пак ше дъвчеме тема за шпер

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2806
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

пак ше дъвчеме тема за шпер

Мнение от ogata » 05 Юли 2011, 23:55

Другата седмица съм се подготвил да хода на пазар за железарии , че тая имам изпити и нямам време да се занимавам. :mhihi:

Въпросите ми са следните. В момента съм с m43b18 и отворен 3.38 (малкото свинче) с какъв шпер е най-удачно да го заменя, че чувам че имало 2 варианта - 3.38 пак и 3.45 . За 3.45то пък чух, че лесно се трошал , ма пък с тоя мотор дето го имам :dunno:

2ро. Ако може схема към real oem-a кои тампони да сменя, докато съм се хванал, та после да не си играя пак. На пръв поглед отзад всичко е пуканка и ако всичко е наред трябва ли да слагам полиуретанови някъде ?

3то. Разбрах че масло от бум-бум ще трябва да си купувам :mhihi: , но ако се наложи ревизия на фрикционния материал към кой да се обърна ? На 2-3 места видях едно име "Али" да се споменава, уж много ги чувал.. кой е той ?


Моля за компетентни мнения и без спам, а ако някой може да предложи нещо от сега нека да казва ;)
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: пак ше дъвчеме тема за шпер

Мнение от maxpower » 06 Юли 2011, 1:56

ogata написа:Другата седмица съм се подготвил да хода на пазар за железарии , че тая имам изпити и нямам време да се занимавам. :mhihi:

Въпросите ми са следните. В момента съм с m43b18 и отворен 3.38 (малкото свинче) с какъв шпер е най-удачно да го заменя, че чувам че имало 2 варианта - 3.38 пак и 3.45 . За 3.45то пък чух, че лесно се трошал , ма пък с тоя мотор дето го имам :dunno:

2ро. Ако може схема към real oem-a кои тампони да сменя, докато съм се хванал, та после да не си играя пак. На пръв поглед отзад всичко е пуканка и ако всичко е наред трябва ли да слагам полиуретанови някъде ?

3то. Разбрах че масло от бум-бум ще трябва да си купувам :mhihi: , но ако се наложи ревизия на фрикционния материал към кой да се обърна ? На 2-3 места видях едно име "Али" да се споменава, уж много ги чувал.. кой е той ?


Моля за компетентни мнения и без спам, а ако някой може да предложи нещо от сега нека да казва ;)


1.3,45 е твоя шпер. 3,38 вероятно се чупи толкова колкото и 3,45, просто е по рядък и затова не го хулят достатъчно :mhihi: . И двете са малки свинчета.

2. От към тампони, прегледай тези на стаб щангата как са, защото ще се наложи да я сваляш така или иначе и другите, с които ще имаш директен контакт са тези на дифа(No- 14 - 20лв/бр в Дару - има наличност). Може да ги смениш може и да ги оставиш, аз съм гледам да спазвам правилото "ако нищо му няма, не го пипай". Не винаги го спазвам и после ям дървото, ама какво да се прави :mhihi: .
Моста не се налага да се демонтира при смяната на дифа.

Изображение
3. За маслото си разбрал правилно :yes: . Инфото за ремонти и части е малко оскъдно, чакам и аз отговори от по знаещите. Като го зимаш, навии му по два болта на чашите и вземи две щанги и направи ето това:
http://vbox7.com/play:130e4e48
Ако прави така(т.е. без много услие) няма да се разминеш без отваряне на дифа
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2806
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: пак ше дъвчеме тема за шпер

Мнение от ogata » 06 Юли 2011, 2:03

за първите 2 -всичко е ясно, благодаря

за 3тото с клипа - като гледам с тази "вътрешната" му държиш контра, а с "външната" го напъваш. Все пак виждам, че се върти трудно и при това положение казваш, че не е редовен, така ли ?

Значи ако заключва добре трябва изобщо да не мога да го мръдна или евентуално с много, много сила ?

ПП. Това, което знам за ремонта е че ги умеят хората, които се занимават с автоматични скорости, тъй като фрикционния материал бил някаква керамика, специално пригодена да работи в масло и такива ми ти работи :paranoid:
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: пак ше дъвчеме тема за шпер

Мнение от maxpower » 06 Юли 2011, 2:08

Mи може и с двете , просто така ми беше по-удобно. Същия диф само, че на колата, вдигнал съм само едното колело. Ти прецени дали е достатъчно :yes:
http://vbox7.com/play:3862dc5b
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2806
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: пак ше дъвчеме тема за шпер

Мнение от ogata » 06 Юли 2011, 2:11

Ужас :mhihi:

Добре, схванах идеята :yes:
Още съвети, идеи и препоръки са добре дошли :mhihi:
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 4216
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: пак ше дъвчеме тема за шпер

Мнение от Kroki » 06 Юли 2011, 12:50

http://drifting-bg.com/forum/viewtopic.php?t=5937

Можеш да намериш полезно инфо
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2073
Регистриран на: 6.08.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 600 коня с умивна на лицето
Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
Детайли за колата: Garrett 3582

Re: пак ше дъвчеме тема за шпер

Мнение от Smoocki » 06 Юли 2011, 13:07

Принципно дали е 3.38 или 3.45 разликата не е голяма ,просто найстина твоят диф е по-рядкък.Качи шпера и виж добре или зле заключва .Ако е добре Али ги преправял с по-голям процент на заключване и увеличава броя на фрикционните дискове
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3911
Регистриран на: 11.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини

Re: пак ше дъвчеме тема за шпер

Мнение от DirtySouth » 06 Юли 2011, 13:57

Smoocki написа:Принципно дали е 3.38 или 3.45 разликата не е голяма ,просто найстина твоят диф е по-рядкък.Качи шпера и виж добре или зле заключва .Ако е добре Али ги преправял с по-голям процент на заключване и увеличава броя на фрикционните дискове


Добре или зле заключва а :mhihi: Ох симо симо ...


ogata зимаш бате една 17ка или с къвто ключ беше капака не помня ... И сваляш капаците и гледаш дали са лъснали зъбите на короната , че им пада циментацията на стоманата и .... И проверяваш как е касетата ,но все пак не чакай чудо от диференциалн на 20 години дето преди толко е бил 25% лок
I'm slowly drifting
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2806
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: пак ше дъвчеме тема за шпер

Мнение от ogata » 06 Юли 2011, 17:46

А, я дайте някви координати на тоя човек Али да имам за всеки случай :roll:

ПП. Може и на ЛС ;)
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1044
Регистриран на: 27.08.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 24 Клапанова гад!!!
Мечтае да кара: М3 Е36 3.2

Re: пак ше дъвчеме тема за шпер

Мнение от delas_328 » 08 Юли 2011, 11:55

То най добре във темата да ги пуснат ,защото ще са полезни на доста хора
По-добре известен пияч, отколкото анонимен алкохолик!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 640
Регистриран на: 24.12.2010
Местоположение: пловдив
Пол: Мъж
Кара: е36 320
Мечтае да кара: м3

Re: пак ше дъвчеме тема за шпер

Мнение от bavar4o.70 » 08 Юли 2011, 20:42

Това,с въртенето на гумата или с щанга е много неточно,или трябва да имаш голям опит,за да определиш състоянието но шпера по този начин.Като качих моя и почнах да въртя гумите,за да затягам болтовете на полуоските,ми се стори,че ги въртя сравнително леко.Преди да взема шпера го бях пробвал и си закллючваше добре.Малко се притесних,но като го качих и сложих 2 финалки му направих щателен тест.Издържа теста с отличен.Сега по кръстовищата,как придраска едната гума,веднага заключва,и задницата тръгва.Усещането е страхотно.Усещам,че пак ще сменям задните гуми.А между другото ,отворих отворения,който карах 40 000 к. с постоянно въртене на гуми и дрифтове,и останах много учуден.Сателитите и планетите бяха станали с заоблени зъби.Явно от много дрифтове беше започнал да се шперосва.Сега се ,чудя,какво да го правя.Пиньона и короната са перфектни.Никакви шумове и течове.Май ще се заварява. :bchug:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: пак ше дъвчеме тема за шпер

Мнение от maxpower » 08 Юли 2011, 21:02

Никой не е казал, че с точност можеш да определеиш състоянието на диференециала докато го напъваш на ръка с щанги и то ако не си го правил преди. Дал съм го като пример за колегата, да се пази от "перфектните" шперове, които се пордават. Ясно е, че 15 и повече годишен шпер отдавна не е в топ състояние освен ако някой не го е отворил и "освежил", но поне да може да отсее пълните мъртъвци от останалите. Моя като го пробвах, когато го взех така с щангите ми се стори добре. После разбрах, че трябва бая повече напъване с щангите, че да работи качествено, но това го открих чак след като го качих на колата.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2073
Регистриран на: 6.08.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 600 коня с умивна на лицето
Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
Детайли за колата: Garrett 3582

Re: пак ше дъвчеме тема за шпер

Мнение от Smoocki » 08 Юли 2011, 21:38

DirtySouth написа:
Smoocki написа:Принципно дали е 3.38 или 3.45 разликата не е голяма ,просто найстина твоят диф е по-рядкък.Качи шпера и виж добре или зле заключва .Ако е добре Али ги преправял с по-голям процент на заключване и увеличава броя на фрикционните дискове


Добре или зле заключва а :mhihi: Ох симо симо ...


ogata зимаш бате една 17ка или с къвто ключ беше капака не помня ... И сваляш капаците и гледаш дали са лъснали зъбите на короната , че им пада циментацията на стоманата и .... И проверяваш как е касетата ,но все пак не чакай чудо от диференциалн на 20 години дето преди толко е бил 25% лок


Кога па разбираш от шперове и как ще види фрикционните освен да извади магическото калбо :kuku: Карай си заварените дифове ,щото е "по-добре" :mhihi: По зъбите може да види дали има износване ,което аз поне не съм видял на тия 20 дифа дето съм отварял :mhihi:

Към колегата както ти написах ,взимай шпера слагай единствено гледай да не вие понеже има вариянт или касета или лагерите да са за смяна ,но това вече е относително .
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3911
Регистриран на: 11.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини

Re: пак ше дъвчеме тема за шпер

Мнение от DirtySouth » 08 Юли 2011, 22:38

Бе слушай симо и ще успееш :mhihi:

Аз с заварен не съм карал и няма и да карам защото не ми е дрифт колата ,а градска и явно трябва още 20 да отовриш че да видиш за какво става дума , ма то това у форума не го пише братле ;)
I'm slowly drifting
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2806
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: пак ше дъвчеме тема за шпер

Мнение от ogata » 09 Юли 2011, 0:24

Пазарен е един за другата седмица - уж е още на колата, ще го разходя малко да видим как заключва . Па после ще го напънем с щангите, ще отворим капака и ако всичко е наред ... 3 полиуретанови тампона и монтаж :mhihi:
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook