Смяна лагер първичен вал DIY

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 26.07.2008
Местоположение: Ст.Загора
Пол: Мъж

Смяна лагер първичен вал DIY

Мнение от dangerous » 02 Авг 2011, 16:33

Някои от вас знаят че,бях започнал процедурата по смяната на лагера и ето резултата е вече факт.Ремонта се извърши на кутия GETRAG.Като цяло ремонта има средна степен на трудност според мен ако не знаете какво правите то по-добре не се опитвайте да извършите ремонта сами.
Те така да преминем към съществената част.Нещата които ще са ви необходими са:
-Лагер радиален сачмен 30х72х19(аз избрах TIMKEN американски 16.50лв.)
Оригиналният лагер е 30х72х20 но такъв няма да намерите никъде освен в представителствата на цена около 110 лв.
- Семеринг 1-вал 30х50х7 (в магазина е 20 лв. в гумени изделия е 2лв. всеки си преценява).
-Семеринг привод скорости 15х21х5 3лв.
-Кореселин за измиване около 1литър за вътрешно и външно измиване(пазете гумените уплътнения като семеринга на вторичния вал този който е на опашката
-Ново масло за скоростни кутии 1.100мл.(може да си ползвате и старото ако е сменяно скоро)
- Подложна шайба 30X42Х 1
- Подложна шайба 68Х72Х 1(аз такава не можах да намеря) или стар бутален пръстен от жигула например.

След свалянето на кутията от автомобила е необходимо да се източи маслото от нея,след което кутията се поставя на чиста маса или на място удобно за работа.Желателно е преди започване на работа,кутията да се накисне с MEGLIO например и да се измие с водоструйка.
1.Свалят се 4-те болта на плъзгача на аксиалния лагер и се изважда.
Изображение
2.Под него се крие Семеринг 1-вал,изважда се.
Изображение
3.За обирането на аксиалния луфт се използва шайба с точна дебелина която се фиксира със зегерка
Изображение
която се закопчава с шайба с периферия
Изображение
която я закопчава още една зегерка
Изображение
ще са ви необходими зегер-клещи с прави човки и с обратен ход,моите се вижда че са с криви и падна една игра :lol:
Дотук добре,следва развиването на следните болтове оградени с червено а оградените с бяло е желателно да останат.
Изображение
Долните два болта са за междинното зъбно колело за заден ход.Най-горният е за ограничител за избирателната вилка на скоростите а по средата е
лагерна опора на спомагателна лостова система.След развиването на тези болтове се развиват 9-те болта на кутията свързващи картера на скоростната кутия с картера на съединителя
Изображение
Нищо повече не е необходимо да се развива,фиксатори фланци опашки,не се бара нищо освен ако нямате проблеми и в тази част на кутията но това е друга тема.
За разединяването е необходимо секцията с валовете да увисне на около 10см от земята,кожуха на съединителя да е подпрян на трупчета и с мек бронзов или меден избивач се чука по първичния вал.
ВНИМАНИЕ!!! секцията с валовете задължително да се придържа от 2-ри човек защото дори и от 10 сантиметра ударът може да спука алуминиевия корпус на кутията.
Когато кутията се раздели на две от вътре ще изпадат следните неща
Магнит за частици кръгъл с диаметър 5см,4 лагерчета на лоста на избирателя и спомагателно рамо за превключване на скоростите
Изображение
На кожуха на съединителя се намира лагера на вала застопорен със скоба с 5 болта м6
Изображение
Избиването на лагера става с един по-рязък удар на чука и меден избивач
Изображение
Когато разклатих лагера до ухото си се чуваше тракане като развалено яйце,
новият е абсолютно стегнат и няма никакви хлабини.
Дотук с разглобяването следващият момент е да намерите сигмент с дебелина 1мм.
Този с който аз разполагах е от жигула и е с дебелина 1.45.С помоща на ъглошлаиф шублер и диск за шмиргелене го до докарах до 1 мм
Изображение
необходимо е и да запилим ключа на сигмента защото той е за бутало 76 мм.
Тук е вече където трябва (Ако не се постави такъв или подобен елемент,скобата с 5-те отвора няма да може да притисне лагера и той ще има възможност за аксиално[надлъжно на оста]да бие което ще доведе до неговото унищожаване както и на леглото му)
Изображение
Следващият етап е набиването на новият лагер.Леглото се омаслява и с помоща на пистолет за горещ въздух се нагрява леко до около 70-80 С'
Изображение
Изображение
набива се с преса,който няма преса става и с леки почуквания с медния избивач и стария лагер за дорник.
Изображение
тук лагера е фиксиран със скобата.
При монтажа 4-те лагерчета и магнита се намазват леко с грес за да се задържат на местата си и се стига до този момент
Изображение
Този лост се монтира в такова положение на корпусите.Кутията трябва да е в позиция неутрал т.е. трябва да е на свободна.Оригинално гарнитурата между корпусите е някаква паста на локтайт но аз използувах силикон на виктор реинц.
След като сте готови е необходимо вътрешния пръстен на лагера да се нагрее до 80-100 С' и със тръба която да легне на вътрешния пръстен,се набива до плътно затваряне на корпусите.
Изображение
Слагат се регулиращата шайба оригинал на 2,3мм + новата от крепежни елементи която е 1мм за да направим лагера оригиналдъ булгар заедно със сигмента от жужа.(Ако не се постави такъв елемент, лагера ще има възможност за аксиално[надлъжно на оста]да бие което ще доведе до неговото унищожаване )
Изображение
След това се слагат зегерките и застопоряващата шайба на долната зегерка.
Изпробва се работата на превключващия механизъм и дали всички скорости са налице
Изображение
Набива се семеринга на ниво което е бил стария семеринг.Тук е важно да забележите как е набит старият семеринг,точно до повърхността на леглото си.
Тук се набива семеринга на привода
Изображение
Ами това е стягате всички болтове наливате масълцето и си имате безшумна кутия на бавареца.Кутията е монтирана и резултата е налице.
Последна промяна dangerous на 14 Ное 2012, 22:08, променена общо 5 пъти
Колко BMW-та изпих в тея кръчми!!!

-Колко "Nm" налягане са нужни за стягането на болтовете на капака за винтилите?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 691
Регистриран на: 1.01.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: ше 325tds
Мечтае да кара: e46 330xd

Re: Смяна лагер първичен вал DIY

Мнение от Coulthard » 02 Авг 2011, 19:03

:bowdown: :bowdown: хайде в полезни
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 943
Регистриран на: 20.05.2009
Местоположение: пловдив
Кара: всичко що е с гуми

Re: Смяна лагер първичен вал DIY

Мнение от anton mutafchiev » 02 Авг 2011, 19:19

браво хубаво че си използвал тоя силикон аз от него съм много доволен :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1559
Регистриран на: 26.03.2009

Re: Смяна лагер първичен вал DIY

Мнение от bmw325tds » 03 Авг 2011, 13:43

:clap: :clap: :clap:
Браво, добре описано за конкретния модел кутия и много добър снимков материал.
Има ли разлика след смяната на лагера?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 26.07.2008
Местоположение: Ст.Загора
Пол: Мъж

Re: Смяна лагер първичен вал DIY

Мнение от dangerous » 03 Авг 2011, 15:03

bmw325tds написа:Има ли разлика след смяната на лагера?


да разлика има и то положителна,изчезна гадното дразнещо виене при пуснат съединител,кутията стана по тиха и скоростите влизат по-мазно може би заради новото масло и здраво фиксираният вал.
Колко BMW-та изпих в тея кръчми!!!

-Колко "Nm" налягане са нужни за стягането на болтовете на капака за винтилите?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1150
Регистриран на: 7.10.2007
Местоположение: Враца/София
Кара: 92' E30 M40 cabrio
Мечтае да кара: E30 M3

Re: Смяна лагер първичен вал DIY

Мнение от Vasko_BP » 27 Авг 2011, 22:47

Обеща и направи темата. Браво!
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 79
Регистриран на: 14.10.2008
Местоположение: София/Раковски
Пол: Мъж
Кара: '93 318 IS COUPE
Детайли за колата: '93 318 IS COUPE
M42B18

Re: Смяна лагер първичен вал DIY

Мнение от Gerch » 08 Авг 2012, 12:59

Привет колега,
За смяна на лагер на първичен вал съм и ти намерих темата, много е хубава и много ще ме улесни! Браво!
Имам два въпроса:
- от кой модел ти е скоростната кутия? Не знам дали има разлика при различните модели.
- на лагера на първичния вал имаше ли набити по черупките някакви номера? Може ли да провериш и евентуално да ги споделиш. Номерата са важни защото показват вътрешната хлабина между черупките, сепаратора и съчмите, показват също и капсуловката. Лагера двойно капсулован ли е, че от снимките не се вижда?

Благодаря предварително! :bchug:
Последна промяна Gerch на 08 Авг 2012, 20:38, променена общо 1 път
Изображение
Един път закрастиш ли се, няма оттърване !!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1559
Регистриран на: 26.03.2009

Re: Смяна лагер първичен вал DIY

Мнение от bmw325tds » 08 Авг 2012, 13:49

Gerch написа:...Имам два въпроса:
- от кой модел ти е скоростната кутия? Не знам дали има разлика при различните модели.
- на лагера на първичния вал имаше ли набити по черупките някакви номера? Може ли да провериш и евентуално да ги споделиш. Номерата са важни защото показват вътрешната хлабина между черупките, сепаратора и съчмите, показват също и капсуловката. Лагера двойно капсулован ли е, че от снимките не се вижда?
За напред недей да правиш такива огромни цитати, че става много нечетливо.
Всичко което питаш е написано в първия пост:
-Ремонта се извърши на кутия GETRAG.
-Лагер радиален сачмен 30х72х19 - трябва ти лагер с тези размери за мазане с масло. Едностранна капсуловка или взимаш с двустранна и махаш едната. Капсуловката трябва да е от външната страна.
Какви хлабини те интересуват като лагерите се изработват по стандарт. Взимаш лагер марка SKF и го монтираш.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 79
Регистриран на: 14.10.2008
Местоположение: София/Раковски
Пол: Мъж
Кара: '93 318 IS COUPE
Детайли за колата: '93 318 IS COUPE
M42B18

Re: Смяна лагер първичен вал DIY

Мнение от Gerch » 08 Авг 2012, 21:02

Опс, извинявам се! Махнах цитата. Не исках да спамя в темата мислех, че съм ти писал лично съобщение :oops:
Благодаря за отговора, не съм видял, че кутията е GETRAG.
За да не е съвсем безполезен спама ще напиша за лагерните хлабини и допуски. Хлабините и допуките също са стандартни и съответно, всеки стандартен размер лагер се произвежда стандартно с различни хлабини, допуски и др. неща.
Хлабините се означават с C. CN (C0) е нормална хлабина. След това важи C1<C2<CN>C3>C4,
Допуските се означават с P и са на същия принцип.
Ясно е, че според приложението се определят хлабините и допуските. От тях зависи дълготрайността на лагера.
Има и много други неща за съблюдаване, на който му се чете източник http://bultech-bg.com/files/uploads/1254989059_ko.pdf или http://teokom.eu/Catalogues/NTN/NTN_cat_bg.PDF и.тн.

Още веднъж благодаря! :bchug:
Изображение
Един път закрастиш ли се, няма оттърване !!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 26.07.2008
Местоположение: Ст.Загора
Пол: Мъж

Re: Смяна лагер първичен вал DIY

Мнение от dangerous » 23 Авг 2012, 10:05

Това са параметрите на оригиналния лагер.
FAG Germany 6207 RSR някакъв номер : 572681 **F*B
Колко BMW-та изпих в тея кръчми!!!

-Колко "Nm" налягане са нужни за стягането на болтовете на капака за винтилите?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 328ci

Re: Смяна лагер първичен вал DIY

Мнение от CTORH » 13 Ное 2012, 16:00

Защо темата не е в полезни? :dunno: Тя си е точно за там.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Смяна лагер първичен вал DIY

Мнение от bum_bum » 13 Ное 2012, 16:10

Вече е. Наш пропуск.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 8.10.2013
Пол: Мъж

Re: Смяна лагер първичен вал DIY

Мнение от Karov_691 » 18 Окт 2013, 10:48

Здравеите колеги!!!
От скоро сьм собственик на 318 ис купе от 93 година.Тьрсих мн по темата но ... !! Преди 3 дни изкачвах едни баири с товар в багажника и се налагаше да карам колата само на 2-3 предавка с много обороти. Усетих че скоростния лост почна да играе и получава луфт,след 1 км лоста ми пропадна и започна да стьрже по кардана.Махнах маншона и напипах едно легло кадето по принцип влиза прьт от лоста които стьрчи назад.Вапроса ми е в това легло трябва ли да има тампон или нещо и от долу планка или какво не позволява на прьта да пропада.Какво трябва да тьрся и как да го оправя защото сега придаржам постояно лоста и е изнервящо!!
Извинявам се за офтопика и навярно глупавия ми вапрос но сьм нов в специалноста!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3145
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Смяна лагер първичен вал DIY

Мнение от ~Мишо~ » 20 Окт 2013, 11:32

Karov_691 написа:Здравеите колеги!!!
От скоро сьм собственик на 318 ис купе от 93 година.Тьрсих мн по темата но ... !! Преди 3 дни изкачвах едни баири с товар в багажника и се налагаше да карам колата само на 2-3 предавка с много обороти. Усетих че скоростния лост почна да играе и получава луфт,след 1 км лоста ми пропадна и започна да стьрже по кардана.Махнах маншона и напипах едно легло кадето по принцип влиза прьт от лоста които стьрчи назад.Вапроса ми е в това легло трябва ли да има тампон или нещо и от долу планка или какво не позволява на прьта да пропада.Какво трябва да тьрся и как да го оправя защото сега придаржам постояно лоста и е изнервящо!!
Извинявам се за офтопика и навярно глупавия ми вапрос но сьм нов в специалноста!!

:arrow: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=25&fg=05

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 237
Регистриран на: 2.08.2012
Пол: Мъж

Re: Смяна лагер първичен вал DIY

Мнение от Deyan Velev » 03 Юни 2022, 9:55

Привет , дали ще е възможно да се възстановят снимките от темата , че предстои манипулациата :driving: :bchug:

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook