Проблем с оборотите
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
- batvlady79
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 345
- Регистриран на: 16.11.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 525dA '09
- Мечтае да кара: ново БМВ
Проблем с оборотите
Изчетох доста от темите с оборотите при топъл двигател, но не можах да намеря конкретно за моя проблем.
Проблема е че като е топла колата и като е на празни обороти, и като я пусна леко по инерция, почват да се клатят. Закова ли спирачките - спират да се клатят.
Клапана за картерните газове е проверен - не е от него.
Почистил съм и стъпковото моторче - котвата се движи идеално гладко.
Ламбдата е сменена преди 20 000 км с чисто нова на Bosch с буксата за БМВ (като оригиналната).
Някакви идеи ?
Проблема е че като е топла колата и като е на празни обороти, и като я пусна леко по инерция, почват да се клатят. Закова ли спирачките - спират да се клатят.
Клапана за картерните газове е проверен - не е от него.
Почистил съм и стъпковото моторче - котвата се движи идеално гладко.
Ламбдата е сменена преди 20 000 км с чисто нова на Bosch с буксата за БМВ (като оригиналната).
Някакви идеи ?
Последна промяна batvlady79 на 29 Сеп 2011, 8:34, променена общо 1 път
Когато прочетох за вредата от алкохола, се отказах от четенето..
- repibg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 225
- Регистриран на: 29.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: E60 M5
- Мечтае да кара: F117a Stealth
- Детайли за колата: BMW M5 E60 2008
Re: Проблем с оборотите
batvlady79 написа:Изчетох доста от темите с оборотите при топъл двигател, но не можах да намеря конкретно за моя проблем.
Проблема е че като е топла колата и като е на празни обороти, и като я пусна леко по инерция, почват да се клатят. Закова ли спирачките - спират да се клатят.
Преди малко си проверих клапана за картерните газове, но при студен двигател - според мен не е от него (имам предвид, че като извадих маркуча който идва от капака на клапаните, мотора почна да работи неравномерно и малко покачи оборотите, като затапих клапана с пръст - всичко се оправи; освен това от маркуча леко духа, а клапана смуче; освен това не духа от триъгълното отворче отгоре).
Разхода ми и той е нормален - миналата седмица я докарах до невероятните 5,9/100 и то със 20 км градско каране и почти без да изпреварвам никъде междуградско.
Някакви идеи ?
здр,
пробва ли с спрей за чистене на дебитомер.?пръсни в отворите на стъпковото моторче.
от прахоляка може да се е задръстило.
- with-fox
- BMW fanatic
-
- Мнения: 330
- Регистриран на: 9.10.2010
- Местоположение: Пловдив и някаде в околностите
- Пол: Мъж
- Кара: ИСТРЕБИТЕЛ мечнае за СОВАЛКА
- Детайли за колата: e36 330i
Re: Проблем с оборотите
аз чистя стъпковия мотор със корселин или спреи за карборатори
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
- batvlady79
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 345
- Регистриран на: 16.11.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 525dA '09
- Мечтае да кара: ново БМВ
Re: Проблем с оборотите
ивчо3 написа:batvlady79 написа: като е топла колата и като е на празни обороти, и като я пусна леко по инерция, почват да се клатят. Закова ли спирачките - спират да се клатят.
Колко оборота държи на празен ход по инерция и на място?
И кога спират да се клатят в момента на намаляване на скоростта със спирачки или чак когато спре да се движи?batvlady79 написа:Преди малко си проверих клапана за картерните газове, като извадих маркуча който идва от капака на клапаните, мотора почна да работи неравномерно и малко покачи оборотите
Покарай малко със затапен клапан и изваден маркуч на загрял двигател и виж дали има промяна.
На място са точно под единицата, както и трябва и винаги си е било. Като я пусна леко по наклона почват от 300 до 900 и така около 4-5 цикъла, след това отново се заковават все едно нищо не е било. Амплитудата намалява когато почна да натискам спирачката и като спре колата след 1-2 сек замръзват. Понякога си мисля че е свързано със сервото и от някъде дърпа въздух....
Да, ще пробвам това с клапана, може да работи когато си иска..
Когато прочетох за вредата от алкохола, се отказах от четенето..
- Don_Mandragon
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 443
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: Стара Загора/София
- Кара: M40B18 '93
Re: Проблем с оборотите
И аз имам подобен проблем, но на обратно. При престой на обороти клатят 700-900 постоянно, в движение на свободна стрелката е като нарисувана. Какво ли не правих и така и не успях да реша проблема. Всичко уж е наред ама... Това че се оправя като е в движение го свързвам с датчика за входящоя въздух, но по таблицата за различните температури си меря нормални стойности. Откачена ламбда, сваляне и почистване на ТПС, свещи, филтри, кабели, тепературен датчик, дебитомер мерен и видимо нез износване на графита и пак.....



Re: Проблем с оборотите
repibg написа:batvlady79 написа:Изчетох доста от темите с оборотите при топъл двигател, но не можах да намеря конкретно за моя проблем.
Проблема е че като е топла колата и като е на празни обороти, и като я пусна леко по инерция, почват да се клатят. Закова ли спирачките - спират да се клатят.
Преди малко си проверих клапана за картерните газове, но при студен двигател - според мен не е от него (имам предвид, че като извадих маркуча който идва от капака на клапаните, мотора почна да работи неравномерно и малко покачи оборотите, като затапих клапана с пръст - всичко се оправи; освен това от маркуча леко духа, а клапана смуче; освен това не духа от триъгълното отворче отгоре).
Разхода ми и той е нормален - миналата седмица я докарах до невероятните 5,9/100 и то със 20 км градско каране и почти без да изпреварвам никъде междуградско.
Някакви идеи ?
здр,
пробва ли с спрей за чистене на дебитомер.?пръсни в отворите на стъпковото моторче.
от прахоляка може да се е задръстило.
Колега били обяснил на невежа като мене как точно става че и аз имам подобен проблем
Няма начин да няма начин
- batvlady79
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 345
- Регистриран на: 16.11.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 525dA '09
- Мечтае да кара: ново БМВ
Re: Проблем с оборотите
Вече седмица карам със затапен клапан - няма промяна.
Маркуча под номер 18 ми е нацепен леко в началото където е свързан с гофрето. Възможно ли е да е от него?
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=15
Маркуча под номер 18 ми е нацепен леко в началото където е свързан с гофрето. Възможно ли е да е от него?
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=15
Когато прочетох за вредата от алкохола, се отказах от четенето..
- 24vintila
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 98
- Регистриран на: 17.04.2009
- Местоположение: софия-Люлин
- Пол: Мъж
- Кара: BMW M42 купе
- Мечтае да кара: BMW самолет M power пакет
Re: Проблем с оборотите
Здр.Аз,пък имам проблем,че оборотомера на мойта is държи 1000 оборота на доло, и незнам какво да направа ,ако някой има идея.
http://www.vbox7.com/play:49888df8 БМВ разход няма
Re: Проблем с оборотите
batvlady79 написа:Вече седмица карам със затапен клапан - няма промяна.
Маркуча под номер 18 ми е нацепен леко в началото където е свързан с гофрето. Възможно ли е да е от него?
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=15
Преди няколко години при мен беше от него, много малък процеп да има, смуче въздух. Взех го оригинален, беше 11лв. ако не се лъжа.
П.С. евала за човека дето препоръча за раздувките, много е добър, ще свърши работа

- batvlady79
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 345
- Регистриран на: 16.11.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 525dA '09
- Мечтае да кара: ново БМВ
Re: Проблем с оборотите
Смених го този маркуч, пак така прави. Ама да ти кажа честно видях че и гофрето е почнало да се понацепва а на него пише нещо 97-98 г.
Оттам може ли да клати оборотите като е топла ?
Оттам може ли да клати оборотите като е топла ?
Когато прочетох за вредата от алкохола, се отказах от четенето..
- Nikito_nn
- ентусиаст
-
- Мнения: 1384
- Регистриран на: 17.01.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: му се с шпер
Re: Проблем с оборотите
batvlady79 написа:Смених го този маркуч, пак така прави. Ама да ти кажа честно видях че и гофрето е почнало да се понацепва а на него пише нещо 97-98 г.
Оттам може ли да клати оборотите като е топла ?
Ако не си чистил дебитомера, пробвай да го почистиш, да не би да е ти задържа нещо клапата, защото когато колата седи на едно място потока на въздух е един и същ и оборотите стоят стабилни, но при движение потока на въздух вече е съвсем друг и ако клапата на дебитомера запъва и неможе да го регулира, работата на мотора се бърка. Аз така разсъждавам и бих започнал първо с това (след като си чистил стъпковия мотор). Иначе ако се съмняваш в маркуча, най-лесния начин е да вземеш изолирбанда и да му направиш една хубава муфа

- Драгослав
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 636
- Регистриран на: 28.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46XI / W164
Re: Проблем с оборотите
Имам същия проблем от много време.Ходих на диагностика в Вosch.Смениха ми свещите овиха една траба(където е въздушния ф.) с някакво уж специално тикосо тип изолирбан.Казаха,че дебитомера е наред,ламбдата,стъпковото,всичко според компютъра е наред.Когато карам някъде с 100-120км и изключа от скорост понякога държи 1000 оборота,пнякога 800-900.Като тръгна да спирам рязко падат до 650-700,но не винаги.
- 00700
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 575
- Регистриран на: 16.02.2009
- Местоположение: София
- Кара: BMW 318i, sedan, 11.97
Re: Проблем с оборотите
Драгослав написа:Имам същия проблем от много време.Ходих на диагностика в Вosch.Смениха ми свещите овиха една траба(където е въздушния ф.) с някакво уж специално тикосо тип изолирбан.Казаха,че дебитомера е наред,ламбдата,стъпковото,всичко според компютъра е наред.Когато карам някъде с 100-120км и изключа от скорост понякога държи 1000 оборота,пнякога 800-900.Като тръгна да спирам рязко падат до 650-700,но не винаги.
Имах подобен проблем!
Смених тампоните на двигателя /бяха за смяна/, а се оказа че влияят и на оборотите!
Сложих една добавка на "Сенакс" в горивото и за момента проблема го нямам! Добавката я ползвам редовно /през 5 хил. км./ и ефекта е видим.
- batvlady79
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 345
- Регистриран на: 16.11.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 525dA '09
- Мечтае да кара: ново БМВ
Re: Проблем с оборотите
Nikito_nn написа:batvlady79 написа:Смених го този маркуч, пак така прави. Ама да ти кажа честно видях че и гофрето е почнало да се понацепва а на него пише нещо 97-98 г.
Оттам може ли да клати оборотите като е топла ?
Ако не си чистил дебитомера, пробвай да го почистиш, да не би да е ти задържа нещо клапата, защото когато колата седи на едно място потока на въздух е един и същ и оборотите стоят стабилни, но при движение потока на въздух вече е съвсем друг и ако клапата на дебитомера запъва и неможе да го регулира, работата на мотора се бърка. Аз така разсъждавам и бих започнал първо с това (след като си чистил стъпковия мотор). Иначе ако се съмняваш в маркуча, най-лесния начин е да вземеш изолирбанда и да му направиш една хубава муфаза да си сигурен че не пуска от там.
Не знам дали е от дебитомера, по-скоро си мисля че не е от него. Прави го само като е топла и я пусна по инерция пред блока (5 км/ч макс скорост) без да натискам изобщо газта. Няма как потока на въздуха да е друг, т.к. колата се движи с много малка скорост. Ще пробвам да я спра с ръчната докато се движа по инерция, така ще изключа фактора серво-усилвател. Сега като я спра с крачната оборотите спират да се клатят. Ако при опъване на ръчната и спиране на колата продължат да се клатят оборотите, значи е свързано със сервото - то нали взема вакума оттам.
Друго не ми идва на ума

Когато прочетох за вредата от алкохола, се отказах от четенето..
15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани