Шунтиране на клапан бензинови пари?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
25 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Шунтиране на клапан бензинови пари?
Здравейте, става въпрос за No1 от схемата. Четох в една тема, че се шунтира, но информацията беше доста оскъдна. Имам неприятно претрисане на мотора, стандартните неща съм ги проверил. Само тоя клапан ме притеснява за сега.


- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Шунтиране на клапан бензинови пари?
може да се смени клапана само ако е проблемен
Последна промяна ares2 на 22 Сеп 2015, 22:04, променена общо 2 пъти
Re: Шунтиране на клапан бензинови пари?
Мисълта ми беше, дали може да се шунтира, както клапана за картерни газове примерно, временно, колкото да разбера дали проблема ми е от него.
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Шунтиране на клапан бензинови пари?
Може да го изолираш и мотора няма да работи "по-зле"
. Това е система за улавяне на бензиновите пари,а не за подобрение в работата на мотора.

- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Шунтиране на клапан бензинови пари?
ааа ами някъде бях гледал и аз тази тема.. ама къде..
като му махнеш буксата какво става?
като пробваш работи при студен мотор.. защото играеше роля тогава наи вече
като му махнеш буксата какво става?
като пробваш работи при студен мотор.. защото играеше роля тогава наи вече
- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Шунтиране на клапан бензинови пари?
~Мишо~ написа:Може да го изолираш и мотора няма да работи "по-зле". Това е система за улавяне на бензиновите пари,а не за подобрение в работата на мотора.
не ги ли добавяше при богатата смес колега?
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Шунтиране на клапан бензинови пари?
На запален мотор клапанчето затваря,когато се изгаси отваря и парите постъпват в колектора. Ако клапанчето се повреди е възможно засмукване на въздух и влошаване работата на мотора.
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: Шунтиране на клапан бензинови пари?
Вадиш маркуч № 1 и запушваш отвора в дросела. Ако клапана е повреден със сигурност ще се подобри работата на мотора на празен ход и ускорение в по-ниските обороти. Изпробвано е. Само ще ти мирише на бензин като вдигнеш капака. Аз този клапан си го ремонтирах сам, лесно е и карам вече повече от година, работи без грешка. Можех и тема да пусна, но няма смисъл като е без снимки. За да си сигурен в работата на клапана вадиш маркуч № 4 от цилиндъра на запален двигател, не трябва да засмуква дори нищожно количество въздух през маркуча.
Re: Шунтиране на клапан бензинови пари?
Благодаря ви, най-вече на ивчо3, за изчерпателният отговор, точно от него имах нужда 
П.С. Можеш ли да обясниш как го ремонтира, макар и без снимки?

П.С. Можеш ли да обясниш как го ремонтира, макар и без снимки?
- CTORH
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 328ci
Re: Шунтиране на клапан бензинови пари?
Dpy написа:...
П.С. Можеш ли да обясниш как го ремонтира, макар и без снимки?
И мен ме интересува този въпрос. Също така ще помоля Ивчо ако може да снима на неговата кола къде точно се намира тоя клапан при м42 мотор.

- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: Шунтиране на клапан бензинови пари?
Съжалявам че още като разглобявах клапана не направих снимки, честно изобщо не се надявах да стане както трябва и ме домързя. И така, разглобява се лесно, подпъхва се отверка под захващащите щифтчета около 6 на брой и се чупят. Дори и да се опитате да ги запазите здрави не се получава, пластмасата с годините е много ронлива и лесно се чупи. Капачката излиза лесно, държи се само на щифтовете. На нея има един възвратен клапан (пропуска въздуха и бензиновите пари само в една посока- към колектора), този клапан не се поврежда, направен е с превантивна цел, при евентуални гърмежи в колектора, не позволява да се възпламенят парите в черния цилиндър с активен въглен. Интересен е другия, електромагнитен клапан. Състои се от цилиндрична сърцевина с намотка, като бобина, двата края на която са запоени на пластмасата и към тях се включва захранващия кабел. Ще видите че намотката със сърцевината е финно прикрепена към пластмасата с малки пластмасови чопчета- 4 на брой. Старайте се да не счупите повече от две, като вадите бобината, в противен случай фиксирането в центъра е много трудно и трябва да се лепи. В долната част на цилиндричната сърцевина се намира "котвата"- малка пластинка и гумено уплътнение в средата. Именно това уплътнение се подбива, разкъсва и не може да спре въздуха, който не трябва да влиза оттам при запален двигател. С нож или отверка махате уплътнението, от което след това нищо не става. Правите си уплътнение от гумичка за воден кран на чешма, аз използвах от тези с плътна гума с изпъкнала повърхност. Реже се ВЪЗМОЖНО много тънък слой от изпъкналата повърхност с бръснарско ножче и се залепва на пластинката, няма значение че е с по-големи размери, след като се залепи с бръснарско ножче се подрязва, като се внимава след това размера на гумичката да не е по-малък или еднакъв с този на кръглия отвор на сърцевината, че ще пропуска въздух. Следващата стъпка е монтажа. При поне две здрави чопчета може да се фиксира бобината, която се слага над пластината и не е нужно да се лепи, тя се придържа здраво от пластмасовия капак. ВАЖНО условие е като са счупени щифтовете за придържане да се намаже с лепило само в частите извън тях, колкото да задържи да се не отвори, т.е. да няма залепване изцяло на повърхността, а да се остави място откъдето да влиза въздух след стартиране на двигателя. Този въздух създава подналягане, което притиска малкия уплътнителен О-пръстен във вътрешността на капачката и влизането на въздух през отворите на щифтовете се преустановява. Залепи ли се изцяло капачката няма притискане на уплътнението и си смуче въздух, все едно нищо не е направено. Най-добре е да се залепи само с няколко капки на няколко места.
ПП. Големият уплътнителен О-пръстен на капачката служи само да не влиза прах. Това с притискането на малкия О-пръстен от създаденото подналягане важи само в моя случай, като вадих бобината се пукна пластмасовото краче и след монтажа застана малко на една страна, така че О-пръстена не уплътняваше добре.
ПП. Големият уплътнителен О-пръстен на капачката служи само да не влиза прах. Това с притискането на малкия О-пръстен от създаденото подналягане важи само в моя случай, като вадих бобината се пукна пластмасовото краче и след монтажа застана малко на една страна, така че О-пръстена не уплътняваше добре.
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: Шунтиране на клапан бензинови пари?
CTORH написа:И мен ме интересува този въпрос. Също така ще помоля Ивчо ако може да снима на неговата кола къде точно се намира тоя клапан при м42 мотор.
Намира се точно под цилиндъра с активен въглен.
- EnimEn
- ентусиаст
-
- Мнения: 921
- Регистриран на: 23.06.2007
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: яки шестаци...
Re: Шунтиране на клапан бензинови пари?
Ако се изолира този клапан тябва да се сложи съпротивление, за да не записва грешка в компютъра.
Re: Шунтиране на клапан бензинови пари?
Отново благодаря на ивчо3 за отговорът, а за кратък тест ще запише ли грешка или това става само когато се кара за постоянно така? И какво съпротивление се слага?
- White 1913 Power
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 707
- Регистриран на: 22.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: carefully
Re: Шунтиране на клапан бензинови пари?
Проблема не ти е там,ако клапана е прецакан смуче зверски въздух и колата направо няма празен ход.Не ме питай откъде знам.Диагностиката си го хваща веднага.
25 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани