДС даваше макс 8, 8,5 в София с по-юнашко каране явно много агресивен чип, щото до ден днешен май и после не е имало кой ТДС да го мине и помпата беше в крайно положение.
Ако се кара нормално 7 при липа на задръствания също е висок разход та явно ремонта не е бил особено сполучлив.
10 обаче е някакъв нереално висок разход каквото и да е правено. Стария ми ТДС даваше макс 8, 8,5 в София с по-юнашко каране явно много агресивен чип, щото до ден днешен май и после не е имало кой ТДС да го мине и помпата беше в крайно положение.
Ако се кара нормално 7 при липа на задръствания също е висок разход та явно ремонта не е бил особено сполучлив.
- iv4ooo89
-
-
- Мнения: 242
- Регистриран на: 3.08.2009
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318 tds
- Мечтае да кара: 730D
- Детайли за колата: 318 пе4ка стига толкоз......
Re: Висок разход 318ТДС
Тва са пълни глупости ти още малко го изкара тоя тдс че грацко и 5 щи харчи. Тоя 1.6 и половина мотор на 1400кг купе е супер смешно да кажеш че харчи малко грацко ! Незнам споучлив ли е или не ама щом нямам масло в колекторите и цилиндрите са сухи даже и изпарения нямат начи е добре направен.

Моля, повече не използвай подписа си за реклама, ще получиш БАН!
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Висок разход 318ТДС
Не ми дръж тоя тон! Такъв ТДС съм имал като си бил в трети клас някъде.
Понастоящем разхода ми е точно 6,5 градско по маршрут Лозенец- Орион и обратно с джанти 17'' и задни гуми 235.
Иначе за ремонта ти всички знаем колко е добър viewtopic.php?f=8&t=253836&p=2791798#p2791798
Ако нямаш платена обява искам да си махнеш подписа моментално.
Понастоящем разхода ми е точно 6,5 градско по маршрут Лозенец- Орион и обратно с джанти 17'' и задни гуми 235.
Иначе за ремонта ти всички знаем колко е добър viewtopic.php?f=8&t=253836&p=2791798#p2791798



Ако нямаш платена обява искам да си махнеш подписа моментално.
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Висок разход 318ТДС
Да старото комби повече от 8.5 не е давало никога в София и то с душманско каране
Колега би ли споделил какво означава лютив дим сутрин?
Интересно ми е, защот с новото ми комби забелязвам, че сутрин мирише на нещо кофти може би лютиво около 1-2 минути докато си затворя гаража и после не мирише така.
Усеща се само ако се завъртиш отзад покрай ауспуха.
И стария собственика ми каза , че е давал дюзите да ги чистят
А междо другото, говорих си с пресиян по въпроса за веригите, той спомена, че при малкия ТДС не е толкова отчетлив проблема с топлия старт при разтегнати вериги.
Склонен съм да вярван на такава теория, защото старото комби палеше от четвърт оборот до последно и е така един ден просто скъса долната верига

Колега би ли споделил какво означава лютив дим сутрин?
Интересно ми е, защот с новото ми комби забелязвам, че сутрин мирише на нещо кофти може би лютиво около 1-2 минути докато си затворя гаража и после не мирише така.
Усеща се само ако се завъртиш отзад покрай ауспуха.
И стария собственика ми каза , че е давал дюзите да ги чистят

А междо другото, говорих си с пресиян по въпроса за веригите, той спомена, че при малкия ТДС не е толкова отчетлив проблема с топлия старт при разтегнати вериги.
Склонен съм да вярван на такава теория, защото старото комби палеше от четвърт оборот до последно и е така един ден просто скъса долната верига


- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Висок разход 318ТДС
Лютиво пушат бензиновите, като са богати. Може би и при дизела ще е така ама там ако е богата и не изгаря добре няма ли и да пуши много?
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Висок разход 318ТДС
Няма пушек, само прави като мокро петно на асвалта, като работи на място сутрин, мисля че е нормално все пак всичко е студено , а изгорелите газове са топли и докато не се загрее генерацията може би прави конденз вътре, знам ли 


- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Висок разход 318ТДС
Сигурно е от това и от конденз. В тоя студ сигурно се събира бая. Нали не я загряваш на място, че така бая скача разхода.
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Висок разход 318ТДС
Не паля изкарвам от гаража, оставям я да работи, затварям вратите и тръгвам, не повече от минута две работи на място преди да тръгна.
Шибаното при мен е, че с това нанадолнище на където и да тръгна са 3-4 км. докато загрее до средата.
И като мина кръговото на околовръстното после до хладилника всия почти винаги поне 10 минути, това ратояние го минавам на 1ва или на 2ра максиму и 50% от него на свободна.
Шибаното при мен е, че с това нанадолнище на където и да тръгна са 3-4 км. докато загрее до средата.
И като мина кръговото на околовръстното после до хладилника всия почти винаги поне 10 минути, това ратояние го минавам на 1ва или на 2ра максиму и 50% от него на свободна.

Re: Висок разход 318ТДС
Лютивия дим сутрин е от дюзи и тва дет ги е давал човека за чистене не значи нищо щот пак може да не са регулирани и направени като хората ( при мен беше така със предишния ТДС ). И колегата vld май ще се окаже прав за веригите. След вчерашната центровка на закъснение днес сутринта запалих три пъти по-трудно , а преди беше чакмак. Затова днес промених центровката наново и дадох около 1 градус предварение та по-добре после запали от раз. Как бях махнал пак капака на клапаните огледай по-добре веригата горната и след неколкократно завъртане наляво-надясно на кол. вал видях че веригата е до-о-оста поразтегната почти половин звено( и малко посинели
) , на зъба малко му трябва да прескочи у съседа
. Та предвид написаното по-горе колеги ( това за малкия ТДС дет не се усещала разтегнатата верига не го знаех ) стигам до логичния извод че съм доста зле с ангренажа макар да нямааше показатели за това и е най-вероятно повишения разход да е резултат от недобрата центровка. ГНП плочката не ми е бутана на никъде още е зачопена заводско и е стокова поне откъм гориво , но пък омента на впръскване е компенсиран е почти до крайно положение към мотора бутната пък и не пуши дори до дупка и ограничител да натискам . Значи вериги засега . Дотук добре , но още ми е интересно защо БМВ препоръчват завъртане на разпр. вал на 2 градуса закъснение след изминати 20000км след смяна на вериги като както показа опита ми това влошава нещата . Не вярвам те да са сбъркали и явно в мойта логика нещо се не връзва , но какво
. Сега ще видя с новата центровка как ще се държи мотора и ще пиша пък и разхода ще засека , но това може би седмица. Благодаря .



- iv4ooo89
-
-
- Мнения: 242
- Регистриран на: 3.08.2009
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318 tds
- Мечтае да кара: 730D
- Детайли за колата: 318 пе4ка стига толкоз......
Re: Висок разход 318ТДС
Bum_Bum какво има общо вала със основния ремонт ако мога да попитам?????? Не съм чул някой като прави основен ремонт на мотор да сменява вала,сигурно ти си 1-вия бил
Повечето хора се оплакват че им харчат тдс-ите а твоя 1-вен не харчи едва ли не....еле па със 17-ски забрави.Още по малко когат съм бил 3-ти клас е имало 10 коли по улиците тогава може и 2 да ти е харчил 



Моля, повече не използвай подписа си за реклама, ще получиш БАН!
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Висок разход 318ТДС
Бе не знам ама да пуши през интейка и да смуче през ауспуха и да ми казваш, че му е всичко наред..
Аз имам първият такъв мотор във форума и твърдя, че е изключително икономичен и здрав.
Просто да го купиш за 1000лв и да не го озслужваш не става.
И казах да си махнеш веднага посписа, ако нямаш платена обява!

Аз имам първият такъв мотор във форума и твърдя, че е изключително икономичен и здрав.
Просто да го купиш за 1000лв и да не го озслужваш не става.
И казах да си махнеш веднага посписа, ако нямаш платена обява!
38 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани