Лампата на маслото....
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
- Axis
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 143
- Регистриран на: 19.11.2007
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: с усмивка.
Лампата на маслото....
Здравейте колеги, мотора е М40В18, проблема е следния: сутрин, когато не е карана 4-5 часа, давам на контакт изгасват всички лампички, освен на акумолатора и на маслото, което нормално. Пали нормално, но след 1-2 секунди светва лампата за маслото също за около 1-2 секунди, след което с няколко премигвания изгасва и повече не светва, по време на движение. Когато светне малко притракват клапаните, но изгасне ли лампата и тракането изчезва и мотора си работи много тихо!
След като се появи проблема, вчера съм сменил маслото и филтъра, сложих BMW 10W40 от BMW купувано (уж от хубавите), но тази сутрин същия проблем, което ме навежда на мисълта за помпа! Как мога да я проверя? И ако е проблем с помтата не би ли трябвало да ми светва и по време на движение? Колата си върви нормално, има си мощност, няма тракане не повдигачите?? Какво друго да проверя преди да изтръгна помпата??
След като се появи проблема, вчера съм сменил маслото и филтъра, сложих BMW 10W40 от BMW купувано (уж от хубавите), но тази сутрин същия проблем, което ме навежда на мисълта за помпа! Как мога да я проверя? И ако е проблем с помтата не би ли трябвало да ми светва и по време на движение? Колата си върви нормално, има си мощност, няма тракане не повдигачите?? Какво друго да проверя преди да изтръгна помпата??

- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Лампата на маслото....
Отиваш в един специализиран магазин за манометри за налягане , взимаш един манометър до 10 бара(цената му е около 6-8лв) , в същия магазин трябва да има и подходящи маркучи (трябва ти маркуч който да не се раздува , примерно някакъв пвц, по възможност със сечение не по голямо от 5 мм и дължина около 30-40 см , за да не влезе голямо количество масло в него... ) , освен това като е по тъничък със сигурност ще има подходящи бързи връзки за маркучето и с подхоящ преходник се навива към манометъра , и пак в същия този магазин , трябва да има подходящ преходник за отвора на датчика на маслото ... Навиваш цялата тая система в отвора на датчика на маслото , палиш колата и следиш налягането на помпата то трябва да е 4,0 - 4,3 бара ,... и те така ...
Щом ти пресветва лампата на маслото значи или налягането не е добро , или датчика ти се скапва ....
Щом ти пресветва лампата на маслото значи или налягането не е добро , или датчика ти се скапва ....
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Лампата на маслото....
На времето така с една кола на брат ми,започна да пресветва лампата по светофарите,първо на загрял мотор само,после трябвало да я държи в обороти
че светела постоянно... Дорде се накани да я погледне и ме събуди една сутрин,да ми я подари...
Изтропала и го оставила на пътя. Довлякох я аз и я отворих,лагерите ясно - смукатела на помпата беше запушен,някой специалист,любител на силикона така беше мазал гарнитурата на картера че цели ивици дето е изплюло бяха паднали вътре... а пък силикона - от тоя за прозорци
. От тогава не слагам силикон никъде (то и преди не слагах де
). Щом ти се чуват повдигачите когато свети лампата,е почти сигурно че нямаш налягане,не я карай докато не я оправиш.




- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Re: Лампата на маслото....
1. възможен проблем с датчика/кабела му - замяна
2. калпаво масло - замяна
3. болест на М40 - смяна с М42/М43/М50/М52 и т.н.
2. калпаво масло - замяна
3. болест на М40 - смяна с М42/М43/М50/М52 и т.н.
- GANG_STER
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 65
- Регистриран на: 20.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 M52 COUPE
Re: Лампата на маслото....
Здравейте колеги искам и аз да се вкл. в темата. Аз съм със същия проблем светва ми лампата на маслото само когато двигателя (М52 В20) е достигнал пълната темперетура и когато изкл. колата от скорост т.е на светофарите докато чакам, първо помислих че е заради маслото щото имаше малко понеже имах скъсан маркуч на картерните газове, след като смених масло, маркуч и филтри междодругото масления беше с много глеч и си мислех че всичко е ОК, ама явно не е щото днес пак го прави, само че като светне не ми чукат повдигачите мотора си работи перфектно и немога да си го обесна от каде.
- Даниел Дацов
- Потребител
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: 27.11.2010
- Местоположение: Ловеч
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X3 e83
Re: Лампата на маслото....
Здравейте,колеги!
За GANG_STER
И аз съм с М52 В20 и имах точно същия проблем като теб.При мен се оказа датчик за налягането на маслото.
Съветвам те да си замериш налягането на маслото /за М52 В20 по книги го дават минимум 0,5 бара на празен ход /ниски обороти/ /.Ако всичко е ОК с налягането би трябвало смяната на датчика да ти реши проблема.
Поздрави
За GANG_STER
И аз съм с М52 В20 и имах точно същия проблем като теб.При мен се оказа датчик за налягането на маслото.
Съветвам те да си замериш налягането на маслото /за М52 В20 по книги го дават минимум 0,5 бара на празен ход /ниски обороти/ /.Ако всичко е ОК с налягането би трябвало смяната на датчика да ти реши проблема.
Поздрави

Re: Лампата на маслото....
Първо сензора за налягането.
“All the power in the world won't make you fast at the Ring.“
- GANG_STER
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 65
- Регистриран на: 20.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 M52 COUPE
Re: Лампата на маслото....
Дано да е датчика веднага се заемам 

- Axis
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 143
- Регистриран на: 19.11.2007
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: с усмивка.
Re: Лампата на маслото....
Така.. дано колегата да си е решил проблема, аз да си попитам пак за моя проблем! Говорих вече с 4-5 човека и всички ми казват, че не им се вярва причината да е в помпата... Просто тя се пре*бава на доста повече километри, а и по време на движение няма никакви аномалии! Сега някой лауреат ще попипа: "Тиии от къде си сигурен на колко километра ти е колата?" - да кажем че знам, и не е много...
Обаче все по-често чувам "филтър менте", което ме накара да попиптам Гоогъл и има мноооогоо теми и случаи от всякъкви марки коли!! Това което ми се наби е, че ако караш известно време с менте той се разлага с маслото и тази хартиено-маслена слуз може да запуши някоя от магистралките и това да доведе горе долу до признаците които наблюдавам при мен!! Не помня последния ми филтър какъв беше, кофти че не го и погледнах оня ден, като смених маслата, а директно го изхвърлих, но сега сложих Filtron, което си мисля че беше грешка...
. Та след многото размисли, които изписах да попитам:
- Кой е най-добрия маслен филтър???
- Как и с какво се промива смазочната система??
Обаче все по-често чувам "филтър менте", което ме накара да попиптам Гоогъл и има мноооогоо теми и случаи от всякъкви марки коли!! Това което ми се наби е, че ако караш известно време с менте той се разлага с маслото и тази хартиено-маслена слуз може да запуши някоя от магистралките и това да доведе горе долу до признаците които наблюдавам при мен!! Не помня последния ми филтър какъв беше, кофти че не го и погледнах оня ден, като смених маслата, а директно го изхвърлих, но сега сложих Filtron, което си мисля че беше грешка...

- Кой е най-добрия маслен филтър???
- Как и с какво се промива смазочната система??

- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: Лампата на маслото....
ми по-хубаво от оригиналното - няма !
А и оригинален филтър е с 5лв по-скъп от афтърмаркет
Ако пък държиш да не е оригинален си вземи MANN
Ето и каталога на MANN да си видиш кой филтър е за твоята кола
http://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_eur/index.html
Смазочна система точно с нищо не може да я промиеш, то ако има запушено, начи нещата ще са много зле и с промивка няма да стане. Но все пак ако държиш има разни добавки а има и такива миещи масла даже, дето караш 200км с тях и сменяш с нормално, ама не вярвам да има ефект.
Мотора сам си се промива стига да сменяш маслото редовно !! Затова и не му трябват нито добавки нито нищо, една от функциите на маслото е почистваща. Затва сменяй маслото често и с хубаво (като марка, не вискозитет) и си карай.
А и оригинален филтър е с 5лв по-скъп от афтърмаркет
Ако пък държиш да не е оригинален си вземи MANN
Ето и каталога на MANN да си видиш кой филтър е за твоята кола
http://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_eur/index.html
Смазочна система точно с нищо не може да я промиеш, то ако има запушено, начи нещата ще са много зле и с промивка няма да стане. Но все пак ако държиш има разни добавки а има и такива миещи масла даже, дето караш 200км с тях и сменяш с нормално, ама не вярвам да има ефект.
Мотора сам си се промива стига да сменяш маслото редовно !! Затова и не му трябват нито добавки нито нищо, една от функциите на маслото е почистваща. Затва сменяй маслото често и с хубаво (като марка, не вискозитет) и си карай.
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: Лампата на маслото....
~Мишо~ написа:На времето така с една кола на брат ми.....
Май първо лагерите са дали фира и след това лампата е започнала да присветва. Нищо чудно, маслото избива през луфтовете, не прави достатъчно налягане в главата и оттам претракване на повдигачите.
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Лампата на маслото....
ивчо3 написа:~Мишо~ написа:На времето така с една кола на брат ми.....
Май първо лагерите са дали фира и след това лампата е започнала да присветва. Нищо чудно, маслото избива през луфтовете, не прави достатъчно налягане в главата и оттам претракване на повдигачите.
То за лагерите ясно,аз съм казал каква е причината да си заминат. Първо се е запушила сондата,после всичко по реда си...

- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани