carsoft 6.5 проблематика
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
- vesosi
- Потребител
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 28.07.2010
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E36 318is
- Мечтае да кара: Boing 747
carsoft 6.5 проблематика
Здравейте колеги! Купих си съответния интерфейс с идеята че чете всички ECU-та на е36-ците,понеже бях чел само някви спецификации на съответната джаджа в които пишеше,че чете е36.Впоследствие се порових из форума,изчетох почти всички теми,но не ми се изясниха много нещата понеже за моя двигател(М44) нямаше написано нищо.
Та случая ми е следния:
Първо го подкарах с usb преходник въпреки че знаех че работи пълноценно през com порт и прочете всичко без двигателя.Втория път го подкарах през реален com порт обаче дирек, пак не чете двигателя.
Дайте някви идеи дали може да се подкара или да го женим.
Та случая ми е следния:
Първо го подкарах с usb преходник въпреки че знаех че работи пълноценно през com порт и прочете всичко без двигателя.Втория път го подкарах през реален com порт обаче дирек, пак не чете двигателя.
Дайте някви идеи дали може да се подкара или да го женим.
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Re: carsoft 6.5 проблематика
вадиш си ЕТМ-а и проверяш жиците за диагностика с мултицет от ЕКУ-то до диагностичната букса да ли са здрави
Re: carsoft 6.5 проблематика
Сигурен ли си, че е реален ком порт, а не примерно Express карта или нещо подобно?
Re: carsoft 6.5 проблематика
kkkrisss написа:Сигурен ли си, че е реален ком порт, а не примерно Express карта или нещо подобно?
Каква е разлика м/у Експрес картата и порта на дъното?
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: carsoft 6.5 проблематика
IPI78 написа:kkkrisss написа:Сигурен ли си, че е реален ком порт, а не примерно Express карта или нещо подобно?
Каква е разлика м/у Експрес картата и порта на дъното?
Никаква, пробвал съм и двата варианта и работят, но с USB преходник има проблем. Нека колегата да уточни какво точно има пред вид като казава, че не чете двигатела.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: carsoft 6.5 проблематика
Карсофта няма да ти прочете живи данни , ако това искаш .... На някои Е36 успява да разчете записаните грешки в компа и евентуално може да се изчистят , а на други и това не става ....
Щом успява да ти прочете останалите модули (като АБС , ЗКЕ , Airbag и т.н.), значи се свързва с компа и няма защо да проверяваш окабеляването - наред си е.... , просто карсофта не чете всички Е36 ... (въпреки това , което се твърди ... ). Така ,че "жени го " при някоя Е46 , поне там ще е от полза ...
Щом успява да ти прочете останалите модули (като АБС , ЗКЕ , Airbag и т.н.), значи се свързва с компа и няма защо да проверяваш окабеляването - наред си е.... , просто карсофта не чете всички Е36 ... (въпреки това , което се твърди ... ). Така ,че "жени го " при някоя Е46 , поне там ще е от полза ...
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: carsoft 6.5 проблематика
Нямам наблюдения върху бензиновите мотори, но при дизела си иска хардуерн ком порт, с USB преходник не работи. За живи данни не съм го пробвал.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- sonic
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 337
- Регистриран на: 3.01.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: му се с повече от 525 hp
- Мечтае да кара: ама честно: ONE1
- Детайли за колата: важи
Re: carsoft 6.5 проблематика
При М44 със сигурност трябва да чете двигателя и дори изкарва и перфектни живи данни.Провери на диагностичната букса 1 18 15 и 17 крачета за късо към маса или плюс12V и след това провери връзката със съответните крака на ECUто 80 60(59) 87 и 88.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: carsoft 6.5 проблематика
stony1 написа:Нямам наблюдения върху бензиновите мотори, но при дизела си иска хардуерн ком порт, с USB преходник не работи. За живи данни не съм го пробвал.
И при бензиновите е така ,задължително си трябва директна връзка с COM-порта на PC-то (с USB-преход не работи ... ).
sonic написа:При М44 със сигурност трябва да чете двигателя и дори изкарва и перфектни живи данни.Провери на диагностичната букса 1 18 15 и 17 крачета за късо към маса или плюс12V и след това провери връзката със съответните крака на ECUто 80 60(59) 87 и 88.
Колега , за какво да проверява връзките и пиновете , като му отваря останалите модули ?!
Нали се сещаш , че за да направи теста , пак през същите пинове и кабели тече сигнала ....
Чисто информативно пиновете за диагностика на диагностичната букса са :
15 (L- линия)
20 (K-линия )
17 (K - линия за по новите модели след 96г.)
14 + 12 волта
19 маса
7 SI -reset (зануляване на инспекцията ).
Пиновете на буксата на комютъра, които се свързват с диагностичната букса са :
87 - L линия и 88 - К линия (тоест 87 пин на компа се свързва с 15 пин на диагностичната букса , а 88 пин на компа с 20 пин или със 17 пин на диагностичната букса за по-новите модели )
Въпреки , че както вече казах , тая информация му е ненужна на колегата , понеже така или иначе той прави някаква диагностика , която се извършва именно през тези канали ...
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: carsoft 6.5 проблематика
Сещам се за един вариант, при който може да не се разчете компа. Когато има прекъснат кабел. Колегата може да провери дали компа има връзка с диагностичната букса. Едната сонда на мултицета се закача на буксата на компа, а другата на диагностичната. Колегата Методи е написал пиновете.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: carsoft 6.5 проблематика
stony1 написа:Сещам се за един вариант, при който може да не се разчете компа. Когато има прекъснат кабел....
Работата е там , че не мисля , че има прекъснат кабел ...

Как иначе щеше да му прочете другите модули , колегата казва , че всичко друго му е прочело , само самия комп не е ... Може и той да не се изразява правилно , щото казва , че "всичко друго " му е прочело ... , та кое е това "всичко друго " ? Аз под всичко друго разбирам АБС , ЗКЕ - модула , Аирбег , ЕВС ... За да се свърже примерно с АБС- а и да направи диагностика на АБС , трябва първо да се свърже с компа на колата , а това става именно през комуникациянните линии - К, L ....
Как е прочело примерно АБС-а тогава ?! Нека колегата да уточни какво е прочел на диагностика , за да спреме да гадаеме ...
П.С. Всъщност , както и да е... , нека си провери там нещата и те така ....
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: carsoft 6.5 проблематика
При Е36 от всеки модул излизат по два проводника за диагностика и се свързват съотверно към два клемореда или платки, името няма значение. Те се намират от страната на шофьора над пластмасата за почиващия крак. От тези платки излизат съответно по един преоводник и се свързват със съответните пинове на буксата за диагностика.
На практика ако някой проводниците, които свързват компа със съответната платка е прекъснат той няма да има връзка и няма да може да се прочете от софтуера. Другите модули не зависят от това и е нормално да се разчитат от софтуера.
На практика ако някой проводниците, които свързват компа със съответната платка е прекъснат той няма да има връзка и няма да може да се прочете от софтуера. Другите модули не зависят от това и е нормално да се разчитат от софтуера.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- vesosi
- Потребител
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 28.07.2010
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E36 318is
- Мечтае да кара: Boing 747
Re: carsoft 6.5 проблематика
Колеги първо мерси за помощта.Интересен факт е,че през usb-то и през com порта ми прочете едни и същи модули (airbag,abs,zke и ews).На DME-то ми вика module does not respond.Даже през usb-то си изтрих грешките които беше записал компа от airbag-а и имобилаизера и занулих oil servic-а.
- vesosi
- Потребител
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 28.07.2010
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E36 318is
- Мечтае да кара: Boing 747
Re: carsoft 6.5 проблематика
Колеги,пробвах да диагностицирам няколко различни автомобила(Е46 с двг.М43,Е46ti не знам с какъв двигател,Е36ti с М44 двг.) на нито един от автомобилите не прочете двигателя!!!!!
Поне разбрах че проблема е във устройството.Питането ми е има ли вариант да е от софтуера,дали на някой му се е случвало да се сбъска с подобен проблем.Забелязах,че при сканиране както си светат в зелено пин 15 и 20 премигват в червено от време на време,тва кво значи???Кабелите на устеойството ги мерих няма прекъснат кабел най много да са разместени пинове може би,ма как да разбера???
Предварително благодаря на отзоеалите се.
Поне разбрах че проблема е във устройството.Питането ми е има ли вариант да е от софтуера,дали на някой му се е случвало да се сбъска с подобен проблем.Забелязах,че при сканиране както си светат в зелено пин 15 и 20 премигват в червено от време на време,тва кво значи???Кабелите на устеойството ги мерих няма прекъснат кабел най много да са разместени пинове може би,ма как да разбера???
Предварително благодаря на отзоеалите се.
14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани