Проблем с 318тдс - забива на 3000 оборота
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
- surfboard
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Проблем с 318тдс - забива на 3000 оборота
Здравейте, колеги. Проблемът е, че на четвърта и пета предавка, моторът забива на около 3000 оборота. Ще ви споделя малко детайли, за да добиете по-ясна представа за естеството на проблема. Не знам защо, но на първа, втора и трета предавка колата си пълни оборотомера без никакви проблеми и изключва чак когато достигне зоната на прекъсвача, т.е всичко е в границите на нормалното. Но на четвърта и пета предавка забива щом стигне 3000 оборота. Има обаче една особеност - по-често забиването се случва ако съм натиснал педала на газта до долу и го държа така повече от 5 секунди (отново това важи за четвърта и пета скорост). Ако например си го държа натиснат до половината или на 1/4 от максимума, тогава забиването се случва значително по-рядко. Освен това забелязах, че когато я форсирам на място (на свободна предавка), отново си пълни оборотомера без проблем. Направи ми впечатление също и как се оправя забиването - пускам цялата газ, след което отново я натискам и колата започва да си върви докато не достигне пак около 3000 оборота на четвърта. Тогава слагам пета, оборотомерът пада на около 2500 и пак върви до 3000 и забива. Ако обаче съм натиснал педала на газта съвсем леко или максимум до половината, си прави 180 и си подминава 3000 оборота. Т.е проблемът се появява предимно когато съм натиснал повечко педала на газта.
В една съседна тема, която бях пуснал, се бях заблудил сериозно, че колата нямала сила по баирите. Просто когато съм я натискал по баирите тя е забивала и защото не съм карал турбо дизел съм си мислел, че няма сила. На четвърта и пета от 2000 оборота си ускорява много добре за конете си, дори и по стръмни баири. Но щом стигне 3000 - вече знаете какво се случва.
Закачихме колата на компютър и единствената грешка, която показа е в ГНП-то. Доколкото разбрах имало теч и не било зацепено правилно. Освен това имало и голямо предварение, както и отклонение около 10 градуса.
Мои приятели коментират, че проблемът с прословутите 3000 оборота се дължи по-скоро на турбото, отколкото на ГНП-то, но компютърната диагностика показа като грешка само и единствено ГНП.
Конкретните ми въпроси са: със сигурност ли симптомите са на повредено ГНП и ако го поправя, ще изчезне ли забиването? Да търся ли проблем на друго място, при положение че компютърът не показва друга повреда?
В една съседна тема, която бях пуснал, се бях заблудил сериозно, че колата нямала сила по баирите. Просто когато съм я натискал по баирите тя е забивала и защото не съм карал турбо дизел съм си мислел, че няма сила. На четвърта и пета от 2000 оборота си ускорява много добре за конете си, дори и по стръмни баири. Но щом стигне 3000 - вече знаете какво се случва.
Закачихме колата на компютър и единствената грешка, която показа е в ГНП-то. Доколкото разбрах имало теч и не било зацепено правилно. Освен това имало и голямо предварение, както и отклонение около 10 градуса.
Мои приятели коментират, че проблемът с прословутите 3000 оборота се дължи по-скоро на турбото, отколкото на ГНП-то, но компютърната диагностика показа като грешка само и единствено ГНП.
Конкретните ми въпроси са: със сигурност ли симптомите са на повредено ГНП и ако го поправя, ще изчезне ли забиването? Да търся ли проблем на друго място, при положение че компютърът не показва друга повреда?
Re: Проблем с 318тдс - забива на 3000 оборота
Колега, едно към едно това ми се случи като хакнах едно китайче бустконтролер и бях набузил турбото на 1.7 и до 1.9бара стигнах ама така си забиваше пущината щото влиза в авариен режим ( над 1.5 бара отчетени от мапа ) и компа изключва помпата(горивоподаването) и затва забива , след това излиза от тоя режим като пуснеш педала и пак влиза като дигне свръхналягане . Прави го като натиснеш педала до дупка щото тогава фърля макс. гориво и изгорелите газове са много та оттам и много надув от турбината ама тва ще го разбереш кат си сложиш един манометър да си следиш налягането и така да фащаш проблемите в зародиш с рзумно обяснение. Причина да вдига свръхналягане е запекъл или блокирал по някакъв начин предпазен клапан на турбината . Лечение , сваляш турбинката ( абе много тясно тва Е36 взима ми акъла квото и да искам да си сваля направо е лудница ) , разглобяваш си двата охлюва ( топла и студена част ) и чистиш , гледаш хубаво и клапана в какво състояние е и какво може да е породило запека
. Препоръчвам ти заедно с това да си свалиш и капака на главата и да си изчистш и мрежестие филтър картерни газове , врътни си и малко ГНП наобратно към калника щом било много предварението , изчисти си датчика за темп. на въздуха който е на колекторите ( тъй и тъй ги сваляш заради ГНП-то щото пак е супер тясно ) и после повярвай ми няма да си познаеш колата. Тъй и тъй сваляш турбото врътни му шпилката ( натегни) 3 оборота да и вдигнеш максималния буст после и хакваш един чип и ще ти се вирни носът няма начин , ей така за самочувствие . Без майтап тея интервенции са почти задължителни ( мое мнение ) за ТДС ако искаш да знаеш ще го бъде ли и ако да кефа е голям . Успех. ПС: Наистина не е философия профилактиката на турбото и си я иска няма наччин с наште кирливи горива пък и с кви масля е карана колата и колко често сменяни има огромно значение за турбинката.

- St.Dilov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 744
- Регистриран на: 10.02.2009
- Местоположение: София
- Кара: 318 TDS touring
Re: Проблем с 318тдс - забива на 3000 оборота
напълно съм съгласен, с колегата писал над мен
,но ...
преди да направиш тази профилактика, много ми се иска да си погледнеш състоянието на МАР сензора и мъркучето от колектора до него. имах подобен проблем във високите обороти, точно от некоректно работещ МАР.
представлява черна квадратна кутийка, непосредствено до горивния филтър.

преди да направиш тази профилактика, много ми се иска да си погледнеш състоянието на МАР сензора и мъркучето от колектора до него. имах подобен проблем във високите обороти, точно от некоректно работещ МАР.
представлява черна квадратна кутийка, непосредствено до горивния филтър.
- surfboard
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Re: Проблем с 318тдс - забива на 3000 оборота
Благодаря ви, колеги, ще послушам съвета ви. Интересно ми е обаче, че закачахме колата няколко пъти на компютър и то при различни майстори и там показва само грешки в ГНП-то. Всичко друго било перфектно. Днес закарах колата в Пловдив и там ще поправят и центроват ГНП-то. Ще видя дали ще има ефект по отношение на забиването след като си я взема от там.
Възможно ли е компютърната диагностика да не може да улови проблемите, за които споменахте (пренадуване на турбото, запушен мап-сензор и т.н) ?
Възможно ли е компютърната диагностика да не може да улови проблемите, за които споменахте (пренадуване на турбото, запушен мап-сензор и т.н) ?
Re: Проблем с 318тдс - забива на 3000 оборота
Някои проблеми не се записват като грешки , но има разлика със заводските данни извън зададения диапазон на промени. Е те това е по-трудно уловимо и е по-скоро до умствен багаж в главата на диагностика и желание да си свърши работата прилично. Нямам опит с диагностична апаратура и въпроните аномалии не мога да кажа записват ли се като грешка задължително.
- surfboard
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Re: Проблем с 318тдс - забива на 3000 оборота
Колеги, успешно отстранихме проблема със забиването, както и останалите съпътстващи колата проблеми. Както предположих и както показа компютърната диагностика, главният виновник се оказа в ГНП-то. След като отстранихме повредата от него, всичко си дойде на мястото. Колата вече не забива, изкачва си баирите безпроблемно и работи много по-устойчиво.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
- lowrider
- ентусиаст
-
- Мнения: 860
- Регистриран на: 8.04.2006
- Местоположение: wonderland
- Кара: DUB bimmer down the road in style
Re: Проблем с 318тдс - забива на 3000 оборота
bum_bum написа:А какъв беше точно проблема с ГНП-то?
Била е настройвана с по-лек чук

Влаев made me do it…
силиконките да барам
шестаците да карам
силиконките да барам
шестаците да карам
- valentin1024
- Потребител
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: 14.03.2010
Re: Проблем с 318тдс - забива на 3000 оборота
колега кажи точния проблем ако може защото и аз сам в същата ситуация.....и ми пише проблем в ГНП-то!!!
- surfboard
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Re: Проблем с 318тдс - забива на 3000 оборота
Колеги, въпреки огромното ми желание, за съжаление не мога да назова точната повреда в ГНП-то. Откарах колата на ремонт в Пловдив, там максимално подробно описах всичките и симптоми, а именно: (забиване на 3000 оборота, пушене при даване на газ, неравномерна работа на двигателя, придърпване, трудно палене), след което я закачиха на компютърна диагностика и казаха че всичките проблеми са от ГНП-то, което имало теч, давало 10 градуса отклонения от нормата и когато колата е пристигнала от чужбина, някакъв гаражен майстор се е опитал да го настрои колкото да се продаде и още повече го е разбъзикал. Ремонтът ми излезна около 400 лв, преди малко гледах фактурата, но там не пише конкретните повреди, само е уточнено че става въпрос за "РЕМОНТ - ГНП". Майсторът ми обясни точните повреди, но тъй като не разбирам почти нищо от тези неща, не съм запомнил какви точно бяха. За мен беше важно като се кача в колата, всичко да е наред. Така и се случи. До ден днешен няма никакви проблеми. Центроваха и поправиха помпата перфектно.
10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани