Въпрос за TPS М 40 92 год. 113 коня

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 41
Регистриран на: 23.06.2009
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: Е 36 318i M40

Въпрос за TPS М 40 92 год. 113 коня

Мнение от B_M_W » 09 Мар 2011, 23:59

Може ли някой да обясни как точно се настройва положението на дроселовата клапа при М40 92 година 113 коня,явно е motronic 1.3 Измерих съпротивлението през буксата на TPS a при затворена клапа показва 2.44к ома,при напълно отворена 8 к ома и нагоре.Така ли трябва да бъде?Проблема на колата е че няма ниски обороти на бензин и на газ когато колата е студена,като загрее има подобрение но си остават доста ниски оборотите.Моторчето за празен ход беше останало отворено,почистих го и сега не ми играят оборотите като загрее,сигурен съм че е пипано болтчето на дросела(от газаджии) ама незнам как да го настроя??

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 69
Регистриран на: 20.07.2008

Re: Въпрос за TPS М 40 92 год. 113 коня

Мнение от dido75ts » 10 Мар 2011, 10:33

Колега прочети тези теми там е описано какво трябва да направиш. С тези стойности на ТПС не си добре. Развий болчето която ограничава дроселовата клапа до момента в който се освободи от клапата и замери пак, ако стойностите са същите ще трябва да се смени, но прочети и ще разбереш подробности. Успех колега.

viewtopic.php?f=8&t=160614&hilit=%D1%80%D0%B5%D0%B3%D1%83%D0%BB%D0%B8%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B5+%D0%BD%D0%B0+%D0%B4%D1%80%D0%BE%D1%81%D0%B5%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B0+%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%BF%D0%B0&start=45

http://store.bmwpower-bg.net/forums/vie ... 24b64268f1
Dido75ts

Потребител
Аватар
Мнения: 41
Регистриран на: 23.06.2009
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: Е 36 318i M40

Re: Въпрос за TPS М 40 92 год. 113 коня

Мнение от B_M_W » 10 Мар 2011, 11:37

Явно при мотроник 1.3 не се мери съпротивлението а се гледат дали има контакт между пиновете на TPS a при затворено и отворено положения.Когато TPS a дава сигнал на компа че е в режим на празен ход, какво трябва да е положението на дросела?
Напълно затворен или леко притворен? :bchug:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 69
Регистриран на: 20.07.2008

Re: Въпрос за TPS М 40 92 год. 113 коня

Мнение от dido75ts » 10 Мар 2011, 11:47

B_M_W написа:Явно при мотроник 1.3 не се мери съпротивлението а се гледат дали има контакт между пиновете на TPS a при затворено и отворено положения.Когато TPS a дава сигнал на компа че е в режим на празен ход, какво трябва да е положението на дросела?
Напълно затворен или леко притворен? :bchug:



Навий болчето толкова, че при леко бутане на дросела и да се чува цъкването на ТПС-а. Не трябва да има (луфт, празен ход). Бутваш го леко и трябва да цуква. :lalala:
Dido75ts

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: Въпрос за TPS М 40 92 год. 113 коня

Мнение от ивчо3 » 11 Мар 2011, 10:05

B_M_W написа:при затворена клапа показва 2.44к ома,при напълно отворена 8 к ома и нагоре.Така ли трябва да бъде?

Не трябва да бъде така. И не знам откъде идват тези 8 к.ома, като максималното съпротивление на напълно отворена клапа е между 4 колоома и 4.200-4.300 к.ома. Иначе на затворена клапа съпротивлението трябва да е 1000 +- 200 ома.

Потребител
Аватар
Мнения: 41
Регистриран на: 23.06.2009
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: Е 36 318i M40

Re: Въпрос за TPS М 40 92 год. 113 коня

Мнение от B_M_W » 11 Мар 2011, 10:12

А може ли да се променят тези показания като завъртя положението на tps а спрямо дросела?Меря съпротивлението между лявия и срения пин погледнато срещу буксата
Съпротивлението еднакво ли е при мотроник 1.3 и 1.7?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: Въпрос за TPS М 40 92 год. 113 коня

Мнение от ивчо3 » 11 Мар 2011, 10:18

dido75ts написа: Навий болчето толкова, че при леко бутане на дросела и да се чува цъкването на ТПС-а. Не трябва да има (луфт, празен ход). Бутваш го леко и трябва да цуква. :lalala:

Цъкането с двете положения на клапата го има само на м40 в купе е30 и м40 в купе е34, представлява прекъсвач с 3 крачета. На всички м40 в е36 TPS-а е потенциометър.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: Въпрос за TPS М 40 92 год. 113 коня

Мнение от ивчо3 » 11 Мар 2011, 10:29

B_M_W написа:А може ли да се променят тези показания като завъртя положението на tps а спрямо дросела?Меря съпротивлението между лявия и срения пин погледнато срещу буксата
Съпротивлението еднакво ли е при мотроник 1.3 и 1.7?

На всички бензинови двигатели в е36, TPS-а е един и същ с еднакви показания, без значение от типа мотроник. Да, показанията за празен ход се изменят с въртене на болтчето и на затворен дросел са 1000 ома с интервал 200 ома. И като развиваш болтчето, гледай да има минимален луфт на клапата, щото като го развъртиш напълно клапата заяжда в цилиндъра.

Потребител
Аватар
Мнения: 41
Регистриран на: 23.06.2009
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: Е 36 318i M40

Re: Въпрос за TPS М 40 92 год. 113 коня

Мнение от B_M_W » 11 Мар 2011, 10:33

ами да ти кажа честно никъде не чух цъкане,а се обърках заради това,че в ръководствата за ремонт дават мотроник 1.3 с прекъсвач а 1.7 с потенциометър.При всички положения съпротивлението си остава високо по-точно 2 пъти по-високо от нормалното.Пробвах с два различни уреда да се уверя че грешката не е в него
Продава ли се отделно само TPS?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: Въпрос за TPS М 40 92 год. 113 коня

Мнение от ивчо3 » 11 Мар 2011, 11:00

Потенциометърът има две писти и две контактни пластини във вид на много тънки метални нишки, разположени една срещу друга. Крайните крачета свързват двете писти и когато сложиш лапите на потенциометъра на тези крачета, ще има постоянно съпротивление от 4 килоома с толеранс 200-300 ома. Средното краче е към контактните пластини и като замерваш ляво и средно на затворена клапа ще отчита 1000 ома, а на средно и дясно 4000 ома. Обратно на средно и дясно на затворен дросел ще отчита 4000 ома, а на отворен- 1000 ома. Това е в общи линии. Продава се отделно TPS и цената е доста солена за нов- някъде между 60-70 лв. по спомен. Втора употреба вървят поне 20 лв.

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook